Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym. skrev:

Svangerskapet varer bare 9 måneder, og det viktigste er at mammaen er forberedt til fødsel og barsel. Det er ingen som takker for at du står i dette til du knekker, så en sykemelding er ikke et nederlag! Helt normalt å kjenne litt på samvittigheten, men viktigst av alt er deg og babyen!

Angående jakke så kjøper jeg også en større jakke, fordi vinteren er lang og magen blir stor. Det er heller ikke sånn at magen spretter tilbake til sin opprinnelige form på null komma niks!

Er det ikke oul i dag? Lykke til:yvonne:

 

 

 

Takk for gode ord. Du har helt rett, det er meg og baby som er viktigst. 

Nei, det har du rett i, så tror vi gjør lurt i å kjøpe en jakke. Får nok bruk for den når jeg skal ut på trilletur etter fødsel også. Det er ikke så varmt her i mars/april akkurat :)

Jo, i dag var det tid for OUL. 

OUL var helt fantastisk. Jordmoren tok seg god tid. Jeg måtte på ett tidspunkt på toalettet for å tømme blæren fordi den var alt for full og jordmor kunne derfor ikke se det hun ville. Den lille flyttet seg på turen til toalettet, så når jeg kom tilbake måtte jeg ligge på siden en stund slik at hun flyttet seg tilbake igjen. Vi fikk målt det som skulle måles, og alt så helt perfekt ut. Det ble også bekreftet at det er en liten jente vi får 💗 Jeg må opp på ultralyd igjen i uke 28. Morkaken lå fremdeles litt for langt nede. Den dekker ikke for hele åpningen, men ligger litt forann. Jordmor var ganske så sikker på at den ville flytte på seg til uke 28.  

I morgen blir det baby shopping med min søster! Vi skal se på vognen jeg har sett meg ut, og se om den passer inn i bilen om vi får lov 😍 Gleder meg sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.10.2018 den 15.08, plastfolien skrev:
 

Hurra for en frisk jente :hjerte: Kos deg på babyshopping! 

:hjerte:

På 19.10.2018 den 17.06, Paibunn skrev:
 

Gratulerer med en frisk jente! 😊

 

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var inne på barnas hus i over to timer i dag og kikket på alt fra vogn til bilstol til sprinkelseng og badebaljer. Følte meg relativt dum de to timene. Jeg har mye å lære. Jeg skjønte ikke stort når de ansatte forklarte ulike ting, så jeg måtte spørre min søster etterpå om hun kunne gjenfortelle det forenklet til en forvirret førstegangs :fnise: 

Jeg lærte værtfall mye nytt i dag. Jeg har funnet bilstolen vi blir å kjøpe. Den var på tilbud i dag, men de sa den ville være på tilbud igjen senere også. Så da venter jeg litt. Det var dårlig nett i butikken og jeg ville hjem å lese anmeldelser, og det var visst en veldig sikker bilstol, så da blir det den :) Eneste kjøpet i dag ble bilstolpose og dyne til bedside crib. Bedside crib tenker jeg å kjøpe brukt på Finn, også kjøper vi bare ny madrass :) Gleder meg til å ha samboer med neste gang, og til å få kjøpt de største tingene. 

Jeg kjenner litt liv i magen hver dag. Spesielt på kvelden :ninuskapus: Gleder meg til vi kan kjenne sparkene fra utsiden, sånn at samboer også får kjenne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet til at jeg kjente en våt flekk helt øverst på dynen, og jaggu var det ikke vått rundt det ene brystet mitt også :fnise: etter litt googling fant jeg ut at det ikke var så unormalt med råmelk nå. Håper bare ikke jeg begynner å lekke rundt på dagtid allerede nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Tyah skrev:
 

Våknet til at jeg kjente en våt flekk helt øverst på dynen, og jaggu var det ikke vått rundt det ene brystet mitt også :fnise: etter litt googling fant jeg ut at det ikke var så unormalt med råmelk nå. Håper bare ikke jeg begynner å lekke rundt på dagtid allerede nå :fnise:

Æææ, seriøst? Trodde ikke det kunne komme så tidlig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Paibunn skrev:
 

Æææ, seriøst? Trodde ikke det kunne komme så tidlig 😅

Ja, seriøst. Ble ganske overrasket selv 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så fint ut på OUL!

Og hurra for shopping! Skjønner godt at du er forvirret i barnevognjungelen! Håper at dere finner ut av det etterhvert. 

Tidlig råmelk! Men ikke unormalt nei, selv om det ikke er mange som får det. Så gøy. Håper at du ikke begynner å lekke allerede nei, da må du skaffe deg ammeinnlegg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg følge med 🙋 

Gratulerer med en frisk liten jente i magen ❤ 

Jeg fikk råmelk på samme tid første gang, jeg var helt sjokka 😂 ble ikke mye lekking før uke 30 men husker jeg sov med håndkle under meg på slutten 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, sullå skrev:
 

Så bra at alt så fint ut på OUL!

Og hurra for shopping! Skjønner godt at du er forvirret i barnevognjungelen! Håper at dere finner ut av det etterhvert. 

Tidlig råmelk! Men ikke unormalt nei, selv om det ikke er mange som får det. Så gøy. Håper at du ikke begynner å lekke allerede nei, da må du skaffe deg ammeinnlegg! :ler:

Ja, vi finner nok ut av det til slutt! Vi har heldigvis god tid enda :)

Ja, jeg synes det var veldig overraskende å få det så tidlig, men jeg synes det var litt stas på en merkelig måte :fnise: Godt å se at kroppen fungerer og forbereder seg! 

20 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Hei! Her vil jeg følge med 🙋 

Gratulerer med en frisk liten jente i magen ❤ 

Jeg fikk råmelk på samme tid første gang, jeg var helt sjokka 😂 ble ikke mye lekking før uke 30 men husker jeg sov med håndkle under meg på slutten 🙈

Hei og velkommen, koselig at du vil følge med her :hjerte: Tusen takk! Haha, jeg ble rimelig sjokkert selv, men som jeg skrev over her er det godt å se at kroppen forbereder seg. Håper jeg slipper mye lekking 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 20 (19+1) og 47,3% av graviditeten er unnagjort :hjerte:

I dag skal vi se på en brukt barnevogn, en emaljunga nxt90, i hvit. Utseendemessig er dette drømmevognen. Tror den vil fungere godt for oss, mtp at vi har liten bil og den blir liten sammenslått. I tillegg går det an å trekke ut selve styret noe som er veldig positivt for oss da mannen er 200 cm. Den virket også veldig lett og god å styre når vi testet den i butikk. Den kan kanskje bli litt knapp i sportsdelen når hun blir litt større, men da kjøper vi bare en brukt sportsvogn i større størrelse :) Å kjøpe den ny er uaktuelt for oss mtp pris - men når jeg får den til under halve prisen og kun brukt i ett par måneder så tenker jeg at vi må slå til. Selv om jeg synes det er litt tidlig og skummelt å kjøpe barnevogn.

For tiden er formen veldig fin. Jeg har så og si ingen plager utenom litt vondt i ryggen, trøtthet og nett nese. Jeg merker at jobben er veldig krevende psykisk, og har tatt det opp med avd. lederen min.. Vet ikke hvor mye jeg fikk ut av samtalen. Jeg skal til fastlegen neste uke for å drøfte den psykiske belastningen og stresset jeg opplever på jobb, og planen er også i ta influensavaksinen :)

Håper lille har det fint i magen min. Jeg merker litt liv hver dag, men det er ingen tydelige spark enda. Håper det kommer snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 21 (20+0)

På lørdag var vi på kino med ett vennepar. Da drakk jeg brus med sukker for første gang på veldig lenge, og plutselig holdt lille fest inni magen min. Det er så fantastisk å kjenne liv.

I natt drømte jeg om fødsel, og barsel på sykehuset. Jeg holdt lille V i armene mine, koste med henne, ammet og luktet på henne. Siden jeg våknet i morges har jeg kjent på en følelse av savn. Savn etter henne, selv om det bare var en drøm og hun ligger inni magen min og i skrivende stund ligger hun og sparker. Forhåpentligvis  blir hun boende i magen min i mange uker til, men jeg kjenner at jeg gleder meg mer og mer til å møte lille jenten vår.

Nå har vi fått kjøpt bedside crib, barnevogn, bilsete, madrass og dyne til bedsiden, bilstolpose og en del klær. Planen nå er å roe litt ned med innkjøpene til etter jul. Regner med vi får en del til jul :hjertesmil:

Magen vokser og vokser for hver dag føles det som. Klærne passer derfor narurlignok dårligere.. Jeg har funnet ut at favorittantrekket mitt er hverdagskjole/skjørt med strømpebukse og joggesko. Disse gravidbuksene er veldig behagelig, men de sklir jo bare ned, så jeg føler ikke jeg gjør annet enn å hipse på buksene :fnise: Tenkte derfor å gå til innkjøp av noen hverdagskjoler til helgen. Jeg skal også til frisøren for å farge håret og klippe det for første gang siden mai!! :sjokkert: Det blir godt å få piffet seg litt opp nå som jeg blir større og større. Samtidig må jeg si at jeg føler meg ganske fin for tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endte dere opp med Emmaljunga NXT90? Den har vi, og er veldig fornøyde! :) Så gøy at dere har fått handlet inn så mye allerede. Godt å ha på plass!

Håper også at hun blir værende i magen din en stund til, men koselig å kjenne på savnet etter henne. Fin tid det, den tiden der man gleder seg sånn til å møte det lille vesenet som vokser inne i magen ❤

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sullå skrev:

Endte dere opp med Emmaljunga NXT90? Den har vi, og er veldig fornøyde! :) Så gøy at dere har fått handlet inn så mye allerede. Godt å ha på plass!

Håper også at hun blir værende i magen din en stund til, men koselig å kjenne på savnet etter henne. Fin tid det, den tiden der man gleder seg sånn til å møte det lille vesenet som vokser inne i magen ❤

 

Ja, vi endte opp med nxt90! Så godt å høre at dere har gode erfaringer med den 😊 Håper vi blir fornøyde også! Ja, det er godt å ha handlet inn en del allerede. Godt med alt som er gjort. Skal prøve å kose meg med resten av innkjøpene 😊

Ja, dette er en helt nydelig tid! Prøver å nyte den så mye jeg kan, spesielt nå som formen er ganske god ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 22 (21+1) og 52,3% av graviditeten er unnagjort. 

Magen har virkelig poppet frem de siste dagene. Men fremdeles tror jeg at de som ikke kjenner meg bare tror jeg er lubben :fnise: Men nei, jeg er lubben og gravid. Jeg har lagt på meg 2,5 kilo siden jordmortimen i uke 13. Dvs 2,5 kilo på 8 uker. Prøver så godt som mulig å ta sunnere valg kostholdsmessig og være i aktivitet. I følge helsenorge er det anbefalt for meg å legge på meg mellom 7-11 kilo totalt. Så det skal jeg prøve på, selv om jeg har mine tvil.

Ellers så kjenner jeg at uke 23-24 blir en liten milepæl. Da forsøker de, som jeg har forstått, å redde den lille hvis hun skulle bli født. Jeg kjenner at bekymringene mine for å miste henne ikke har gått bort eller blitt noe mindre med tiden og at bekymringene dreper litt av gleden med graviditeten. Hver gang jeg kjøper noe til henne er det en stemme i hodet som sier at jeg ikke burde kjøpe det for det er jo ikke sikkert jeg får henne levende :icon_frown: Jeg vet at jeg må gå inn i meg selv og snu den tankegangen... Men det er ikke så lett. Jeg trodde veldig lenge, med blødninger og alt at denne graviditeten var dømt til å misslykkes. Men her er jeg da, over halvveis, men fortsatt redd for at jeg ikke får møtt henne.

Over til noe mer oppmuntrende - vi har startet å tømme rommet som skal bli barnerommet hennes. Jeg har allerede valgt ut gulv, og farge, og er så klar for å gjøre det fint :ninuskapus: De første månedene skal hun sove på vårt rom, men rommet skal allikavel stå klart til henne. Men jeg regner ikke med det skal stå noe mer der inne i begynnelsen enn kommode med klær, klesstativ, noen hyller og pynt. 

Kjenner jeg gleder meg til det skjer litt mer. I desember skal jeg på jordmortime når jeg er i uke 24, og etter planen skal vi på 3D ultralyd i slutten av uke 26, rett før jul :ninuskapus: Samtidig føler jeg det er litt juks... Men siden dette mest sannsynlig blir mitt eneste svangerskap så vil jeg gjøre litt ekstra ut av det. Ja, lille V blir mest sannsynlig enebarn... Uansett hva tenker dere om 3D ultralyd, noen erfaringer? Var det verdt det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tok 3d i uke 31,verdt det! Vanskelig å se nå som han er født om det ligner, men vi skal se litt på filmene og bildene igjen snart nå som vi har blitt bedre kjent med lille gullet. :hjerte:

Bekymringer kommer du nok alltid til og ha. Og de blir ikke mindre når du har født. Det har de ikke her iallfall :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også 3D altså! Tok 3D da jeg var 30+0 og fikk fantastiske bilder. Fikk også med noen i 3D da vi var på vekstestimering forrige uke (uke37) kjempefine bilder da også ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+1 :hjertesmil:

La ut ett spørsmål over her i går kveld angående stellematte på badet, og da lå jeg ut bildet av badet vårt. Fant ut at jeg angret da badet vårt er gjenkjennelig så jeg får heller finne ut av om jeg kan ha stellematten der på ett annet vis :tongue: 

Uannsett... Den siste uken har jeg tidvis hatt en del mensmurringer, som spesielt kommer når jeg er eller har vært i aktivitet. Det er ikke ligamentsmerter tror jeg, da jeg har det også, men det er en annen type smerte. I dag morges var disse smertene sterkere enn de har vært og de kom regelmessig fra kl 07.00 - 11.00. Jeg dro hjem fra jobb fordi de var såpass vonde. Smerten satt seg også i korsryggen. De gidde seg da jeg hadde lagt på sofaen en timestid. Nå reiste jeg meg nettopp for å gå på toalettet, og da begynte det på an igjen! :( Jeg har time hos fastlegen min kl. 14.00 i dag. Tror det er kynnere siden de gir seg når jeg er i ro, men jeg reagerer på at de er vonde og regelmessige. Så det er vell lurt å sjekke det ut?

Jeg har kjent liv fra henne i dag, men kanskje litt mindre enn jeg pleier. Håper alt står bra til der inne.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...