Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk! Vi er overlykkelige, og føler at vi kan begynne å glede oss litt nå.. :hjerte:

Jeg har bestilt en tidlig ultralyd til når jeg er 12+4, hos en som til vanlig jobber som overlege på sykehuset. Jeg har lest at han tar mål av nakkefolden og går igjennom alle organer fra uke 11 av. Så om alt ser bra ut på ultralyden, tenker vi at vi kan dele nyheten med familie og venner :hjerte: Kunne jo ventet en uke eller to til og kanskje fått vite kjønnet, men tenker det uannsett er mer sikkert på OUL og kjønnet spiller jo ingen rolle for oss. Eneste jeg vil vite er at lille er frisk og fin, selv om man så klart aldri kan vite helt sikkert.. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så fint ut! Forstår godt at dere vil på en ny TUL før dere forteller det til familie og venner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fortalte dere om graviditeten på jobben?

Jeg har kun fortalt det til min nærmeste leder, men nå kan det virke som flere vet. Fortalte det til henne for noen uker siden pga. sykemelding og tilrettelegging. I dag sa lederen min at jeg såg så gravid ut og at flere har mistanke 🙄 

Jeg som ville holde det hemmelig til jeg er 12 uker! :( I morgen er jeg værtfall 10+0, så da er det kun to uker til den «magiske» grensen:nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte det til min nærmeste leder i dag (9+5) og hun lovet å ikke si det til andre. Gleder meg til å fortelle det til kollegaene mine når jeg har vært på ul 12+2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å skjule det på verken kropp eller ansikt, når man bærer på en sånn hemmelighet :)

Sjefen min fikk vite det 7+0 pga. komplikasjoner, en nær kollega 10+0, og resten av gjengen 12+4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at den "magiske" grensen egentlig er 10 uker, da risikoen for SA er sterkt redusert og ca. like liten som i uke 12. Men mulig jeg tar feil altså :)

Sa det ikke til noen på jobben før uke 18, vi. Jeg hadde ikke noe behov for tilrettelegging, og syntes det var vanskelig å si det selv om jeg visste at alle kom til å bli glade :) For min del kunne jeg ventet til nå, men føler det ikke hadde blitt så godt mottatt av mine kolleger.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Paibunn skrev:

Jeg fortalte det til min nærmeste leder i dag (9+5) og hun lovet å ikke si det til andre. Gleder meg til å fortelle det til kollegaene mine når jeg har vært på ul 12+2 :)

Jeg gleder meg også til å si det, men mest fordi da slipper jeg å gå med store gensere som skjuler den oppblåste magen min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Kaiaermeg skrev:

 Det er ikke lett å skjule det på verken kropp eller ansikt, når man bærer på en sånn hemmelighet :)

Sjefen min fikk vite det 7+0 pga. komplikasjoner, en nær kollega 10+0, og resten av gjengen 12+4 :)

Nei, det er lett i det hele tatt :fnise: Da fortalte vi det ganske likt til sjefen vår! Jeg fortalte det også i uke 7 eller 8 :)

16 timer siden, Aryamili skrev:

Jeg mener å ha lest at den "magiske" grensen egentlig er 10 uker, da risikoen for SA er sterkt redusert og ca. like liten som i uke 12. Men mulig jeg tar feil altså :)

Sa det ikke til noen på jobben før uke 18, vi. Jeg hadde ikke noe behov for tilrettelegging, og syntes det var vanskelig å si det selv om jeg visste at alle kom til å bli glade :) For min del kunne jeg ventet til nå, men føler det ikke hadde blitt så godt mottatt av mine kolleger.. 😅

Ja, det står faktisk i den ene graviditetsappen min at risikoen for å miste er mye mindre nå i uke 10, så det kan kanskje stemme :) Oi, uke 18 var lenge! Jeg har funnet ut i løpet av disse ukene at jeg er veldig dårlig på å holde på hemmeligheter værtfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+0 :hjerte:

Nå er den lille en bamsemums på 3 cm, og forhåpentligvis skal lille bli mye større. Tenk at det vokser ett lite menneske inni magen min. Halvt meg, og halvt min fantastiske halvdel som jeg i det siste kan bli rørt bare av å se på :fnise: 

Jeg gleder meg sånn til å fortelle nyheten til resten av familien, venner og på jobben. Vi har ikke tenkt til å annonsere det på sosiale medier. For vår del trenger ikke hele verden å vite, bare de vi deler hverdagen vår med på ulike måter. 

Vi har forresten funnet navn allerede :fnise: Men vi har jo tenkt på dette i 8 måneder, hver eneste dag da, så kanskje ikke så rart :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tyah skrev:

10+0 :hjerte:

Nå er den lille en bamsemums på 3 cm, og forhåpentligvis skal lille bli mye større. Tenk at det vokser ett lite menneske inni magen min. Halvt meg, og halvt min fantastiske halvdel som jeg i det siste kan bli rørt bare av å se på :fnise: 

Jeg gleder meg sånn til å fortelle nyheten til resten av familien, venner og på jobben. Vi har ikke tenkt til å annonsere det på sosiale medier. For vår del trenger ikke hele verden å vite, bare de vi deler hverdagen vår med på ulike måter. 

Vi har forresten funnet navn allerede :fnise: Men vi har jo tenkt på dette i 8 måneder, hver eneste dag da, så kanskje ikke så rart :ninuskapus:

Hurra! :strix:

Nå begynner tiden å gå fort! Så heldig du er som har fått den reaksjonen til din kjære 😂Jeg er så irritabel pga. kvalme, lite søvn og mataversjon (og hormoner...) at nesten alt han gjør er irriterende... stakkars. Går vel over snart, håper jeg 😄 

Har dere tenkt ut noen spesiell måte å fortelle det til familie, venner osv? 😄 Vi kommer heller ikke til å dele det på SoMe. Når vi forteller det til nærmeste familie kommer vi til å si at vi vil dele det videre i vårt tempo, slik at vi får fortelle det til resterende familie når vi føler for det/treffer dem :)  Det er jo vår nyhet å dele, så føler at folk bør klare å ikke ringe resten av familien 😂

Har du lyste å dele navnet/navnene? 😄 vi har en god liste selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 10+0 :hjerte: og så spennende med navn! Deilig å ha det klart allerede :jepp: Vi har ikke blitt enige før de siste ukene nå. Og jeg slenger meg på, du må gjerne dele navn på PM :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2018 den 9.24, Kaiaermeg skrev:

 Hurra! :strix:

Nå begynner tiden å gå fort! Så heldig du er som har fått den reaksjonen til din kjære 😂Jeg er så irritabel pga. kvalme, lite søvn og mataversjon (og hormoner...) at nesten alt han gjør er irriterende... stakkars. Går vel over snart, håper jeg 😄 

Har dere tenkt ut noen spesiell måte å fortelle det til familie, venner osv? 😄 Vi kommer heller ikke til å dele det på SoMe. Når vi forteller det til nærmeste familie kommer vi til å si at vi vil dele det videre i vårt tempo, slik at vi får fortelle det til resterende familie når vi føler for det/treffer dem :)  Det er jo vår nyhet å dele, så føler at folk bør klare å ikke ringe resten av familien 😂

Har du lyste å dele navnet/navnene? 😄 vi har en god liste selv!

Haha, ååå, det går nok over skal du se:fnise:

Tror vi bare blir å holde det enkelt med å fortelle dem det rett ut :hjerte: Ja, det tenker jeg vi også skal si, at vi ønske å fortelle det i vårt eget tempo :)

Har sendt melding på PM angående navnene :)

20 timer siden, plastfolien skrev:

Hurra for 10+0 :hjerte: og så spennende med navn! Deilig å ha det klart allerede :jepp: Vi har ikke blitt enige før de siste ukene nå. Og jeg slenger meg på, du må gjerne dele navn på PM :rodmer:

Jeg har sendt PM :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1 :hjerte:

Avdelingslederen min er syk, og jeg ble selvfølgelig kjempe dårlig på jobb i dag. Jeg måtte derfor fortelle det til lederen over der igjen, fordi jeg måtte ut og lufte meh. Hun ble kjempe glad på mine vegne. Men jeg merker at jo flere som vet jo værre føler jeg meg. Føler meg dum som forteller det i uke 10 :( Nå er det plutselig 5 stk på jobben som vet det.... Det er så vanskelig å skjule det her når jeg er så dårlig synes jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Tyah skrev:

10+1 :hjerte:

Avdelingslederen min er syk, og jeg ble selvfølgelig kjempe dårlig på jobb i dag. Jeg måtte derfor fortelle det til lederen over der igjen, fordi jeg måtte ut og lufte meh. Hun ble kjempe glad på mine vegne. Men jeg merker at jo flere som vet jo værre føler jeg meg. Føler meg dum som forteller det i uke 10 :( Nå er det plutselig 5 stk på jobben som vet det.... Det er så vanskelig å skjule det her når jeg er så dårlig synes jeg :(

Du trenger ikke føle deg dum! Man velger selv når man vil si det. Men hvis du ikke er komfortabel med å si det, så må det finnes en annen utvei når du blir dårlig? Kan du ikke si at du er dårlig, uten å fortelle om graviditeten? ❤️ Det er ikke lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, den magiske 12-ukers grensen er bare magisk når man ikke har tatt noen tidlige ultralyder. Når man har det, og alt har vært fint, da regner man det som like sikkert i uke 10 som i uke 12. Og tross alt, det er gjerne i første trimester msn er mest dårlig! Da skulle det bare mangle at man ikke sier noe på jobb synes jeg ... Jeg var knalldårlig begge gangene, og har fortalt det lenge før uke 10 til sjef og nærmeste kolleger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Aryamili skrev:

Du trenger ikke føle deg dum! Man velger selv når man vil si det. Men hvis du ikke er komfortabel med å si det, så må det finnes en annen utvei når du blir dårlig? Kan du ikke si at du er dårlig, uten å fortelle om graviditeten? ❤️ Det er ikke lett..

Jeg føler at når jeg sier at jeg er dårlig, så står enkelt bare der som ett spørsmålstegn og lurer på hvorfor jeg er dårlig. Enkelte spør jo også, og da er det værtfall vanskelig å finne på en historie. Jeg er så dårlig på å lyve eller holde tilbake sannheten.. Men samtidig liker jeg ikke å utlevere privatlivet mitt, og får alltid en vond klump i magen etterpå, og tenker «hvorfor sa jeg alt det?». Det er ikke lett nei :hjerte:

12 timer siden, lille_frosk skrev:

Men du, den magiske 12-ukers grensen er bare magisk når man ikke har tatt noen tidlige ultralyder. Når man har det, og alt har vært fint, da regner man det som like sikkert i uke 10 som i uke 12. Og tross alt, det er gjerne i første trimester msn er mest dårlig! Da skulle det bare mangle at man ikke sier noe på jobb synes jeg ... Jeg var knalldårlig begge gangene, og har fortalt det lenge før uke 10 til sjef og nærmeste kolleger. 

Godt å høre at du også har fortalt det tidlig. Ja, jeg håper det er i første trimester jeg er dårligst værtfall, ellers blir dette ett tøft svangerskap :fnise: (som uannsett blir verdt det når lille kommer). Tusen takk for gode ord :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+0

Tenk at vi har kommet hit. Jeg hadde aldri trodd det gjennom uker med blødninger. Men sakte men sikkert har jeg fått mer og mer tro på at dette skal gå fint. Nå er det bare en uke til den magiske grensen og ny ultralyd for å se om alt står bra til der inne. Etter det føler jeg at jeg endelig kan la vær å skjule den voksende lille baby-bumpen min bak store klær. (Ja, for den har kommet, enten det er luft, fett eller baby:fnise:) Graviditeten kommer aldri til å bli sosiale medier offisiell, men jeg gleder meg til å kunne fortelle det til venner og familie, og de som spør :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...