Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

Ååh, Tyah!! Gratulerer så mye!!! Jeg forstår så godt at du ikke klarer å være glad eller nyte nå, og at alt bare er engstelse og usikkerhet. Måtte de neste ukene gå fort og at blødningene gir seg. Du fortjener i alle fall en SKIKKELIG ukomplisert graviditet resten av tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette går nok helt fint! 😍 Den største risikoen i starten er jo rundt den tiden hjerte begynner å slå, og har du sett hjerte slå er sjansene større for at det går bra enn dårlig. Jeg har en god følelse på dette. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym. skrev:

Jeg husker jeg tenkte at så lenge alt gikk bra til hjertet banket, da kunne jeg tro på at fosteret ville klare resten. Det er jo helt sinnsykt stort at fosterets hjertet begynner å banke med tanke på alt som skal ligge til rette for at det skal begynne å banke!❤️

Ja, jeg tenker det samme som deg. Den har klart seg så langt, det er jo veldig positivt. Men samtidig vet jeg jo at det fortsatt kan gå galt :hjerte:

1 time siden, lille_frosk skrev:

Ååh, Tyah!! Gratulerer så mye!!! Jeg forstår så godt at du ikke klarer å være glad eller nyte nå, og at alt bare er engstelse og usikkerhet. Måtte de neste ukene gå fort og at blødningene gir seg. Du fortjener i alle fall en SKIKKELIG ukomplisert graviditet resten av tiden!

Tusen takk @lille_frosk :hjerte: 

1 time siden, Gravid2018 skrev:

Dette går nok helt fint! 😍 Den største risikoen i starten er jo rundt den tiden hjerte begynner å slå, og har du sett hjerte slå er sjansene større for at det går bra enn dårlig. Jeg har en god følelse på dette. ❤️

Håper du har rett og at dette går veien :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tyah skrev:

Ja, jeg tenker det samme som deg. Den har klart seg så langt, det er jo veldig positivt. Men samtidig vet jeg jo at det fortsatt kan gå galt :hjerte:

Ja, det er sikkert ingen trøst, men jeg bekymrer meg fortsatt. Bekymringene endrer seg litt bare. På tidlig ultralydene så var det for om babyen fortsatt levde, nå når jeg kjenner babyen sparke så er det for om babyen faktisk er frisk. Tror det dukker opp nye bekymringer gjennom både svangerskap og foreldreansvar! Hva har man begitt seg ut på?:laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym. skrev:

Ja, det er sikkert ingen trøst, men jeg bekymrer meg fortsatt. Bekymringene endrer seg litt bare. På tidlig ultralydene så var det for om babyen fortsatt levde, nå når jeg kjenner babyen sparke så er det for om babyen faktisk er frisk. Tror det dukker opp nye bekymringer gjennom både svangerskap og foreldreansvar! Hva har man begitt seg ut på?:laugh:

Det er et veldig godt poeng altså. Jeg ble egentlig litt overrasket over hvor enormt mye mer bekymringer jeg har skaffet meg gjennom å få barn. For å være helt ærlig er det for meg det aller verste med å ha barn, og det er på en måte et uendelig prosjekt å forsøke å holde bekymringene nede på et levelig nivå. Heldigvis er livet massevis av glede og kos og lykke altså, men det blir aldri like bekymringsfritt som før man begynte på babyprosjektet - man har altfor, altfor mye å miste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode poeng @Anonym. og @lille_frosk :) Min søster sa at det jeg kjenner på med bekymringer nå, er akkurat hvordan det er å ha barn. Man må bare lære seg å leve med bekymringene rett og slett. Men jeg tenker at bekymringene blir mer verdt det når baby ligger i armene mine. Akkurat nå føles babydrømmen langt unna og frykten for å ikke få oppleve det er stor. Samtidig har jeg aldri vært nærmere enn jeg er nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+3

Tiden går sakte, og når en bekymring forsvinner, dukker en annen opp. Jeg har ikke spottet på over ett døgn. Men nå har symptomene mine forsvunnet... Først forsvant murringene, så de ømme brystene. Håper de kommer tilbake :sad: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ikke har spottet det siste døgnet 😍Jeg har lest at mange opplever det slik som deg, at symptomene kommer og går. Skjønner veldig godt at du ønsker at alle symptom skal være der hele tiden, men tror også at det er normalt at de ikke der det. Jeg har ekstremt få symptomer nå, og lurer egentlig på om alt er tull og at der ikke er noe inni der - men jeg prøver å koble av bekymringene og håpe på det beste :) Håper symptomene banker på døra di snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over, symptomer kommer og går. Noen dager er puppene mine så ømme at jeg våkner av at jeg ligger på de, mens andre dager kjenner jeg overraskende nok ingenting. Ventetiden er pinefullt lang:pinar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene mine ble mindre når jeg var ca like langt på vei også, men de kom tilbake. Men jeg forstår deg veldig godt. Jeg ble veldig bekymret jeg også, til tross for at jeg har vært gjennom dette to ganger tidligere :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene mine kom og gikk også! Og husker jeg ble veldig bekymret for det de dagene symptomene er vekke. Prøv å tenk at det er helt vanlig, selvom det er supervanskelig. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+6

I morgen er jeg 7 uker! Det er en liten milepæl føler jeg. Det er også 2 uker til neste UL, som skal tas 9+0. Symptomene kommer og går, som irriterende kvalme i halsen (ikke sånn MÅ spy kvalm, men jeg er irriterende småkvalm), murringer i korsrygg og magen, ømme bryster, avsmak på ting jeg likte før og GOD lukte/smakssans. Så lenge alt er bra med spiren min så tar jeg hjertelig i mot alle symptomer.

I dag er jeg tilbake på jobb. Jeg er 50% sykemeldt og min nærmeste leder er på ferie. Kommer ikke til å nevne hvorfor jeg er sykemeldt til noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, 7 uker snart!! 😀 er så glad på dine vegner☺ har blødningene stoppet helt opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, bondekone skrev:

Tenk, 7 uker snart!! 😀 er så glad på dine vegner☺ har blødningene stoppet helt opp? 

Tusen takk 😊 Blødningene har så og si stoppet opp. Spottet litt på lørdag etter samleie. Ellers har jeg ikke spottet siden onsdag forrige uke. Tenker derfor å unngå samleie en stund fremover selv om det er ufarlig. Det er ikke noe gøy å se blod uannsett hva grunnen er! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Tyah skrev:

Tusen takk 😊 Blødningene har så og si stoppet opp. Spottet litt på lørdag etter samleie. Ellers har jeg ikke spottet siden onsdag forrige uke. Tenker derfor å unngå samleie en stund fremover selv om det er ufarlig. Det er ikke noe gøy å se blod uannsett hva grunnen er! 😊

Det skjønner jeg veldig godt! Utrolig bra det har stoppet opp da, har de sagt noe om hvorfor du har blødd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, bondekone skrev:

Det skjønner jeg veldig godt! Utrolig bra det har stoppet opp da, har de sagt noe om hvorfor du har blødd? 

Nei, gynekologen kunne ikke se hvor blødningen kom fra. Men tror det skyldes skjøre/ømfintlige slimhinner. Blødningene har kommet i forbindelse med samleie og innvendig ultralyd. Så det er det som gir mening 🤔 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FA2E69C5-CC42-4E56-BCB5-DF96670BD155.jpeg.125cf1c30dea49acd0ed3faa1e5e1cdf.jpeg

7+2 i dag, og nå begynner statistikken å bli veldig god, hele 93% sjans for at dette går bra ❤️ I følge FHI så har mødre i alderen 20-24 under 2% sjans for å miste hvis hjertet slår og alt er fint i uke 8. Neste UL er 9+0 så hvis alt er fint da, så skal jeg begynne å glede meg litt. Planlegger også en ultralyd 13+0 før vi avslører det til svigerfamilien og resten av familien. Min søster og min mamma vet om det allerede, trenger deres støtte dersom det går galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...