Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, snehvit88 skrev:

Uff da stakkar😥 Det er vanskelig å si om det er en farlig eller ufarlig blødning dette...

kan du spørre fastlegen din om en sykmelding denne siste ferieuka? Så du har hvertfall får en ferieuke tilbake du kan bruke på noe fint senere? 

Har du tenkt på om du Evt trenger progesterontilskudd? Var det ikke slik at du spotter en uke før mensen? Det kan kanskje komme av at progesteronnivået i kroppen din har en tendens til å synke litt for tidlig. Denne lutealfasen. Bare en tanke om du kanskje (legg merke til - kanskje!) mister og kan bli raskere gravid igjen. Progesterontilskudd/progesteron myker opp slimhinnene og gjør de mer mottakelig for et befruktet egg.

Dette ble også langt😉

 

 

Det er veldig vanskelig å si ja... :trist:

Jeg skal få meg en legetime i morgen og spørre om sykemelding :)

Det kan jo hende.. Det virker som om lateralfasen min er kort! Kan fastlegen måle progesteron eller er det gyn som måler det og skriver ut eventuell resept på det? Jeg har så lite kunnskap om dette kjenner jeg.. Kunne tenkt meg å forsøke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Tyah skrev:

Det er veldig vanskelig å si ja... :trist:

Jeg skal få meg en legetime i morgen og spørre om sykemelding :)

Det kan jo hende.. Det virker som om lateralfasen min er kort! Kan fastlegen måle progesteron eller er det gyn som måler det og skriver ut eventuell resept på det? Jeg har så lite kunnskap om dette kjenner jeg.. Kunne tenkt meg å forsøke det :)

Det er lurt å få seg en sykmelding😊

Jeg vet ingenting ang det å måle progesteron. Det har aldri blitt gjort på meg. Men fikk Crinone likevel. 

Tenker at både gyn og fastlege kan skrive ut rekvisisjon til å måle progesteron, og gi deg en resept. 

Jeg sitter også å venter på at aborten min skal starte😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, snehvit88 skrev:

Det er lurt å få seg en sykmelding😊

Jeg vet ingenting ang det å måle progesteron. Det har aldri blitt gjort på meg. Men fikk Crinone likevel. 

Tenker at både gyn og fastlege kan skrive ut rekvisisjon til å måle progesteron, og gi deg en resept. 

Jeg sitter også å venter på at aborten min skal starte😅 

Du har ikke begynt å blø etter du sluttet på hcg tilskuddet? Festlig.. Håper du blir ferdig med værste blødningene før ferien din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare brunt igjen! Når jeg tenker meg om har det vært sånn siden torsdag, litt rødt på papiret en gang i løpet av dagen, deretter kun brunt på papiret resten av dagen.. Ingenting i bindet. Så utålmodig som jeg er så avbestilte jeg timen på fredag og bestilte istedet time hos Gyn i morgen i 14-tiden. Håper hun kan finne svar på hvor blødningen kommer fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tyah skrev:

Du har ikke begynt å blø etter du sluttet på hcg tilskuddet? Festlig.. Håper du blir ferdig med værste blødningene før ferien din:)

Har ikke begynt å blø men kjenner smerter har begynt å snike seg på nå. Tror ikke det blir så ille, det forløper seg nok som en vanlig mens for min del.

Så fint å få mer greie allerede i morgen. Blir spennende å se om dette kan være noe helt ufarlig. Ingen smerter lover bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Lutealfase tok jeg en progesteronprøve hos fastlege☺ da ble det målt 1uke før mens. På meg var den ds innenfor normalen.pleier og å spotte fra 9-10 dpo, så derfor tenkte jeg lavt progesteron. Men den målingen var vist ok.når det er sagt har jeg begynt å lure nå på om det alikevel kan være slik at progesteron synker fortere på meg, pga spottingen. Blir å sjekke det opp senere uansett. 

 

Men krysser virkelig fingre og tær for at dette er uskylig blødning!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, bondekone skrev:

Ang. Lutealfase tok jeg en progesteronprøve hos fastlege☺ da ble det målt 1uke før mens. På meg var den ds innenfor normalen.pleier og å spotte fra 9-10 dpo, så derfor tenkte jeg lavt progesteron. Men den målingen var vist ok.når det er sagt har jeg begynt å lure nå på om det alikevel kan være slik at progesteron synker fortere på meg, pga spottingen. Blir å sjekke det opp senere uansett. 

 

Men krysser virkelig fingre og tær for at dette er uskylig blødning!

 

Det er akkurat det du sier jeg også tenker. Å måle 1 uke før mensen så måler de om progesteronnivået er høyt nok, men de vet ikke når nivået synker igjen. Og det kan jo skje altfor tidlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6

Da har jeg vært hos fastlegen min. Han gratulerte meg med graviditeten og jeg begynte bare å gråte og klarte ikke å takke han. Han sykemeldte meg ut uken, og målte hcg. Svaret får jeg i morgen. Han sa det var bra at jeg skulle på ultralyd, og at han håpte jeg kunne slappe litt mer av etterpå.

Jeg har time kl. 13.50 i dag og gruer meg veldig. Samtidig blir det godt å få svar. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tyah skrev:

5+6

Da har jeg vært hos fastlegen min. Han gratulerte meg med graviditeten og jeg begynte bare å gråte og klarte ikke å takke han. Han sykemeldte meg ut uken, og målte hcg. Svaret får jeg i morgen. Han sa det var bra at jeg skulle på ultralyd, og at han håpte jeg kunne slappe litt mer av etterpå.

Jeg har time kl. 13.50 i dag og gruer meg veldig. Samtidig blir det godt å få svar. 

Så bra du fikk sykmelding. 

Håper du får positivt svar i dag❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til på UL! Håper på en positiv oppdatering etterpå :hjerte: Tenker på deg og krysser fingrene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne ikke se hvor blødningen kom fra, men sa at alt så fint og normalt ut i uke 5+6. Vi fikk se og høre ett bankende hjerte :hjerte: Hun mente det hadde startet i går. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååååhhhh😍😍😍

Så godt å høre😃😃😃

Virker som alle som ble gravide i juni/juli har blødninger. Et sommersymptom😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå herlig med bankende hjerte! Håper at du får slappet litt av nå. Og bra at du ble sykemeldt! 💓😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, snehvit88 skrev:

Ååååååhhhh😍😍😍

Så godt å høre😃😃😃

Virker som alle som ble gravide i juni/juli har blødninger. Et sommersymptom😜

😍 Du sier noe der, kanskje det :laugh:

5 timer siden, sullå skrev:

Sååå herlig med bankende hjerte! Håper at du får slappet litt av nå. Og bra at du ble sykemeldt! 💓😍

Ja, en helt utrolig opplevelse 😍Jeg slapper litt mer av, men jeg kommer nok til å slappe enda mer av om 3 uker hvis det fremdeles ser bra ut da!  :hjerte:

5 timer siden, bondekone skrev:

Ååå💗💗

💗

3 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Så bra!! ❤️ 

Ja!! :hjerte:

2 timer siden, blomst12 skrev:

Så deilig med hjerteslag!!😍😍

Ja, helt fantastisk, over all forventning 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg tenkte at så lenge alt gikk bra til hjertet banket, da kunne jeg tro på at fosteret ville klare resten. Det er jo helt sinnsykt stort at fosterets hjertet begynner å banke med tanke på alt som skal ligge til rette for at det skal begynne å banke!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...