Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

10 timer siden, -Mala- skrev:

 Ikke gi opp håpet enda ❤️

10dpo er fortsatt tidlig, men jeg skjønner at du blir frustrert og lei. 

:hug:

Det skal jeg ikke ❤️ Det er tidlig ja!

9 timer siden, Gakkepus skrev:

Det kan være det var falsk positiv mtp at testene lå for lenge. Hvorvidt det var kjemisk er det vanskelig å si uten blodprøve, men hvis det var kjemisk da, se på de positivt. Jeg hadde 2 etter hverandre. Trodde jeg kom til å klikke av frustrasjon, så jeg fortår deg godt. 

Vel, festen er ikke over for tr dukker opp. 

Krysser fingrene 🤞🤞

Takk for det @Gakkepus 😊 Tror det kan ha vært fordi testene lå for lenge jeg! Håper det og at jeg får positiv test på IKM.

9 timer siden, plastfolien skrev:

Æsj jeg skjønner at du er skuffa og frustrert, men husk at 10 dpo fortsatt er veeeeldig tidlig. Jeg krysser fingrene for dere :smilyblomst:

Takk @plastfolien ❤️

2 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Forstår godt at du er skuffa ❤️ håper fortsatt at du får to streker, men om ikke så er det heldigvis ikke lenge til neste PP. Tiden fra mens til EL går heldigvis veldig fort - synes i hvert fall jeg ☺️ jeg tror du gjør rett i det du nevner, å prøve å legge testingen litt på hylla... Denne PP'en droppet jo du EL-tester og det virker som at du fikk senket skuldrene litt? 

Jeg har kun én strimmeltest og én digital, og tenker at det skal holde for denne omgang vertfall. IKM er onsdag etter påskehelga, så tror det blir lettere å ikke teste da ☺️ støtter deg 💕

Ja, virkelig. Jeg stresset ikke med prøvingen i det hele tatt før sånn 8 dpo. Så det er denne testingen som gjør meg sprø. Skal slutte med det!

Krysser fingrenene for at du får positiv test på IKM. Tusen takk, det er så godt å ha så mye støtte her 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min syklus har alltid vært rundt 33-34 dager. Nå er jeg på syklusdag 30 og venter TR på onsdag.

Derfor kan jeg ikke skjønne hvorfor jeg har EL slim nå!? Har hatt det i 3 dager nå. Det murrer godt nedi magen. Veldig av og på. Jeg har merket at når det murrer mye kommer det slim. Har merket det fordi jeg går på toalettet å ser etter blod da det kjennes ut som TR er her.. Hva i all verden er dette?? 

Vi har ikke hatt sex siden søndag så om det er EL går dette værtfall ikke 😂 Men jeg tviler på at det er det fordi TR alltid kommer til riktig tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal la vær å kjøpe inn tester fra nå av, og heller kjøpe test om jeg går over IKM. Men jeg føler jeg må bruke opp de jeg har såå.. testegalskapen fortsetter. Siden jeg ikke hadde tisset en stund og ikke hadde noe bedre å gjøre. Hvorfor ikke... Så jeg testet da. Og det skjedde noe merkelig med testen. 

08473243-BE41-483A-BCD7-CA55484C43AC.jpeg.0b82aa80c649501f3b18c1350d7daf27.jpeg

først ble den slik før tidsfristen gikk ut. Merkelig 🤔

05669142-A31A-4205-90FC-46ADB58918C3.jpeg.0cb275b6b98a6df8699cca2613dac96f.jpeg

så ble det en tynn svak men tydelig (værtfall i virkeligheten). Dette var litt etter fristen.

B640F049-A7C6-4A99-9CBB-56D3BA72F605.jpeg.3db95340c3af7155bef1dcb9bc139d66.jpeg

og slik så den ut en stund etterpå.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du fortsetter å teste jeg! 

Du må altså testene morgen tidlig, det ser jo ut som det er en strek der!? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker jeg venter til IKM med å teste på nytt. IKM er onsdag så det er ikke så lenge til 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tyah skrev:

Tenker jeg venter til IKM med å teste på nytt. IKM er onsdag så det er ikke så lenge til 😄 

Jeg heier på deg og lover at det å ikke teste blir enklere når man venner seg til tanken og man har en dato å forholde seg til. IKM er en fin dag å teste på :) Kan jo gå på en smell, men tror det er en god idé å prøve å vente.:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aryamili skrev:

Jeg heier på deg og lover at det å ikke teste blir enklere når man venner seg til tanken og man har en dato å forholde seg til. IKM er en fin dag å teste på :) Kan jo gå på en smell, men tror det er en god idé å prøve å vente.:hjerte:

Ja, og det er jo ikke lenge til IKM heller, så det skal jeg klare ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg ikke vøre party pooper (det kan være det er en svak positiv som blir sterkere), men jeg syns den streken på første testen ser ut som typisk "indent" altså et grop som kan se ut som en positiv test, men så ser jeg at du skrev at det kom farge etter tidsfristen... søren altså, at det skal være så vanskelig. 

Jeg syns du skal teste i vei! Har du noen til overs så er det bedre å vite enn å ikke vite. 😏 

Venter spent på oppdatering !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har flere igjen, syns jeg du skal ta en ny test i morgen. Da er du vel 12 DPO, og da burde du vel få et ganske så greit svar vil jeg tro :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt å holde meg værtfall. Men måtte teste i dag tidlig og. Like svak strek i dag tidlig som jeg hadde lørdagskvelden. Tror det bare er slik strek man får på disse testene jeg.. Begynner å miste troen nå. Bare å se om TR kommer på onsdag 😄 Håper det ikke blir kluss i syklusen værtfall, da klikker jeg 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blendahvit test i dag, IKM i morgen. Da er PP3 over. Det er utrolig skuffende og vondt. Sitter med en følelse av at noe er galt med meg, og tanken har gått mot å ta en sjekk hos gynekolog bare for å sjekke om alt er bra..

Jeg kommer til å legge prøvingen på hyllen to-tre måneder nå. Skal selvfølgelig ikke bruke prevensjon og blir jeg gravid så blir jeg det. Men jeg klarer ikke å være så fokusert på prøvingen som jeg har vært nå siden desember. Det tar knekken på meg. I begynnelsen var det spennende og koselig. Men nå i den siste tiden føler jeg at skuffelsen har gått skikkelig inn på meg og begynt å gjøre meg små rar. Innbilt meg streker som ikke er der, holdt skuffelsen skjult for mannen, grått for meg selv... jeg føler meg misslykket som ikke klarer å bli gravid. Mindre kvinnelig på en måte. Jeg vet, det er utrolig dumme tanker, og det er jo ikke sånn det er. Men det er sånn jeg føler meg... 

Lille spire, jeg har så forferdelig lyst på deg, men akkurat nå må jeg ta vare på meg selv litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg! Sikkert sunt å ta litt pause fra prøver-bobla, spesielt om det bare blir en negativ greie :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler med deg ❤️

Jeg forstår at det er veldig lett å tenke at det kanskje kan være noe, og selv om det føles lenge, så er ikke 3 PP så fryktelig lenge :) Det er nok ikke det du vil høre, og jeg forstår det veldig godt! Jeg satt med akkurat de samme tankene selv de første 2PP før jeg ble gravid - og så plutselig satt det. Jeg var sååå langt i fra å bestille en time hos gyn bare for å sjekke, slik at jeg visste. Om du føler det behovet anbefaler jeg deg å gjøre det. Når jeg fikk sjekket meg etter SA'en følte jeg meg mye bedre :)

Jeg hang meg opp i statistikken; at det er rundt 25% sjanse for å bli gravid hver PP gitt at man har hatt sex på rett tid osvosv... Men etter SA'en begynte jeg å se mer inne på KG og innså at det ikke nødvendigvis er normalt å bli gravid innen 3 mnd. Normalen er vell opp til ett år? Jeg har vært veldig frustrert siden søskenbarnet mitt ble gravid på første forsøk etter pilleslutt, men så fikk jeg tenkt meg om og skjønte virkelig ikke hvorfor jeg sammenlignet oss to: vi har ikke samme foreldre, så vi har altså ikke de samme genetiske forutsetningene. Vi har ikke sex med samme mann, og de kan også ha ulike forutsetninger. Vi er ikke like gamle, osvosv. 

Det er ikke meningen å kuppe dagboken din, eller å virke negativ eller hva det måtte være. Og det er veldig vanskelig å tenke rasjonelt opp i det hele. Klart du er skuffet og oppgitt. Jeg skjønner at du kan føle deg "mindre kvinne". Alle mine kvinnelige kolleger har født et eller flere barn - jeg har gått rundt å følt at jeg ikke burde ha en jobb fordi jeg ikke klarer å bli gravid engang - men altså? Hvilken tankegang er dette da. Vi er å slemme mot oss selv når vi atter en gang blir møtt med kun én strek og mens ❤️

Ta vare på deg selv, spiren kommer ❤️Ha sex når du vil, spis hva du vil, drikk hva du vil. Tren, tilbring tid sammen med venner og familie, og vit at du blir gravid du også :)

Håper ikke dette innlegget blir misforstått helt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sniki litt her, og sjekket ekstra de siste dagene. Jeg skjønner veldig godt skuffelsen, og ikke minst usikkerheten på om kroppen funker til det man ønsker skal skje aller mest i hele verden! Selv har jeg også prøvd siden desember, men en mens etter p-stav, og er det noe en virkelig ikke har makt over så er det dette. Jeg skjønner at du føler deg maktesløs🙁 Noen kropper trenger lengre tid på å komme seg etter prevensjon, men da skal tidlig 2019 bli tiden for baby!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde virkelig håpet at det skulle klaffe på PP3 for dere :hjerte:

Det er så utrolig tungt å være prøver i perioder, det er så mange følelser og skuffelser.. Høres lurt ut å ta en liten pause fra testing og intens prøving. Jeg sender deg verdens største klem og håper du klarer å kose deg og få prøvingen litt på avstand. :klem:Plutselig sitter den! 

Ps: Jeg tror absolutt ikke er noe galt med deg, men det å gå til gynekolog hjalp meg veldig når tankene om at noe var galt dukket opp oftere og oftere. Nå var det jo noe galt med meg, men uvissheten var verst. Så hvis det kan hjelpe å få en bekreftelse på at alt ser ok ut, ville jeg gjort det. Hvis de finner noe som ikke helt stemmer, er det god hjelp å få, og jo før, jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...