Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

På 4.4.2018 den 12.38, Aryamili skrev:

 Jeg har skikkelig godfølelsen på denne PP! 

Fint at du klarer å slappe av og nyte prøvingen :) Det er ikke alltid lett, men tenk så langt dere har kommet som er enige om at dere ønsker å lage en baby sammen. Det er ganske stort i seg selv! :hjerte: 

Det er sant ❤️ Ja, føler virkelig jeg slapper av nå! Kanskje det er det som skal til? 😊

På 4.4.2018 den 13.37, Kaiaermeg skrev:

Dette blir spennende, tenk om dette blir PP'en for oss begge? ❤️Har IKM 28.04. Jeg bruker faktisk å gjøre akkurat det samme når mensen melder sin ankomst - da er det inn å sjekke neste potensielle termin :fnise: Vet ikke om det gjør mer godt eller vondt, men er jo en måte å glede seg på...

Ja, jeg føler det er en måte å glede seg på og se fremover på! Håper det klaffer for oss begge nå ❤️ Tenk om!

Jeg er så avslappet mtp prøving nå. Tar det som det kommer og har ingen hast. Men jeg merker at det fremdeles er sårt når andre blir gravide. Min svoger, samboer sin bror, sendte UL bilde i går. Jeg følte det var som å gni det i trynet på oss: «se hva vi får til da, og dere ikke får til». 

Men de vet ikke at vi prøver en gang, så vidt jeg vet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser alt jeg har for denne pp! Tror nok ikke at han sendte bildet for å gni det inn, nei. Men forstår jo at det kan føles sårt! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du synes det er sårt når andre blir gravide og ikke du. Synes det selv jeg, og det synes jeg vi skal få lov til også :hjerte:

Jeg har dessuten på følelsen av at det er deres tur nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du klarer å slappe av! Trenger ikke være så dumt når det kommer til prøving det! Hører jo stadig om par som sliter med å bli gravide før de nesten gir opp og så plutselig så blir de gravide likevel. 

Jeg heier på dere! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du klarer å slappe av. Jeg har ikke helt troen på at det er det som skal til for å klare å bli gravid eller ikke, barn blir jo født under utrolig stressende omgivelser hele tiden og opp igjennom historien, men jeg tror uansett at det er MYE bedre for deg og mannen din enn om du bare har det pyton og er lei deg. Jeg krysser fingrene for deg Tyah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2018 den 15.49, sullå skrev:

Krysser alt jeg har for denne pp! Tror nok ikke at han sendte bildet for å gni det inn, nei. Men forstår jo at det kan føles sårt! :Nikke:

Nei, det vet jeg han ikke gjorde, men føltes sårt og ble veldig furten! Men jeg er selvfølgelig glad på deres vegne 😊

På 6.4.2018 den 21.11, Pjusk skrev:

Skjønner godt at du synes det er sårt når andre blir gravide og ikke du. Synes det selv jeg, og det synes jeg vi skal få lov til også :hjerte:

Jeg har dessuten på følelsen av at det er deres tur nå :jepp:

Håper følelsen din har rett ❤️

På 8.4.2018 den 19.34, -Mala- skrev:

Så godt at du klarer å slappe av! Trenger ikke være så dumt når det kommer til prøving det! Hører jo stadig om par som sliter med å bli gravide før de nesten gir opp og så plutselig så blir de gravide likevel. 

Jeg heier på dere! :strix:

Takk for det! ❤️

På 10.4.2018 den 13.06, lille_frosk skrev:

Så bra du klarer å slappe av. Jeg har ikke helt troen på at det er det som skal til for å klare å bli gravid eller ikke, barn blir jo født under utrolig stressende omgivelser hele tiden og opp igjennom historien, men jeg tror uansett at det er MYE bedre for deg og mannen din enn om du bare har det pyton og er lei deg. Jeg krysser fingrene for deg Tyah!

Ja, det har gjort det mye bedre for meg og mannen! Nå koser vi oss ❤️ Takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå nærmer det seg EL. Siden syklusen var lang nå sist PP, så forteller den ene appen meg at EL er 16.04 og den andre 21.04. Vi begynner å legge inn aksjer annenhver dag fra i dag av værtfall 😄 Jeg har merket at jeg har vært mer våt nedentil de siste dagene, så det er jo ett godt tegn på at noe nærmer seg!

Nå er fokuset bare på å ha mye sex, kose oss og ha det bra sammen ❤️

Gleder meg til å oppdatere dere når jeg nærmer meg IKM som er mellom 1-4 mai. Hvis ikke mensen kommer så er planen å teste den 4. Som jeg gleder meg 😄 Har en skikkelig god følelse på denne PP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere! 😄

I dag er jeg på syklusdag 20. Ser ut som det blir en lengre syklus denne gangen også. Har ikke hatt noen symptomer på EL enda. Forventet EL i følge ovia er på lørdag, Flo sier i dag. 

Så jeg var innom apoteket, og kjøpte A1 sine eggløsningstester og skal ta en om dagen for å følge litt med. Begynner å bli redd for at jeg ikke har EL i det hele tatt..E191B7BC-DA4B-4D66-AA40-95CFA24BB8C4.thumb.jpeg.7efa48fe8447c853e4692795c78e3d85.jpeg

Dagens test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tyah skrev:

Takk dere! 😄

I dag er jeg på syklusdag 20. Ser ut som det blir en lengre syklus denne gangen også. Har ikke hatt noen symptomer på EL enda. Forventet EL i følge ovia er på lørdag, Flo sier i dag. 

Så jeg var innom apoteket, og kjøpte A1 sine eggløsningstester og skal ta en om dagen for å følge litt med. Begynner å bli redd for at jeg ikke har EL i det hele tatt..E191B7BC-DA4B-4D66-AA40-95CFA24BB8C4.thumb.jpeg.7efa48fe8447c853e4692795c78e3d85.jpeg

Dagens test. 

Jeg får heller ikke fanget eggløsning på pinne, men hadde til slutt eggløsningsslim, og går etter egen sexlyst. Hvordan er kroppens fysiologiske symptomer?:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym. skrev:

Jeg får heller ikke fanget eggløsning på pinne, men hadde til slutt eggløsningsslim, og går etter egen sexlyst. Hvordan er kroppens fysiologiske symptomer?:fnise:

Jeg har ganske blank/vannaktig utflod og ømme bryster. Ingen EL slim 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tyah skrev:

Jeg har ganske blank/vannaktig utflod og ømme bryster. Ingen EL slim 🙄

Hmmm, gå etter sexlysten da!:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den måneden jeg ble gravid, hadde jeg ikke eggløsningsslim i det hele tatt. Var helt gummiaktig liksom (TMI, sorry). Så det slimet er kanskje en fordel, men absolutt ikke et must! :) Just saying :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, tweet skrev:

Den måneden jeg ble gravid, hadde jeg ikke eggløsningsslim i det hele tatt. Var helt gummiaktig liksom (TMI, sorry). Så det slimet er kanskje en fordel, men absolutt ikke et must! :) Just saying :nigo:

Godt å vite! 😄

3 timer siden, plastfolien skrev:

Jeg heier på dere! :nordvesta:

Takk for det! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ EL test i går ettermiddag også. Kvelden hadde jeg slimete utflod. I dag er den blank igjen. Blir spennende å se hva EL testen viser i dag. Har egentlig ingen tro på at jeg har EL en gang, og merker at babydrømmen føles veldig langt unna..

Vi har lagt inn aksjer hver 2-3 dag og kommer til å fortsette med det ut måneden. Så får vi bare håpe. 

Når vi startet prøvingen hadde jeg trodd det skulle klaffe med en gang. Vi startet i desember og nå er vi snart i mai... Jeg føler alle rundt meg får det til, men ikke jeg. Svigerinnen min som nettopp ble gravid har invitert til besøk og jeg kvir meg. Jeg kvir meg til å høre henne snakke om graviditeten. Kvir meg til sjalusien jeg kommer til å føle. Jeg kvir meg til skamfølelsen av å bli sjalu. 

Hvis jeg skal være helt ærlig? 

Så sliter jeg fortsatt med aborten jeg tok for en stund siden. Jeg har skyldfølelse. Jeg føler at det er min egen skyld at jeg ikke blir gravid nå. Tenk om jeg ødelagte min eneste sjanse til å bli mamma? Tenk om jeg ødelagte samboers eneste sjanse til å bli pappa? Han ville jo bli pappa. Han ville beholde. Han gråt. Men jeg var redd, og barn hadde ikke vært i tankene mine før testen lyste positiv den dagen. Jeg var ikke sikker, og ville være sikker den dagen jeg ble gravid. 

Nå føler jeg at den dagen aldri kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte::hjerte: Stor klem til deg! 

Misforstå meg rett nå, men når du fortalte for en stund tilbake at du hadde tatt abort tenkte jeg at det tenker du nok mye på nå. Jeg har nemlig ei på jobben som har vært gjennom noe av det samme... I dag er hun 30 år, gift og har termin i slutten av juni. Da hun var rundt 20 år tok hun abort med samme mann. Ingen av de var klar for barn, og de tenkte at da visste de at de kunne bli gravide, så da var ikke det noe problem å prøve igjen når de var klar for det. Når de begge var 28 år startet de å prøve. Så gikk det 1,5 år uten at noe skjedde. Begge to tok det fryktelig tungt; da de var "unge" hadde de valgt bort et barn, mens nå ønsket de det mer enn alt annet. Men de kunne jo ikke vite det - de kunne ikke spå fremtiden. De gikk til utredning og fant ingenting galt, og så satt spiren på andre prøverørsforsøk. Nå sier hun selv at hun har glemt alt; glemt aborten, glemt den lange prøvetiden, alt sammen, for nå har de snart det de ønsket hele tiden.

Jeg forteller bare dette fordi det nok er helt naturlig å kjenne på denne følelsen, men du må være så snill å prøve å ikke la det gå til hodet på deg :hjerte: Du visste ikke da, at det ikke ville like lett å bli gravid noen år senere. Du tok det valget som var best for deg og det du trodde var best for dere. Jeg føler utrolig med deg, på grunn av at jeg vet hvor tungt dette var for hun på jobben. Men det ordner seg. Du kommer til å bli gravid, og statistisk sett er det alt for tidlig å rasjonelt tenke at man aldri blir gravid. Jeg skjønner hva du mener, jeg satt senest i går og sa til samboeren at jeg føler at vi skal ta eksamen hver måned og så stryker vi hver gang, og at vi aldri kommer til å bli gravide igjen. Vi kommer til å bli GAL om vi ikke kobler på den rasjonelle delen av hjernen innimellom :hjerte:

Beklager langt innlegg, og jeg håper at det ikke gjør ting verre... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...