Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk dere :ninuskapus: satser på at det blir full klaff!

Syklusdag 17, 3-4 dager til forventet EL. Jeg tror jeg oppdaget litt EL-slim i dag :nori:Ellers så vil jeg bare at dagene skal forte seg frem til IKM. Jeg er så utålmodig og spent på om det klaffer denne PP 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for EL-slim! :hoppendeglad:Vi er ca like langt i denne syklusen så blir spennende å lese her fremover (EL i dag eller i morgen her) :) Krysser fingrene for at det er denne mnd det skal klaffe :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Aryamili skrev:

Hurra for EL-slim! :hoppendeglad:Vi er ca like langt i denne syklusen så blir spennende å lese her fremover (EL i dag eller i morgen her) :) Krysser fingrene for at det er denne mnd det skal klaffe :hjerte:

Ja, nå blir det spennende for oss fremover 😄 Krysser fingrene for at det klaffer denne måneden ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte akkurat 20 tidlig graviditetsstrips fra billigetester:alice: det er jo uannsett mye billigere enn å kjøpe test på apoteket! Tviler på at jeg klarer å vente til IKM 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk påvist en menisk skade i fjor. Men den har ikke plaget meg på noen måneder. For ett par dager siden låste foten seg igjen. Var hos fysio i dag, og da jeg nevnte at jeg tenker å bli gravid mente hun at det var en dårlig ide. Hun mente at jeg måtte bli frisk fra skaden først hvis jeg vil ha ett best mulig svangerskap... 

Nå ble jeg skikkelig lei meg.. men jeg forstår også hva hun mener. Nå skal jeg få fortgang i prosessen. Komme meg til legen, henvises til ortoped igjen, trene hos fysio og få has på kneet mitt.. Klarer ikke å bestemme meg om jeg klarer å pause prøvingen. Ønsker det mest av alt 😢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Tyah skrev:

Jeg fikk påvist en menisk skade i fjor. Men den har ikke plaget meg på noen måneder. For ett par dager siden låste foten seg igjen. Var hos fysio i dag, og da jeg nevnte at jeg tenker å bli gravid mente hun at det var en dårlig ide. Hun mente at jeg måtte bli frisk fra skaden først hvis jeg vil ha ett best mulig svangerskap... 

Nå ble jeg skikkelig lei meg.. men jeg forstår også hva hun mener. Nå skal jeg få fortgang i prosessen. Komme meg til legen, henvises til ortoped igjen, trene hos fysio og få has på kneet mitt.. Klarer ikke å bestemme meg om jeg klarer å pause prøvingen. Ønsker det mest av alt 😢 

Å nei! Sa hun noe om tidsaspektet? Skjønner at du er lei deg... Det er jo det siste man vil, å måtte sette prøvingen på vent.. :unsure: Vet ikke hva jeg ville gjort selv men din egen helse er viktig!:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Tyah skrev:

Jeg fikk påvist en menisk skade i fjor. Men den har ikke plaget meg på noen måneder. For ett par dager siden låste foten seg igjen. Var hos fysio i dag, og da jeg nevnte at jeg tenker å bli gravid mente hun at det var en dårlig ide. Hun mente at jeg måtte bli frisk fra skaden først hvis jeg vil ha ett best mulig svangerskap... 

Nå ble jeg skikkelig lei meg.. men jeg forstår også hva hun mener. Nå skal jeg få fortgang i prosessen. Komme meg til legen, henvises til ortoped igjen, trene hos fysio og få has på kneet mitt.. Klarer ikke å bestemme meg om jeg klarer å pause prøvingen. Ønsker det mest av alt 😢 

Så utrolig leit :( Jeg hadde selv problemer meg ryggen i 2-3 år, og det satte en stopper for prøvingen vår. Det gjorde at vi ikke vurderte det engang, fordi jeg sannsynligvis ville hatt et veldig vondt svangerskap og kanskje ikke ville klart å vært 100% (så godt man kan være) etter fødsel i permisjon med barnet... Jeg synes at den tanken var kjempeskummel. Heldigvis ble jeg bedre over natta i fjor sommer, og da bestemte vi oss for å begynne å prøve fra og med august. :)

Er selvsagt bekymret for at det plutselig skal komme tilbake igjen, siden vi ikke fant noen forklaring på hva det var eller hvorfor det forsvant. Men jeg tenker at så lenge jeg er frisk nå, skal vi prøve. Og om jeg blir dårlig må vi revurdere :)

Det er kjempevanskelig å ta stilling til, og jeg skjønner veldig-veldig godt at det er dette du ønsker aller mest ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Aryamili skrev:

Å nei! Sa hun noe om tidsaspektet? Skjønner at du er lei deg... Det er jo det siste man vil, å måtte sette prøvingen på vent.. :unsure: Vet ikke hva jeg ville gjort selv men din egen helse er viktig!:hjerte:

 Du har rett der ❤️ Nei, skal høre med henne på onsdag når jeg er der hvor lang tid det kan ta! Håper det ikke er snakk om så lenge. Så kjedelig at disse plagene skulle dukke opp igjen nå.. 😢

21 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Så utrolig leit :( Jeg hadde selv problemer meg ryggen i 2-3 år, og det satte en stopper for prøvingen vår. Det gjorde at vi ikke vurderte det engang, fordi jeg sannsynligvis ville hatt et veldig vondt svangerskap og kanskje ikke ville klart å vært 100% (så godt man kan være) etter fødsel i permisjon med barnet... Jeg synes at den tanken var kjempeskummel. Heldigvis ble jeg bedre over natta i fjor sommer, og da bestemte vi oss for å begynne å prøve fra og med august. :)

Er selvsagt bekymret for at det plutselig skal komme tilbake igjen, siden vi ikke fant noen forklaring på hva det var eller hvorfor det forsvant. Men jeg tenker at så lenge jeg er frisk nå, skal vi prøve. Og om jeg blir dårlig må vi revurdere :)

Det er kjempevanskelig å ta stilling til, og jeg skjønner veldig-veldig godt at det er dette du ønsker aller mest ❤️

Håper du holder deg frisk og at du snart har en liten spire i magen ❤️ Ja, absolutt det jeg ønsker meg mest av alt.. så skal følge alle råd for å bli frisk nå og ta kneplagene på alvor! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så veldig kjedelig da. Jeg tenker du/dere nesten bare må finne ut av hva som er viktigst for dere❤️ Jeg hadde nok ikke pauset prøvingen om det var meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det er en forferdelig vanskelig avgjørelse å ta! Kanskje det blir enklere å ta et standpunkt til det etter du har fått snakket med fysioterapeuten igjen om hvilke tidsaspekt det er snakk om? :vetikke: 

Jeg sender over en klem :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, plastfolien skrev:

Æsj så veldig kjedelig da. Jeg tenker du/dere nesten bare må finne ut av hva som er viktigst for dere❤️ Jeg hadde nok ikke pauset prøvingen om det var meg. 

Tar en vurdering på om jeg skal pause etter jeg har vært hos fysio i morgen. Ønsker ikke å pause, vil virkelig ha barn nå. Men vil også ha ett best mulig svangerskap også ❤️

2 timer siden, -Mala- skrev:

Oi, det er en forferdelig vanskelig avgjørelse å ta! Kanskje det blir enklere å ta et standpunkt til det etter du har fått snakket med fysioterapeuten igjen om hvilke tidsaspekt det er snakk om? :vetikke: 

Jeg sender over en klem :hug:

Ja, jeg skal prate med fysio i morgen ang. Tidsaspekt og om hun kan forklare mer utdypende hvorfor jeg burde vente. Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos legen i dag, og er sykemeldt ut uken. Foten er bedre i dag enn i går. Så nå gleder jeg meg veldig til fysiotimen i morgen. 

Jeg har googlet og googlet. Men finner ikke noe på nettet om kneskade/meniskskade og graviditet. Jeg forstår jo at vektoppgang ikke gjør det bedre for kneet. Men jeg kan jo ikke vente i en evighet på en eventuell graviditet. Om jeg blir bedre igjen kan jo skaden komme tilbake igjen slik den gjorde nå? Foten var jo bra i 10måneder nå før jeg nå tok dyyype knebøy under en treningsøkt og smertene kom tilbake. 

Nei, svarene må jeg vente på og få i morgen hos fysio... Men det irriterer meg at jeg mest sannsynlig har EL nå de nærmeste dagene og vi er usikker på om vi skal legge inn aksjer eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tyah skrev:

Jeg var hos legen i dag, og er sykemeldt ut uken. Foten er bedre i dag enn i går. Så nå gleder jeg meg veldig til fysiotimen i morgen. 

Jeg har googlet og googlet. Men finner ikke noe på nettet om kneskade/meniskskade og graviditet. Jeg forstår jo at vektoppgang ikke gjør det bedre for kneet. Men jeg kan jo ikke vente i en evighet på en eventuell graviditet. Om jeg blir bedre igjen kan jo skaden komme tilbake igjen slik den gjorde nå? Foten var jo bra i 10måneder nå før jeg nå tok dyyype knebøy under en treningsøkt og smertene kom tilbake. 

Nei, svarene må jeg vente på og få i morgen hos fysio... Men det irriterer meg at jeg mest sannsynlig har EL nå de nærmeste dagene og vi er usikker på om vi skal legge inn aksjer eller ikke.

Fysio tenker nok ikke bare på den ekstra vekten, men også vann i kroppen kan være utfordrende for ledd - og ikke minst at den hormonelle endringen/påkjenningen som kan gjøre leddene «løsere» (tenk på bekkenløsning!). Skjønner det må være utrolig kjipt :( du får høre med fysio i morgen - men også tenke på hva som er viktigst for dere.  

 

Edit: snikleser her forresten! Heihei :fnise:

Endret av boblevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får noen gode svar fra fysio i morgen, så vet dere hva dere evt. har å forholde dere til :) Krysser fingrene for at dere får grønt lys! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, boblevann skrev:

Fysio tenker nok ikke bare på den ekstra vekten, men også vann i kroppen kan være utfordrende for ledd - og ikke minst at den hormonelle endringen/påkjenningen som kan gjøre leddene «løsere» (tenk på bekkenløsning!). Skjønner det må være utrolig kjipt :( du får høre med fysio i morgen - men også tenke på hva som er viktigst for dere.  

 

Edit: snikleser her forresten! Heihei :fnise:

Heihei :) Ja.. du sier noe der! Ja, jeg får bare høre med henne.

 

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Håper du får noen gode svar fra fysio i morgen, så vet dere hva dere evt. har å forholde dere til :) Krysser fingrene for at dere får grønt lys! 

Det håper jeg også :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la vist inn aksjer i dag også vi. Det var ikke helt planlagt 🙊 følte meg litt fæl når jeg trosset fysioens råd... Men jeg bare vet at dette ordner seg ❤️ Foten er mye bedre i dag. Så jeg satser på å kunne begynne å trene den opp igjen om noen dager 😊 I helgen tenker vi å dra på fjellet. Forrige gang jeg hadde vondt i kneet så gikk det fint med langrenn, så satser på jeg får meg en liten tur 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg og ser på fødeavdelingen med tårer i øynene. Fant vist en episode på dplay som jeg ikke har sett før :nori: Det kommer visst ny sesong nå snart også! 😄

Jeg er skikkelig kvalm. Mener å huske jeg var det rundt EL forrige PP også 🤔

Endret av Tyah
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 21 og 1 dpo i følge appen. IKM er den 21 mars. Det har vært befriende å ikke bruke EL tester denne PP. Så fremtidige PP kommer jeg også til å kjøre på uten EL tester 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...