Gå til innhold

Far til barnet er muslim, og nå er det slutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, FluffyJuggernaut skrev:

Jeg trodde barn måtte ha underskrift fra begge foreldrene når de skal reise utenlands? 

Om han har kidnappet barnet deres håper jeg virkelig du får hjelpen du trenger for å få han hjem.

Nei, man trenger ikke det.. holder med pass.

Men det er ikke sikkert de har flydd heller. Finnes mange måter å frakte ut barnet på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

får helt vondt i magen. Jeg skjønner ikke at du i utgangspunktet turte å få barn med en fra et annet land. Jeg syns tanken på å få barn med en mann fra en annen landsdel enn østlandet hørtes skummelt nok ut. Glad jeg fikk barn med mannen min som er fra samme fylke, i tilfelle vi blir skilt. 

Anonymkode: 3ee2c...9ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

får helt vondt i magen. Jeg skjønner ikke at du i utgangspunktet turte å få barn med en fra et annet land. Jeg syns tanken på å få barn med en mann fra en annen landsdel enn østlandet hørtes skummelt nok ut. Glad jeg fikk barn med mannen min som er fra samme fylke, i tilfelle vi blir skilt. 

Anonymkode: 3ee2c...9ec

Det hjelp sikkert Ts utrolig mye 

Anonymkode: 0f6ab...0d8

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

får helt vondt i magen. Jeg skjønner ikke at du i utgangspunktet turte å få barn med en fra et annet land. Jeg syns tanken på å få barn med en mann fra en annen landsdel enn østlandet hørtes skummelt nok ut. Glad jeg fikk barn med mannen min som er fra samme fylke, i tilfelle vi blir skilt. 

Anonymkode: 3ee2c...9ec

Herregud for et svar. Hva skal det hjelpe for da? 

Anonymkode: 38612...944

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 kun når jeg ser den saken ut i media VG/Aftenposten vil jeg tro på dette, ellers er det bare ren ondskap trolling.  

Anonymkode: 55348...209

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 kun når jeg ser den saken ut i media VG/Aftenposten vil jeg tro på dette, ellers er det bare ren ondskap trolling.  

Anonymkode: 55348...209

Begynner å tvile på den jeg også.

Anonymkode: ef175...ef4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 kun når jeg ser den saken ut i media VG/Aftenposten vil jeg tro på dette, ellers er det bare ren ondskap trolling.  

Anonymkode: 55348...209

Ja, for alle slike saker ender opp i media! Hvor mange slike saker tror du det er hvert år og hvor mange har du lest om i avisa?Har det slått deg at å henge ut barnefar som kidnapper i media ikke akkurat styrker hans vilje til samarbeid?

Jeg blir matt av alle tullingene her inne som ikke tror på en eneste problemstilling før det står i VG. 

Kjære ts, jeg håper inderlig det ordner seg!

Anonymkode: 2ca90...dee

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, yeans said:

Det er ikke de naive kvinnene som driter seg ut her. Det er mennene som innbiller seg at de kan gjøre hva som helst og tro at de slipper så lett unna med det som er de virkelig naive.

For om faren er i Tyrkia nå så har han skapt en masse problemer for seg selv. Både med tanke på jobb, økonomi, helse, forsikring, gyldige dokumenter og mange års kostnader med å oppdra barnet pluss evt nye barn med en ny kone.

Det er en ren mannlige versjonen av Cinderella for denne gutten nå. Og barnet? Det vil hate han den dagen han skjønner hvilken fremtid faren har tatt ifra han. Et trygt og godt liv i Norge med familie som var glad i han og ville gjort alt for han.

En tapt barndom i Tyrkia er visst ikke bare bare å leve med...

JO,det er de naive kvinnene som driter seg ut her,og ingen andre!
Hvorfor i alle helveter velger disse naive kvinnene velge å få barn med en muslim da?!
Fordi de tror at "ikke alle muslimer er slik" og "ikke alle er fanatikere" osv.
De er uansett fra et helt annet miljø enn det vi er vant til,med helt andre lover,regler,skikker,(kvinne)syn og TRO!
Takke dem selv for denne situasjonen,etter årevis med skrekkhistorier i media om lignende situasjoner.
 

Anonymkode: 2ae6a...cf2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my lord!! Ts, dette skal du klare! Du er en sterk kvinne! ❤️

Jeg håper du har kontaktet politiet flere ganger og at du har tatt/tar kontakt med advokat! Jeg ville informert barnevernet også slik at du evt kan få 100% omsorgsrett for barnet deres! Det er uhørt å bare stikke til utlandet med barnet (uansett om bf og bm er gode venner) uten å legge frem planene i god tid slik at den andre parten har noe hen skulle sagt! Og dette er jo kidnapping i tillegg! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke synes synd på deg. Dette skulle du tenkt på før du innledet ett forhold til en utlending. Dessuten har barnet krav på både mor og far. Nå er jo barnet 5 år, så hvorfor kan ikke far ha omsorgen i sitt hjemland? Om far velger å flytte tilbake til Tyrkia så er det ingen selvfølge at mor må få ha barnet alene.

Hadde folk tenkt ut slike scenarier før de innledet forhold til utlendinger så ville mange problemer blitt spart.

Anonymkode: 64f14...07b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JO,det er de naive kvinnene som driter seg ut her,og ingen andre!
Hvorfor i alle helveter velger disse naive kvinnene velge å få barn med en muslim da?!
Fordi de tror at "ikke alle muslimer er slik" og "ikke alle er fanatikere" osv.
De er uansett fra et helt annet miljø enn det vi er vant til,med helt andre lover,regler,skikker,(kvinne)syn og TRO!
Takke dem selv for denne situasjonen,etter årevis med skrekkhistorier i media om lignende situasjoner.
 

Anonymkode: 2ae6a...cf2

Nå er faktisk veldig mange av kidnappinger som politiet registrerer barn som er kidnappet TIL Norge, av sin norske mor eller far, som har vært gift og bosatt i annet land, men som tar med seg barnet til Norge ved brudd, uten at den andre parten har godkjent dette. Så annen kultur og slikt... ??? 

Arv og brudd er vel de tingene som får frem det verste i folk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trolltunge said:

Nå er faktisk veldig mange av kidnappinger som politiet registrerer barn som er kidnappet TIL Norge, av sin norske mor eller far, som har vært gift og bosatt i annet land, men som tar med seg barnet til Norge ved brudd, uten at den andre parten har godkjent dette. Så annen kultur og slikt... ??? 

Arv og brudd er vel de tingene som får frem det verste i folk. 

Jo,annen kultur og slikt har faktisk mye å si.
Ikke bare i slike saker som denne hvor det involverer barn,men mange andre saker også. Store religion og kulturforskjeller KAN være et problem,og det har vi vel sett mange ganger i media.Det er vel ganske så kjent at muslimske menn har et generelt dårlig kvinnesyn??
Derfor er det naivt av norske kvinner å tro at akkurat hennes drømmemann skal være så totalt annerledes.

Anonymkode: 2ae6a...cf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke synes synd på deg. Dette skulle du tenkt på før du innledet ett forhold til en utlending. Dessuten har barnet krav på både mor og far. Nå er jo barnet 5 år, så hvorfor kan ikke far ha omsorgen i sitt hjemland? Om far velger å flytte tilbake til Tyrkia så er det ingen selvfølge at mor må få ha barnet alene.

Hadde folk tenkt ut slike scenarier før de innledet forhold til utlendinger så ville mange problemer blitt spart.

Anonymkode: 64f14...07b

Du kan ikke syns synd på Ts nei ? Da er det ditt hode som ikke helt fungerer som det skal. For det er jo klart at når barnet ditt blir borte over natten og en ikke aner hvor det befinner seg,så er det jo ikke synd på foreldre. 

Dette er ikke en diskusjon om hvem som skal ha omsorgen. Dette er en sak hvor en forelder tar med seg barnet ut av landet uten å fortelle moren hvor de er. Alle er vel enige om at begge foreldre er like viktige i barnas liv. Det er ikke det dette handler om. Ikke i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 kun når jeg ser den saken ut i media VG/Aftenposten vil jeg tro på dette, ellers er det bare ren ondskap trolling.  

Anonymkode: 55348...209

Det forsvinner to barn i uken. Kan du linke til alle de andre sakene som sendes ut hver uke, er du snill? Takk på forhånd. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo,annen kultur og slikt har faktisk mye å si.
Ikke bare i slike saker som denne hvor det involverer barn,men mange andre saker også. Store religion og kulturforskjeller KAN være et problem,og det har vi vel sett mange ganger i media.Det er vel ganske så kjent at muslimske menn har et generelt dårlig kvinnesyn??
Derfor er det naivt av norske kvinner å tro at akkurat hennes drømmemann skal være så totalt annerledes.

Anonymkode: 2ae6a...cf2

Jeg sier ikke at det ikke har noe å si, men at det ikke bare handler om kultur, tro og muslimer. Ved et brudd er det mange som flytter bort med barnet, både innad i landet og ut av landet de bodde i før bruddet, så det er ingen fasit på at alle muslimer er troende til dette, eller at andre ikke kunne finne på det. Fordelen muslimske menn har i disse sakene (sett fra deres side) er at de har en kultur i hjemlandet som gjør det vanskelig for mødre å få barna sine tilbake. De vernes av kulturen i sitt hjemland. Det er naivt å tro at ikke flere hadde benyttet seg av slike muligheter, dersom de ble vernet av sitt hjemland når de kidnappet barn. 

Ca. en tredjedel av kidnappingssakene politiet håndterer er barn kidnappet til Norge, og hvor mange saker det finnes der mor/far flytter fra f. eks. Oslo til Tromsø mot den andre forelderens ønske er det ikke tall på, så nordmenn er så absolutt ikke greie mot sine ekser de heller.  Det er vel like naivt å tro at akkurat din drømmedame/drømmemann vil være grei ved et brudd.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det så mye rart, og folk er så lettlurte at de biter rett på.

 

Ser ikke helt sammenhengen mellom overskrift og innhold.

Barnefar er muslim - ok, javel? Og så?

Barnefar tok med seg barn til Tyrkia og du er redd for at han ikke kommer tilbake med ungen igjen (kidnapping) - ring politiet, ikke sitt på KG.

Hvor mange foreldre der ute hadde sittet på KG enn i telefon med politi eller nede på politistasjonen? Her er det nok en som har tatt tidlig juleferie.

...også er det kommentarer fra folk da, hvor konklusjonen er "ikke finn på å gifte deg med en muslim/utlending/mørkhudet!"

 

Hilsen ei som er gift med en iraner.

PS;: Hadde han plutselig stikki med ungen vår til Iran hadde jeg gjort alt annet enn å sitte her på KG, altså!

 

Anonymkode: b78da...a84

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Trolltunge said:

Fordelen muslimske menn har i disse sakene (sett fra deres side) er at de har en kultur i hjemlandet som gjør det vanskelig for mødre å få barna sine tilbake. De vernes av kulturen i sitt hjemland.

Dette,samt muslimenes generelle dårlige kvinnesyn burde vel være grunn nok til å holde seg unna dem da?
Hvis ikke,har de seg selv å takke senere om det skulle bli problem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

JO,det er de naive kvinnene som driter seg ut her,og ingen andre!
Hvorfor i alle helveter velger disse naive kvinnene velge å få barn med en muslim da?!
Fordi de tror at "ikke alle muslimer er slik" og "ikke alle er fanatikere" osv.
De er uansett fra et helt annet miljø enn det vi er vant til,med helt andre lover,regler,skikker,(kvinne)syn og TRO!
Takke dem selv for denne situasjonen,etter årevis med skrekkhistorier i media om lignende situasjoner.
 

Anonymkode: 2ae6a...cf2

...fordi ikke alle muslimer kidnapper unga sine. Muslimer kommer fra mange forskjellige land, forskjellige kulturer, forskjellige kvinne/menneskesyn og forskjellig praksis av troen. De er like forskjellige som meg og deg, egentlig, og sikkert enda mer. Du tror alle er likedan. Det vitner bare om at du ikke aner hva du snakker om.

Greit å ha litt sunt vett i hodet, men å tro at man er mer tilbøyelig for kidnapping og whatnot bare fordi man er en nyanse mørkere i huden enn blendahvit, det grenser til paranoia. Noe en del muslim.kritikere her inne ser ut til å lide av.

Anonymkode: b78da...a84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...fordi ikke alle muslimer kidnapper unga sine. Muslimer kommer fra mange forskjellige land, forskjellige kulturer, forskjellige kvinne/menneskesyn og forskjellig praksis av troen. De er like forskjellige som meg og deg, egentlig, og sikkert enda mer. Du tror alle er likedan. Det vitner bare om at du ikke aner hva du snakker om.

Greit å ha litt sunt vett i hodet, men å tro at man er mer tilbøyelig for kidnapping og whatnot bare fordi man er en nyanse mørkere i huden enn blendahvit, det grenser til paranoia. Noe en del muslim.kritikere her inne ser ut til å lide av.

Anonymkode: b78da...a84

Det handler da ikke om hudfarge, det handler om kultur.

Anonymkode: bf370...8d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer dessverre ikke helt å tro på denne historien. Det er for mye som skurrer og jeg har derfor en mistanke om at tråden er laget for å dekke et oppmerksomhetsbehov. Hadde barnet mitt vært kidnappet så hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse, jeg hadde ikke sittet på KG.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...