Gå til innhold

Far til barnet er muslim, og nå er det slutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts, hvordan har du det? Får du noe hjelp/snakker du med familie og venner? Eller føler du at du stoler på at han kommer tilbake neste (husker ikke om det var neste du skrev) helg og at du slapper av?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er litt fælt av meg å si, men jeg er sammen med en fyr som har en norsk mor og en tyrkisk far. Og jeg er blitt mer og mer sikker på den siste tiden at vi må slå opp, fordi han rett og slett begynner å ligne for mye på faren sin (faren er en sterkt troende muslim med et elendig kvinnesyn, kvinner er bare leketøy og skal gjøre som mannen sier, tenker at man kan være utro mot kvinnen man er sammen med og mye mer)

Jeg er glad vi bare har vært sammen 2 år og at jeg aldri har ønsket meg barn med han, men i denne tiden hvor jeg har blitt mer og mer sikker på at vi må gjøre det slutt, har han begynt å mase på meg om at han ønsker seg barn (og her har han ikke spurt hva jeg ønsker eller tenker, hørt på maken?!)

Nå er jo han som jeg er sammen med 50% norsk og 50% tyrkisk, så det blir jo en forskjell der, men jeg vil bare si til deg at du må få tatt med deg ungen din en plass hvor du vet at ungen din er trygg og at han ikke bare kan komme og ta ungen din og reise til Tyrkia, har du sett filmen "Ikke uten min datter?" - Den må du se, og som mange andre har skrevet her så kommer det til å bli et rent helvete for deg om barnefar får tatt med barnet sitt til Tyrkia! Og dette med at han kun har sagt disse tingene til deg og ikke skrevet på meldinger (slik at du ikke har bevis) dette er bare noe du må si ifra om til krisesenter, politi og andre som står i stand til å hjelpe deg i din situasjon! Si at du føler deg såpass utrygg på hva han kan finne på å gjøre og at du trenger hjelp!

Anonymkode: 36d6e...881

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Norske lover og regler gjelder ikke i land som eks Tyrkia. 

Anonymkode: 98ae1...68a

Så lenge barnet er en norsk statsborger, som det er, så er det du sier nå bare nonsense. Du har tydeligvis ikke peiling.

Anonymkode: 292a2...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎12‎.‎2017 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Jeg og eksmannen har en sønn sammen, og eksmannen min er muslim. Nå vil han ta med seg ungen til Tyrkia og få omsorgsretten. Jeg er helt i fra meg og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har lest flere historier på nettet hvor muslimfaren tar med seg barnet sitt til hjemlandet og ikke kommer tilbake.

Anonymkode: 9a4c6...a8f

Tenkte du ikke på det før! Synes synd på barnet, thats it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lenge barnet er en norsk statsborger, som det er, så er det du sier nå bare nonsense. Du har tydeligvis ikke peiling.

Anonymkode: 292a2...21a

Det er du som tydeligvis ikke har peil. Når et barn kommer til Tyrkia med sin far så tilhører barnet far og Tyrkia. Gi et eksempel der Tyrkia har gått med på å føre et kidnappet barn til Norge og barnets mor. 

Anonymkode: 98ae1...68a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Guy Fawkes skrev:

Tenkte du ikke på det før! Synes synd på barnet, thats it!

Det derre det-skulle-du-ha-tenkt-før-våset i dette, og mange andre tilfeller, er så idiotisk. Det hjelper da ikke vedkommende en dritt. Det har skjedd og kan ikke omgjøres.

Anonymkode: b1d58...59a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som skriver at det ikke er synd på ts fordi hun valgte en muslimsk far virker veldig trangsynte. 

Hva hadde dere sagt om hun valgte en norsk psykopat i stedet?  Eller burdte hun vist bedre da og? 

Anonymkode: 93e92...6e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som skriver at det ikke er synd på ts fordi hun valgte en muslimsk far virker veldig trangsynte. 

Hva hadde dere sagt om hun valgte en norsk psykopat i stedet?  Eller burdte hun vist bedre da og? 

Anonymkode: 93e92...6e2

Psykopater kan skjule at de er det i flere år.

Anonymkode: 4d568...105

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykopater kan skjule at de er det i flere år.

Anonymkode: 4d568...105

Og 🐭 limer kan vel også skjule baktankene?

Anonymkode: 93e92...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2017 den 23.25, AnonymBruker skrev:

Ifølge islam og sharia, ja.

Dette gjelder vel deg òg? Antar at du konverterte når du giftet deg?

Anonymkode: 523b3...48e

Ahahahahaha....hahahahaha. Du er jammen en liten komiker du.

Ts: Enn så lenge har ikke Norge innført sharialover, og norsk lov trumfer religiøse normer. Dette gjelder selvfølgelig om du har konvertert eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste hele tråden nå.

Jeg hadde hatt lyst til å ta første fly ned, men hva hjelper det?

Må nok vente til neste helg, men hadde de ikke kommet da hadde jeg anmeldt han får kidnapping.

Om dere er venner på fb og han har på posisjon så ser du hvor i Tyrkia han er.

Kjenner du ikke familien hans?

Anonymkode: ad1f8...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge barnet er en norsk statsborger, som det er, så er det du sier nå bare nonsense. Du har tydeligvis ikke peiling.

Anonymkode: 292a2...21a

Hva mener du? Barnet blir ikke hentet hjem neste uke bare fordi det er norsk statsborger, sånn funker det ikke... hvem skal få hjem barnet mener du?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du jo snakke med faren vil jeg tippe. Faren har 50% omsorgsrett antar jeg og da har vel han like mye rett til å ha barnet i Tyrkia som du har rett til å ha barnet i Norge. Snakk med en skilsmisseadvokat kanskje. Synes hele tråden høres trollete ut. Hvem spør etter råd på KG liksom i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Lee Jones skrev:

Her må du jo snakke med faren vil jeg tippe. Faren har 50% omsorgsrett antar jeg og da har vel han like mye rett til å ha barnet i Tyrkia som du har rett til å ha barnet i Norge. Snakk med en skilsmisseadvokat kanskje. Synes hele tråden høres trollete ut. Hvem spør etter råd på KG liksom i en slik situasjon.

Nå må dere slutte. Jeg kunne også fint spurt her om råd. 

Anonymkode: ad1f8...5ee

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, duplexx skrev:

Ifølge TS er de allerede i Tyrkia :/ 

Hvor står det at han er allerede i Tyrkia??? Jeg har lest gjennom hele og ser ikke det noe sted. Sist melding var at de hadde snakket sammen på Tlf. Han ba om unnskylding. Ikke at det skal godtas da. 

Anonymkode: 1ad8c...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra, TS! Masse klemmer. :hjerte: 

Jeg ville ikke stolt på at de kommer tilbake. Kan jo hende han snakker sant, men ikke vær godtroende. Det skjer alt for ofte at barna ikke kommer tilbake. Fortsett å forhør deg rundt. 

Så flere gode forslag her oppe en plass. Ring og ta opp samtalen, eller send melding der du fisker fram «bevismateriale». Si at du ikke synes noe om at han tar med barnet ut av landet uten ditt samtykke, etc. Bekrefter han det, da har du plutselig noe å vise politiet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Guy Fawkes skrev:

Tenkte du ikke på det før! Synes synd på barnet, thats it!

Alle generaliserer ikke mennesker etter religion, noen synes til og med det er rasistisk..

Synes slike usympatiske kommentarer er fullstendig unødvendige!

Anonymkode: a5eff...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle generaliserer ikke mennesker etter religion, noen synes til og med det er rasistisk..

Synes slike usympatiske kommentarer er fullstendig unødvendige!

Anonymkode: a5eff...2d2

Da burde du muligens lese mine innlegg her inne før du uttaler deg om mine holdninger. I alle store valg her i livet bør man vurdere for og imot og man bør vurdere hva skjer videre. Hun er nå redd for at barnet skal bli tatt med til Tyrkia og hun har på nettet lest at de ikke kommer tilbake. Er det så generalisering at hun nå frykter dette????

Hvis man skal gå gjennom enkelte bydeler i Oslo nattestid som er belastet med høy kriminalitet er det noe av de fleste av oss vil vurdere er om dette er lurt eller ikke. Det er ikke å generalisere mennesker som bor der, men erfarings basert er dette noe man bør tenke seg om før man gjør. Eller mener du det er å generalisere å foreta slike vurderinger.

Det har og vært en rekke saker hvor personer fra forskjellige kulturer har fått denne type problemer som nevnt i innlegget til ts. Det betyr ikke at alle får dette, men det er fornuftig å se på hvor sterk tilhørighet vedkommende har til Norge. Dette er en problematikk de fleste må tenke igjennom nettopp fordi tap av et barn på denne måten kan ødelegge livet til den som blir igjen uten barn. Vedkommende har åpenbart ikke ofret dette en eneste tanke tidligere. Prisen for det står hun nå i fare for å betale, og hennes sønn som ikke har noe ansvar for situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at han er allerede i Tyrkia??? Jeg har lest gjennom hele og ser ikke det noe sted. Sist melding var at de hadde snakket sammen på Tlf. Han ba om unnskylding. Ikke at det skal godtas da. 

Anonymkode: 1ad8c...9f9

De har dratt, de var i Tyrkia da jeg ringte bf i natt. Jeg vil reise nedover, men vet ikke hvor det er han bor. Jeg har ikke peiling. 

 

Anonymkode: 9a4c6...a8f

 

Anonymkode: a75de...1db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2017 den 23.22, AnonymBruker skrev:

I Islam tilhører barna faren. Så hvis han vil ta med seg ungen til Tyrkia er det ikke så mye du får gjort med det. Du kan eventuelt flytte dit selv, og håpe på en samværsavtale. 

Å kidnappe ungen og stikke av vil jeg ikke anbefale. 

Anonymkode: b6cec...950

Det kan være så mange lover som bare det i Tyrkia. Her i Norge er det norsk lov som gjelder

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...