Gå til innhold

Far til barnet er muslim, og nå er det slutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Jada. Vi har alle skjønt at du ønsker å bli inkludert her. Og at dette er ditt fagfelt. Jeezus. 

Anonymkode: 71614...fee

Det er mye relevant informasjon posteren kommer med, noe som det ikke akkurat er overflod av på kg så syns ikke du skal kritisere dette.

Anonymkode: dc29a...fd4

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, duplexx skrev:

Gi meg med hva? Hvor mener du jeg tar feil?

Kidnapping er det om far tar med barnet ut av landet for å bosette seg i sitt hjemland uten samtykke fra mor. Om det er sant i denne saken aner jeg ikke. Men om TS snakker sant og far har tatt med barnet for å bo i hjemlandet sitt kalles det kidnapping jo. 

Det veit du ingenting om, før du slenger rundt deg med uttrykk som kidnapping bør du være litt sikrere i din sak, for meg er begrepet like betent som voldtekt.  Det du veit at mor angivelig var redd for og miste barnet sitt, senere i tråden kom det frem at de hadde delt omsorg 50/50. Følgelig har far rett til og ta med barnet ut av landet på kortere ferier uten og samtykke fra den andre foreldre altså uten samtykke fra mor.

At far føler seg overkjørt i skillsmisser og kommer med uttalelser som mor oppfatter / markedsfører som trusler er vel ikke noen overraskelser, selv de verste kvinnesjåvinistene skjønner dette, med den rettspraksis vi har her i landet blir dette utnyttet til fulle, om du gidder å lese hele tråden en gang til ser du hvordan det blir oppfordret til oppsamling av "bevis" slik at far synspunkt / rettighet skal svekke i en fremtidig rettssak, det oppfordres også til opplagte ulovligheter. 

Du kan jo heller prøve og glede deg over at dette ser ut til og ha fått en grei avslutting, i stede for å forsette og koke suppe på spiker. Jeg håper nå i alle fall det at (om denne historien er sann) at mor og far klarer og få til et bedre sammarbeid slik at de blir tryggere på hverandre. 

Du og dine likesinnede bør kanskje en dag prøve og se fars synspunkt i saker av denne karater, hvor han i praksis står helt uten rettssikkerhet / vern.       

Endret av RoH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, RoH skrev:

Du gir deg ikke du. 

Ved delt foreldreansvar kan begge foreldrene ta barnet ut av landet uten den andre foreldres samtykke. Å påstå at det er kidnapping er missbruk av begrepet. Det er egentlig absurd og bruke uttrykket kidnapping i denne typen saker før en sitter med fullstendig fakta.  

Rent moralsk burde TS sin eks. informert om TS om dette slik at hun slapp stresset hun har følt. 

Jeg tror ikke nødvendigvis TS kødder. Det vet vi ikke før "hun" eventuelt innrømmer det, i så tilfelle er det en temmelig bisarr fleip og jeg håper hun da blir utestengt som bruker.  

 

Vil tro at når barnefar har truet med å kidnappe barnet og så faktisk reiser uten å opplyse (det er jævla uansvarlig i dagens samfunn og spesielt i et så utrygt land som Tyrkia.) gjelder det uthevede.

Når foreldreansvaret er felles:

  • må begge foreldrene være enige dersom barnet skal flytte til et annet land.
  • kan hver av foreldrene ta barnet med på kortere utenlandsopphold, uten samtykke fra den andre forelderen.
  • kan retten nedlegge forbud mot kortere utenlandsreiser dersom det er uvisst om barnet vil komme tilbake. Politiet kan nedlegge midlertidig utreiseforbud frem til saken er avgjort av retten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, RoH skrev:

Det veit du ingenting om før du slenger rundt deg med uttrykk som kidnapping bør du være litt sikrere i din sak, for meg er begrepet like betent som voldtekt.  Det du veit at mor angivelig var redd for og miste barnet sitt, senere i tråden kom det frem at de hadde delt omsorg 50/50. Følgelig har far rett til og ta med barnet ut av landet på kortere ferier uten og samtykke fra den andre foreldre altså uten samtykke fra mor.

At far føler seg overkjørt i skillsmisser og kommer med uttalelser som mor oppfatter / markedsfører som trusler er vel ikke noen overraskelser, selv de verste kvinnesjåvinistene skjønner dette, med den rettspraksis vi har her i landet blir dette utnyttet til fulle, om du gidder å lese hele tråden en gang til ser du hvordan det blir oppfordret til oppsamling av "bevis" slik at far synspunkt / rettighet skal svekke i en fremtidig rettssak, det oppfordres også til opplagte ulovligheter. 

Du kan jo heller prøve og glede deg over at dette ser ut til og ha fått en grei avslutting, i stede for å forsette og koke suppe på spiker. Jeg håper nå i alle fall det at (om denne historien er sann) at mor og far klarer og få til et bedre sammarbeid slik at de blir tryggere på hverandre. 

Du og dine likesinnede bør kanskje en dag prøve og se fars synspunkt i saker av denne karater, hvor han i praksis står helt uten rettssikkerhet / vern.       

Jeg skrev generelt. Ifølge TS har barnefar truet med å kidnappe ungen ut av landet. 

Hva i all verdens land og rike er du så sint og bitter for? Om jeg har lært noe ila den saken jeg gjorde var det at varsellampene dessverre nesten alltid lyser når muslimsk far plutselig tar med seg barnet utenlands. Du syns ikke det er suspekt at han lyver og ikke forteller at han drar? Hvilke oppegående foreldre holder på sånn. Det handler ikke om far stakkars, er blitt dårlig behandlet i en skilsmisse - BUHU. Det handler om at han lyver om hvor han er, at han drar OG at han har gitt uttrykk for at vil at sønnen skal bo med han i Tyrkia! Hvor fjern kan du bli?

Mange muslimske fedre tar barnet med på «ferie» - GJERNE med samtykke fra mor også, men trenerer som nevnt hjemkomsten. Kom deg ned fra den høye hesten din og skaff deg fakta før du prøver å diskreditere meg, jeg vet godt hva jeg snakker om. Gjør du?

Endret av duplexx
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye relevant informasjon posteren kommer med, noe som det ikke akkurat er overflod av på kg så syns ikke du skal kritisere dette.

Anonymkode: dc29a...fd4

Intensjonen er neppe det. Så jeg kritiserer det jeg vil. 

Anonymkode: 71614...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RoH said:

Det veit du ingenting om før du slenger rundt deg med uttrykk som kidnapping bør du være litt sikrere i din sak, for meg er begrepet like betent som voldtekt.  Det du veit at mor angivelig var redd for og miste barnet sitt, senere i tråden kom det frem at de hadde delt omsorg 50/50. Følgelig har far rett til og ta med barnet ut av landet på kortere ferier uten og samtykke fra den andre foreldre altså uten samtykke fra mor.

At far føler seg overkjørt i skillsmisser og kommer med uttalelser som mor oppfatter / markedsfører som trusler er vel ikke noen overraskelser, selv de verste kvinnesjåvinistene skjønner dette, med den rettspraksis vi har her i landet blir dette utnyttet til fulle, om du gidder å lese hele tråden en gang til ser du hvordan det blir oppfordret til oppsamling av "bevis" slik at far synspunkt / rettighet skal svekke i en fremtidig rettssak, det oppfordres også til opplagte ulovligheter. 

Du kan jo heller prøve og glede deg over at dette ser ut til og ha fått en grei avslutting, i stede for å forsette og koke suppe på spiker. Jeg håper nå i alle fall det at (om denne historien er sann) at mor og far klarer og få til et bedre sammarbeid slik at de blir tryggere på hverandre. 

Du og dine likesinnede bør kanskje en dag prøve og se fars synspunkt i saker av denne karater, hvor han i praksis står helt uten rettssikkerhet / vern.       

Fikk du med deg at bf truet med kidnapping til Tyrkia og at dette var grunnen til opprettelse av tråden? Likevel har du nå klart å snu det oppi hodet ditt til at FAR er offeret her, utrolig.

Anonymkode: dc29a...fd4

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Intensjonen er neppe det. Så jeg kritiserer det jeg vil. 

Anonymkode: 71614...fee

Hva er intensjonen min da? Vil gjerne vite. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Intensjonen er neppe det. Så jeg kritiserer det jeg vil. 

Anonymkode: 71614...fee

Intensjonen er ikke å komme med relevant informasjon når man blir spurt, og kommer med relevant informasjon...eh...

Anonymkode: dc29a...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du med deg at bf truet med kidnapping til Tyrkia og at dette var grunnen til opprettelse av tråden? Likevel har du nå klart å snu det oppi hodet ditt til at FAR er offeret her, utrolig.

Anonymkode: dc29a...fd4

Ja det fikk jeg med meg, jeg fikk også med meg at mor beskrevet dette i en svært stresset og følelsesladd situasjon.    

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, duplexx skrev:

Hva er intensjonen min da? Vil gjerne vite. 

Det har jeg jo skrevet. Du får lese igjen da. 

Anonymkode: 71614...fee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, duplexx skrev:

Det betyr ikke at gutten kommer hjem..

Nå er barnet allerede ute av landet uten mora samtykke, så det er ansett som kidnapping uansett. Men det er ikke alltid så lett å gjøre noe med saken. Listene på Interpol florerer av nettopp slike saker som denne... fordi norsk politi har ingen myndighet i andre land. Land hvor far gjerne kjøper immunitet hos domstolene i landet. 

Vel, jeg skrev om å hindre ham fra å gjøre det. Nå ser jeg at han tilsynelatende har gjennomført det alt, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg jo skrevet. Du får lese igjen da. 

Anonymkode: 71614...fee

Forklar da, for jeg forstod ingenting. Fordi jeg vil se og høres på kg? 🤣🤣

Eneste grunnen til at jeg forteller om hvorfor jeg vet det er utelukkende fordi du kan ikke komme med en påstand på dett forumet uten å måtte vise til ti tusen forskningsartikler, ellers blir man ikke tatt på alvor... om jeg trenger bekreftelse kan jeg gå andre plasser.

Jeg har sett MANGE av disse sakene, snakket med mange ledd involvert og er det noe jeg vet så er det hvor jævli vanskelig det kan være å få hjem barnet! Om de ikke kommer hjem asap kommer de ofte aldri noen gang hjem! Jeg delte av min kunnskap for å hjelpe TS. Om TS lyver eller ikke driter jeg i, for om det er sant så vil jeg hjelpe om jeg kan. Å miste et barn til kidnapping i utlandet gjør noe med en, mildt sagt...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, duplexx skrev:

Jeg skrev generelt. Ifølge TS har barnefar truet med å kidnappe ungen ut av landet. 

Hva i all verdens land og rike er du så sint og bitter for? Om jeg har lært noe ila den saken jeg gjorde var det at varsellampene dessverre nesten alltid lyser når muslimsk far plutselig tar med seg barnet utenlands. Du syns ikke det er suspekt at han lyver og ikke forteller at han drar? Hvilke oppegående foreldre holder på sånn.

Mange muslimske fedre tar barnet med på «ferie» - GJERNE med samtykke fra mor også, men trenerer som nevnt hjemkomsten. Kom deg ned fra den høye hesten din og skaff deg fakta før du prøver å diskreditere meg, jeg vet godt hva jeg snakker om. Gjør du?

I saker vedrørende hvorledes menn behandles i barnefordeling har jeg nok ikke erfaring fra din side av bordet nei. Jeg sliter med og se at en saker ikke har to sider. Jeg er også så blåøyd at jeg tror at selv muslimer er glad i sine barn og ønsker det beste for dem.  

Jeg har også litt erfaring med menns begrensede rettigheter i forhold til felles barn. Å det skal jeg love deg at dette er grunnlag nok til og være bitter herfra til kveldsmat. Om du gidder å lese hele tråden en gang til, å se på de argumenter jeg og de få meningsfeller fremlegger,  tenke litt kritisk gjennom den informasjonen, se litt på de holdninger og tankegangen som fremvises, vil du kanskje evne og se skjevheten. 

Jeg har ingen problemer med å skjønne fortvilelsen en kvinne føler om hun blir fratatt sitt barn,  dette vil garantert være et av de største traumene hun vil kunne oppleve, menn har merkelig nok også tilsvarende følelser. Den største forskjellen er at menn i denne typen saker står uten rettsvern. 

Men men. Du er farget av din erfaring og jeg av min.    

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, RoH skrev:

I saker vedrørende hvorledes menn behandles i barnefordeling har jeg nok ikke erfaring fra din side av bordet nei. Jeg sliter med og se at en saker ikke har to sider. Jeg er også så blåøyd at jeg tror at selv muslimer er glad i sine barn og ønsker det beste for dem.  

Jeg har også litt erfaring med menns begrensede rettigheter i forhold til felles barn. Å det skal jeg love deg at dette er grunnlag nok til og være bitter herfra til kveldsmat. Om du gidder å lese hele tråden en gang til, å se på de argumenter jeg og de få meningsfeller fremlegger,  tenke litt kritisk gjennom den informasjonen, se litt på de holdninger og tankegangen som fremvises, vil du kanskje evne og se skjevheten. 

Jeg har ingen problemer med å skjønne fortvilelsen en kvinne føler om hun blir fratatt sitt barn,  dette vil garantert være et av de største traumene hun vil kunne oppleve, menn har merkelig også tilsvarende følelser. 

Men men. Du er farget av din erfaring og jeg av min.    

Men det handler ikke lenger om fars rettigheter når han kidnapper sønnen med planer om å ikke ta med barnet hjem igjen. Jeg vet nok om temaet du snakker om også. Men her var det ikke det som var tema...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RoH said:

Jeg er også så blåøyd at jeg tror at selv muslimer er glad i sine barn og ønsker det beste for dem.  

Det er de nok, og mange ser det nok som det beste at barna deres vokser opp med muslimske verdier og ikke vestlige.

Anonymkode: dc29a...fd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotiske folk som ikke vil eller ønsker å forstå at utenlandske damer og menn kan ta barna med ut av Norge kan bare skylde seg selv.

Slutt å sippe, begynn å tenk!!!

Anonymkode: 64f14...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette handler da ikke om fars rettigheter ved et samlivsbrudd. Herregud! Ja, de er elendige, og ja, det finnes nok av mødre som utnytter dette. Det er barna det går utover, ingen tvil om det. Men her er det snakk om en mann som truer med å ta barnet med seg til sitt hjemland. Han er ikke urettferdig behandlet, han ser sin sønn like mye som moren. Hvorfor skal hun ikke ta dette på alvor? Han dro også. Midt i uka. Gutten er førskolebarn og burde være i bhg. Det ringer varsellamper her. Det finnes saker der bf sier fra seg foreldreansvar kun for å ikke få både trusler og press fra familien på å ta barnet med seg. Det finnes saker der far nektes å reise alene med barna i frykt for kidnapping. @duplexx bidrar konstruktivt i en tråd som faktisk dukker opp ved et Googlesøk. Og hun hjelper ts. Alt på kg må ikke handle om kjønn og urettferdighet. Noen ganger handler det faktisk om det som står og kun det. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Idiotiske folk som ikke vil eller ønsker å forstå at utenlandske damer og menn kan ta barna med ut av Norge kan bare skylde seg selv.

Slutt å sippe, begynn å tenk!!!

Anonymkode: 64f14...07b

Norge har ikke verdens største utvalg... 

Anonymkode: 93e92...6e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2017 den 23.22, AnonymBruker skrev:

I Islam tilhører barna faren. Så hvis han vil ta med seg ungen til Tyrkia er det ikke så mye du får gjort med det. Du kan eventuelt flytte dit selv, og håpe på en samværsavtale. 

Å kidnappe ungen og stikke av vil jeg ikke anbefale. 

Anonymkode: b6cec...950

I Norge gjelder norsk lov, ikke islamsk.

TS- jeg hadde løpt til politiet for hjelp. Kanskje de kan sette barnets pass som ugyldig og flagge det med kidnappingsfare eller noe slikt, så det popper opp på skjermen ved grensekontroll.

Skaff deg juridisk orden i foreldrerettigheter så du har rettskraftig norsk dom på at barnet skal bo hos deg.

Vurder å kreve samvær under tilsyn. Ikke la faren ta med seg barnet overhodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ViljaH skrev:

I Norge gjelder norsk lov, ikke islamsk.

TS- jeg hadde løpt til politiet for hjelp. Kanskje de kan sette barnets pass som ugyldig og flagge det med kidnappingsfare eller noe slikt, så det popper opp på skjermen ved grensekontroll.

Skaff deg juridisk orden i foreldrerettigheter så du har rettskraftig norsk dom på at barnet skal bo hos deg.

Vurder å kreve samvær under tilsyn. Ikke la faren ta med seg barnet overhodet.

Ifølge TS er de allerede i Tyrkia :/ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...