Gå til innhold

Far til barnet er muslim, og nå er det slutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er galskap å få barn med muslimer, hvis man da ikke er beredt til å miste de. 

Anonymkode: 98ae1...68a

Det er det like mye som med andre folk. Mange kvinner som har kommet fra andre land som har tatt med seg barna tilbake igjen. Burde da heller si at, ikke få barn med noen som ikke er norske og som ikke har norsk pass. 

Anonymkode: b6c99...de0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvor mye jeg har irritert meg for at jeg er (norsk)  kvinne i det siste. Det er vi som blir sett ned på og vi som må "tenke oss om" før vi gjør noe. Mennene kan gjøre som de vil. 

Jeg traff tilfeldig en tyrker i fjor og fikk dessverre følelser for han. Jeg er 26 han 28. Alt var riktig hadde det ikke vært for at han var muslim. Jeg hadde lett flyttet dit hvis religionen var annerledes osv. Men livet er desverre slik at det alltid skal være et hinder et sted. 

Jeg kjenner ei som er gift med en tyrker og bor i Tyrkia. Hun ble godt tatt imot av familien og hennes norske familie reagerte jo ikke på det? 

Det er tungt og gå og skamme seg over følelsene sine. Jeg ser ned på meg selv fordi jeg er kvinne. Håper bare jeg skal forelske meg i en norsk en snart. Men norske menn har blitt litt nedtur etter selvsikkerheten til tyrkerne. Ikke at de går rundt player og kjører fete biler alle av de, men at de ikke trenger å drikke alkohol for å bli selvsikre. Jeg tar til takke med følelsene fordi jeg vil bare være redd for at stereotypiene vil stemme i mitt tilfelle og. 

Anonymkode: 93e92...6e2

Men det er da vel ingen som ikke unner deg og gifte deg med en tyrker. Sikkert flotte folk det. Bare ha i bakhodet at det faktisk er reelle forskjeller på kulturer.  Altså på måten vi løser konflikter på, hvordan vi oppdrar barn, kvinnesyn, sosiale goder osv. Det norske systemet er langt fra feilfritt selv om vi til stadighet blir tuta ørne fulle av hvor bra det er her. 

Nå er dette en fullstendig avsporing i forhold til TS sitt problem. Jeg håper virkelig det går bra med henne og at hun og eks. mannen har fått til en konstruktiv dialog 

Endret av RoH
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri skrevet noe om når jeg så barnet mtt sist. Jeg og bf har sønnen vår i 2 uker hver. Han har altså vært hos far og jeg har barnefri.

De kjørte til Oslo, og jeg vet ikke 100% når de dro, men regner med de dro tidlig denne uka. Jeg har heller aldri sagt(eller visst) når de dro til Tyrkia heller.  

Jeg har snakket med bf flere ganger i dag. Han sier han er lei seg for at han tok med sønnen vår uten at jeg visste det, men at han mener jeg må skjønne at han er en mann og de har retten til å bestemme over barnet og når han skal ha ham??Han sa uansett at de kommer hjem til Ålesund om ei uke ca. Han tror at de kommer hjem ila neste helg. Så jeg får vel bare tro på det og vente på at de kommer hjem slik at jeg får sønnen i hus.

Anonymkode: 9a4c6...a8f

Å mht politiet, er de involvert? Følger de saken? Du har jo bare være ord på at de kommer tilbake. Sikker kan du ikke være før du faktisk har bevis på at gutten igjen er i Norge. 

Anonymkode: 98ae1...68a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri skrevet noe om når jeg så barnet mtt sist. Jeg og bf har sønnen vår i 2 uker hver. Han har altså vært hos far og jeg har barnefri.

De kjørte til Oslo, og jeg vet ikke 100% når de dro, men regner med de dro tidlig denne uka. Jeg har heller aldri sagt(eller visst) når de dro til Tyrkia heller.  

Jeg har snakket med bf flere ganger i dag. Han sier han er lei seg for at han tok med sønnen vår uten at jeg visste det, men at han mener jeg må skjønne at han er en mann og de har retten til å bestemme over barnet og når han skal ha ham??Han sa uansett at de kommer hjem til Ålesund om ei uke ca. Han tror at de kommer hjem ila neste helg. Så jeg får vel bare tro på det og vente på at de kommer hjem slik at jeg får sønnen i hus.

Anonymkode: 9a4c6...a8f

Men da ordnet det seg, så bra. Du får prøve og få til en bedre dialog. Ingen fortjener den usikkerheten du uttrykker i denne tråden. Rent konstruktivt foreslår jeg at du spør han om dere kan ta en prat på familievernkontoret, gjerne med en mann som leder møte, det er mye lettere for oss menn og være konstruktive om vi ikke føler vi blir fullstendig overkjørt.

Lykke til TS dette ordner seg.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke være lei seg etter en trussel. Du har valget om å gjøre tiltak eller ta det som god fisk at ingenting vil skje igjen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette må vel være et enormt brudd på samværsavtalen? Har man noen rettigheter når den ene foreldren tar med barnet til utlandet uten at det er avtalt? Jeg tenker om fremtidig samvær.

Anonymkode: 71feb...941

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onkelen til mannen min opplevde dette. Husker ikke hvilket land, men. Kona tok barnet med til hjemlandet sitt, og da grep alle instanser inn. Barnet ble hentet tilbake til Norge etter bare timer 😊

Anonymkode: 292a2...21a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Onkelen til mannen min opplevde dette. Husker ikke hvilket land, men. Kona tok barnet med til hjemlandet sitt, og da grep alle instanser inn. Barnet ble hentet tilbake til Norge etter bare timer 😊

Anonymkode: 292a2...21a

Det har jo ganske mye å si hvilke land og tradisjoner og religion det er snakk om. I muslimske land så tilhører barna mannen ved samlivsbrudd. 

Anonymkode: 98ae1...68a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke hvorfor du siterer meg? Mitt innlegg var til de som ikke tror på historien fordi den ikke er dekket i en landsdekkende avis. Om mitt barn hadde blitt bortført ut av landet kan jeg GARANTERE deg at jeg ville hatt null tid til VG. NULL, NULL, NULL...

Anonymkode: 2ca90...dee

Siterte deg fordi du snakker jo om mitt innlegg hallo.  Egentlig skjønner jeg ikke poenget med ditt innlegg i det hele tatt.   Men heldigvis har jeg ikke vært dum nok til å gifte meg med noen som har et livssyn som er helt FJERN og langt ifra min egen.  

Anonymkode: 55348...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jo ganske mye å si hvilke land og tradisjoner og religion det er snakk om. I muslimske land så tilhører barna mannen ved samlivsbrudd. 

Anonymkode: 98ae1...68a

Men gjelder dette hvis barnet er norsk statsborger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tutte skrev:

Men gjelder dette hvis barnet er norsk statsborger da?

Ja. Norske lover og regler gjelder ikke i land som eks Tyrkia. 

Anonymkode: 98ae1...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt å snakke med politiet.. Det er ganske nylig at far til barnet vårt sa at han ville ta med seg han til Tyrkia. Jeg er bare redd han plutselig tar han med seg og reiser. De historiene jeg har lest er så fæle.. Noen har ikke kommet tilbake, og andre har ikke kommer før etter mange mange måneder. Sønnen vår er 5 år til deg som lurte @Juniper

Far har passet hans, jeg har det ikke. Har overhodet ikke tenkt på det. Jeg er utrolig redd, vet ikke hvor jeg skal starte engang. Eksmannen min har ikke skrevet dette på melding, men sa det til meg personlig.. Så jeg har ingen beviser.

Anonymkode: 9a4c6...a8f

Hva med å skrive en melding der du sier du ikke synes noe om at han planlegger å gjøre dette, og så prøver du å få ham til å kommet med et skriftlig svar som bekrefter planen, og vips har du noe helt konkret å vise til. Og så bør det settes i verk tiltak snarest!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om TS er sannferdig eller ikke har ingenting å si for sannsynligheten for at slikt kan skje. Det skjer ofte. Hver uke. Både med barn fra Norge og andre land.

En gjenganger er fedre med tidligere dommer uten at mor vet noe, en del av mødrene har ikke ressurser eller midler (også derfor de havner med slike menn gjerne...), mødrene vet ikke hvor de skal henvende seg når uhellet er ute fordi man er nødt til å ha fullt omsorg og ansvar via retten for at politiet skal foreta seg noe.

Barnet kommer ikke tilbake bare fordi Norge AS ringer landet barnefar kommer fra 🙄 mange barn blir hentet hjem via eksavhoppere fra div steder som faktisk gjør dette pro bono. Og det krever mange mange uker med planlegging for å ta med seg barnet tilbake uten å traumatiserte det.

Dette er en høyst reell situasjon, og mange av disse mødrene som opplever det samme (og som jeg har intervjuet) er like rådville som TS var... Han jeg kjenner som jobber med dette blir ikke kontakt når mor tror barnet skal bli borte. Han blir kontaktet mange uker senere, når mor har vært gjennom ei mølle med papirer, advokater, politisamtaler og annet vettug og mindre vettug logistikk... Man kan ikke bare be staten hente ungen hjem. Ikke er det lett å forhindre far fra å forlate landet når han besitter både ungen og pass.

Det er overhodet ikke umulig at situasjon er ekte. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, jabx skrev:

Hva med å skrive en melding der du sier du ikke synes noe om at han planlegger å gjøre dette, og så prøver du å få ham til å kommet med et skriftlig svar som bekrefter planen, og vips har du noe helt konkret å vise til. Og så bør det settes i verk tiltak snarest!

Det betyr ikke at gutten kommer hjem..

Nå er barnet allerede ute av landet uten mora samtykke, så det er ansett som kidnapping uansett. Men det er ikke alltid så lett å gjøre noe med saken. Listene på Interpol florerer av nettopp slike saker som denne... fordi norsk politi har ingen myndighet i andre land. Land hvor far gjerne kjøper immunitet hos domstolene i landet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, last ned en app på telefonen din som gjør opptak på alle telefonsamtaler. ''Call recorder'' eller lignende. 

Anonymkode: 32386...83e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, duplexx skrev:

Om TS er sannferdig eller ikke har ingenting å si for sannsynligheten for at slikt kan skje. Det skjer ofte. Hver uke. Både med barn fra Norge og andre land.

En gjenganger er fedre med tidligere dommer uten at mor vet noe, en del av mødrene har ikke ressurser eller midler (også derfor de havner med slike menn gjerne...), mødrene vet ikke hvor de skal henvende seg når uhellet er ute fordi man er nødt til å ha fullt omsorg og ansvar via retten for at politiet skal foreta seg noe.

Barnet kommer ikke tilbake bare fordi Norge AS ringer landet barnefar kommer fra 🙄 mange barn blir hentet hjem via eksavhoppere fra div steder som faktisk gjør dette pro bono. Og det krever mange mange uker med planlegging for å ta med seg barnet tilbake uten å traumatiserte det.

Dette er en høyst reell situasjon, og mange av disse mødrene som opplever det samme (og som jeg har intervjuet) er like rådville som TS var... Han jeg kjenner som jobber med dette blir ikke kontakt når mor tror barnet skal bli borte. Han blir kontaktet mange uker senere, når mor har vært gjennom ei mølle med papirer, advokater, politisamtaler og annet vettug og mindre vettug logistikk... Man kan ikke bare be staten hente ungen hjem. Ikke er det lett å forhindre far fra å forlate landet når han besitter både ungen og pass.

Det er overhodet ikke umulig at situasjon er ekte. 

Jada. Vi har alle skjønt at du ønsker å bli inkludert her. Og at dette er ditt fagfelt. Jeezus. 

Anonymkode: 71614...fee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada. Vi har alle skjønt at du ønsker å bli inkludert her. Og at dette er ditt fagfelt. Jeezus. 

Anonymkode: 71614...fee

Hahahahah! Ok. Det var til opplysning for alle som mener TS kødder. Det er ikke sikkert hun gjør det...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, duplexx skrev:

Det betyr ikke at gutten kommer hjem..

Nå er barnet allerede ute av landet uten mora samtykke, så det er ansett som kidnapping uansett. Men det er ikke alltid så lett å gjøre noe med saken. Listene på Interpol florerer av nettopp slike saker som denne... fordi norsk politi har ingen myndighet i andre land. Land hvor far gjerne kjøper immunitet hos domstolene i landet. 

Du gir deg ikke du. 

Ved delt foreldreansvar kan begge foreldrene ta barnet ut av landet uten den andre foreldres samtykke. Å påstå at det er kidnapping er missbruk av begrepet. Det er egentlig absurd og bruke uttrykket kidnapping i denne typen saker før en sitter med fullstendig fakta.  

Rent moralsk burde TS sin eks. informert om TS om dette slik at hun slapp stresset hun har følt. 

Jeg tror ikke nødvendigvis TS kødder. Det vet vi ikke før "hun" eventuelt innrømmer det, i så tilfelle er det en temmelig bisarr fleip og jeg håper hun da blir utestengt som bruker.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RoH skrev:

Du gir deg ikke du. 

Ved delt foreldreansvar kan begge foreldrene ta barnet ut av landet uten den andre foreldres samtykke. Å påstå at det er kidnapping er missbruk av begrepet. Det er egentlig absurd og bruke uttrykket kidnapping i denne typen saker før en sitter med fullstendig fakta.  

Rent moralsk burde TS sin eks. informert om TS om dette slik at hun slapp stresset hun har følt. 

Jeg tror ikke nødvendigvis TS kødder. Det vet vi ikke før "hun" eventuelt innrømmer det, i så tilfelle er det en temmelig bisarr fleip og jeg håper hun da blir utestengt som bruker.  

Gi meg med hva? Hvor mener du jeg tar feil?

Kidnapping er det om far tar med barnet ut av landet for å bosette seg i sitt hjemland uten samtykke fra mor. Om det er sant i denne saken aner jeg ikke. Men om TS snakker sant og far har tatt med barnet for å bo i hjemlandet sitt kalles det kidnapping jo. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri skrevet noe om når jeg så barnet mtt sist. Jeg og bf har sønnen vår i 2 uker hver. Han har altså vært hos far og jeg har barnefri.

De kjørte til Oslo, og jeg vet ikke 100% når de dro, men regner med de dro tidlig denne uka. Jeg har heller aldri sagt(eller visst) når de dro til Tyrkia heller.  

Jeg har snakket med bf flere ganger i dag. Han sier han er lei seg for at han tok med sønnen vår uten at jeg visste det, men at han mener jeg må skjønne at han er en mann og de har retten til å bestemme over barnet og når han skal ha ham??Han sa uansett at de kommer hjem til Ålesund om ei uke ca. Han tror at de kommer hjem ila neste helg. Så jeg får vel bare tro på det og vente på at de kommer hjem slik at jeg får sønnen i hus.

Anonymkode: 9a4c6...a8f

Her må du bare gå sporenstreks til politiet og anmelde han for kidnapping. Enhver oppegående mann vet at utenlandsreiser med et barn i barnehage/skolealder skal avtales med barnehage/skole og mor. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...