Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Takk:) føler meg ganske fin, faktisk. Var ganske trøtt og fjern første tiden etter oppvåkning, men noen timer etter følte jeg meg ganske tilstede. Har svetta ganske mye, vet ikke om det er alle medisinene som skal ut 😝 

Dagen startet litt tidligere enn planlagt, jeg våknet kl. 03 og fikk jo selvfølgelig ikke sove mer. Var så spent og hadde masse (gode) nerver. Rett over kl. 5 tok jeg siste dusjen med hibiscrub, og tok siste antibiotikatabletten og 3 paracet. Helt grusomt å faste, og å ta medisiner på tom mage. Var på nippet til å kaste opp noen ganger. Kom frem til klinikken kl. 7, en halvtime før jeg skulle 😂 så var det inn å måle, ta bilder, skifte over til en rar sykekjole.... Deretter la jeg meg på operasjonsbordet og fikk kanylen i hånden. Har litt skrekk for nåler, men det gikk tålig greit. Kort tid etter fikk jeg narkosen gjennom, og kjente det svei i armen. Sa deretter at jeg følte meg svimmel, så husker jeg ikke mer 😂 våknet opp litt over kl. 10, og fikk spist en skive og drukket masse vann. Følte meg så godt ivaretatt, og kirurgen var bare så flink og trygg. Kan absolutt anbefale Aleris Colosseum i Stavanger. Det var det jeg kom på i farten, bare spør hvis dere lurer på noe😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint at du føler deg godt tatt vare på av klinikken, det betyr utrolig mye i en slik situasjon! Gratulerer forresten med gjennomført! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogrose

Hvordan går det Bb? Håper du slipper unna de verste vondtene.😊 Har sett for meg at man er så ødelagt at man kan glemme å skrive på mobilen etter operasjonen🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord 😁 jeg føler meg (bank i bordet) overraskende fin. Klarer fint å komme meg opp av seng/stol på egenhånd, og det leste jeg at så mange slet med, så veldig glad for at jeg klarer det! Jeg sov ganske greit i natt, litt rart å sove sittende, men det funka jo. Før jeg fikk tatt påfyll av smertestillende kjente jeg at det var stivt og vondt, men ikke like vondt som på oppvåkning i går. Jeg er veldig fornøyd så langt🥰 skal ta de neste dagene helt med ro, og det skal bli godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, VinterRose skrev:

@Bb1995 Husk å ta det med ro selv om du føler deg fin! Lett å bli overivrig og det kan straffe seg. 

Ja, jeg tar det veldig med ro😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogrose

Så fint å høre! Kan tenke meg at det er uvant å sove sittende🙉. Veit du hvor lenge du må gjøre det? Har du sånn nedpressbånd forresten? Har lagt merke til at noen får det, men ikke alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fekk for mye dop, så jeg sov første døgnet 😂 fra operasjonen var ferdig i 14 tiden, til 8 om morgenen neste dag 😂 sykepleieren gav meg mer smertestillende før kirurgen hadde pratet med meg. Da sa han; ikke gi hun sånn, hun har fått nok. Og hun; eg har alt gitt henne denne 😜

Så jeg var faktisk på sånn overvåking en del lenger enn planlagt, og samboeren min sto heime og var på nippe til å ringe klinikken for å høyre hva som var skjedd da han fekk melding av meg 😂😅 var våken fem min nå og da, men sovnet igjen 😜 

Jeg begynte forresten å spare på de smertestillende jeg fekk. For jeg slet med å få sove på kvelden, så prioriterte å ta dei når jeg skulle sove istedenfor når på dagtid (tok smertestillende på dagtid dei første dagene). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Skogrose skrev:

Så fint å høre! Kan tenke meg at det er uvant å sove sittende🙉. Veit du hvor lenge du må gjøre det? Har du sånn nedpressbånd forresten? Har lagt merke til at noen får det, men ikke alle. 

4 dager ish, tenker jeg. Må se litt selv hvordan det kjennes etterhvert☺️ Jeg har nedpressbånd ja. Mitt er veldig behagelig å ha på, og jeg syns båndet kombinert med den gode kompresjonsbhen gir utrolig god støtte. Føler puppene ligger godt på plass. Eneste er at det ser jo ikke spesielt pent ut, så hadde håpt jeg ikke trengte å ha det på for lenge 😖 får høre hva kirurgen tenker når jeg kommer inn om 2 uker, for å fjerne teipen. Beklager hvis jeg skriver litt rart, blir jo helt rusa av å ta oxynorm 😂 hjelper sykt mot smertene, men jeg blir jo så sløv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tok det før dere sov liggende på ryggen? Jeg sover sittende nå, og det går forsåvidt greit... Våkner oftere enn til vanlig, men det er vel ikke så rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Leser her med stor iver, har bestemt meg for å gå til det skrittet å endelig få operert meg. Har ønsket lenge men men det alltid kommet noe i veien. Nå er barnet blitt 6 år og jeg føler jeg endelig har litt overskudd igjen til å klare en operasjon. 

Skal få Motiva (?) 450cc glatt rund i full profil. De skal ifølge de jeg snakket med gi et rundere og litt fastere bryst enn ergonomax som jeg forstod at var mykere. Her er jeg veldig på gyngende grunn med alle begrepene og navnene. Tilgi meg hvis jeg sier noe feil! :) 

Ser det er veldig mange unge 19-22 årsalderen som opererer, jeg er jo i en litt annen kategori i og med at jeg er 10-år eldre og har fått en datter. Puppene mine er flate(det har de alltid vært) og etter at jeg fikk henne har de også blitt, ikke hengepupper, det er de for små til, men rett og slett litt posete.. er det noen andre mødre her som har operert seg etter at de fikk barn og som kan se at de var i lignende situasjon som meg? Ønsker å høre hvordan dere har erfart operasjon og livet med pupper :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bb1995 skrev:

Hvor lang tid tok det før dere sov liggende på ryggen? Jeg sover sittende nå, og det går forsåvidt greit... Våkner oftere enn til vanlig, men det er vel ikke så rart

Det tok mange uker! Jeg trodde jeg kom til å slite med med å sove sånn halvveis sittende, men jeg hadde såpass mye vondt og det var bare å glemme å prøve å vri seg sidelengs så tyngdekraften dro puppene sidelengs. Så kroppen syntes i grunn det var greit å ligge støtte med puter og litt halvveis sittende. Jeg husker ikke helt, men det tok over en måned før jeg lå flatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Spøkelse skrev:

Det tok mange uker! Jeg trodde jeg kom til å slite med med å sove sånn halvveis sittende, men jeg hadde såpass mye vondt og det var bare å glemme å prøve å vri seg sidelengs så tyngdekraften dro puppene sidelengs. Så kroppen syntes i grunn det var greit å ligge støtte med puter og litt halvveis sittende. Jeg husker ikke helt, men det tok over en måned før jeg lå flatt. 

Ok, takk for svar ☺️ I går måtte jeg ta av meg bhen og nedpressbåndet, siden jeg skulle prøve å vaske meg litt under armene. Det endte opp med at jeg ble veldig svimmel, og svimte av (satt meg ned da, så slo meg ikke). Har du noen tips til vask? Bhen og båndet lukter jo masse svette allerede, og det gjør jo jeg også 😂 når vasket du bhen første gang, og måtte gå uten ei lita stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Bb1995 skrev:

Ok, takk for svar ☺️ I går måtte jeg ta av meg bhen og nedpressbåndet, siden jeg skulle prøve å vaske meg litt under armene. Det endte opp med at jeg ble veldig svimmel, og svimte av (satt meg ned da, så slo meg ikke). Har du noen tips til vask? Bhen og båndet lukter jo masse svette allerede, og det gjør jo jeg også 😂 når vasket du bhen første gang, og måtte gå uten ei lita stund?

Drikker og spiser du nok? Det er også viktig at du er oppe og går litt, ikke så du blir sliten, men for blodsirkulasjon. Jeg er ikke flink til å drikke vann vanligvis, men passet på å drikke ekstra de to første ukene.

Jeg dusjet ikke før etter fire eller fem dager, bodde hos moren min for samboer var borte. Måtte ha hjelp av mamma til å vaske meg 😛 . Brydde meg ikke om at jeg luktet "seng", byttet genser og sånn bare. Jeg tror det gikk en stund før jeg vasket bhen. Kanskje to uker, som sikkert ikke er anbefalt med tanke på bakterier. Men jeg hadde ingen ekstra som jeg klarte å få på, og turte ikke gå uten. Hvis du har tørketrommel går det fort, da, det har ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MsSophie skrev:

Hei på dere! Leser her med stor iver, har bestemt meg for å gå til det skrittet å endelig få operert meg. Har ønsket lenge men men det alltid kommet noe i veien. Nå er barnet blitt 6 år og jeg føler jeg endelig har litt overskudd igjen til å klare en operasjon. 

Skal få Motiva (?) 450cc glatt rund i full profil. De skal ifølge de jeg snakket med gi et rundere og litt fastere bryst enn ergonomax som jeg forstod at var mykere. Her er jeg veldig på gyngende grunn med alle begrepene og navnene. Tilgi meg hvis jeg sier noe feil! :) 

Ser det er veldig mange unge 19-22 årsalderen som opererer, jeg er jo i en litt annen kategori i og med at jeg er 10-år eldre og har fått en datter. Puppene mine er flate(det har de alltid vært) og etter at jeg fikk henne har de også blitt, ikke hengepupper, det er de for små til, men rett og slett litt posete.. er det noen andre mødre her som har operert seg etter at de fikk barn og som kan se at de var i lignende situasjon som meg? Ønsker å høre hvordan dere har erfart operasjon og livet med pupper :)

Jeg opererte meg da datteren min var 3 år og jeg var 26 år. Høres ut som puppene våre var ganske like 😅

Jeg tok 300cc runde høy profil under muskel for 1 år siden. Jeg er så sykt fornøyd!! Angrer bare på at jeg ikke gjorde det før! Det er så ubeskrivelig deilig å gå uten bh under kjoler og føle meg komfortabel i bikini. 

Jeg fikk mye hjelp av mannen min i starten etter operasjonen, men jeg klarte å være med på det meste bare jeg ikke løftet på henne og hoppet på trampolina 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Spøkelse skrev:

Drikker og spiser du nok? Det er også viktig at du er oppe og går litt, ikke så du blir sliten, men for blodsirkulasjon. Jeg er ikke flink til å drikke vann vanligvis, men passet på å drikke ekstra de to første ukene.

Jeg dusjet ikke før etter fire eller fem dager, bodde hos moren min for samboer var borte. Måtte ha hjelp av mamma til å vaske meg 😛 . Brydde meg ikke om at jeg luktet "seng", byttet genser og sånn bare. Jeg tror det gikk en stund før jeg vasket bhen. Kanskje to uker, som sikkert ikke er anbefalt med tanke på bakterier. Men jeg hadde ingen ekstra som jeg klarte å få på, og turte ikke gå uten. Hvis du har tørketrommel går det fort, da, det har ikke jeg. 

Jeg drikker haugevis med vann, og spiser greit. Har ikke allverdens matlyst, og trenger jo hjelp til å lage alt... er oppe og går ganske ofte☺️ Jeg har tørketrommel, håper de tåler at jeg hiver dem inn der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, MsSophie skrev:

Hei på dere! Leser her med stor iver, har bestemt meg for å gå til det skrittet å endelig få operert meg. Har ønsket lenge men men det alltid kommet noe i veien. Nå er barnet blitt 6 år og jeg føler jeg endelig har litt overskudd igjen til å klare en operasjon. 

Skal få Motiva (?) 450cc glatt rund i full profil. De skal ifølge de jeg snakket med gi et rundere og litt fastere bryst enn ergonomax som jeg forstod at var mykere. Her er jeg veldig på gyngende grunn med alle begrepene og navnene. Tilgi meg hvis jeg sier noe feil! :) 

Ser det er veldig mange unge 19-22 årsalderen som opererer, jeg er jo i en litt annen kategori i og med at jeg er 10-år eldre og har fått en datter. Puppene mine er flate(det har de alltid vært) og etter at jeg fikk henne har de også blitt, ikke hengepupper, det er de for små til, men rett og slett litt posete.. er det noen andre mødre her som har operert seg etter at de fikk barn og som kan se at de var i lignende situasjon som meg? Ønsker å høre hvordan dere har erfart operasjon og livet med pupper :)

Omtrent i same situasjon som deg, valgte å operere for ca 4 år siden da jeg var 26 etter å ha fått 2 barn. Utgangspunktet mitt var nok ikke veldig ulikt det du skisserer. Operasjonen gikk veldig fint, var heldig og fikk ingen komplikasjoner etc i ettertid. En del vondt de første dagene må en regne med, det er jo et ganske stort inngrep! 

Jeg har 480 CC silicone høy profil i hvert bryst. Ikke for å skryte (men det er vel lov å være fornøyd?!) men jeg synes jeg har fått utrolig flotte pupper :)De er ganske runde og kanskje litt faste(uten at det plager meg), fasongen er veldig fin synes jeg.

Velger å ikke poste bilde her nå, men til sammenligning er de veldig like som de i denne posten: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1297299-fram-med-puppene/?do=findComment&comment=23870175

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg. Er nå 3 dager post op. Har bare tatt paracet siste døgnet, men jeg var i utgangspunktet veldig heldig da jeg hadde lite smerter, mest ubehag. Merker at jeg kjeder meg her hjemme, men tenker det er viktig å bruke dagene til å slappe godt av og la kroppen gjøre jobben sin 😁 kan ikke dusje før på fredag (1 uke etter op), og jeg kan nesten ikke vente. Det stinker av bhen og nedpressbåndet, noe som gjør at jeg kjenner på ei ekkel lukt hele tiden 😖 ellers må jeg si det går bra, puppene er sykt harde fortsatt, gleder meg til de mykner til😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@beyonce_1   @MyNewBoobs

Takk begge to, artig at vi har vært i tilnærmet samme situasjon alle tre!

Jeg kommer til å få hjelp hjemme de første to ukene etter operasjonen så jeg håper det blir ok. Ser virkelig fram til å endelig få pupper :)

MyNewBoobs, hvordan er du fornøyd med dine? Selv tror jeg 300cc hadde blitt i minste laget for meg. Ser at mange her inne har tatt rundt +-300cc..

Og det samme til deg Beyonce_1, 480cc er bare litt mer enn det jeg skal få så det bør være sammenlignbart.

Selv er jeg 170, veltrent, og vil si "atletisk" bygd i utgangspunktet, veier nå ca 57-58.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det allerede en uke siden operasjonen. Tiden flyr 😀 formen er veldig bra, og jeg syns det blir bedre dag for dag. Puppene er fortsatt ganske harde, men jeg syns de har myknet bittelittegrann, og sitter ikke like høyt under kragebeina lenger. Brystvortene mine stikker rett ut😂 ser helt merkelig ut. Skal på kontroll førstkommende onsdag.

Endret av Bb1995
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...