Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Okej. er ca 167-168 og ca 58- 60 kg. Har vert hos tre kirurger nå som sier forsjellig, hun eine anbefalte et løft på meg, og legge inn 300.-350 mens de to andre sier det hadde vår uaktuelt for meg, så var eg hos morten haug i oslo han meinte 240-260 var nokk på meg. fredag som var var jeg hos en ny, fra volvat bergen, en som het haga. å han anbefalte 335g . Så ble veldig usikker når det kommer til størelse .. :o

Skjønner godt du har blitt forvirret! :s

Jeg hadde valgt ut to klinikker og deriblant Fornebu, og etter kort tid kom det frem at det var Fornebu for min del. Jeg var helt klart pisse nervøs for konsultasjonen. Redd for hva jeg vurderte å begi meg ut på og hadde sykt masse spm anngående en slik op.

Hadde med min søster som støtte den dagen vi var der, og vi ble møtt av en alle tiders pk. Var ikke lenger i tvil og redd etter den konsultasjonen hos pk. Schistad.

Det eneste som surrer i skallen er som alle andre sikkert, som hva om det oppstår en kompl eller jeg er misfornøyd med størrelse/ formen og generellt resultater?

Har flere venninner som har vært der, og alle de har veldig flotte pupper.

Nå kunne jeg ha snakket med de om min op, men har valgt å kun fortelle mine foreldre, søster som skal passe meg rett etter op og samboer selvsagt. Føler ikke andre trenger å vite hva jeg skal gjøre med min kropp, men det går på bekostning av å ikke direkte kan sitte å spørre de om alt mulig.

Er her inne titt og ofte får å lese hviordan de andre har opplevd dette og på utlandske forum også. Det har hjulpet mye. Spes den ene hvor man kan legge inn spm og få svar fra forskjellige pk'er rundt omkring i Usa.

Nå er jeg blitt over 30, og brukt noen år på å lese om dette og virkelig tatt tiden på å tenke gjennom om det er verdt det. Har heller ingen barn, og det er også noe å tenke på mtp op av pupper og svangerskap. Etter konsultasjonen fikk jeg vite at om man ikke legger på seg mer en det som er normalt, så skal de tåle dette helt fint. Da velger jeg å tro på det, og har uansett garanti på de puppa i noen år i tilfelle rottefelle.

Vil tro du finner en kirurg du føler deg komfortabel med og stoler på, skjønner hva du egentlig ønsker av en slik op osv osv.

Lykke til ihvertfall, det ordner seg sikkert på en eller annen måte. :D

Pjuhh dette ble litt langt men men..

Endret av carmen81
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar!

Jeg fikk en veldig god følelse på han bjørn tore haga fra bergen. Han er og overlege på haukeland sykehus på plastikk der, å jobber innen rekonstrusjon av bryst, og jobbet på volvat bergen . prøver å søke både på google og her inne på forumet men finner ingenting :o

hvilken merke silikon skal du ha legge inn ? Han brukte noe som het allergan,, har kun lest å sett på mentor og eurosilicone.

Skrevet (endret)

Fikk med Oxynorm og kvalmestillende fra klinikken (FK).

Men syns folk er litt for "flinke" til å svartmale her. For det er ikke alle som får sterke smerter, selv om de har tatt under (jeg hadde ikke trengt noe annet enn paracet f.eks . Jeg tok oxynorm èn eller to ganger, men kun for å kunne slappe av). Greit å forberede seg på smerter, men det er så forskjell fra person til person :)

Jeg fikk "streng" beskjed om at hele kroppen skulle vaskes med hibiscrub, også håret! Jeg vasket hele kroppen med det som om det var såpe. Jeg droppet første vasken av håret med dette (fordi "alle" her inne sa hvor jævli håret ble av den). På operasjonsdagen vasket jeg håret (og kroppen) nøye med det, og jeg fikk ikke flokete og tørt hår av det :)

Feil tid å sløve med "instruksjonene", så syns ikke du skal si at man absolutt ikke skal vaske håret med hibiscrub (når klinikker sier man SKAL).

Jeg var visst for tidlig ute med å kjøpe bh med spiler. Kjøpte èn 1 mnd eller noe sånt etter op, og der har jeg bomma på str :laugh: Puppene har lagt seg ut en del siden den gang, så den er for liten.

Takk for infoen,og det hjelper helt klart på å høre at selv om man legger under så dæver man omtrent ikke av smerter etterpå.

Klart det har helt klart alt med hvordan smerteterskelen til pers er i utgangspunktet, håper jeg er heldig å slipper å ligge der å vri meg i smerter. Hehe :) uansett så siden man får sånne medikamenter så skal det nok gå fint.

Kommer til å vaske håret på morran før jeg drar. Det er som du sier ikke noe å skimse med egentlig!

Den er super bra og vi bruker den ofte på pas på jobben når de har fått ulumskheter i seg og må dusje med den hver dag. Det eldre og gjerne i mange uker, og deres hud og hår har tålt dette heeeelt fint! Eller de som skal opereres.:)

Om man leser på hva denne såpen faktisk gjør og dreper av dritt bakterier osv, så skjønner man hvorfor de vil at vi skal bruke slikt før en op.

Men i tillegg til denne sterke såpen, så har vi da en massiv og veldig god antibiotika. Så skal følge de instruksene om hårvask blant annet. Men kommer til å vaske meg dagen før på morningen med shampoo osv først, deretter denne såpen. Så igjen på kvelden med god kroppsvask med hibiscruben igjen og på morran på op.dagen med hårvask. Det blir tre ganger med hibiscruben, og det er det vi på jobben pleier, så gjør det sånn.

Sett dessverre litt for mange inf.op.sår og vil for alt unngå det om jeg kan.

Såpen skal kun brukes utvortes, ikke inni der nede og andre kroppsåpninger. Skyll gruuundig etterpå og ikke skrubb huden. Bare vask som du normalt gjør med vanlig såpe. :D

Jaja nok om evigvarende skriving fra meg, men hvordan går det med deg nå? Do tell...:)

Endret av carmen81
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Jeg fikk en veldig god følelse på han bjørn tore haga fra bergen. Han er og overlege på haukeland sykehus på plastikk der, å jobber innen rekonstrusjon av bryst, og jobbet på volvat bergen . prøver å søke både på google og her inne på forumet men finner ingenting :o

hvilken merke silikon skal du ha legge inn ? Han brukte noe som het allergan,, har kun lest å sett på mentor og eurosilicone.

Hehe høres ut som en som virkelig er dreven innen feltet, og han har nok god peiling på hva som blir bra.

Jeg skal legge inn Natrelle - allergan, runde i mod eller mod+ profil. Søk på nettet eller evt inne på Fornebu sin side, der har de lagt ut liker til produsentene av dette merket. :)

Jeg har lest på alle disse merkene og ville KUN ha en pk som brukte dette merket, men det er da meg. :)

Skrevet (endret)

Hvor skal du operere ? Har ammet to barn så dei er ganske tomme me litt heng 😜

Jeg skal operere på Fornebuklinikken :) har ikke noe heng, men det er ikke veldig mye der for å si det sånn. Skal opereres hos ei som heter Mette Haga. Lurer på om hun kan være søsteren til han som også heter Haga. Mener jeg leste det et sted :)

Endret av Mibe
Skrevet

Takk for svar!

Fornebu bruker Natrelle (Allergan). Og skal være et veldig bra implantat med livstidsgaranti :)

Takk for infoen,og det hjelper helt klart på å høre at selv om man legger under så dæver man omtrent ikke av smerter etterpå.

Klart det har helt klart alt med hvordan smerteterskelen til pers er i utgangspunktet, håper jeg er heldig å slipper å ligge der å vri meg i smerter. Hehe :) uansett så siden man får sånne medikamenter så skal det nok gå fint.

Kommer til å vaske håret på morran før jeg drar. Det er som du sier ikke noe å skimse med egentlig!

Den er super bra og vi bruker den ofte på pas på jobben når de har fått ulumskheter i seg og må dusje med den hver dag. Det eldre og gjerne i mange uker, og deres hud og hår har tålt dette heeeelt fint! Eller de som skal opereres. :)

Om man leser på hva denne såpen faktisk gjør og dreper av dritt bakterier osv, så skjønner man hvorfor de vil at vi skal bruke slikt før en op.

Men i tillegg til denne sterke såpen, så har vi da en massiv og veldig god antibiotika. Så skal følge de instruksene om hårvask blant annet. Men kommer til å vaske meg dagen før på morningen med shampoo osv først, deretter denne såpen. Så igjen på kvelden med god kroppsvask med hibiscruben igjen og på morran på op.dagen med hårvask. Det blir tre ganger med hibiscruben, og det er det vi på jobben pleier, så gjør det sånn.

Sett dessverre litt for mange inf.op.sår og vil for alt unngå det om jeg kan.

Såpen skal kun brukes utvortes, ikke inni der nede og andre kroppsåpninger. Skyll gruuundig etterpå og ikke skrubb huden. Bare vask som du normalt gjør med vanlig såpe. :D

Jaja nok om evigvarende skriving fra meg, men hvordan går det med deg nå? Do tell... :)

Syns ikke at det er riktig tidspunkt å være sløv med rengjøringen før en operasjon. Okei, så blir kanskje håret tørt, men da er det bare å ta en hårkur etterpå. Heller det enn infeksjon og drit i et operasjonssår som kanskje fører til stygge arr man må leve med livet ut.

Lenge er det til du skal operere? :)

Nå er jeg bare få dager unna 6mnd etter op, og spilebh'er kan tas i bruk på daglig basis :D Tenkte å komme meg til en eller annen butikk for å få målt meg skikkelig, må bare få følelsen av at det står rett person bak disken :laugh: Men er nok oppi 70E/F og 75D/E tenker jeg.

Change sin bh'guide mener 65F.

Skrevet

I brevet mitt sto det ikke noe om hibiskrub. Var ikke noe krav om det! Fordi de vasker oss med steril såpe før de opererer. Men jeg kjøpte hibi og vaska alikevel jeg :P

Btw, noen som skrev om uren hud på brystkassa! Har fått det nå jeg, noen tips til å bli kvitt det? Er 11uker siden operasjon :-)

Skrevet

I brevet mitt sto det ikke noe om hibiskrub. Var ikke noe krav om det! Fordi de vasker oss med steril såpe før de opererer. Men jeg kjøpte hibi og vaska alikevel jeg :P

Btw, noen som skrev om uren hud på brystkassa! Har fått det nå jeg, noen tips til å bli kvitt det? Er 11uker siden operasjon :-)

Jeg har også fått uren hud på brystkassen, syyykt irriterende! Aldri slitt med uren hud noen plass, huff.. Håpte kanskje det gikk vekk når huden fikk slippe det nedpressbåndet, men hvis du har det enda etter 11 uker, hmm..

Skrevet

Til alle som skal op denne uken, har noen av dere fått antibiotika/penicillin til å ta dagen før og samme dag som op?

Skrevet

Fikk med Oxynorm og kvalmestillende fra klinikken (FK).

Men syns folk er litt for "flinke" til å svartmale her. For det er ikke alle som får sterke smerter, selv om de har tatt under (jeg hadde ikke trengt noe annet enn paracet f.eks . Jeg tok oxynorm èn eller to ganger, men kun for å kunne slappe av). Greit å forberede seg på smerter, men det er så forskjell fra person til person :)

Jeg fikk "streng" beskjed om at hele kroppen skulle vaskes med hibiscrub, også håret! Jeg vasket hele kroppen med det som om det var såpe. Jeg droppet første vasken av håret med dette (fordi "alle" her inne sa hvor jævli håret ble av den). På operasjonsdagen vasket jeg håret (og kroppen) nøye med det, og jeg fikk ikke flokete og tørt hår av det :)

Feil tid å sløve med "instruksjonene", så syns ikke du skal si at man absolutt ikke skal vaske håret med hibiscrub (når klinikker sier man SKAL).

Jeg var visst for tidlig ute med å kjøpe bh med spiler. Kjøpte èn 1 mnd eller noe sånt etter op, og der har jeg bomma på str :laugh: Puppene har lagt seg ut en del siden den gang, så den er for liten.

Da har vi tydeligvis fått forskjellige instrukser fra klinikkene, for jeg fikk beskjed om ikke å vaske håret, og passe på ikke komme i kontakt med øyne og ører, noe som også står på flaska. Der står det også at den "Brukes på hud".. men da har vel jeg misforstått

Skrevet

Da har vi tydeligvis fått forskjellige instrukser fra klinikkene, for jeg fikk beskjed om ikke å vaske håret, og passe på ikke komme i kontakt med øyne og ører, noe som også står på flaska. Der står det også at den "Brukes på hud".. men da har vel jeg misforstått

Jeg bare mener man skal være litt forsiktig med å komme med advarsler som motsier noen klinikker. Jeg brukte det som en såpe/sjampo, og det klarer jeg å unngå ellers å få i øyne og ører.

Følg klinikkens råd, da de ulike klinikkene har sine rutiner. Det tror jeg er det viktigste, ettersom det er dem du skal forholde deg til :)

Skrevet

Til alle som skal op denne uken, har noen av dere fått antibiotika/penicillin til å ta dagen før og samme dag som op?

Ja, jeg har fått azitromax som jeg skal ta kvelden før operasjon for å forebygge infeksjon :-)

Skrevet

Jeg har ikke fått noe jeg skal ta før operasjonen.. Bruker alle å få det?

Skrevet

Jeg vaska håret mitt med hibiscrub kvelden før operasjonen og morgenen etterpå. Synes håret holdt seg ganske bra jeg! Overraskende bra! - og jeg er frisør ;)

Skrevet

Jeg har også fått Azitromax til dagen og dagen før. Lurte på om det var flere klinikker som ga det, ikke bare Colosseum.

Skrevet (endret)

Lille V: var det like vondt og tok det like lang tid å komme seg etter siste op?

Endret av Melli
Skrevet (endret)

Syns ikke at det er riktig tidspunkt å være sløv med rengjøringen før en operasjon. Okei, så blir kanskje håret tørt, men da er det bare å ta en hårkur etterpå. Heller det enn infeksjon og drit i et operasjonssår som kanskje fører til stygge arr man må leve med livet ut.

Jeg er enig med deg. Det er selvsagt helt og holdent opp til hver enkelt hva de velger å gjøre, men jeg syns det er sjokkerende å se hvor sløve enkelte er og hvor lett ting tas på. Noen risikoer skjønner jeg ikke hvorfor folk tar, er det bare pga. latskap?

Ugh, jeg har også fått uren hud på brystkassen. Det er ikke veldig mye og det er sentrert til et ganske lite område, men herregud som det irriterer meg. Jeg satser på at det går over etter hvert, men har vurdert å gå all in og skaffe meg noe Proactiv eller lignende. :)

Jeg tror faktisk ikke alle gjør det, men du burde kanskje ringe klinikken for å være på den sikre siden. :)

I går var det julebord med jobben, hvilket betød at puppene fikk sin første opptreden in public. Jeg hadde denne kjolen, så det er ingen tvil om at de fikk vist seg frem. Kjæresten min er ansatt i samme firma, så han var også der. Og i følge ham hadde dørvaktkollegene hans visstnok kommentert dem ganske høylytt og sagt at han var en heldig mann. :fnise: De hadde visst også spurt om de var ekte, og han hadde svart at så vidt han visste så var de det. ;)

Det var ufattelig deilig å kunne ikle seg en sånn kjole og føle seg vel i den. Som en kollega av meg sa: Herregud, puppene dine er jo helt syke! Mine er mye, mye mindre, og likevel hadde de hengt og sett stygge ut om jeg hadde gått sånn uten BH. Dine står jo bare der! Skulle nesten tro de var fake. :fnise: Og likevel tror alle altså at de my own. ;)

Pardon my french, men FY FAEN SOM JEG ELSKER DE FINE NYE PUPPENE MINE!!!

Endret av Boobsday Prepper
  • Liker 1
Skrevet

Hei! Har du bilder ? Hvilken størelse var du før du opererte ?

Jeg er enig med deg. Det er selvsagt helt og holdent opp til hver enkelt hva de velger å gjøre, men jeg syns det er sjokkerende å se hvor sløve enkelte er og hvor lett ting tas på. Noen risikoer skjønner jeg ikke hvorfor folk tar, er det bare pga. latskap?

Ugh, jeg har også fått uren hud på brystkassen. Det er ikke veldig mye og det er sentrert til et ganske lite område, men herregud som det irriterer meg. Jeg satser på at det går over etter hvert, men har vurdert å gå all in og skaffe meg noe Proactiv eller lignende. :)

Jeg tror faktisk ikke alle gjør det, men du burde kanskje ringe klinikken for å være på den sikre siden. :)

I går var det julebord med jobben, hvilket betød at puppene fikk sin første opptreden in public. Jeg hadde denne kjolen, så det er ingen tvil om at de fikk vist seg frem. Kjæresten min er ansatt i samme firma, så han var også der. Og i følge ham hadde dørvaktkollegene hans visstnok kommentert dem ganske høylytt og sagt at han var en heldig mann. :fnise: De hadde visst også spurt om de var ekte, og han hadde svart at så vidt han visste så var de det. ;)

Det var ufattelig deilig å kunne ikle seg en sånn kjole og føle seg vel i den. Som en kollega av meg sa: Herregud, puppene dine er jo helt syke! Mine er mye, mye mindre, og likevel hadde de hengt og sett stygge ut om jeg hadde gått sånn uten BH. Dine står jo bare der! Skulle nesten tro de var fake. :fnise: Og likevel tror alle altså at de my own. ;)

Pardon my french, men FY FAEN SOM JEG ELSKER DE FINE NYE PUPPENE MINE!!!

Skrevet (endret)

Gammel

Endret av sukkerpia
Gammelt
Skrevet

Liten 4vekers update! Vår på kontroll idag! Alt ser helt supert ut, arra er nesten usynlige so sj.pleier sa,bortsett fra et sårpunkt der et sting var!:) slapp heldivis å bruke brystbåndet mer,skulle egentlig bruke det i 6veker!:)skal innjen til ny kontroll i februar ( 3mnd) da skal de takes bilde!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...