Bonbona Skrevet 19. desember 2013 #30061 Skrevet 19. desember 2013 gratulere med nye pupper! De går helt fint å Bruke hendene til å komme sej opp fra sofo/seng bare du legger deg over på siden først:) det viktigaste var å ikke ha hendene over hodet første uken, fille besjed om å bøye meg ned ved feks tannpuss..verste var hårstell,det måtte jeg ha hjelp til første uken😁dette var noe jeg fikk besjed om:) ellers så hvorfor skal du massere di ette ca 2 uker? Trodde det var fy fy(?) .. Okei takk for svar ikke direkte massere, men litt mot midten for at skulle hjelpe de på plass? Eller noe. Skal ringe de når den tid nærmer seg, for jeg husker ikke mye av det han sa Maraii, det første jeg sa når jeg våknet så vidt av narkosen var at jeg lurte på hvor puppene var men husk at de er presset ned av bandasje og bh. Mine er både ut på siden, langt opp og langt ned ! Gruer meg til natten føler ikke at sm.stillende fungerer i deg hele tatt..
Gjest maraii Skrevet 19. desember 2013 #30062 Skrevet 19. desember 2013 Okei takk for svar ikke direkte massere, men litt mot midten for at skulle hjelpe de på plass? Eller noe. Skal ringe de når den tid nærmer seg, for jeg husker ikke mye av det han sa Maraii, det første jeg sa når jeg våknet så vidt av narkosen var at jeg lurte på hvor puppene var men husk at de er presset ned av bandasje og bh. Mine er både ut på siden, langt opp og langt ned ! Gruer meg til natten føler ikke at sm.stillende fungerer i deg hele tatt.. Jeg har ingen bandasje eller noe, bare sports-bhen :-/ Såå dumt at du har så vondt, jeg er skikkelig pigg i formen, merker ingenting når jeg sitter stille, og har tilogmed spist middag med hele familien, og sminka meg litt ogsånn. Har heller ikke spist noe smertestillende siden 12 i dag, da jeg kom hjem fra operasjonen. Har også sovet i tre timer, hehe. Virker som smertene er veldig individuelle. Men kan jo være jeg får det værste i morgen. Håper du blir bedre, og at du får sovet en del :-)
Bonbona Skrevet 19. desember 2013 #30063 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har ingen bandasje eller noe, bare sports-bhen :-/ Såå dumt at du har så vondt, jeg er skikkelig pigg i formen, merker ingenting når jeg sitter stille, og har tilogmed spist middag med hele familien, og sminka meg litt ogsånn. Har heller ikke spist noe smertestillende siden 12 i dag, da jeg kom hjem fra operasjonen. Har også sovet i tre timer, hehe. Virker som smertene er veldig individuelle. Men kan jo være jeg får det værste i morgen. Håper du blir bedre, og at du får sovet en del :-) Men fikk du under muskel da? Får håpe du slipper unna med smerter under hele prosessen Tusen takk
Gjest maraii Skrevet 19. desember 2013 #30064 Skrevet 19. desember 2013 Men fikk du under muskel da? Får håpe du slipper unna med smerter under hele prosessen Tusen takk Ja har under muskel. Men kan jo være det er mer smerte jo mer man legger inn? tenker vel at muskelen blir strekt på deg, i og med at du har 400cc og høy profil?
Bonbona Skrevet 19. desember 2013 #30065 Skrevet 19. desember 2013 Ja har under muskel. Men kan jo være det er mer smerte jo mer man legger inn? tenker vel at muskelen blir strekt på deg, i og med at du har 400cc og høy profil? Det kan godt stemme! Ble faktisk bekymret over strekkmerker når du nevnte det. Jeg har fryktelig lett for å få det.. Når kunne dere andre ligge på siden? Jeg er lei av å ligge på ryggen allerede! Men skjønner jo at jeg må det i noen uker..
Jumbo1994 Skrevet 19. desember 2013 #30066 Skrevet 19. desember 2013 Jeg syns mine ser kjempesmå ut under sports-bhen. Eller ikke kjempesmå, men ikke sånn som jeg håpet på. Skulle ønske jeg kunne få lagt inn mer enn 350cc, men da sa han at det var fare for strekkmerker, og det vil jeg helst unngå. Håper ikke de blir så veldig mye mindre når ikke de er hovne lenger :-/ Slapp helt av, disse tankene hadde jeg også dagen etterpå! Men de kommer mye mer ut :D De virka kjempeflate synes jeg, hvis du vil så kan jeg sende deg forskjell fra dag 1 og nå 1 mnd etter operasjonen :D De blir bare finere og finere! Gratulerer så mye med nye pupper :D
Jumbo1994 Skrevet 19. desember 2013 #30067 Skrevet 19. desember 2013 Det kan godt stemme! Ble faktisk bekymret over strekkmerker når du nevnte det. Jeg har fryktelig lett for å få det.. Når kunne dere andre ligge på siden? Jeg er lei av å ligge på ryggen allerede! Men skjønner jo at jeg må det i noen uker.. Gratulerer med nye pupper :D Jeg begynte smått og ligge på siden etter 2 uker ellernoe, da gjorde jeg det automatisk i søvne. Gikk helt fint, men da hadde jeg veldig vondt dagen etter! Nå er det 4 uker siden og nå ligger jeg på siden og kunne sikkert fint ligget på magen også Og å ligge på ryggen blir du faktisk vandt til, de første dagene synes jeg det var heeelt grusomt, men etterhvert så blir du mer vant med det!
Bonbona Skrevet 20. desember 2013 #30068 Skrevet 20. desember 2013 (endret) Gratulerer med nye pupper :D Jeg begynte smått og ligge på siden etter 2 uker ellernoe, da gjorde jeg det automatisk i søvne. Gikk helt fint, men da hadde jeg veldig vondt dagen etter! Nå er det 4 uker siden og nå ligger jeg på siden og kunne sikkert fint ligget på magen også Og å ligge på ryggen blir du faktisk vandt til, de første dagene synes jeg det var heeelt grusomt, men etterhvert så blir du mer vant med det! Tusen takk! Slet skikkelig inatt og fikk utrolig vondt i korsryggen.. Håper bedrer seg som du sier! Men jeg bruker en halvtime av å komme meg opp fra liggende stilling. Noen tips å få? Dette er vondere enn jeg hadde forestilt meg og kjæresten min tror jeg bare overdriver :/ Kan jeg også få se bilde? Endret 20. desember 2013 av Bonbona
totla Skrevet 20. desember 2013 #30069 Skrevet 20. desember 2013 Gratulerer til dere med nye pupper! :D Jeg har nå hatt pupper i over 3 og en halv uke, og formen er altfor god føler jeg Har ikke noe smerter, men kjenner av og til at det strekker litt dersom jeg uheldigvis løfter armene uten å tenke meg om, men dette kommer seg nok etter nyttår Trener bein annenhverdag, i tillegg til at jeg går tur med bikkja hver dag (har han i bånd rundt magen). Puppene har også etter min mening blitt myke ( ikke så myke som ekte pupper, men i forhold til hvor harde dem var rett etter operasjonen). Jeg er utrolig fornøyd med formen og størrelsen, og jeg får fremdeles litt sjokk hver gang jeg ser meg selv naken i speilet Har ikke fått skiftet plaster enda, da jeg skulle vente i ca 4 uker, men jeg skifter nok i helgen, fordi plasteret begynner å løsne litt her og der Er veldig spent på hvordan arret ser ut! Jeg sov forresten på siden etter ca en uke, men da kunne jeg ikke ha armene som presset dem sammen, men nå kan jeg egentlig akkurat slik jeg ønsker og føler for, ettersom jeg ikke har vondt noen plass :D Noen andre som har begynt å være veldig aktiv igjen tidlig etter operasjonen?
Brienne Skrevet 20. desember 2013 #30070 Skrevet 20. desember 2013 I papirene mine står det at jeg skal bruke micropore teipen og bytte hver uke. Har gått en uke nå siden jeg skiftet, men teipen sitter bom fast! Prøvde å dra den av i dusjen, men kjentes ut som huden revnet, så lar den ligge. Spørsmålet mitt er om det er ok å vente lenger med å bytte teip?
Gjest maraii Skrevet 20. desember 2013 #30071 Skrevet 20. desember 2013 Slapp helt av, disse tankene hadde jeg også dagen etterpå! Men de kommer mye mer ut :D De virka kjempeflate synes jeg, hvis du vil så kan jeg sende deg forskjell fra dag 1 og nå 1 mnd etter operasjonen :D De blir bare finere og finere! Gratulerer så mye med nye pupper :D Godt å høre, for jeg begynte å gråte for jeg syns ikke jeg så noe forskjell! Men ja, gjerne hvis du vil det altså, kanskje jeg blir litt mindre urolig :-) Og bonbona, i dag er det smertehelvete, så må bare ha vært litt smårusa i går klarer ikke bevege armene mine, og må ligge her i senga å vente på at typen min kommer hjem igjen, for klarer ikke å komme meg ut selv haha
Bonbona Skrevet 20. desember 2013 #30072 Skrevet 20. desember 2013 Godt å høre, for jeg begynte å gråte for jeg syns ikke jeg så noe forskjell! Men ja, gjerne hvis du vil det altså, kanskje jeg blir litt mindre urolig :-) Og bonbona, i dag er det smertehelvete, så må bare ha vært litt smårusa i går klarer ikke bevege armene mine, og må ligge her i senga å vente på at typen min kommer hjem igjen, for klarer ikke å komme meg ut selv haha På en måte godt å høre at jeg er ikke er alene! Klarer heller ikke bevege armene mine. Hva slags smertestillende fikk du? Jeg føler 8 timer mellom hver tablett er alt for lenge. Kan jeg kombinere codaxol med paracet? Codaxol er det samme som paralgin og pinex forte.
Gjest maraii Skrevet 20. desember 2013 #30073 Skrevet 20. desember 2013 På en måte godt å høre at jeg er ikke er alene! Klarer heller ikke bevege armene mine. Hva slags smertestillende fikk du? Jeg føler 8 timer mellom hver tablett er alt for lenge. Kan jeg kombinere codaxol med paracet? Codaxol er det samme som paralgin og pinex forte. Huff, vet ikke om jeg skal le eller grine. Men ja, du kan ta paracet med codaxol, men vet ikke om det kommer til å hjelpe så veldig. Paralgin og pinex og codaxol er det samme som paracet, men det er litt morfein i de sterke. Men prøv, gjør det hvertfall ikke værre! :-) Jeg fikk paralgin forte og voltaren som jeg skal blande, og kan ta det 4 ganger til dagen. Men kjenner jeg må ta det flere ganger i dag hvis det skal fortsette sånn her
Sjokoladenøtt Skrevet 20. desember 2013 #30074 Skrevet 20. desember 2013 Wowza, har gått 5 mnd allerede! Arrene begynner å blekne nå og ser mye bedre ut Har sjeldent vondt lengre, stikker litt rundt omkring enda men det er jo nerver osv som finner tilbake. De er kjempefine, ingen som ser at de er fake når jeg står foran dem om jeg ikke løfter og viser arrene Eneste jeg håper på er at de løsner seg litt mer og blir litt mykere med tiden, de er blitt mye bedre nå enn for noen mnd siden! Er nesten som å ha et såpestykke inni der Mangler fortsatt en del følelse akkurat der arrene er og litt oppover mot nipplene, men også det er på bedringens vei! Lykke til til alle dere som skal operere og gratulerer masse til dere som nylig har operert! :D
Sokka Skrevet 20. desember 2013 #30075 Skrevet 20. desember 2013 Godt å høre, for jeg begynte å gråte for jeg syns ikke jeg så noe forskjell! Men ja, gjerne hvis du vil det altså, kanskje jeg blir litt mindre urolig :-) Om du la under kommer nok puppene til å legge seg ut en del. Jeg kjøpte en bh en mnd eller no etter op, og den er altfor liten og måtte bare kastes nå når jeg prøvde den igjen (for nå - i morgen er det 6mnd akkurat siden op og jeg kan begynne med spiler :D )
Bonbona Skrevet 20. desember 2013 #30076 Skrevet 20. desember 2013 (endret) Huff, vet ikke om jeg skal le eller grine. Men ja, du kan ta paracet med codaxol, men vet ikke om det kommer til å hjelpe så veldig. Paralgin og pinex og codaxol er det samme som paracet, men det er litt morfein i de sterke. Men prøv, gjør det hvertfall ikke værre! :-) Jeg fikk paralgin forte og voltaren som jeg skal blande, og kan ta det 4 ganger til dagen. Men kjenner jeg må ta det flere ganger i dag hvis det skal fortsette sånn her Jeg justerer opp min egen døgndose til 4 tbl i døgnet. I felleskatalogen står det 1-2 tbl 1-4 ganger i døgnet. For jeg merker at effekten går ut lenge før det har gått 8 timer... Haha, jeg har aldri følt meg så invalid før. Og utstelt! Finnes grenser for hva typen gidder å gjøre håper dette er verdt det Forresten, når kan du dusje? Jeg kan dusje etter 3-4 dager, så da stemmer det vel at jeg kan dusje på søndag? Endret 20. desember 2013 av Bonbona
snøfnugg7.1 Skrevet 20. desember 2013 #30077 Skrevet 20. desember 2013 Hei jenter! Da har jeg etter mye lesing registrert meg og er altså ny til dette forumet. Meg: OP dato 8.1.14 Høyde 173 cm Vekt 56 kilo Innlegg 290 høyprofil under muskel ved fornebuklinikken Jeg kunne ikke få mer innlegg pga liten bredde over brystkassen, men skulle ønske det var "litt" mer. Noen andre som har omtrent samme mål og størrelse som kan si noen tanker om hvordan størrelsen er blitt/blir? Gleder meg veldig, men skulle ønske det var litt ekstra.. :-)
Bonbona Skrevet 20. desember 2013 #30078 Skrevet 20. desember 2013 Om du la under kommer nok puppene til å legge seg ut en del. Jeg kjøpte en bh en mnd eller no etter op, og den er altfor liten og måtte bare kastes nå når jeg prøvde den igjen (for nå - i morgen er det 6mnd akkurat siden op og jeg kan begynne med spiler :D ) Så hos oss med under muskel, vil puppene bli større etterhvert? Uansett om de er hovne nå?
Gjest maraii Skrevet 20. desember 2013 #30079 Skrevet 20. desember 2013 Om du la under kommer nok puppene til å legge seg ut en del. Jeg kjøpte en bh en mnd eller no etter op, og den er altfor liten og måtte bare kastes nå når jeg prøvde den igjen (for nå - i morgen er det 6mnd akkurat siden op og jeg kan begynne med spiler :D ) åå nå ble jeg glad! Gleder meg til de begynner å ta form, for nå er de harde som steiner og er blå og lilla overalt og de er helt deformerte ut, haha. Heldig du er som kan begynne å bruke vanlige bher!! Det må jo være helt hærlig! :-) Jeg justerer opp min egen døgndose til 4 tbl i døgnet. I felleskatalogen står det 1-2 tbl 1-4 ganger i døgnet. For jeg merker at effekten går ut lenge før det har gått 8 timer... Haha, jeg har aldri følt meg så invalid før. Og utstelt! Finnes grenser for hva typen gidder å gjøre håper dette er verdt det Forresten, når kan du dusje? Jeg kan dusje etter 3-4 dager, så da stemmer det vel at jeg kan dusje på søndag? Ja, tror ikke det er noe farlig, jeg kommer også til å blåse i det som står i papirene mine, og heller bare ta smertestillende når jeg føler selv at jeg trenger. Hahaha ja føler med deg, trenger jo hjelp til absolutt ALT, og føler meg så dum og hjelpesløs. Han er heldigvis ganske hjelpsom enn så lenge, men han går nok snart lei av å måtte gjør absolutt alt for meg. Jeg kan dusje etter 4 dager, og det blir vel på søndag hvis i går var dag 1? eller er det dag 1 i dag?
Gjest maraii Skrevet 20. desember 2013 #30080 Skrevet 20. desember 2013 Så hos oss med under muskel, vil puppene bli større etterhvert? Uansett om de er hovne nå? Hva slags størrelse har du i sportsbhen? Min er 75c, og den er såå stram nå, og det tyter ut på begge sidene, haha..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå