-Puppedilla Skrevet 25. desember 2013 #30141 Skrevet 25. desember 2013 Hvor lenge må man ligge med hevet overkropp egentlig? Samme lurer jeg på? Eller hva sommer lurt da kanskje? Jeg har ikke slutta helt (12 dager siden op). Men ligger ikke like høyt. Også lurer jeg også på hvor lenge man ikke skal ta armene høyt, om jeg kan si det sånn? Siden jeg glemmer det hele tiden og er ikke flink på det..
Pix1234 Skrevet 25. desember 2013 #30142 Skrevet 25. desember 2013 Ser at man skal bruke tape i 3 mnd. Slutter man bare helt etter det? Vet ikke om kansje det er bedre å bruke tape litt lengre en det.. God jul til alle
Bonbona Skrevet 25. desember 2013 #30143 Skrevet 25. desember 2013 Hvor lenge må man ligge med hevet overkropp egentlig? Oi, må man det? Hvis jeg ligger i senga, ligger jeg helt vanlig.... Har jeg ødelagt noe nå da? :O
solocola Skrevet 25. desember 2013 #30144 Skrevet 25. desember 2013 Samme lurer jeg på? Eller hva sommer lurt da kanskje? Jeg har ikke slutta helt (12 dager siden op). Men ligger ikke like høyt. Også lurer jeg også på hvor lenge man ikke skal ta armene høyt, om jeg kan si det sånn? Siden jeg glemmer det hele tiden og er ikke flink på det.. Jeg er på dag 6, og er såå lei av å ligge høyt, får så vondt i ryggen av det.. Og jeg løfter armene høyt noen ganger, og glemmer at ikke jeg skal gjøre det. Men det gjør jo ikke vondt eller noe, så hvorfor kan man ikke gjøre det egentlig? er det pga. stingene eller noe? Oi, må man det? Hvis jeg ligger i senga, ligger jeg helt vanlig.... Har jeg ødelagt noe nå da? :O Man må nok ikke det hvis man ikke man har fått beskjed om det på klinikken :-) Jeg sovna flatt en gang, og våkna puppene rett under haka, virka som protesene hadde sklidd oppover siden jeg ikke har brystbånd eller noe. Og en ting til. Jeg har så SYKT vondt i brystvortene, er nær på å gråte hver gang jeg tar på meg noe tøy, eller noen kommer borti bare helt forsiktig. Har dere det?
carmen81 Skrevet 25. desember 2013 #30145 Skrevet 25. desember 2013 Jøsses må man ligge så høyt med overkroppen så lenge? Trudde detkun var de første dagene etter op.dagen jeg.. Nå er det kun 11 dager igjen med mine små, så får vi se hvordan det blir etter det. :D Fått betalt op å vært på apoteket og hentet ut medisinene osv. Skal si det var merkelig å se at det forsvant 32 300kr fra sparekontoen på lillejulaften. Hehe ikke direkte småsummer det er snakk om. Hvordan går det med dere her inne da? Gått greit i jula og hatt det fint ( - smerter ol)? God jul forresten.
solocola Skrevet 26. desember 2013 #30146 Skrevet 26. desember 2013 Jøsses må man ligge så høyt med overkroppen så lenge? Trudde detkun var de første dagene etter op.dagen jeg.. Nå er det kun 11 dager igjen med mine små, så får vi se hvordan det blir etter det. :D Fått betalt op å vært på apoteket og hentet ut medisinene osv. Skal si det var merkelig å se at det forsvant 32 300kr fra sparekontoen på lillejulaften. Hehe ikke direkte småsummer det er snakk om. Hvordan går det med dere her inne da? Gått greit i jula og hatt det fint ( - smerter ol)? God jul forresten. Kan være det bare er de første dagene, står ingenting i papirene mine om hvor lenge jeg skal ligge slik. Lå flatt på ryggen i natt og våkna med helt syke smerter, så tror jeg skal ligge med hevet overkropp litt til Har egentlig gått greit i jula, ingen har merka at jeg har operert, og har ikke hatt så veldig vondt de siste dagene. Lykke til når du skal operere! :-)
Bonbona Skrevet 26. desember 2013 #30147 Skrevet 26. desember 2013 (endret) Jeg er på dag 6, og er såå lei av å ligge høyt, får så vondt i ryggen av det.. Og jeg løfter armene høyt noen ganger, og glemmer at ikke jeg skal gjøre det. Men det gjør jo ikke vondt eller noe, så hvorfor kan man ikke gjøre det egentlig? er det pga. stingene eller noe? Man må nok ikke det hvis man ikke man har fått beskjed om det på klinikken :-) Jeg sovna flatt en gang, og våkna puppene rett under haka, virka som protesene hadde sklidd oppover siden jeg ikke har brystbånd eller noe. Og en ting til. Jeg har så SYKT vondt i brystvortene, er nær på å gråte hver gang jeg tar på meg noe tøy, eller noen kommer borti bare helt forsiktig. Har dere det? Mine "flytter" seg ikke hvis jeg sover flatt om natten Brystvortene mine er også skikkelig såre! Lurer på hvorfor det er sånn? Også har jeg ingen følelse på den delen av puppene som er under brystvortene. Det klør sånn overalt der sports-bhen min er! Jeg blir gal!! Hvorfor klør det sånn? Det klør ikke i stingene.. Også lurer jeg på når dere andre kunne fjerne tapen for første gang? Finner ikke igjen papiret mitt der det står. Endret 26. desember 2013 av Bonbona
Gjest Monicaeh Skrevet 26. desember 2013 #30148 Skrevet 26. desember 2013 Uff så leit, har hørt at sensitive brystvorter kan være sånn en god stund. Håper det gir seg:) Hvor harde er puppene dine? Jeg har kapsel på begge, det eneste som rører seg her er mine egne pupper på utsiden av implantatene:( resten er spikret til brystet, kan feks ikke lage kløft.. Nå er det 24 timer til mine skal settes inn på ny:) krysser alt for at det blir bra nå. Hvis ikke var det ikke meningen for meg tydeligvis! Har du vært til sjekk på klinikken? Det er jo innenfor garantien? Beklager det tok litt tid før jeg svarte. De er middels harde vil jeg si, men ikke som dine at jeg ikke kan lage kløft. Jeg ringte klinikken og fikk time i mars :-/ Men en ting jeg kom over på nettet i dag. Dette står på plastisk-kirurgi.no " Det er fullt mulig og fjerne kapselen, men man vet jo at det kommer en ny kapsel hvis man legger inn en ny silikonprotese etterhvert som tiden går " Jaha? Har du snakka med di pk ang dette? Hvis det er slikt er det jo ikke vits og legge inn nye :-/ Hvordan går det nå forresten? :-)
Gjest Monicaeh Skrevet 26. desember 2013 #30149 Skrevet 26. desember 2013 Mine "flytter" seg ikke hvis jeg sover flatt om natten Brystvortene mine er også skikkelig såre! Lurer på hvorfor det er sånn? Også har jeg ingen følelse på den delen av puppene som er under brystvortene. Det klør sånn overalt der sports-bhen min er! Jeg blir gal!! Hvorfor klør det sånn? Det klør ikke i stingene.. Også lurer jeg på når dere andre kunne fjerne tapen for første gang? Finner ikke igjen papiret mitt der det står. Du kan ta vekk det første ved ca 12- 14 dager. Jeg lot de være på til dag 13 da de nesten datt av. Det er sikkert forskjellig informasjon fra klinikk til klinikk, men hvis du lar de være på i 14 dager så et du ihvertfall sikker
solocola Skrevet 26. desember 2013 #30150 Skrevet 26. desember 2013 Mine "flytter" seg ikke hvis jeg sover flatt om natten Brystvortene mine er også skikkelig såre! Lurer på hvorfor det er sånn? Også har jeg ingen følelse på den delen av puppene som er under brystvortene. Det klør sånn overalt der sports-bhen min er! Jeg blir gal!! Hvorfor klør det sånn? Det klør ikke i stingene.. Også lurer jeg på når dere andre kunne fjerne tapen for første gang? Finner ikke igjen papiret mitt der det står. Jeg skal fjerne min tape i morgen. Da skal jeg på første kontroll, så kirurgen skal fjerne den for meg og sette på ny. Etter dette skal jeg bytte en gang i uka tror jeg.
Sokka Skrevet 27. desember 2013 #30151 Skrevet 27. desember 2013 Er det noen her som hadde 80b i sportsbhen som kan si hvilken bh størrelse de endte opp med? Jeg fikk 80B på klinikken (fikk med to bh'er, men husker ikke str på den andre) og jeg ligger nå på en 70E/F kan det virke som. Må få målt meg skikkelig en dag! Beklager det tok litt tid før jeg svarte. De er middels harde vil jeg si, men ikke som dine at jeg ikke kan lage kløft. Jeg ringte klinikken og fikk time i mars :-/ Men en ting jeg kom over på nettet i dag. Dette står på plastisk-kirurgi.no " Det er fullt mulig og fjerne kapselen, men man vet jo at det kommer en ny kapsel hvis man legger inn en ny silikonprotese etterhvert som tiden går " Jaha? Har du snakka med di pk ang dette? Hvis det er slikt er det jo ikke vits og legge inn nye :-/ Hvordan går det nå forresten? :-) Det er naturlig for kroppen å kapse inn, men det er ulikt hvor stor grad av kapsel man får. De fleste/alle får kapsel, men den er tynn og merkes ikke på de fleste. Mens andre er uheldige og får hard og merkbar kapsel. så er nok det det menes med det du har sitert.
totla Skrevet 27. desember 2013 #30152 Skrevet 27. desember 2013 Jeg var på Lindex for å finne meg en spileløs BH i dag. Kirurgen min sa at det kom til å bli en liten C-cup, men da jeg prøvde BH-er, så endte jeg opp med en D-cup :O :D :D jeg ble skikkelig overrasket over hvor store puppene mine faktisk er, for C-cup var for lite :D Og nå har det gått 4 og en halv uke siden operasjonen, og puppene blir igrunnen finere og finere hver gang jeg studerer dem når jeg skal dusje Hvordan går det med dere ? :D Er dere fornøyde ? 1
Bonbona Skrevet 27. desember 2013 #30153 Skrevet 27. desember 2013 Takk for svar Monicaeh og solocola Tror jeg ser det an neste gang jeg dusjer. Lurer jo fryktelig på hvordan sårene/arrene ser ut. Skikkelig ekkelt at det klør sånn! I tillegg har det begynt å stikkeklø hvis noen skjønner hva jeg mener. Ellers har jeg nesten ikke vondt mer, så må passe meg for å ikke løfte armene før høyt eller løfte for tungt. Sliter med å sove fordi jeg får vondt i ryggen av å sove som en stokk. Jeg må spørre nok en gang når andre begynte å ligge på siden? Takler snart ikke mer soving på ryggen, og det har bare gått en uke
Melli Skrevet 28. desember 2013 #30154 Skrevet 28. desember 2013 (endret) Monichaeh: hei igjen! Det har ikke vært lett å svare nå mens jula har rast forbi:0) Du kan føle deg trygg på at absolutt alle alternativer har vært på bordet mht kapsel og evt fjerning osv. Har selvfølgelig diskutert med pk. Det er helt klart fare for gjentagelse når man har hatt kapsel en gang, men fortsatt en mulighet for at det går bra! Siden de ikke helt vet hva som forårsaket kapselen, ville det vært synd å ikke prøve igjen. Kapselene ble spaltet og ny lomme laget til de samme protesene. Smertene er betydelig lavere enn ved første op. Hadde litt komplikasjoner rett etter. (Blogget om det). Er optimist. Hvis det skjer igjen, kanskje jeg gjør det på nytt. det er foreløpig verdt det, for meg i alle fall:0) Endret 28. desember 2013 av Melli
Fourboobies Skrevet 28. desember 2013 #30155 Skrevet 28. desember 2013 Monichaeh: hei igjen! Det har ikke vært lett å svare nå mens jula har rast forbi:0) Du kan føle deg trygg på at absolutt alle alternativer har vært på bordet mht kapsel og evt fjerning osv. Har selvfølgelig diskutert med pk. Det er helt klart fare for gjentagelse når man har hatt kapsel en gang, men fortsatt en mulighet for at det går bra! Siden de ikke helt vet hva som forårsaket kapselen, ville det vært synd å ikke prøve igjen. Kapselene ble spaltet og ny lomme laget til de samme protesene. Smertene er betydelig lavere enn ved første op. Hadde litt komplikasjoner rett etter. (Blogget om det). Er optimist. Hvis det skjer igjen, kanskje jeg gjør det på nytt. det er foreløpig verdt det, for meg i alle fall:0) hei melli! Er det muligt å få bloggadressa di?
Gjest Monicaeh Skrevet 29. desember 2013 #30156 Skrevet 29. desember 2013 Monichaeh: hei igjen! Det har ikke vært lett å svare nå mens jula har rast forbi:0) Du kan føle deg trygg på at absolutt alle alternativer har vært på bordet mht kapsel og evt fjerning osv. Har selvfølgelig diskutert med pk. Det er helt klart fare for gjentagelse når man har hatt kapsel en gang, men fortsatt en mulighet for at det går bra! Siden de ikke helt vet hva som forårsaket kapselen, ville det vært synd å ikke prøve igjen. Kapselene ble spaltet og ny lomme laget til de samme protesene. Smertene er betydelig lavere enn ved første op. Hadde litt komplikasjoner rett etter. (Blogget om det). Er optimist. Hvis det skjer igjen, kanskje jeg gjør det på nytt. det er foreløpig verdt det, for meg i alle fall:0) Krysser fingrene for at det ikke kapsler seg for deg igjen. Så håper jeg at jeg ikke har kapsel når jeg skal på kontroll :-) Jeg er også interessert i og lese det du har blogget om.
Melli Skrevet 29. desember 2013 #30157 Skrevet 29. desember 2013 (endret) Krysser alt jeg har!!!!! Bloggen heter: kapselstress.blogg.no Jeg har lagt det på signaturen her i forumet, men det kommer bare opp i fullversjon:0) Ikke lett å finne noen som har skrevet om komplikasjoner ved brystforstørrelse. Det er jo ikke HELT uvanlig. De aller fleste opplever en eller annen skjevhet eller lign etter op, men velger så klart å leve med det. Alternativet vet vi jo alle hva er, så da svelger man mye for å beholde våre nye former!!! Endret 29. desember 2013 av Melli
carmen81 Skrevet 29. desember 2013 #30158 Skrevet 29. desember 2013 Ja da er det bare timer igjen så må jeg legge ifra meg røyken. Det kan nå bli fryktelig spennende. I tillegg ikke drikke på nyttårsaften pga man ikke skal drikke en uke før op.. Den suger litt, men skal nok klate å kose meg uansett. Bare klar over at folk vil helt klart stille spm over at jeg er klinisk edru på nyttårsaften. Får man en bh eller to ifra Fornebu etter op? Må nesten ha to føler jeg..
Boobsday Prepper Skrevet 29. desember 2013 #30159 Skrevet 29. desember 2013 Ja da er det bare timer igjen så må jeg legge ifra meg røyken. Det kan nå bli fryktelig spennende. I tillegg ikke drikke på nyttårsaften pga man ikke skal drikke en uke før op.. Den suger litt, men skal nok klate å kose meg uansett. Bare klar over at folk vil helt klart stille spm over at jeg er klinisk edru på nyttårsaften. Får man en bh eller to ifra Fornebu etter op? Må nesten ha to føler jeg.. Du får i utgangspunktet med deg en støtte-bh fra klinikken, men du har muligheten til å kjøpe med en ekstra. Alt du trenger å gjøre er å ta med 300 kr i kontanter.
w0ppix Skrevet 30. desember 2013 #30160 Skrevet 30. desember 2013 Hei Har lest på denne tråden nå i flerne dager, å tenkte jeg kunne dele min opplevelse Tok for kun 2 uker siden brystforstørrelse ved colloseumklinikken i stavanger. Fikk 240/300 over muskelen. Den ene høy profil, og den andre moderar profil (ifølge serienr). Følte ikke jeg fikk så god behandling der, var vanskelig å snakke me kirurgen ettersom han virker utrolig travel å ikke så opptatt med å snakke med meg. Fikk lite til ingen informasjon om noe, var der inne i 10min kun. Det var ingen snakk om kapsel, komplikasjoner, garanti, type implantat, profil osv. Jeg har hatt lyst til dette i mange år, så viste det meste selv heldigvis. Fikk ingen 3D bilder, selv om de reklamerer for dette. Fikk også kun prøve 1 str. Ble enig om at under operasjon skulle han prøve legge inn mer cc, men var usikker på om det var plass. Jeg hadde sett for meg mer enn dette, rundt 350-400 for å bli en C. Etter konsultasjon prøvde jeg å ringe inn å bestille operasjon, men det var aldri svar å få, de skulle ringe meg opp sa kundeservice men etter mangen dager med forsøk så måtte jeg tilslutt bare reise inn. På selve operasjonsdagen måtte jeg sitte på ett rom i 2t å vente, for de var 1t forsinket. Etter jeg våknet fra operasjon var kirurg stukket hjem, og jeg fikk ikke vite hvor mye cc jeg fikk, eller hvilken type profil. Fant dette ut selv da jeg kom hjem og tilfeldigvis fant garantikortet. Er forsåvidt fornøyd med resultatet, er bare litt mindre enn forventningene og ønsket var. Angrer litt på at jeg ikke var på konsultasjon hos andre før jeg bestemte meg, men tålmodigheten tok meg rett å slett hehe.. Er det normalt å ha høy profil i den ene å moderat i den andre? Dette har jeg aldri hørt om før. Kan forsåvidt si at de var forskjellige i str først, i tillegg var den ene nippelen "skeiv" i forhold til den andre. Har noen tatt ny operasjon der de har lagt inn større innlegg? Er det sant at dette koster mange tusen mer å bytte ut? Er forresten 23år, 169cm og 70kg. Var 75A (tror jeg ihvertfall) før op, og er nå 75B etter.. Så ikke store forskjellen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå