Melli Skrevet 14. desember 2013 #29981 Skrevet 14. desember 2013 Heisann. Kjedelig å høre at du har opplevd dette, og alltid synd å høre når noe slikt skjer. Når vi velger å op oss så er det ikke noe slikt vi håper og tror skal hende oss. Dette selv om vi er klar over at det finnes muligheter for at det kan gå galt på ett eller annet vis. Håper virkelig det ordner seg for deg denne gangen og ønsker deg lykke til. :D Takk for det:0) man kan jo ikke annet enn å ta det som kommer når man velger å gjøre dette. Jeg gir det en sjanse til, og går det ikke nå så var det ikke meningen for meg:0) Lykke til selv, det blir sikkert kjempefint! komplikasjonene er heldigvis sjeldne.
Lille v Skrevet 14. desember 2013 #29982 Skrevet 14. desember 2013 Noen som vet hvordan det gikk med Puppedama? Ja, hvordan gikk det med henne? Synes også å huske at hun ble opr for andre gang, men fikk db også etter dette. Kan skrive under på at det er kjipe greier å måtte opr en tredje gang! Hadde mye ripling før førstegangsopr i desember i fjor. Byttet da gamle saltvannsinnlegg over muskel til silikon under muskel. Fikk noe ripling da også, men mindre. Noe mer etter andregangsopr og større innlegg, men virker å ha mindre ripling nå etter at innlegget er skiftet for tredje gang... Tror resultatet blir mye bedre, men litt str. forskjell blir det, - dog til å leve med. Ble andregangsopr. 27/2 Så utrolig kjedelig at du har fått kapsel! Når merket du at det startet? Krysser fingre og tær for at det ordner seg!! Har klinikken vært grei å forholde seg til etter at du fikk komplikasjoner?
Pix1234 Skrevet 15. desember 2013 #29983 Skrevet 15. desember 2013 Fått reseptene og dette her idag. Ser at man tar 1 tbl med Arcoxia om dagen og hver 6 time 1g med paracet. Hmm, nå er jeg spent på om dette holder?!? Synes det virker lite igrunn.. Når jeg har eggløsning som er ett hel.... hver mnd, så må jeg ta 1g paracet hver 4 time. Dette virker som kan bli veeeldig så spennende. Når jeg derimot har hatt komp.op i kjeven så har jeg aldri tatt en sm.stillende etterpå. Det selv om de nærmest kasta Codaxol resepten etter meg. Føler dere at det holdt med bare 1 Arcoxia 120mg om dagen + 1g paracet hver 6 time? Du skulle operere på Fornebu ikke sant? Der var det også bare paracet på resept men etter operasjonen gir de deg en liten pose med oxynorm som du kan ta ved steke smerter
carmen81 Skrevet 15. desember 2013 #29984 Skrevet 15. desember 2013 Du skulle operere på Fornebu ikke sant? Der var det også bare paracet på resept men etter operasjonen gir de deg en liten pose med oxynorm som du kan ta ved steke smerter Ja det stemmer det. Takk og lov for ar du sier det! Snakket med en annen type lege og han klødde seg i huet når han hørte at det var kun Arcoxia og Paracet. Han sa bare " jaja da får du sikkert kjenne at du lever ihvertfall!". Sa ifra til Fornebu at jeg ble kvalm av narkose, og skulle få med med Afipran. Er der lenge siden du ble op og hvordan går det med deg nå?
Gjest maraii Skrevet 15. desember 2013 #29985 Skrevet 15. desember 2013 (endret) Skal man vaske håret også med hibscrub før operasjon, eller er det bare på brystpartiet? OG jeg kjenner jeg begynner å bli forkjøla, og skal opperere på torsdag. Vet dere om dette har noe å si? Har dere fått noe info om slike ting? Endret 15. desember 2013 av maraii
Bonbona Skrevet 15. desember 2013 #29986 Skrevet 15. desember 2013 Skal man vaske håret også med hibscrub før operasjon, eller er det bare på brystpartiet? OG jeg kjenner jeg begynner å bli forkjøla, og skal opperere på torsdag. Vet dere om dette har noe å si? Har dere fått noe info om slike ting? Jeg trenger ikke å vaske håret med hibiscrub, men hele kroppen. Så står det at jeg skal være spesielt nøye med armhuler, kjønnsorgan., lyskene, navlen, og rundt nese og munn. Men jeg forstår ikke helt hva de mener med kjønnsorgan? Haha, er det utenpå bare? Eller inni? Auu. Det står også i papirene mine at jeg må ringe hvis jeg får influensa, eller blir forkjøla uken før operasjonen.
StellaC Skrevet 15. desember 2013 #29987 Skrevet 15. desember 2013 Skal man vaske håret også med hibscrub før operasjon, eller er det bare på brystpartiet? OG jeg kjenner jeg begynner å bli forkjøla, og skal opperere på torsdag. Vet dere om dette har noe å si? Har dere fått noe info om slike ting? Hei! Du må absolutt ikke vaske håret med hibiscruben, den er svært irriterende for øyne og skal ikke komme i kontakt med hverken ører eller øyne! Du skal bare vaske deg på overkroppen, dvs. hals, bryster - grundig! armer, mage, navle, armhule og rygg. Men et tips - ikke skrubb deg hardt, for da kan du få utslett i etterkant, bruk den som om det hadde vært vanlig såpe. Lykke til
StellaC Skrevet 15. desember 2013 #29988 Skrevet 15. desember 2013 Skal man vaske håret også med hibscrub før operasjon, eller er det bare på brystpartiet? OG jeg kjenner jeg begynner å bli forkjøla, og skal opperere på torsdag. Vet dere om dette har noe å si? Har dere fått noe info om slike ting? Du burde også ringe klinikken angående forkjølelsen i morgen, så de vet om det og kan instruere deg videre
Melli Skrevet 15. desember 2013 #29989 Skrevet 15. desember 2013 Ja, hvordan gikk det med henne? Synes også å huske at hun ble opr for andre gang, men fikk db også etter dette. Kan skrive under på at det er kjipe greier å måtte opr en tredje gang! Hadde mye ripling før førstegangsopr i desember i fjor. Byttet da gamle saltvannsinnlegg over muskel til silikon under muskel. Fikk noe ripling da også, men mindre. Noe mer etter andregangsopr og større innlegg, men virker å ha mindre ripling nå etter at innlegget er skiftet for tredje gang... Tror resultatet blir mye bedre, men litt str. forskjell blir det, - dog til å leve med. Ble andregangsopr. 27/2 Så utrolig kjedelig at du har fått kapsel! Når merket du at det startet? Krysser fingre og tær for at det ordner seg!! Har klinikken vært grei å forholde seg til etter at du fikk komplikasjoner? Så kjipt at du måtte under kniven enda en gang:( håper det forblir bra nå Kjente at ting ikke var på stell allerede i mai, men da var alt fortsatt så nytt at jeg ikke vektla det så mye. Først nå i ettertid at jeg ser hva som egentlig foregikk! Klinikken har kun vært søte og imøtekommende. Det er noe av grunnen til at jeg valgte collosseumklinikken faktisk. Rykte er at de skikkelig gode på reklamasjoner. (iflg lege på min arbeidsplass) det syntes jeg var viktig da jeg valgte klinikk. Hva med der du var? Har de vært greie med deg?
Pix1234 Skrevet 15. desember 2013 #29990 Skrevet 15. desember 2013 Ja det stemmer det. Takk og lov for ar du sier det! Snakket med en annen type lege og han klødde seg i huet når han hørte at det var kun Arcoxia og Paracet. Han sa bare " jaja da får du sikkert kjenne at du lever ihvertfall!". Sa ifra til Fornebu at jeg ble kvalm av narkose, og skulle få med med Afipran. Er der lenge siden du ble op og hvordan går det med deg nå? Afipran fungerer fint jeg opererte 3 oktober, var heldig og hadde ikke smerter, bare litt sårt om morningene foreksempel, men jeg puttet ikke in så mye, hadde bare plass til 255, ellers kunne det bli veldig unaturlig, om man legger in mer er det kansje mer hud å strekke hvor lenge er det til op nå?
carmen81 Skrevet 15. desember 2013 #29991 Skrevet 15. desember 2013 Afipran fungerer fint jeg opererte 3 oktober, var heldig og hadde ikke smerter, bare litt sårt om morningene foreksempel, men jeg puttet ikke in så mye, hadde bare plass til 255, ellers kunne det bli veldig unaturlig, om man legger in mer er det kansje mer hud å strekke hvor lenge er det til op nå? Står mellom 365cc og 415 cc på meg, og er litt usikker på om jeg vil ha 415 og ikke minst plass. Vil ikke at det skal bli for mye pupp heller. :s Jeg skal op den 6 jan, så det er så og si bare 3 uker igjen nå med de pittesmå.
Fourboobies Skrevet 15. desember 2013 #29992 Skrevet 15. desember 2013 Carmen81: hvilken størelse har du nå før opr ? Skal selv opr , å var blitt anbefalt 300-350 men er veldig redd for at de skal bli for stort ..
carmen81 Skrevet 15. desember 2013 #29993 Skrevet 15. desember 2013 Carmen81: hvilken størelse har du nå før opr ? Skal selv opr , å var blitt anbefalt 300-350 men er veldig redd for at de skal bli for stort .. Jeg er vel en 75a nå, dvs 75cm under puppen og ca 88 over. Må nok bare la pk' en avgjøre hva som blir best, men ønsker fylde oppå puppen og fin kløft. Når skal du op og hvor høy osv er du? 1
Fourboobies Skrevet 15. desember 2013 #29994 Skrevet 15. desember 2013 Jeg er vel en 75a nå, dvs 75cm under puppen og ca 88 over. Må nok bare la pk' en avgjøre hva som blir best, men ønsker fylde oppå puppen og fin kløft. Når skal du op og hvor høy osv er du? Okej. er ca 167-168 og ca 58- 60 kg. Har vert hos tre kirurger nå som sier forsjellig, hun eine anbefalte et løft på meg, og legge inn 300.-350 mens de to andre sier det hadde vår uaktuelt for meg, så var eg hos morten haug i oslo han meinte 240-260 var nokk på meg. fredag som var var jeg hos en ny, fra volvat bergen, en som het haga. å han anbefalte 335g . Så ble veldig usikker når det kommer til størelse .. :o 1
Fourboobies Skrevet 15. desember 2013 #29995 Skrevet 15. desember 2013 Okej. er ca 167-168 og ca 58- 60 kg. Har vert hos tre kirurger nå som sier forsjellig, hun eine anbefalte et løft på meg, og legge inn 300.-350 mens de to andre sier det hadde vår uaktuelt for meg, så var eg hos morten haug i oslo han meinte 240-260 var nokk på meg. fredag som var var jeg hos en ny, fra volvat bergen, en som het haga. å han anbefalte 335g . Så ble veldig usikker når det kommer til størelse .. :o er ein liten 75 c i bh nå 1
Mibe Skrevet 15. desember 2013 #29996 Skrevet 15. desember 2013 Jeg er like høy som deg 168 og veier ca det samme som deg 59-60 kg. Jeg ble anbefalt 325 cc, og er redd for at dette skal bli for lite. Har en 75 A i BH str nå :) Men dette ville jeg få en C sa pk. Okej. er ca 167-168 og ca 58- 60 kg. Har vert hos tre kirurger nå som sier forsjellig, hun eine anbefalte et løft på meg, og legge inn 300.-350 mens de to andre sier det hadde vår uaktuelt for meg, så var eg hos morten haug i oslo han meinte 240-260 var nokk på meg. fredag som var var jeg hos en ny, fra volvat bergen, en som het haga. å han anbefalte 335g . Så ble veldig usikker når det kommer til størelse .. :o
Bonbona Skrevet 15. desember 2013 #29997 Skrevet 15. desember 2013 Kan man ha neglelakk på tåneglene under operasjonen?
Gjest maraii Skrevet 15. desember 2013 #29998 Skrevet 15. desember 2013 Jeg trenger ikke å vaske håret med hibiscrub, men hele kroppen. Så står det at jeg skal være spesielt nøye med armhuler, kjønnsorgan., lyskene, navlen, og rundt nese og munn. Men jeg forstår ikke helt hva de mener med kjønnsorgan? Haha, er det utenpå bare? Eller inni? Auu. Det står også i papirene mine at jeg må ringe hvis jeg får influensa, eller blir forkjøla uken før operasjonen. Hææ, hva i allverden, kan jo ikke vaske oss nedentil med hibskrub?? Au! Står i mine papirer at jeg ikke kan ha neglelakk på hendene eller tærne. Ååå, får ringe de i morgen da å høre. står ikke noe i papirene mine, men nekter å komme inn der på torsdag og bli sendt hjem igjen uten større pupper.
Fourboobies Skrevet 15. desember 2013 #29999 Skrevet 15. desember 2013 Hvor skal du operere ? Har ammet to barn så dei er ganske tomme me litt heng 😜 1
Sokka Skrevet 16. desember 2013 #30000 Skrevet 16. desember 2013 Ja det stemmer det. Takk og lov for ar du sier det! Snakket med en annen type lege og han klødde seg i huet når han hørte at det var kun Arcoxia og Paracet. Han sa bare " jaja da får du sikkert kjenne at du lever ihvertfall!". Sa ifra til Fornebu at jeg ble kvalm av narkose, og skulle få med med Afipran. Er der lenge siden du ble op og hvordan går det med deg nå? Fikk med Oxynorm og kvalmestillende fra klinikken (FK). Men syns folk er litt for "flinke" til å svartmale her. For det er ikke alle som får sterke smerter, selv om de har tatt under (jeg hadde ikke trengt noe annet enn paracet f.eks . Jeg tok oxynorm èn eller to ganger, men kun for å kunne slappe av). Greit å forberede seg på smerter, men det er så forskjell fra person til person Hei! Du må absolutt ikke vaske håret med hibiscruben, den er svært irriterende for øyne og skal ikke komme i kontakt med hverken ører eller øyne! Du skal bare vaske deg på overkroppen, dvs. hals, bryster - grundig! armer, mage, navle, armhule og rygg. Men et tips - ikke skrubb deg hardt, for da kan du få utslett i etterkant, bruk den som om det hadde vært vanlig såpe. Lykke til Jeg fikk "streng" beskjed om at hele kroppen skulle vaskes med hibiscrub, også håret! Jeg vasket hele kroppen med det som om det var såpe. Jeg droppet første vasken av håret med dette (fordi "alle" her inne sa hvor jævli håret ble av den). På operasjonsdagen vasket jeg håret (og kroppen) nøye med det, og jeg fikk ikke flokete og tørt hår av det Feil tid å sløve med "instruksjonene", så syns ikke du skal si at man absolutt ikke skal vaske håret med hibiscrub (når klinikker sier man SKAL). Jeg var visst for tidlig ute med å kjøpe bh med spiler. Kjøpte èn 1 mnd eller noe sånt etter op, og der har jeg bomma på str Puppene har lagt seg ut en del siden den gang, så den er for liten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå