Gjest Siaz Skrevet 18. november 2013 #29581 Skrevet 18. november 2013 Hva skal til for å få kapsling? Har det noe med hvor mye bevegelse man gjør de første ukene og lignende? Eller er det bare noe kroppen bestemmer seg for sett bort ifra fysiske bevegelser og anstrengelser?
Nataleen Skrevet 18. november 2013 #29582 Skrevet 18. november 2013 Hva skal til for å få kapsling? Har det noe med hvor mye bevegelse man gjør de første ukene og lignende? Eller er det bare noe kroppen bestemmer seg for sett bort ifra fysiske bevegelser og anstrengelser? Det er kroppen som reagerer på protesene. Kapsler de inn fordi de er et fremmedlegeme. Har ingenting med fysisk aktivitet eller ei.
Jumbo1994 Skrevet 19. november 2013 #29583 Skrevet 19. november 2013 Daaa er det min tur i morgen :D Kl 12.15 skal jeg under kniven! Gleder meg som en liten unge, har ingen nerver enda, hvertfall! Det jeg gruer meg mest til er og ikke snuse 6 timer før, haha! Også har jeg fått beskjed om å ta 2 gram paracet 2 timer før operasjon, men mamma likte ikke helt dette og synes det var alt for mye. Litt sent og spørre, men er det noen andre som fikk samme beskjed? Skal oppdatere dere så fort jeg er klar! Jeg har også tatt før bilder i dag, så hvis noen vil ha før og etter bilder på innboks ellernoe, så er det bare og spørre!
Brienne Skrevet 19. november 2013 #29585 Skrevet 19. november 2013 Jeg fikk 3 paracet og en codaxol på klinikken før operasjonen Lykke til
carmen81 Skrevet 19. november 2013 #29586 Skrevet 19. november 2013 Daaa er det min tur i morgen :D Kl 12.15 skal jeg under kniven! Gleder meg som en liten unge, har ingen nerver enda, hvertfall! Det jeg gruer meg mest til er og ikke snuse 6 timer før, haha! Også har jeg fått beskjed om å ta 2 gram paracet 2 timer før operasjon, men mamma likte ikke helt dette og synes det var alt for mye. Litt sent og spørre, men er det noen andre som fikk samme beskjed? Skal oppdatere dere så fort jeg er klar! Jeg har også tatt før bilder i dag, så hvis noen vil ha før og etter bilder på innboks ellernoe, så er det bare og spørre! Lykke til idag!
carmen81 Skrevet 19. november 2013 #29587 Skrevet 19. november 2013 Dere som har blitt op på Fornebu hva fikk dere av smertestillende før op og etterpå?
Nataleen Skrevet 19. november 2013 #29588 Skrevet 19. november 2013 Dere som har blitt op på Fornebu hva fikk dere av smertestillende før op og etterpå? Paracet 500mg 2-3 tabletter taes 4-6 timer etter inngrepet, uavhengig av smerter. Dosen kan reduseres eller sløyfes andre dag etter behandling. Arcoxia 120mg 1 tablett tas første og andre døgn etter operasjonen. Oxynorm 5mg 1 tablett kun ved sterke smerter. Jeg fikk aldri bruk for oxynorm...
Romrom Skrevet 19. november 2013 #29589 Skrevet 19. november 2013 Hei dere... Jeg er ny her, men har vært innom forumet mange ganger mens jeg ventet på operasjonen. Jeg opererte inn silikon i går hos plastikkirurgene og har vært fornøyd så langt. Jeg hadde lest om en dame som hadde fått alvorlige komplikasjoner der, men så har jeg lest sikkert 100 positive, og de tar 6-8 bryst operasjoner i uken... Tror alle klinikker har opplevd en eller annen komplikasjon. Jeg er 178 høy, veier 60 kg, hadde 75a/70b opererte inn 300 cc, runde, høy profil under muskelen, håper på en c cup, hva tror dere? Jeg fikk ikke plass til mer, for liten brystkass, da hadde det stukket ut sa legen. De ser fine ut, men sitter veeeeldig høyt oppe, er litt redd for at de blir sånn! I går var det sinsykt vondt, hver bevegelse var et helvete, men oxynorm hjelper veldig. Et enormt trykk på brystet liksom. Men det er litt bedre i dag. Det som er vondest er, som ikke var vondt i går, er operasjonssårene. Ikke så mye når jeg ligger men når jeg reiser meg opp og går/står/sitter kjennes det ut som om de kommer til å revne, de svir, og jeg må gå helt sammenkrøket. Noen andre som har kjent det sånn? Jeg er ikke rød rundt sårene... Setter så pris svar!!!
Brienne Skrevet 19. november 2013 #29590 Skrevet 19. november 2013 Hei dere... Jeg er ny her, men har vært innom forumet mange ganger mens jeg ventet på operasjonen. Jeg opererte inn silikon i går hos plastikkirurgene og har vært fornøyd så langt. Jeg hadde lest om en dame som hadde fått alvorlige komplikasjoner der, men så har jeg lest sikkert 100 positive, og de tar 6-8 bryst operasjoner i uken... Tror alle klinikker har opplevd en eller annen komplikasjon. Jeg er 178 høy, veier 60 kg, hadde 75a/70b opererte inn 300 cc, runde, høy profil under muskelen, håper på en c cup, hva tror dere? Jeg fikk ikke plass til mer, for liten brystkass, da hadde det stukket ut sa legen. De ser fine ut, men sitter veeeeldig høyt oppe, er litt redd for at de blir sånn! I går var det sinsykt vondt, hver bevegelse var et helvete, men oxynorm hjelper veldig. Et enormt trykk på brystet liksom. Men det er litt bedre i dag. Det som er vondest er, som ikke var vondt i går, er operasjonssårene. Ikke så mye når jeg ligger men når jeg reiser meg opp og går/står/sitter kjennes det ut som om de kommer til å revne, de svir, og jeg må gå helt sammenkrøket. Noen andre som har kjent det sånn? Jeg er ikke rød rundt sårene... Setter så pris svar!!! Velkommen hit og gratulerer med pupper De er veldig hovne og stappet med en gang etter operasjonen, og de vil synke ned og få mer naturlig form etterhvert Vet ikke hvor lang tid det tar når det er under muskelen, (antar at det vil ta litt lengre tid når muskelen holder igjen ) Jeg hadde over, opererte på torsdag og mine fikk plutselig annerledes form i går Den venstre droppet først, og så den høyre i dag, så nå er de like igjen...(fikk litt panikk i går når de plutselig var ulike, men har lest her at man bruker jo høyrearmen mest, og at de kan utvikle seg i forskjellig tempo er helt normalt ) Sårene mine begynte også å gjøre vondt på dag 2, veldig ubehagelig når man kjenner det drar,... Huden må få tid til å strekke seg og det er nesten vekke hos meg nå, eller jeg kjenner det, men det gjør ikke vondt Eneste "smertene" jeg har igjen nå er at det stikker og klør hele tiden inni puppene, holder på å bli gal!
belle_ Skrevet 19. november 2013 #29591 Skrevet 19. november 2013 Velkommen hit og gratulerer med pupper De er veldig hovne og stappet med en gang etter operasjonen, og de vil synke ned og få mer naturlig form etterhvert Vet ikke hvor lang tid det tar når det er under muskelen, (antar at det vil ta litt lengre tid når muskelen holder igjen ) Jeg hadde over, opererte på torsdag og mine fikk plutselig annerledes form i går Den venstre droppet først, og så den høyre i dag, så nå er de like igjen...(fikk litt panikk i går når de plutselig var ulike, men har lest her at man bruker jo høyrearmen mest, og at de kan utvikle seg i forskjellig tempo er helt normalt ) Sårene mine begynte også å gjøre vondt på dag 2, veldig ubehagelig når man kjenner det drar,... Huden må få tid til å strekke seg og det er nesten vekke hos meg nå, eller jeg kjenner det, men det gjør ikke vondt Eneste "smertene" jeg har igjen nå er at det stikker og klør hele tiden inni puppene, holder på å bli gal! Har dine pupper droppet? Hvordan merket du det ? Jeg har ikke merket noe på mine enda, de er like store og ser helt lik ut som de gjorde for noen dager siden. Hva skjer når de dropper egentlig?
totla Skrevet 19. november 2013 #29592 Skrevet 19. november 2013 Hei jenter! Jeg har etter mye om og men endelig fått bestilt meg time på konsultasjon på Teres Stavanger (Colosseumsklinikken). Er da ei fitnessjente som alltid har hatt små pupper, og det har ikke akkurat hjulpet på å trene styrke og få litt lavere fettprosent. Vet egentlig ikke hvilken størrelse jeg har nå, men sikkert en A-cup, for det er ihvertfall tilnærmet flatt når jeg har på meg sportsbh (bruker bare sportsbh, da jeg synes vanlig bh er veldig ubehagelig). Så i morgen skal jeg på konsultasjon, og jeg er så utrolig spent. Har tenkt på silikonproteser i flere år nå, men har ikke hatt pengene eller sett muligheter til å faktisk gjennomføre det før nå. Jeg lurer litt på om det er noen her som har erfaringer fra Teres Stavanger? Også lurer jeg på hvordan dere sa dette her til deres familie/nærmeste? Samboeren min støtter meg, selv om han elsker og liker kroppen min som den er i dag, og jeg har noenlunde nevnt silikon for moren min (men det er leeenge siden). Men jeg synes det er litt vanskelig å finne en måte å si det til foreldrene mine og familien min generelt. er 22år for de av dere som lurte Jeg har ihvertfall bestemt meg for å ta operasjon, men jeg burde kanskje nevne dette til foreldrene (mor) før jeg gjennomfører? Hilsen totla, som smågledergruer seg til konsultasjon i morgen
Brienne Skrevet 19. november 2013 #29593 Skrevet 19. november 2013 Har dine pupper droppet? Hvordan merket du det ? Jeg har ikke merket noe på mine enda, de er like store og ser helt lik ut som de gjorde for noen dager siden. Hva skjer når de dropper egentlig? Ja hvordan skal jeg forklare det da.. ehh, i starten var de veldig harde, store og struttende oppover og til siden (eller bare hovne?) og det var veldig lett å se folden eller arret, og de var helt like før jeg i går plutselig merket et den ene brystvorten var helt forskjellig plassert enn den andre..Altså den venstre puppen såg rett og slett mer avslappet ut enn den høyre den høyre var også mer hoven, hard og vond liksom.. det var da jeg merket det.. Og så ble jeg først redd for at de hadde grodd skjevt, plutselig størrelsesforskjell eller noe, men så kom jeg på at det sikkert bare er den venstre som har droppet, så tenkte at den andre kommer sikkert etter etterhvert, og i dag er begge to like igjen... Hadde ikke merket det viss det hadde skjedd med begge to på likt! Nå ser de mye finere ut enn de gjorde på søndag og de ligger mer over folden på en måte vet ikke om det var mulig å forstå alt det jeg skrev nå ? Vet ikke om de har droppet altså, men de var prikk like på søndag, totalt forskjellige i går, og like igjen i dag bare mer naturlige enn de såg ut på søndag, så nooooe må jo ha skjedd
Brienne Skrevet 19. november 2013 #29594 Skrevet 19. november 2013 Hei jenter! Jeg har etter mye om og men endelig fått bestilt meg time på konsultasjon på Teres Stavanger (Colosseumsklinikken). Er da ei fitnessjente som alltid har hatt små pupper, og det har ikke akkurat hjulpet på å trene styrke og få litt lavere fettprosent. Vet egentlig ikke hvilken størrelse jeg har nå, men sikkert en A-cup, for det er ihvertfall tilnærmet flatt når jeg har på meg sportsbh (bruker bare sportsbh, da jeg synes vanlig bh er veldig ubehagelig). Så i morgen skal jeg på konsultasjon, og jeg er så utrolig spent. Har tenkt på silikonproteser i flere år nå, men har ikke hatt pengene eller sett muligheter til å faktisk gjennomføre det før nå. Jeg lurer litt på om det er noen her som har erfaringer fra Teres Stavanger? Også lurer jeg på hvordan dere sa dette her til deres familie/nærmeste? Samboeren min støtter meg, selv om han elsker og liker kroppen min som den er i dag, og jeg har noenlunde nevnt silikon for moren min (men det er leeenge siden). Men jeg synes det er litt vanskelig å finne en måte å si det til foreldrene mine og familien min generelt. er 22år for de av dere som lurte Jeg har ihvertfall bestemt meg for å ta operasjon, men jeg burde kanskje nevne dette til foreldrene (mor) før jeg gjennomfører? Hilsen totla, som smågledergruer seg til konsultasjon i morgen Velkommen Jeg opererte på teres Stavanger, følte meg trygg der, og kirurgen virket veldig flink Jeg har ikke sakt det, blir spennende å se om de merker det neste gang jeg drar på besøk...
totla Skrevet 19. november 2013 #29595 Skrevet 19. november 2013 Velkommen Jeg opererte på teres Stavanger, følte meg trygg der, og kirurgen virket veldig flink Jeg har ikke sakt det, blir spennende å se om de merker det neste gang jeg drar på besøk... Hehe, så bra! Jeg er veldig spent! Jeg vurderer å vente til etter operasjon, men samtidig føler jeg at jeg skylder moren min en forklaring på hvorfor jeg gjør dette. Men jeg vil ha operasjonsdatoen på hånd, før jeg evt våger å snakke om det
Romrom Skrevet 19. november 2013 #29596 Skrevet 19. november 2013 (endret) Postet vist to ganger :-) Endret 19. november 2013 av Romrom
Romrom Skrevet 19. november 2013 #29597 Skrevet 19. november 2013 Hei brienne, tusen takk for svar, ja huff det med sårene er virkelig det værste! Så jeg ligger nesten bare i sengen jeg, godt å høre at det har blitt bedre hos deg allerede da! Gleder meg sånn til de dropper! Nå ser de ut som kjegler! Hvor mye har du lagt inn? Og hvilken størrelse hadde du fra før av? Jeg er litt redd for at 300 er litt lite siden jeg er så høy... Men ganske smal, så legen nektet å legge inn mer... Bedre med litt for lite enn at det ser veldig fake ut tenker jeg da... Er det noen andre her som har høy profil? Velkommen hit og gratulerer med pupper De er veldig hovne og stappet med en gang etter operasjonen, og de vil synke ned og få mer naturlig form etterhvert Vet ikke hvor lang tid det tar når det er under muskelen, (antar at det vil ta litt lengre tid når muskelen holder igjen ) Jeg hadde over, opererte på torsdag og mine fikk plutselig annerledes form i går Den venstre droppet først, og så den høyre i dag, så nå er de like igjen...(fikk litt panikk i går når de plutselig var ulike, men har lest her at man bruker jo høyrearmen mest, og at de kan utvikle seg i forskjellig tempo er helt normalt ) Sårene mine begynte også å gjøre vondt på dag 2, veldig ubehagelig når man kjenner det drar,... Huden må få tid til å strekke seg og det er nesten vekke hos meg nå, eller jeg kjenner det, men det gjør ikke vondt Eneste "smertene" jeg har igjen nå er at det stikker og klør hele tiden inni puppene, holder på å bli gal!
Jumbo1994 Skrevet 19. november 2013 #29598 Skrevet 19. november 2013 Masse lykke til Jumbo1994! Tusen takk for det!
Jumbo1994 Skrevet 19. november 2013 #29599 Skrevet 19. november 2013 Lykke til idag! Tuusen takk for det! :D Er litt sen med å svare... Haha
Jumbo1994 Skrevet 19. november 2013 #29600 Skrevet 19. november 2013 Jeg fikk 3 paracet og en codaxol på klinikken før operasjonen Lykke til Usikker på om dette var til meg, isåfall, tusen takk! :D er liitt sen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå