Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Waldfee skrev:

Æsj da! Det var leit å høre 💗 Sender deg en klem! Vær litt obs på evt tegn på svangerskap utenfor livmor (mener ikke å skremme deg, altså). Det kan kanskje være lurt å ta ny blodprøve på fredag for å sjwkke at hcg ikke stiger. Jeg hadde hcg 3,5 på testdag, fikk vanlig mens og var gravid utenfor livmor. Fikk smerter i uke 6. Mest sannsynlig har du ikke det, men for sikkerhets skyld kan det være et tips å følge litt med på hcg, selv om du får blødning. Stor klem til deg 💗

Uff. Håper det ikke er svangerskap utenfor livmor. Bor et stykke fra Oslo, og har egentlig ikke tid til å ta blodprøve i morgen. Hvis det er noe der, burde ikke testene blitt sterkere da? Hvis testen er helt blank, så kan jo ikke HCG ha steget??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Livi skrev:

Uff. Håper det ikke er svangerskap utenfor livmor. Bor et stykke fra Oslo, og har egentlig ikke tid til å ta blodprøve i morgen. Hvis det er noe der, burde ikke testene blitt sterkere da? Hvis testen er helt blank, så kan jo ikke HCG ha steget??

56 minutter siden, Livi skrev:

Jeg tenker at hvis det er vanskelig å ta blodprøve så kan du jo istedet ta en ny test til uka. Om den er negativ, bør det være greit (jeg fikk positiv test uka etter blodprøven, var da jeg skjønte at det var noe muffens). Mente ikke å gjøre deg bekymret altså, men syntes jeg måtte si det pga min erfaring med lignende blodprøveverdi. Men ny test til uka er jo et godt alternativ! Satser på at dette bare er en kjemisk graviditet i stedet. Klem til deg 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Wiley skrev:

Merkelige saker. Definitivt det jeg har fått ny resept på. De sier så mye forskjellig innimellom. 

Veldig OK å slippe kontroller egentlig, litt mer avslappende på den måten synes jeg. Og siden jeg kjører nøyaktig samme opplegg som sist så vet de jo sånn ca hvordan jeg kommer til å respondere. 

Føler også det har kommet en del nye rutiner på riks siden sommeren, men så langt synes jeg det meste er positivt. 

Ja veldig rart at vi får forskjellige beskjeder. Og ja synes det var deilig å slippe å dra på kontroll så ofte👍🏻. Som du sier, mindre stress for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har satt inn blastocyst (5-dagers), hvor tidlig testet dere positivt? Jeg fikk satt inn mandag 26.nov og lurer på å teste tirsdag 4.des. Har fått testdato 6.des fra klinikken. Og hvordan regner man ut hvor mange dpo man er? Er det fra uttak?

Hilsen ivf-nybegynner 😛

Anonymkode: b7092...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekk opp hånda alle som blir sure og gråtkvalte når apotekansatte skal holde foredrag om folat og hvordan bruke en graviditetstest.....ingen hormoner her i gården nei :P 

Kjøpte idag, og jeg prøvde et par ganger å få gått ut - så får man liksom ikke varen (graviditetstest) fordi ekspeditøren skal gi grunnleggende prøvebegynnerinfo og jeg bare «mhm, ja, har hørt om det - ja, det også ja....det også.....JA, jeg har nok folat - har brukt det i noen år ja Gi MEG POSEN SNUFS» 😭 :ler: Skikkelig hyggelig kunde var jeg på morraen i dag. 

Ble dritirritert ei anna gang på en mannlig apotekfyr som insisterte på å lære meg opp i folat og noe andre triks man bør følge før man starter prøving - mens jeg henter ut resept fra gynekolog på Ovitrelle.

Jeg bare i mitt stille sinn «.......ja....,du tenker Ovitrelle er noe for normalt fertile som bare får random drugs av fastlegen sin for gøy da?» :P Men jeg lyttet høflig altså. 

Endret av Fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som har satt inn blastocyst (5-dagers), hvor tidlig testet dere positivt? Jeg fikk satt inn mandag 26.nov og lurer på å teste tirsdag 4.des. Har fått testdato 6.des fra klinikken. Og hvordan regner man ut hvor mange dpo man er? Er det fra uttak?

Hilsen ivf-nybegynner 😛

Tirsdag 4 blir vel 12 dpo, så da er nok resultatet rimelig sikkert. Man regner vel uttak som 0 dpo, men vet det er litt delte meninger der. Mange som også regner det som dag 1. Uansett, tror du får ganske sikkert svar, i alle fall ikke noe sjangse for falsk positivt fra ovitrelle. Om du produserer HCG sent kan du få falsk negativ, men du bør ha høye nok verdier. Bare pass på å bruk en test som du kan teste tidlig med, med høy sensitivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hilsen ivf-nybegynner 😛

Jeg fikk negativ 11 dpo og positiv 13 dpo. Testet ikke 12 dpo fordi jeg blødde så mye at jeg trodde det var mensen. 

Uttaksdag som 0 dpo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Fnugg said:

Rekk opp hånda alle som blir sure og gråtkvalte når apotekansatte skal holde foredrag om folat og hvordan bruke en graviditetstest.....ingen hormoner her i gården nei :P 

Kjøpte idag, og jeg prøvde et par ganger å få gått ut - så får man liksom ikke varen (graviditetstest) fordi ekspeditøren skal gi grunnleggende prøvebegynnerinfo og jeg bare «mhm, ja, har hørt om det - ja, det også ja....det også.....JA, jeg har nok folat - har brukt det i noen år ja Gi MEG POSEN SNUFS» 😭 :ler: Skikkelig hyggelig kunde var jeg på morraen i dag. 

Ja! Herregud har hatt lyst å smekke til noen.

En gang var det en skikkelig insisterende dame som maste om folat når jeg kjøpte ivf-medisiner. Da ble jeg så irritert at jeg sa det slettes ikke er noen garanti for graviditet etter ivf. Var vel mitt tredje forsøk 

Anonymkode: d21b5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fnugg skrev:

Ble dritirritert ei anna gang på en mannlig apotekfyr som insisterte på å lære meg opp i folat og noe andre triks man bør følge før man starter prøving - mens jeg henter ut resept fra gynekolog på Ovitrelle.

Jeg bare i mitt stille sinn «.......ja....,du tenker Ovitrelle er noe for normalt fertile som bare får random drugs av fastlegen sin for gøy da?» :P Men jeg lyttet høflig altså. 

Kjenner meg igjen, ja! Krysser fingrene for testen, da 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fnugg skrev:

Blir så ireterert altså. Var en dame for noen uker siden som aldri ga seg om folat og morgen urin, selv om jeg hadde hentet ut alt av medesiner på samme apotek og hun hele tiden. Tilslutt sa jeg bare at jeg har prøvd i 10 år så jeg vet hvordan man bruker en test, dette er mitt 5 IVF runde. Fikk aldri opplæring igjen 😂😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Waldfee skrev:

Kjenner meg igjen, ja! Krysser fingrene for testen, da 🤞🤞🤞

Orienterte sjefen (spurte ikke engang, bare sa at jeg gjorde det :P ) om at jeg tar hjemmekontor imorra, kommer til å være fullstendig ustabil i humøret om (dvs: når) den er negativ. Tester før jeg går hjemmefra (jada apotekdama, morratisset) - så kan jeg sitte og grine litt på tbanen og på vei til Furst :P Men jeg tenkte det var bedre enn å sitte med verdens høyeste skuldre frem til noen ringer sånn klokka megaseint. Har trøstespist is+sjokolade+peanøtter allerede. Forebygging, liksom. Jeg tar det faktisk som et dårlig tegn at jeg har vært helt sykelig godtesjuk, det er PMStegn og ikke preggotegn for min del. ÆH.

3 timer siden, malla1992 skrev:

Blir så ireterert altså. Var en dame for noen uker siden som aldri ga seg om folat og morgen urin, selv om jeg hadde hentet ut alt av medesiner på samme apotek og hun hele tiden. Tilslutt sa jeg bare at jeg har prøvd i 10 år så jeg vet hvordan man bruker en test, dette er mitt 5 IVF runde. Fikk aldri opplæring igjen 😂😂

Neste gang kjøper jeg kondomer og preggotest samtidig og spør hvordan det helt hypotetisk kan sees på en preggotest hvem som er far. Og om det eksempelvis skiller på en sånn 3-5 stykker, bare helt tilfeldig antall altså. Hver måned skal jeg gjøre det samme, da glemmer de nok helt de foredragene sine :nigo:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er helt ny her og jeg har nå gått på gonal f i 7 dager i morgen og da skal jeg også på ultralyd kontroll og ta blodprøve.

Har prøvd å bli gravid med min mann i 2 år uten å lykkes, så da ble det ivf behandling på oss. Er det noen her inne som har lyktes? Kjenner jeg er skikkelig nervøs for uttak og innsett 😕 noen erfaringer med uttak? Ble dere sykemeldt? Har nylig startet i ny jobb så føler meg nesten litt slu som har satt i gang denne prosessen men føler samtidig at dette må gå foran alt når ønsket er så sterkt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, inahaoff skrev:

Hei.

Jeg er helt ny her og jeg har nå gått på gonal f i 7 dager i morgen og da skal jeg også på ultralyd kontroll og ta blodprøve.

Har prøvd å bli gravid med min mann i 2 år uten å lykkes, så da ble det ivf behandling på oss. Er det noen her inne som har lyktes? Kjenner jeg er skikkelig nervøs for uttak og innsett 😕 noen erfaringer med uttak? Ble dere sykemeldt? Har nylig startet i ny jobb så føler meg nesten litt slu som har satt i gang denne prosessen men føler samtidig at dette må gå foran alt når ønsket er så sterkt ❤️

Jeg har ikke lyktes med IVF enda, men har hatt fire uttak og et innsett. Det var en gang jeg synes det var ubehagelig/vondt, men det var nok mest fordi legen var relativt hardhendt. De tre andre gangene har det ikke var vondt i det hele tatt, selv ikke da jeg tok ut 15 egg 👍 Innsett er nesten som en GU. Spennende i morgen og se hvordan du har reagert på stimuleringen, de starter ofte første forsøk ganske lavt, sånn at man ikke skal ende opp med å måtte ha behandling for overstimulering, men da går man gjerne lenger på sprøyter for å få frem flere egg. På mitt første uttak fikk jeg ut ett enslig egg som ikke klarte seg til innsett. Da telles det ikke som forsøk og er også grunnen til at jeg har hatt 4 uttak og bare ett innsett. Krysser fingrene for gode svar for deg i morgen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Fnugg skrev:

Orienterte sjefen (spurte ikke engang, bare sa at jeg gjorde det :P ) om at jeg tar hjemmekontor imorra, kommer til å være fullstendig ustabil i humøret om (dvs: når) den er negativ. Tester før jeg går hjemmefra (jada apotekdama, morratisset) - så kan jeg sitte og grine litt på tbanen og på vei til Furst :P Men jeg tenkte det var bedre enn å sitte med verdens høyeste skuldre frem til noen ringer sånn klokka megaseint. Har trøstespist is+sjokolade+peanøtter allerede. Forebygging, liksom. Jeg tar det faktisk som et dårlig tegn at jeg har vært helt sykelig godtesjuk, det er PMStegn og ikke preggotegn for min del. ÆH.

Neste gang kjøper jeg kondomer og preggotest samtidig og spør hvordan det helt hypotetisk kan sees på en preggotest hvem som er far. Og om det eksempelvis skiller på en sånn 3-5 stykker, bare helt tilfeldig antall altså. Hver måned skal jeg gjøre det samme, da glemmer de nok helt de foredragene sine :nigo:  

Masse lykke til med testen🤞🤞🤞 Veldig lurt å skjerme seg litt fra omverdenen på testdagen. Det får sjefen bare tåle👍 Satser på det blir jubel på t-banen 💗 Aldri godt å si hva som er graviditegn og pms-tegn synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, inahaoff skrev:

Hei.

Lykke til 🤞🤞🤞 Dette klarer du fint. Uttak er ikke langvarig og som regel ikke mer enn bare littegrann ubehagelig. Går helt fint. Fri/sykmelding på uttaksdagen er greit å ha, ihvertfall. Klart barneønsket er viktigst💗 Jeg har en gutt fra første IVF 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, inahaoff skrev:

Hei.

Er nettopp begynt selv, men kjenner mange som har lykkes :) 

Jeg var sykemeldt, uttak var moderat smertefullt vil jeg si - men ingenting man trenger å grue seg til sånn som jeg opplevde det iallefall. Innsett merket jeg ikke utenom selve spekelet, liksom.

Jeg hadde ikke funket i travel jobb, men gikk på langt regime da hvor sprayen gav mest bivirkning en periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Waldfee skrev:

Masse lykke til med testen🤞🤞🤞 Veldig lurt å skjerme seg litt fra omverdenen på testdagen. Det får sjefen bare tåle👍 Satser på det blir jubel på t-banen 💗 Aldri godt å si hva som er graviditegn og pms-tegn synes jeg.

Jeje, blendahvitt som vanlig på testinga - såeh 😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Waldfee skrev:

Lykke til 🤞🤞🤞 Dette klarer du fint. Uttak er ikke langvarig og som regel ikke mer enn bare littegrann ubehagelig. Går helt fint. Fri/sykmelding på uttaksdagen er greit å ha, ihvertfall. Klart barneønsket er viktigst💗 Jeg har en gutt fra første IVF 💙

Åå så hyggelig svar :) tusen takk for det, man hører så mye forskjellig når det gjelder uttak etc, så er jo ikke noe merkelig om man blir litt stresset, hehe. Ja, det må være viktigst når man har ønsket det så lenge ❤️ Så utrolig kjekt å høre at dere lyktes ved først ivf ☺️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fnugg skrev:

Er nettopp begynt selv, men kjenner mange som har lykkes :) 

Jeg var sykemeldt, uttak var moderat smertefullt vil jeg si - men ingenting man trenger å grue seg til sånn som jeg opplevde det iallefall. Innsett merket jeg ikke utenom selve spekelet, liksom.

Jeg hadde ikke funket i travel jobb, men gikk på langt regime da hvor sprayen gav mest bivirkning en periode. 

Har hatt litt bivirkninger av spray, litt hodepine men ikke spesielt mye og sprøytene har kun gitt litt ekstra støl mage, men kjenner jeg er ekstra sliten på kveldene, så må nok ta en vurdering på hva som er best etter uttaket. Men veldig bra og høre at det ikke er noe å grue seg til, man hører så mye forskjellig angående det 😄 jobben min er så der travel men mye PC jobbing så håper jeg skal klare å fungere som normalt. :) hvor langt har du kommet i prosessen da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...