Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, miore skrev:

Det kan høres ut som om du er overstimulert. Fikk du ut mange egg, typisk 15 eller mer? Har du fulgt med på vekta og lagt merke til om du har gått opp? Er du kvalm og kortpustet i tillegg til smertene? Er man overstimulert går man gjerne opp en del i vekt (pga vannvekt, det samles væske i eggstokker og buk). Det er vondt og ubehagelig, men om det er dét det er snakk om er det i alle fall et godt tegn med tanke på sjansene for graviditet, egentlig - overstimuleringssymptomer blir verre med tilstedeværelse av hcg (så sannsynligvis fra ca 7 dager etter uttak, når embryoet mest sannsynlig har festet seg og startet hormonproduksjonen), så om dette stemmer for deg kan det være veldig sannsynlig at du har blitt gravid. Håper for din del at dette "bare" er en moderat overstimulering, noe som er mer enn vondt nok :klem: Det er ikke farlig for fosteret, men meget ubehagelig for mor. I alvorlige tilfeller må man legges inn og tappes for væske, det håper jeg du slipper. Lykke til i morgen!

Jeg fikk ut 17 egg mener jeg det var 🙂 ikke tenkt på vekten men er kortpustet når jeg beveger meg. Blir spenner og få vite i morgen da de var redde for overstimulering eller eggstokk vridning. Og håper de finner det ut for er faen ikke noe godt med disse smertene. Er bare 3 dager siden jeg satt inn🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Jeg fikk ut 17 egg mener jeg det var 🙂 ikke tenkt på vekten men er kortpustet når jeg beveger meg. Blir spenner og få vite i morgen da de var redde for overstimulering eller eggstokk vridning. Og håper de finner det ut for er faen ikke noe godt med disse smertene. Er bare 3 dager siden jeg satt inn🙂

Spørsmålet er jo hvor lenge det er siden du tok ut, ikke hvor lenge siden du satte inn siden det er mulig å sette inn alt fra to til seks dager gamle egg - det er jo på uttaksdagen egget ble befruktet og begynte å utvikle seg :) Krysser fingrene for at det ikke er eggstokktorsjon! 17 egg, smerter og kortpustethet høres jo definitivt ut som overstimulering. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, miore skrev:

Spørsmålet er jo hvor lenge det er siden du tok ut, ikke hvor lenge siden du satte inn siden det er mulig å sette inn alt fra to til seks dager gamle egg - det er jo på uttaksdagen egget ble befruktet og begynte å utvikle seg :) Krysser fingrene for at det ikke er eggstokktorsjon! 17 egg, smerter og kortpustethet høres jo definitivt ut som overstimulering. 

Tok ut på fredag 🙂

Anonymkode: fb53c...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tok ut på fredag 🙂

Anonymkode: fb53c...da6

Klarte vist og trykke anonym jeh 😂 tok ut på fredag 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tingelling skrev:

Takk😘 det går bedre hvis jeg ser bort fra hodepina.Har en krevende jobb som gjør at hodet mitt må være på gjennom hele dagen, og likevel tenker jeg altfor mye på prosessen. Hjemme har jeg en to åring som krever all oppmerksomhet,men likevel kommer utålmodigheten opp.har så løst å teste,bare for å være ferdig med dette forsøket🙈 

sprøyter ja?usj! Jeg må gå på fragmin,blodfortynnende sprøyter i enda 10 dager mener jeg å huske.Det er no møkk å ta de sprøytene,spesielt siden de svir når væska går inn i huden.

Ja, det er ikke lett å være tålmodig i rugetiden😊 Jeg har også en krevende jobb, så går greit mens jeg er der forsåvidt (ser ikke på TV på jobben altså 😉) bortsett fra at det kan være tungt å stå i alt stress som kan komme opp på jobb midt oppi IVF prosessen. Har også vært plaget med hodepine av synarela denne gangen, det har jeg ikke hatt før. Begynner med hormonsprøytene snart, ultralyd i morgen for å sjekke nedregulering. Det er veldig kjipt med den sviingen når sprøyta settes, ja. Men tenk så «heldig» tross alt at du «bare» har kort igjen til testdato nå. Skulle gjerne vært så langt i prosessen😊. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag nummer 5 i rugingen. Kjenner mensensmerter, litt svimmel. Oppblåst mage. Har ikke sett et droppe blod. Hva er deres symptomer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hollymolly skrev:

Dag nummer 5 i rugingen. Kjenner mensensmerter, litt svimmel. Oppblåst mage. Har ikke sett et droppe blod. Hva er deres symptomer? 

Dag nr 9,satt inn 3 dagers forrige mandag.har egentlig ikke kjent noe før hodepina kom i går☹️ Kjenner meg at jeg vil ta til tårene,og har vært i tilsvarende ustabil de andre gangene.men det er nok lutinusen som «prater» 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Ja, det er ikke lett å være tålmodig i rugetiden😊 Jeg har også en krevende jobb, så går greit mens jeg er der forsåvidt (ser ikke på TV på jobben altså 😉) bortsett fra at det kan være tungt å stå i alt stress som kan komme opp på jobb midt oppi IVF prosessen. Har også vært plaget med hodepine av synarela denne gangen, det har jeg ikke hatt før. Begynner med hormonsprøytene snart, ultralyd i morgen for å sjekke nedregulering. Det er veldig kjipt med den sviingen når sprøyta settes, ja. Men tenk så «heldig» tross alt at du «bare» har kort igjen til testdato nå. Skulle gjerne vært så langt i prosessen😊. 

Ja,der har vært veldig tungt å stå oppi masse overtid denne gangen.har jobbet over 30 timer overtid i januar i tillegg til familie,mye sykdom på mini og denne prosessen.Kjenner meg litt tom⌛️

Fikk vite idag at jeg fikk kun en på frys denne gangen,så håper virkelig ikke jeg trenger nytt egguttak hvis dette ikke går.Før jul måtte de tine to fordi det ene ikke overlevde tiningen.

du må ha lykke til i morgen!håper du er klar til neste fase.👊🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg overdramatiserer og unnskyld for det i så fall 😅🤔 men hva hvis det er eggstokkvridning? Kanskje du burde tatt en tur på legevakten for sikkerhets skyld? 

2 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Klarte vist og trykke anonym jeh 😂 tok ut på fredag 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bezoar86 skrev:

Mulig jeg overdramatiserer og unnskyld for det i så fall 😅🤔 men hva hvis det er eggstokkvridning? Kanskje du burde tatt en tur på legevakten for sikkerhets skyld? 

Ser den men jeh blir ikke sendt ditt jeg vill hvis jeg drar på legevakten. Da blir jeg sendt på et annet sykehus som ikke har kunnskap om hva jeg har vært igjenom så orker ikke tanken på det. Prøver og overleve til i morgeb 😍😍 sliter men prøver alt jeg kan for at jeg skal klare og holde til i morgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Ser den men jeh blir ikke sendt ditt jeg vill hvis jeg drar på legevakten. Da blir jeg sendt på et annet sykehus som ikke har kunnskap om hva jeg har vært igjenom så orker ikke tanken på det. Prøver og overleve til i morgeb 😍😍 sliter men prøver alt jeg kan for at jeg skal klare og holde til i morgen 

Ja, jeg skjønner det godt! Men får man eggstokkvridning har jeg forstått det som at det er ødeleggende for fruktbarheten? Og st man må opereres med en gang. (Hvis noen vet mer om dette enn meg, korriger gjerne 🙂) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tingelling skrev:

Dag nr 9,satt inn 3 dagers forrige mandag.har egentlig ikke kjent noe før hodepina kom i går☹️ Kjenner meg at jeg vil ta til tårene,og har vært i tilsvarende ustabil de andre gangene.men det er nok lutinusen som «prater» 😂🙈

Hehe, ser den! Har du vært gravid noen av de gangene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bezoar86 skrev:

Ja, jeg skjønner det godt! Men får man eggstokkvridning har jeg forstått det som at det er ødeleggende for fruktbarheten? Og st man må opereres med en gang. (Hvis noen vet mer om dette enn meg, korriger gjerne 🙂) 

Skjønner hva du skriver 😂😆 men tenker at hadde det vært sånn så ville vel sykehuset hatt meg inn i kveld. Og ikke ventet til i morgen:-) så jeg stoler på at de vet hva de gjør:-) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Hollymolly skrev:

Hehe, ser den! Har du vært gravid noen av de gangene? 

Ja,ble gravid i februar 2015 med ei jente med fryst blasocyst.Så går det denne gang,blir det bursdag på samme tid på ungene.😃

har du vært gravid før?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tingelling skrev:

Ja,ble gravid i februar 2015 med ei jente med fryst blasocyst.Så går det denne gang,blir det bursdag på samme tid på ungene.😃

har du vært gravid før?

Så stas. Hvis jeg blir gravid nå, så vil barnet ha bursdag samme dag som min mann😊 Nei, første gangen forhåpentligvis🙌🏼 Så har ikke noe å sammenligne det med😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tingelling skrev:

Ja,der har vært veldig tungt å stå oppi masse overtid denne gangen.har jobbet over 30 timer overtid i januar i tillegg til familie,mye sykdom på mini og denne prosessen.Kjenner meg litt tom⌛️

Fikk vite idag at jeg fikk kun en på frys denne gangen,så håper virkelig ikke jeg trenger nytt egguttak hvis dette ikke går.Før jul måtte de tine to fordi det ene ikke overlevde tiningen.

du må ha lykke til i morgen!håper du er klar til neste fase.👊🏻

Det hørtes slitsomt ut, ta vare på deg selv og husk at jobben ikke er viktigst😊 Jeg er veldig sånn samvittighetsfull med jobben selv, men denne gangen blir jeg nok litt sykmeldt fra innsett til test (første gang i så fall, har jobbet fullt tidligere forsøk). 

Hvis det er fryst blastocyst så er vel sjansene for både overlevelse fra tining og graviditet større. Jeg har hatt to fryseforsøk og begge gangene overlevde bare 1 av 2, men det var todagersegg, ikke blastocyster.  Og så er det vel «bedre» for dem å være fryst enkeltvis også. Krysser fingrene for at du ikke trenger flere forsøk i det hele tatt! Og takk for oppmuntring, sprøyter; bring it on! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Skjønner hva du skriver 😂😆 men tenker at hadde det vært sånn så ville vel sykehuset hatt meg inn i kveld. Og ikke ventet til i morgen:-) så jeg stoler på at de vet hva de gjør:-) 

Masse lykke til, håper det går bra med deg 😊 Hørtes ikke godt ut, stakkars! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Waldfee skrev:

Masse lykke til, håper det går bra med deg 😊 Hørtes ikke godt ut, stakkars! 

Tusen takk gleder meg til og få vite hva dette er for er ikke behagli 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Waldfee skrev:

Det hørtes slitsomt ut, ta vare på deg selv og husk at jobben ikke er viktigst😊 Jeg er veldig sånn samvittighetsfull med jobben selv, men denne gangen blir jeg nok litt sykmeldt fra innsett til test (første gang i så fall, har jobbet fullt tidligere forsøk). 

Hvis det er fryst blastocyst så er vel sjansene for både overlevelse fra tining og graviditet større. Jeg har hatt to fryseforsøk og begge gangene overlevde bare 1 av 2, men det var todagersegg, ikke blastocyster.  Og så er det vel «bedre» for dem å være fryst enkeltvis også. Krysser fingrene for at du ikke trenger flere forsøk i det hele tatt! Og takk for oppmuntring, sprøyter; bring it on! 😊

Jeg hadde 4 blasocyster fra sist forsøk,hvor en ble barn utav,en overlevde ikke tiningen og to negative tester. Så for min del var det 25% sjans på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tingelling skrev:

Jeg hadde 4 blasocyster fra sist forsøk,hvor en ble barn utav,en overlevde ikke tiningen og to negative tester. Så for min del var det 25% sjans på de.

For min del ble av 4 fryste todagers embryo: 1 graviditet utenfor livmor, 1 negativ og 2 overlevde ikke tining. Men er jo ikke noe statistisk grunnlag akkurat 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...