Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, tuppelene skrev:

Lykke til med innsett i dag😊 Krysser fingrene🙏

Jeg skal straks kjøre inn til kontroll, og selvfølgelig må det snø "no jævlig" i dag, så da blir det vel saktekjøring innover. 

Har du opplevd kvalme med progynova? Fy søren, det begynte for fult hos meg i helga. Drikker ikke nå som jeg går på tablettene og nærme innsett, allikevel har jeg en fyllesyk følelse. Våkner flere ganger om natten at jeg er kvalm og om morgenene det helt sinnsykt. Håper slimhinnen er tykk nok så jeg snart kan begynne på crinone, lest at det går over litt da🤞

Jepp, jeg opplever tidvis kvalme på progynova. Veldig ekkel følelse. Men synes bivirkningene av progynova ble dempet når jeg startet med crinone :-)

Takk, ja, i dag blir det kjipt å komme seg til rikshospitalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, negativ i dag også, dag 12. 

Skal ta blodprøve nå, men har litt gitt opp inn i hode mitt😏

83DBE1C8-F978-4267-9981-36902368F440.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hollymolly skrev:

Hmm, negativ i dag også, dag 12. 

Skal ta blodprøve nå, men har litt gitt opp inn i hode mitt😏

83DBE1C8-F978-4267-9981-36902368F440.jpeg

Uff. Føler med deg! 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av dere som ikke leste det i 2017-tråden vil jeg forresten sterkt anbefale appen Medisafe. Den gjør det så mye enklere å holde oversikt over hvilke medisiner man har tatt og når! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fortunatus skrev:

Jepp, jeg opplever tidvis kvalme på progynova. Veldig ekkel følelse. Men synes bivirkningene av progynova ble dempet når jeg startet med crinone :-)

Takk, ja, i dag blir det kjipt å komme seg til rikshospitalet.

Tok sin tid til Riksen i dag ja, men kontroll utført. Begynner på crinone i kveld og embryo tines opp på fredag allerede😊🙏 Spennende altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Tok sin tid til Riksen i dag ja, men kontroll utført. Begynner på crinone i kveld og embryo tines opp på fredag allerede😊🙏 Spennende altså!

Så spennende😊😊 på fredag skal jeg sjekke om det har festet seg eller ikke 😊😊 rart og tenke på at det straks har gått 14 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Så spennende😊😊 på fredag skal jeg sjekke om det har festet seg eller ikke 😊😊 rart og tenke på at det straks har gått 14 dager. 

Ja tiden går både raskt og sakte om dagen. Blir en veldig spennende fredag for oss begge da ;) Bare å fortsette å krysse fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2018 den 21.24, Tingelling skrev:

Jeg kan signere på at det er sinnsykt tungt psykisk!Etter at jeg har opplevd mange tunge opplevelser i livet med både dødsfall,psykiske syke foreldre,etc etc,er prøverørsprosessen det verste jeg har opplevd. Det er deilig å slippe å måtte gjøre «jobben « selv som man måtte i de vanlige prøveperiodene,men det er alt det andre.medisinene,bivirkningene,håpet,skuffelsene bare for å nevne noe som kommer gang på gang.Jeg sier det igjen,alle som styrer med prøverør er noen utrolige sterke mennesker.ingenting i livet kunne forberedt meg på denne prosessen. Håper det lykkes for alle,for barna deres kommer til å være så ønsket.alt ordner seg for de fleste,det tar bare litt lengre tid ❤️ 

Må bare hoppe inn her. er ganske så ny her inne, men har fulgt med på dere i en liten periode.

Huff, kjenner jeg blir litt mer nervøs her. Må jo bare holde håpet oppe og se fremover, men kjenner også litt på det nå når vi skal i gang. skulle jeg kanskje bare gi opp først som sist og heller bare adoptere? Huff, nei. Må gjennomføre noen forsøk før jeg gir opp. for meg handler det jo også om at jeg er over 40...angrer litt på at vi aldri kom i gang med offentlige forsøk. Men gjort er gjort, så nå håper vi bare på at det klaffer i løpet av året ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Ysera skrev:

Må bare hoppe inn her. er ganske så ny her inne, men har fulgt med på dere i en liten periode.

Huff, kjenner jeg blir litt mer nervøs her. Må jo bare holde håpet oppe og se fremover, men kjenner også litt på det nå når vi skal i gang. skulle jeg kanskje bare gi opp først som sist og heller bare adoptere? Huff, nei. Må gjennomføre noen forsøk før jeg gir opp. for meg handler det jo også om at jeg er over 40...angrer litt på at vi aldri kom i gang med offentlige forsøk. Men gjort er gjort, så nå håper vi bare på at det klaffer i løpet av året ;)

Det er så verdt det når du har verdens fineste baby i armene.Da glemmer du all frustrasjon og fortvilelse.Det er det som er så fantastisk enkelt med oss mennesker🤩 😂 Ta et forsøk om gangen og prøv å tenk positivt,så glir alt litt lettere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Tingelling skrev:

Det er så verdt det når du har verdens fineste baby i armene.Da glemmer du all frustrasjon og fortvilelse.Det er det som er så fantastisk enkelt med oss mennesker🤩 😂 Ta et forsøk om gangen og prøv å tenk positivt,så glir alt litt lettere.

Takk @Tingelling! Tenker jeg må jo prøve, kan ikke gi opp før et eller to forsøk i alle fall. vil jo så gjerne ha vår egen lille og nydelige baby! Men har en avtale med mannen om at vi setter strek etter 1,5 år... da har vi prøvd i ca. 9 år uten hell.. så da gir vi oss og hiver oss rundt for å adoptere før vi mister sjansen der og.... for vi skal ha barn, uansett om det blir på den ene eller andre måten! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått negativ test 13 dpo med cb. Er vel en teoretisk sjanse fremdeles, men jeg kjenner at jeg ikke har noe tro på det. Gruer meg til blodprøve og svar i morgen 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut til at dette går rette veien. Strimmeltestene blir svakere og svakere, såvidt man ser strek, og digitaltesten sa "gravid 1-2". Den sa "gravid 2-3" på fredag. Skal være 4+6 i dag, og testet både på morgenurin nå og i går kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bezoar86 skrev:

Da har jeg fått negativ test 13 dpo med cb. Er vel en teoretisk sjanse fremdeles, men jeg kjenner at jeg ikke har noe tro på det. Gruer meg til blodprøve og svar i morgen 😑

Samme her faktisk. Viste negativtest i dag også. Og jeg er på dag 13. Får svar på blodprøven i dag og er litt redd for det ikke er positiv! Jeg ringte klinikken i går og hun sa at det var altfor tidlig å teste det hjemme i går og sa jeg burde vente på onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Ginny skrev:

Ser ikke ut til at dette går rette veien. Strimmeltestene blir svakere og svakere, såvidt man ser strek, og digitaltesten sa "gravid 1-2". Den sa "gravid 2-3" på fredag. Skal være 4+6 i dag, og testet både på morgenurin nå og i går kveld..

Ohhh nei. Hva sier legen? Har du tatt flere blodprøver? 

Endret av Hollymolly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hollymolly skrev:

Ohhh nei. Hva sier legen? Har du tatt flere blodprøver? 

Ingen blodprøver, st Olavs forholder seg til hjemmetesting 2 uker etter innsett. Vurderer å kontakte fastlegen, men kjenner at å krangle med hurpa i resepsjonen der ikke frister akkurat nå.

Håper testene dine snur 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Hollymolly skrev:

Ohhh nei. Hva sier legen? Har du tatt flere prøver? 

Merkelig at de gjør det! Hos privatklinikken så er det blodprøve på dag 12 og hjemmetest på dag 14. Jeg hadde nok hørt med fastlegen om å ta blodprøve, da får du svar der og da! Si at du er gravid men du føler noe er galt. Så du vil gjerne komme å ta blodprøve,at du er bekymret. Bedre å krangle til seg en blodprøve enn å gå rundt å være redd og usikker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da fikk jeg den kjipe telefonen at blodprøven var negativ. Så da er det bare å vente på mensen i løpet av noen få dager.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hollymolly skrev:

Da fikk jeg den kjipe telefonen at blodprøven var negativ. Så da er det bare å vente på mensen i løpet av noen få dager.. 

Off så leit da :-( 

Jeg skal ta blod prøve på fredag da er det 14 dager siden utakk. Tenkte jeg skulle ta hjemme test nå i dag og på tirsdag kveld. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Off så leit da :-( 

Jeg skal ta blod prøve på fredag da er det 14 dager siden utakk. Tenkte jeg skulle ta hjemme test nå i dag og på tirsdag kveld. 

 

Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hollymolly skrev:

Masse lykke til:)

Takk var negativ test i dag vill jo si 10 dager etter utakk. Så har fortsatt ikke noe håp om at det går:-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...