Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått uttak på tirsdag 😄👏🏻 Men gruer meg veldig... 😥 

Noen andre som har fått beskjed om å ta halv dose ovitrelle? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Lerkeliten spennende 😃 Uttaket var veldig fascinerende, og ikke spesielt vondt. Litt ubehagelig bare, men mest interessant å følge med på skjerm og forklaring 😊

Skulle ta hele ovitrellen her, aldri hørt om noen som tar halve. Men de har vel sine grunner? 🤔

Endret av Ginny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer nesten ikke å tro det....

Etter så lang tid med prøving og nå i vent på å starte med sprøyter ved neste mens, så sitter jeg plutselig her med positiv test i hånda. 

Clear blue med ukesindikator viser 1-2 uker, men det stemmer hverken med samleie eller siste mens. Vet derfor ikke om jeg tørr å stole på dette resultatet. Men det er vel ikke vanlig at digitale kan gi falsk positiv???  Eller kan det være MA eller tidlig abort??? 

Har så lyst til å juble, men tørr ikke. Trenger litt input fra dere.

Endret av Semydfe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Semydfe skrev:

Jeg klarer nesten ikke å tro det....

Etter så lang tid med prøving og nå i vent på å starte med sprøyter ved neste mens, så sitter jeg plutselig her med positiv test i hånda. 

Clear blue med ukesindikator viser 1-2 uker, men det stemmer hverken med samleie eller siste mens. Vet derfor ikke om jeg tørr å stole på dette resultatet. Men det er vel ikke vanlig at digitale kan gi falsk positiv???  Eller kan det være MA eller tidlig abort??? 

Har så lyst til å juble, men tørr ikke. Trenger litt input fra dere.

Ville ringt lege og fått sånn akutt time og få de til og ta test 😊 krysser fingre for deg at det har funket 😊💞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Ville ringt lege og fått sånn akutt time og få de til og ta test 😊 krysser fingre for deg at det har funket 😊💞

Takk for det!

Har allerede fått time i formiddag. Er så spent og helt skjelven.  Hvordan går det med deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Semydfe skrev:

Takk for det!

Har allerede fått time i formiddag. Er så spent og helt skjelven.  Hvordan går det med deg?

Jeg ligger på sykehuset enda. Men begynner og bli noe bedre. Så får se hvor lenge jeg blir her. Rart og tenke på men k dag er det en uke side  egge mitt ble befruktet :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Jeg ligger på sykehuset enda. Men begynner og bli noe bedre. Så får se hvor lenge jeg blir her. Rart og tenke på men k dag er det en uke side  egge mitt ble befruktet :-) 

God bedring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skal snart begynne på Synarela nesespray, tre ganger daglig. Hvor viktig er det å spraye på samme tidspunkt hver gang? Kan man ha slingringsmonn feks opp til en time? Det vil bli veldig vanskelig for meg å spraye på eksakt samme tidspunkt hver dag. Ene dagen kan det feks være mulig å spraye kl ni, neste dag umulig å gå spraye før halv ti. Min jobb er å ta vare på kritisk syke pasienter, så hverdagen på jobb er helt uforutsigbar. Feks hvis pasienten min er dårlig er det helt umulig å gå ifra akkurat når jeg selv vil.

Anonymkode: 6734b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg skal snart begynne på Synarela nesespray, tre ganger daglig. Hvor viktig er det å spraye på samme tidspunkt hver gang? Kan man ha slingringsmonn feks opp til en time? Det vil bli veldig vanskelig for meg å spraye på eksakt samme tidspunkt hver dag. Ene dagen kan det feks være mulig å spraye kl ni, neste dag umulig å gå spraye før halv ti. Min jobb er å ta vare på kritisk syke pasienter, så hverdagen på jobb er helt uforutsigbar. Feks hvis pasienten min er dårlig er det helt umulig å gå ifra akkurat når jeg selv vil.

Anonymkode: 6734b...f86

Hei, Jeg spurte sykepleier om dette og fikk dette svaret: "Det går fint dersom du en dag eller to er litt forsinket med sprayen en time, men prøv så godt du kan å ta den til rett tidspunkt morgen og kveld."

Kanskje du skulle hørt med klinikken din? Kan jo være de sier noe annet pga jobbsituasjonen din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tuppelene skrev:

Hei, Jeg spurte sykepleier om dette og fikk dette svaret: "Det går fint dersom du en dag eller to er litt forsinket med sprayen en time, men prøv så godt du kan å ta den til rett tidspunkt morgen og kveld."

Kanskje du skulle hørt med klinikken din? Kan jo være de sier noe annet pga jobbsituasjonen din?

Ja, kan jo evt høre med de. Hvis det er veldig strengt så ser jeg ikke helt hvordan jeg skal løse det. Går jo vakter også, tredelt turnus, så ingen tidspunkt passer perfekt uansett hva jeg velger. Takk for svar 😊

Anonymkode: 6734b...f86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kan jo evt høre med de. Hvis det er veldig strengt så ser jeg ikke helt hvordan jeg skal løse det. Går jo vakter også, tredelt turnus, så ingen tidspunkt passer perfekt uansett hva jeg velger. Takk for svar 😊

Anonymkode: 6734b...f86

Ja, jeg synes du skal høre med dem. Kan jo ikke være så ille at folk med din type jobb må ta ut ferie for å få til dette..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, tuppelene skrev:

Ja, jeg synes du skal høre med dem. Kan jo ikke være så ille at folk med din type jobb må ta ut ferie for å få til dette..

Nei, det går jo ikke, ferien er planlagt for lenge siden, slike ting er veldig strengt i helsevesenet så kan ikke komme rett før til leder og si at jeg må ha ferie 😊 jeg blir litt stresset av det her, jeg liker å ha kontroll og planlegge ting, helt umulig med det her opplegget 😀 Korte telefontreffetider og en blir sittende vente på at de skal ringe tilbake, huff, ikke helt forenelig med slik som jeg er som person, jeg som liker å ha kontroll 😀 men det går forhåpentligvis bra alt sammen 😊

Anonymkode: 6734b...f86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, jeg skal snart begynne på Synarela nesespray, tre ganger daglig. Hvor viktig er det å spraye på samme tidspunkt hver gang? Kan man ha slingringsmonn feks opp til en time? Det vil bli veldig vanskelig for meg å spraye på eksakt samme tidspunkt hver dag. Ene dagen kan det feks være mulig å spraye kl ni, neste dag umulig å gå spraye før halv ti. Min jobb er å ta vare på kritisk syke pasienter, så hverdagen på jobb er helt uforutsigbar. Feks hvis pasienten min er dårlig er det helt umulig å gå ifra akkurat når jeg selv vil.

Anonymkode: 6734b...f86

Alt jeg har lest tyder på at en slingringsmonn på en time er innafor. Prøv så godt du kan å ta til tidene, går det ikke så bare ta med en gang du kan. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så dum og klarte ikke å stå i mot fristelsen, og tok gravidedtest etter jobben altså klokken 18.00. Dag 8 etter innsatt, 9 hvis du tar med innsatt dagen og fikk selvsagt negativt😬 nå er jeg bekymret for jeg ikke er gravid😨 er det flere som har gjort den tabben og er det altfor tidlig?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Hollymolly skrev:

Jeg var så dum og klarte ikke å stå i mot fristelsen, og tok gravidedtest etter jobben altså klokken 18.00. Dag 8 etter innsatt, 9 hvis du tar med innsatt dagen og fikk selvsagt negativt😬 nå er jeg bekymret for jeg ikke er gravid😨 er det flere som har gjort den tabben og er det altfor tidlig?? 

Høres ut som det kan være for tidlig ute.Ville tatt en ny test på søndag.Hcg nivået dobler seg hver 2. Dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

5 minutter siden, Tingelling skrev:

Høres ut som det kan være for tidlig ute.Ville tatt en ny test på søndag.Hcg nivået dobler seg hver 2. Dag.

Nå har jeg lovet meg selv å ikke ta flere tester før blodprøven på mandag. Så tenkte kanskje mandagsmorgen eller kveld. Hva er best i forhold til testing? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hollymolly skrev:

Ja

Nå har jeg lovet meg selv å ikke ta flere tester før blodprøven på mandag. Så tenkte kanskje mandagsmorgen eller kveld. Hva er best i forhold til testing? 

Denne gangen tar jeg bare test på morgenen før blodprøven, og den skal være digital så jeg slipper strekstyret. Deilig å stresse mindre med det 🙂😶

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store var deres eggposer når dere satt eggløsningssprøyten? Og var da eggene modne?😊

Anonymkode: 91f26...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...