Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 time siden, Hollymolly skrev:

Ja

Nå har jeg lovet meg selv å ikke ta flere tester før blodprøven på mandag. Så tenkte kanskje mandagsmorgen eller kveld. Hva er best i forhold til testing? 

Lurt! Da er det best å vente,på mitt sykehus skal man ta blodprøve 3 uke etter,og jeg klarte ikke å vente sååå lenge.Selv om jeg fikk positiv og ringte de idag,ville de fortsatt jeg skulle ta blodprøve om en uke.

det er best å teste med morgenurin,men har du fått høyt nivå på HCG,skal det ikke spille noen rolle når på dagen du tester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg skal snart begynne på Synarela nesespray, tre ganger daglig. Hvor viktig er det å spraye på samme tidspunkt hver gang? Kan man ha slingringsmonn feks opp til en time? Det vil bli veldig vanskelig for meg å spraye på eksakt samme tidspunkt hver dag. Ene dagen kan det feks være mulig å spraye kl ni, neste dag umulig å gå spraye før halv ti. Min jobb er å ta vare på kritisk syke pasienter, så hverdagen på jobb er helt uforutsigbar. Feks hvis pasienten min er dårlig er det helt umulig å gå ifra akkurat når jeg selv vil.

Anonymkode: 6734b...f86

Jeg fikk i utgp beskjed om å spraye kl 8 og 20, men det ble presisert at det ikke var så nøye så lenge det var tolv timer mellom. Jeg endret derfor til kl 9 og 21. Sprayet med en slingringsmonn på +/- 15 min. Vet ikke hvordan det funker med større avvik, fikk som nevnt bare presisert at det viktigste var 12 timer mellom hvert spray. Ser imidlertid du skal spray tre ganger, mulig det da er litt større rom for slingring fordi du oftere får påfyll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor store var deres eggposer når dere satt eggløsningssprøyten? Og var da eggene modne?😊

Anonymkode: 91f26...b5c

Hadde variasjoner på mellom 13 - 22 mm. Fikk ut 14 egg hvorav 12 befruktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor store var deres eggposer når dere satt eggløsningssprøyten? Og var da eggene modne?😊

Anonymkode: 91f26...b5c

Jeg hadde også variasjoner mellom 13 og 20 på siste kontroll før uttak,og fikk ut 15 egg.5 ble befruktet,1 ble satt inn som 3 dagers (og er blitt gravid på) og en ble dyrket til blasocyst og fryst.

jeg har egg som er treg med å vokse,så gikk 15 dager på sprøyter for å få de store nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tingelling skrev:

Jeg hadde også variasjoner mellom 13 og 20 på siste kontroll før uttak,og fikk ut 15 egg.5 ble befruktet,1 ble satt inn som 3 dagers (og er blitt gravid på) og en ble dyrket til blasocyst og fryst.

jeg har egg som er treg med å vokse,så gikk 15 dager på sprøyter for å få de store nok.

Så bra🌸😊

Fikk ut 14 egg her, hvor ni kunne prøve befruktes og 4 har blitt befruktet. Så da gjelder det bare å vente i spenning for å se utviklingen. Synes det er så lavt antall😩

Anonymkode: 91f26...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra🌸😊

Fikk ut 14 egg her, hvor ni kunne prøve befruktes og 4 har blitt befruktet. Så da gjelder det bare å vente i spenning for å se utviklingen. Synes det er så lavt antall😩

Anonymkode: 91f26...b5c

Du trenger bare ett som gjør jobben😎 jeg ble lei meg, før jeg visste at dette forsøket gikk, at vi bare fikk 1blasocyst på frys.

Første gang hadde jeg 15 egg,9 ble befruktet og 5 blasocyster.1 av dem ble unge utav,så det er ikke antallet som det står på.

De sier at det er størst sjanse etter en hormonkur og ferskforsøk.hun vi har er første fryst etter egguttaket sist gang.

Når jeg begynte med søskenforsøket i fjor vår,var det på de vi hadde på frys etter første gang.Ingen av disse gikk før jeg begynte med hormoner igjen nå i januar.Hadde jeg visst det jeg vet i dag,hadde jeg begynt nytt søskenforsøk med hormonuttak for å gjøre kroppen klar for jobben.men det er ikke fasit,jeg kjenner ei som har to unger på ett uttak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så bra🌸😊

Fikk ut 14 egg her, hvor ni kunne prøve befruktes og 4 har blitt befruktet. Så da gjelder det bare å vente i spenning for å se utviklingen. Synes det er så lavt antall😩

Anonymkode: 91f26...b5c

Jeg fikk ut 17 egg 8 ble befruktet og et fikk jeg satt inn og 2 på frys. Så det er ikke lite :-) er som hun andre skriver vi trenger bare et som funker og er i orden:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tingelling skrev:

Du trenger bare ett som gjør jobben😎 jeg ble lei meg, før jeg visste at dette forsøket gikk, at vi bare fikk 1blasocyst på frys.

Første gang hadde jeg 15 egg,9 ble befruktet og 5 blasocyster.1 av dem ble unge utav,så det er ikke antallet som det står på.

De sier at det er størst sjanse etter en hormonkur og ferskforsøk.hun vi har er første fryst etter egguttaket sist gang.

Når jeg begynte med søskenforsøket i fjor vår,var det på de vi hadde på frys etter første gang.Ingen av disse gikk før jeg begynte med hormoner igjen nå i januar.Hadde jeg visst det jeg vet i dag,hadde jeg begynt nytt søskenforsøk med hormonuttak for å gjøre kroppen klar for jobben.men det er ikke fasit,jeg kjenner ei som har to unger på ett uttak.

 

Blir glad av å høre slike solskinnshistorier!☀️☀️ Det blir noen nervepirrende dager 😯

Anonymkode: 91f26...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Jeg fikk ut 17 egg 8 ble befruktet og et fikk jeg satt inn og 2 på frys. Så det er ikke lite :-) er som hun andre skriver vi trenger bare et som funker og er i orden:-) 

Så bra😊 vi får krysse fingrene for minst ett gullegg!

Anonymkode: 91f26...b5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med nesespray 29 januar. Skal på kontrol 19 februar. Blir så spennende! Vårt første forsøk. Både gleder meg og gruer meg😳. Har lest og hørt alt for mye 🙉 så blir gal av alle de tankene. Men som legen sa: alle skaper sin egen historie☺️. Masse lykke til alle som går gjennom den tøffe prosessen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.12.2017 den 15.33, Irina1990 skrev:

Jeg hadde storte forventinger i 2017. Men min første ivf var negativ😬 Prøve å komme meg opp fra kjelleren og satse på fryseforsøk i slutten av januar. 

Virkelig hoper at det blir positiv😀

Vi er uforklarlig barnløse og alt er bra hos meg og mannen, fikk 6 befruktede egg med god kvalitet, men blodprøve med 0 resultat gir lite hope.

er det noen som har vart/er i samme situasjon? Trenger litt inspirasjon🙏

Vi er også friske begge to og er uforklarlig barnløse😔. Går på nesespray nå og håper veldig på at alt går bra. Uttak i uke 10. Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 20.41, Wiley skrev:

Vi var på samtale 6.12 og har oppstart 29.1 med lang protokoll. 

På forsamtalen går de igjennom praktisk informasjon rundt prosessen, sjekker opplysninger og tar en ultralyd for å sjekke antall folikler og så avtaler dere når du skal ringe inn mens. Videre tidslinje får du første gang du ringer inn mens. 

Bra det gikk så kort tid med henvisning, ventetiden er vel stort sett det værste!

Vi var på samtale 8.12 og hadde oppstart også 29.1 😃. Skal på første kontroll 19.2. Det gikk fort her fra vi var på første samtale til jeg kunne begynne med nesespray. Masse lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blomst37 skrev:

Vi er også friske begge to og er uforklarlig barnløse😔. Går på nesespray nå og håper veldig på at alt går bra. Uttak i uke 10. Hvordan går det med dere?

Vi er også friske begge to og uforklarlige barnløse. Hadde første forsøk før jul privat som endte negativt og fikk ingen egg på frys. Nå er vi på Rikshospitalet og startet opp med nesespray den 10 januar. Uttak i uke 11. Kjenner at jeg ikke er veldig klar for å gå igjennom samme runde som sist, men er verdt det til slutt om resultatet blir positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Barneønske90 said:

Vi er også friske begge to og uforklarlige barnløse. Hadde første forsøk før jul privat som endte negativt og fikk ingen egg på frys. Nå er vi på Rikshospitalet og startet opp med nesespray den 10 januar. Uttak i uke 11. Kjenner at jeg ikke er veldig klar for å gå igjennom samme runde som sist, men er verdt det til slutt om resultatet blir positivt. 

Ivf er et hardt maraton. Tror de fleste starter ut med godt mot, og blir slått i bakken ved et negativt resultat.

Så er ikke andre mislykket forsøk lettere.. 

Men håpet om barn holder en oppe.

Jeg hadde 3 ferskforsøk før jeg ble gravid med sønnen min. Nr 3 var siste fordi vi behøver genetisk testing. Jeg husker ærlig talt ikke noe særlig fra siste forsøk. Det var helt utrolig tøft. Men så gikk det jo bra!

Nå er jeg gravid igjen. Etter 1 ferskforsøk, 2 fryseforsøk og det vellykkete ferskforsøket i desember.

3 mislykkede forsøk i 2017 var tøft. Aller verst de to første ukene, så gikk det på et hvis videre..

Lykke til! Det er verdt det, men det koster mye psykisk.

Anonymkode: d21b5...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ivf er et hardt maraton. Tror de fleste starter ut med godt mot, og blir slått i bakken ved et negativt resultat.

Så er ikke andre mislykket forsøk lettere.. 

Men håpet om barn holder en oppe.

Jeg hadde 3 ferskforsøk før jeg ble gravid med sønnen min. Nr 3 var siste fordi vi behøver genetisk testing. Jeg husker ærlig talt ikke noe særlig fra siste forsøk. Det var helt utrolig tøft. Men så gikk det jo bra!

Nå er jeg gravid igjen. Etter 1 ferskforsøk, 2 fryseforsøk og det vellykkete ferskforsøket i desember.

3 mislykkede forsøk i 2017 var tøft. Aller verst de to første ukene, så gikk det på et hvis videre..

Lykke til! Det er verdt det, men det koster mye psykisk.

Anonymkode: d21b5...7d2

Gratulerer med graviditet 😊 Det er godt å høre andres historier som ender godt selv med en kronglete vei. Hjelper mye på humøret og holde motet oppe. 

Det tar på psykisk. Merker allerede etter to dager med spray at kroppen forbereder seg på resten av reisen. Behov for mer søvn og hvile blant annet. 

Krysser fingrene for at dette forsøket går veien 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Barneønske90 skrev:

Gratulerer med graviditet 😊 Det er godt å høre andres historier som ender godt selv med en kronglete vei. Hjelper mye på humøret og holde motet oppe. 

Det tar på psykisk. Merker allerede etter to dager med spray at kroppen forbereder seg på resten av reisen. Behov for mer søvn og hvile blant annet. 

Krysser fingrene for at dette forsøket går veien 😊 

Jeg kan signere på at det er sinnsykt tungt psykisk!Etter at jeg har opplevd mange tunge opplevelser i livet med både dødsfall,psykiske syke foreldre,etc etc,er prøverørsprosessen det verste jeg har opplevd. Det er deilig å slippe å måtte gjøre «jobben « selv som man måtte i de vanlige prøveperiodene,men det er alt det andre.medisinene,bivirkningene,håpet,skuffelsene bare for å nevne noe som kommer gang på gang.Jeg sier det igjen,alle som styrer med prøverør er noen utrolige sterke mennesker.ingenting i livet kunne forberedt meg på denne prosessen. Håper det lykkes for alle,for barna deres kommer til å være så ønsket.alt ordner seg for de fleste,det tar bare litt lengre tid ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Barneønske90 skrev:

Vi er også friske begge to og uforklarlige barnløse. Hadde første forsøk før jul privat som endte negativt og fikk ingen egg på frys. Nå er vi på Rikshospitalet og startet opp med nesespray den 10 januar. Uttak i uke 11. Kjenner at jeg ikke er veldig klar for å gå igjennom samme runde som sist, men er verdt det til slutt om resultatet blir positivt. 

Masse lykke til!🙏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ivf er et hardt maraton. Tror de fleste starter ut med godt mot, og blir slått i bakken ved et negativt resultat.

Så er ikke andre mislykket forsøk lettere.. 

Men håpet om barn holder en oppe.

Jeg hadde 3 ferskforsøk før jeg ble gravid med sønnen min. Nr 3 var siste fordi vi behøver genetisk testing. Jeg husker ærlig talt ikke noe særlig fra siste forsøk. Det var helt utrolig tøft. Men så gikk det jo bra!

Nå er jeg gravid igjen. Etter 1 ferskforsøk, 2 fryseforsøk og det vellykkete ferskforsøket i desember.

3 mislykkede forsøk i 2017 var tøft. Aller verst de to første ukene, så gikk det på et hvis videre..

Lykke til! Det er verdt det, men det koster mye psykisk.

Anonymkode: d21b5...7d2

Tusen takk for at du deler! Det gir håp. Jeg hadde også tre mislykkede søskenforsøk (1 fersk 2 frys) i 2017, og i gang med fjerde nå. Jammen er det tungt 😊 godt å høre om folk som holder ut, og lykkes! Tøft gjort med to slike runder  👏👏👏 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tingelling skrev:

Jeg kan signere på at det er sinnsykt tungt psykisk!Etter at jeg har opplevd mange tunge opplevelser i livet med både dødsfall,psykiske syke foreldre,etc etc,er prøverørsprosessen det verste jeg har opplevd. Det er deilig å slippe å måtte gjøre «jobben « selv som man måtte i de vanlige prøveperiodene,men det er alt det andre.medisinene,bivirkningene,håpet,skuffelsene bare for å nevne noe som kommer gang på gang.Jeg sier det igjen,alle som styrer med prøverør er noen utrolige sterke mennesker.ingenting i livet kunne forberedt meg på denne prosessen. Håper det lykkes for alle,for barna deres kommer til å være så ønsket.alt ordner seg for de fleste,det tar bare litt lengre tid ❤️ 

Utrolig fint og vel fortjent at det ordnet seg for dere på dette forsøket! 👍😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2018 den 15.11, Fortunatus skrev:

Noen her med fryseforsøk som kan fortelle når de begynte med crinone/progesteron før de satt inn embryo? 

Jeg skal sette inn på dag 7, synes det er litt lenge på progesteron 

Lykke til med innsett i dag😊 Krysser fingrene🙏

Jeg skal straks kjøre inn til kontroll, og selvfølgelig må det snø "no jævlig" i dag, så da blir det vel saktekjøring innover. 

Har du opplevd kvalme med progynova? Fy søren, det begynte for fult hos meg i helga. Drikker ikke nå som jeg går på tablettene og nærme innsett, allikevel har jeg en fyllesyk følelse. Våkner flere ganger om natten at jeg er kvalm og om morgenene det helt sinnsykt. Håper slimhinnen er tykk nok så jeg snart kan begynne på crinone, lest at det går over litt da🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...