Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, Fortunatus skrev:

Noen her med fryseforsøk som kan fortelle når de begynte med crinone/progesteron før de satt inn embryo? 

Jeg skal sette inn på dag 7, synes det er litt lenge på progesteron 

Begynte på crinone tirsdag, satte inn fredag 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Hei. Dere som har hatt utakk og innsett. Hvordan har smertene i magen vært? :-) 

Jeg var skikkelig dårlig, vondt i magen og kvalme. Så viser det seg at det var selvsagt at det er laktose i stikkpillen, og jeg tåler jo ikke det! Så jeg fikk byttet til crinone og har nå fått hard mage🙈.. også har jeg bare litt mensen smerter.. hva med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Hollymolly skrev:

Jeg var skikkelig dårlig, vondt i magen og kvalme. Så viser det seg at det var selvsagt at det er laktose i stikkpillen, og jeg tåler jo ikke det! Så jeg fikk byttet til crinone og har nå fått hard mage🙈.. også har jeg bare litt mensen smerter.. hva med deg? 

Jeg har vondt når jeg går, når jeg står når jeg sitter når jeg ligger. Smerter som er sånn at jeg nesten griner :-( kjennes ut som eggstokkene mine er på vei ut av magen. 🙈 altså sterke mens smerter. Som jeg har vært plagget med før. Men fikk ikke enorme smerter føre i natt. Og hadde utakk på fredag og insett på søndag. Men får la det gå noen dager til føre jeg ringer og spørr :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Livi skrev:

Nå har jeg tatt blodprøve, og endelig kommet gjennom på telefon til sykehuset. Etter negativ test på lørdag og søndag ble jeg veldig overrasket da de sa at blodprøven var svak positiv. De sa at det enten kan være at det har prøvd å feste seg, men ikke gått, eller at det kan bli en fin stigning og at jeg er gravid. Så da blir det ny blodprøve på onsdag. Nervepirrende dette her altså😳

Lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde også veldig vondt de første dagene etter uttak. Men ikke så ille som deg altså.. hvis ikke det har blitt bedre i morgen, så hadde jeg nok tatt en telefon😏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.2.2018 den 8.01, Håper mamma i 2018 skrev:

Hvor lenge etter utakk hadde du vondt? Jeg hadde ikke noe særlig vondt på fredag når jeg hadde utakk Da var jeg mest øm, i går hadde jeg litt vondere. Og i dag er det helt jævelig:-( 

Jeg merket mest på uttaksdage (fredag), men mer i form av ubehagelig enn vondt. Ble imidlertid litt vondere når blæren begynte å bli full (mulig den da presset på ømme eggstokker?). I dagene etter har jeg vært oppblåst og litt øm, men ikke direkte vondt. Gått lange turer. Jeg vet ikke hva som er normalt, men høres ut som om du har vondere enn det som skal være normalt? Eggstokkene er normalt større/ store etter all stimuleringen hvilket øker risikoen for at de vrir seg. Og det er visst VELDIG vondt. Så hvis ikke det snart blir bedre ville jeg kontaktet sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Jeg har vondt når jeg går, når jeg står når jeg sitter når jeg ligger. Smerter som er sånn at jeg nesten griner :-( kjennes ut som eggstokkene mine er på vei ut av magen. 🙈 altså sterke mens smerter. Som jeg har vært plagget med før. Men fikk ikke enorme smerter føre i natt. Og hadde utakk på fredag og insett på søndag. Men får la det gå noen dager til føre jeg ringer og spørr :-) 

Jeg synes du burde ringe i morgen. Bedre å ringe en gang for mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fortunatus skrev:

Noen her med fryseforsøk som kan fortelle når de begynte med crinone/progesteron før de satt inn embryo? 

Jeg skal sette inn på dag 7, synes det er litt lenge på progesteron 

Begynte du på crinone dagen du var på kontroll? Har en følelse det blir en uke mellom kontroll og innsett på meg også (prøvd å regne ut). Skal på kontroll neste mandag som er dag 10 etter mens start. Husker jeg ble skikkelige hoven der nede etter en ukes tid med crinone ved ferskforsøket. Nå ble jeg plutselig litt små nervøs for innsett kjente jeg🤔 Bra det går fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Januarjenta skrev:

Mine 14 rugedager er omme og jeg unnet meg en digital før blodprøve skal tas etterpå😍 3 søskenforsøk, og 6 år siden sist positive test❤

IMG_20180205_070219.jpg

Gratulerer💜 Endelig flere med positiv test her, det gir håp🙏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få ut litt gørr her.jeg har hatt en skikkelig dritt dag i dag.vært i dårlig form,hodepine,trøtt og ikke helt i laget.sovnet på sofaen kl 19 og helt til nå.vil bare få testet og bli ferdig med denne ventingen.😡 hater.hele.ivf.prosessen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tingelling skrev:

Må bare få ut litt gørr her.jeg har hatt en skikkelig dritt dag i dag.vært i dårlig form,hodepine,trøtt og ikke helt i laget.sovnet på sofaen kl 19 og helt til nå.vil bare få testet og bli ferdig med denne ventingen.😡 hater.hele.ivf.prosessen! 

Jeg har hatt migerene i 3 dager, helt jævlig... Jeg er på dag 4, kjenner mensensmerter og forstoppelse. Føler jeg er i 6 måned med den magen🙈 kjenner du noe annet enn hodepinen, trøtt og lei?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hollymolly skrev:

Jeg har hatt migerene i 3 dager, helt jævlig... Jeg er på dag 4, kjenner mensensmerter og forstoppelse. Føler jeg er i 6 måned med den magen🙈 kjenner du noe annet enn hodepinen, trøtt og lei?  

Nei,faktisk ikke som før.Når ømheten og oppblåstheten etter uttaket ga seg,fikk jeg på meg buksene igjen.men merker at jeg har gått opp noen kg,det kommer nok både av oppblåsthet,medisinene,vært  ikke helt i form så har vært lite trening trening.når jeg ikke har følt meg 100%,så har jeg ikke vært så flink med kostholdet heller.🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, tuppelene skrev:

Begynte du på crinone dagen du var på kontroll? Har en følelse det blir en uke mellom kontroll og innsett på meg også (prøvd å regne ut). Skal på kontroll neste mandag som er dag 10 etter mens start. Husker jeg ble skikkelige hoven der nede etter en ukes tid med crinone ved ferskforsøket. Nå ble jeg plutselig litt små nervøs for innsett kjente jeg🤔 Bra det går fort. 

Jeg skal begynne med crinone i dag, og så innsett på mandag :-) Det har vært ca en uke mellom kontroll og innsett på meg.

Ja, det er noe griseri det der crinone, denne gangen skal jeg være smart nok til å ikke gå på spinning samtidig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fortunatus skrev:

Ja, det er noe griseri det der crinone, denne gangen skal jeg være smart nok til å ikke gå på spinning samtidig..

Du oppfylte i allefall kravet om lett aktivitet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fortunatus skrev:

Jeg skal begynne med crinone i dag, og så innsett på mandag :-) Det har vært ca en uke mellom kontroll og innsett på meg.

Ja, det er noe griseri det der crinone, denne gangen skal jeg være smart nok til å ikke gå på spinning samtidig..

Hehe.. ja greit å drøye den spinning timen litt😉 Ser nå at jeg bare har en spinningtime time som krasjer med når jeg tenker å ta crinone, så får rokkere litt på det vanlige programmet😉 Jeg fikk piggsko til jul, så det blir nok en del ut på tur. Helt genialt på dette føret👍 Lykke til med griseriet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Tingelling skrev:

Må bare få ut litt gørr her.jeg har hatt en skikkelig dritt dag i dag.vært i dårlig form,hodepine,trøtt og ikke helt i laget.sovnet på sofaen kl 19 og helt til nå.vil bare få testet og bli ferdig med denne ventingen.😡 hater.hele.ivf.prosessen! 

Håper det går bedre i dag! Vet hvordan det er - jeg begynte nesten å grine i går ved tanken på at jeg snart begynner med sprøyter igjen. Men vet jo at det går greit når jeg er i gang. Det er en skikkelig tung prosess mentalt. Men man får prøve å distrahere seg fra tankene, selv har jeg sett på farmen kjendis for ikke å tenke på IVF...... ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Waldfee skrev:

Håper det går bedre i dag! Vet hvordan det er - jeg begynte nesten å grine i går ved tanken på at jeg snart begynner med sprøyter igjen. Men vet jo at det går greit når jeg er i gang. Det er en skikkelig tung prosess mentalt. Men man får prøve å distrahere seg fra tankene, selv har jeg sett på farmen kjendis for ikke å tenke på IVF...... ☺️ 

Takk😘 det går bedre hvis jeg ser bort fra hodepina.Har en krevende jobb som gjør at hodet mitt må være på gjennom hele dagen, og likevel tenker jeg altfor mye på prosessen. Hjemme har jeg en to åring som krever all oppmerksomhet,men likevel kommer utålmodigheten opp.har så løst å teste,bare for å være ferdig med dette forsøket🙈 

sprøyter ja?usj! Jeg må gå på fragmin,blodfortynnende sprøyter i enda 10 dager mener jeg å huske.Det er no møkk å ta de sprøytene,spesielt siden de svir når væska går inn i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det akutt time på sykehuset i morgen. Rekker ikke i dag da de snart stenger så hvis det ble verre i kveld natt skulle jeg ringe legevakt. Håper ikke dette går utover fostre og rugepeeioden 😢😢 men de smertene jeg har unner jeg ingen 😔😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Da blir det akutt time på sykehuset i morgen. Rekker ikke i dag da de snart stenger så hvis det ble verre i kveld natt skulle jeg ringe legevakt. Håper ikke dette går utover fostre og rugepeeioden 😢😢 men de smertene jeg har unner jeg ingen 😔😔

Det kan høres ut som om du er overstimulert. Fikk du ut mange egg, typisk 15 eller mer? Har du fulgt med på vekta og lagt merke til om du har gått opp? Er du kvalm og kortpustet i tillegg til smertene? Er man overstimulert går man gjerne opp en del i vekt (pga vannvekt, det samles væske i eggstokker og buk). Det er vondt og ubehagelig, men om det er dét det er snakk om er det i alle fall et godt tegn med tanke på sjansene for graviditet, egentlig - overstimuleringssymptomer blir verre med tilstedeværelse av hcg (så sannsynligvis fra ca 7 dager etter uttak, når embryoet mest sannsynlig har festet seg og startet hormonproduksjonen), så om dette stemmer for deg kan det være veldig sannsynlig at du har blitt gravid. Håper for din del at dette "bare" er en moderat overstimulering, noe som er mer enn vondt nok :klem: Det er ikke farlig for fosteret, men meget ubehagelig for mor. I alvorlige tilfeller må man legges inn og tappes for væske, det håper jeg du slipper. Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...