Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

2 hours ago, bondekone said:

Jeg var til lege forrige mnd. Da med et spesifikt spørsmål (kort lutealfase- lavt progesteron). Vi ble da enige om at hun kunne henvise oss videre om vi ikke har blitt gravide ila sommeren (da nærmer det seg et år siden vi ble gravide) Det kan tas enkle blodprøver for å sjekke om du har EL hos legen. Hos gynekolog tas det innvendig undersøkelse, samt at mannen undersøkes. Hvor lenge har dere prøvd?

Nærmar seg eit år med prøving. Starta med prøving august 2017. Tenkte det ikkje skulle ta så lang tid sidan eg fortsatt er ung, men der tok eg feil. 

Men får ta kontakt med lege og høyre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, uerfarenkvinne skrev:

Nærmar seg eit år med prøving. Starta med prøving august 2017. Tenkte det ikkje skulle ta så lang tid sidan eg fortsatt er ung, men der tok eg feil. 

Men får ta kontakt med lege og høyre :)

Da hadde jeg gjort det ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, must skrev:

Da er beslutningen tatt: spiralen ryker 26. juni. 

Jeg skulle egentlig ikke ha flere barn (har to fra før), men når mannen i mitt liv ikke har barn og ønsker å bli far, blir det en runde til før familien er komplett. Etter å ha hatt flere år til å tenke over saken håper jeg veldig at det klaffer, for nå ønsker jeg meg virkelig en atpåklatt ❤

Noen med erfaring med graviditet etter fjerning av spiral? Jeg har jevnlig menstruasjon (kan nesten stille klokken) og rimelig sikker på at jeg har eggløsning regelmessig også.

Jeg tok ut spiralen 3. januar i år g ble gravid mnd etter(på andre eggløsning etter fjerning 12. februar). :) Det var kobber, da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, must skrev:

Da er beslutningen tatt: spiralen ryker 26. juni. 

Jeg skulle egentlig ikke ha flere barn (har to fra før), men når mannen i mitt liv ikke har barn og ønsker å bli far, blir det en runde til før familien er komplett. Etter å ha hatt flere år til å tenke over saken håper jeg veldig at det klaffer, for nå ønsker jeg meg virkelig en atpåklatt ❤

Noen med erfaring med graviditet etter fjerning av spiral? Jeg har jevnlig menstruasjon (kan nesten stille klokken) og rimelig sikker på at jeg har eggløsning regelmessig også.

Jeg tok ut spiralen april 2016 og ble gravid des 2016. Jeg hadde 3 barn fra før og fikk en attpåklatt med min nye samboer som heller ikke har barn fra før❤️☺️👍🏻 Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Paibunn skrev:

Begynte å blø i dag... Jeg som trodde sånn på at det hadde lykkes 😒

Huff 😢 føler med deg ♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Paibunn skrev:

Begynte å blø i dag... Jeg som trodde sånn på at det hadde lykkes 😒

Bedre lykke neste gang, den som ikke tipper på Lotto vinner heller ingenting 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD

Fikk nettopp en haug med tidlig tester i posten.. haha ! testetøsen er vekket! 4 dager til jeg starter 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som får/har hatt blødning under eggløsning? Har eggløsning nå disse dager (vet ikke akkurat da jeg ikke tester), og begynte å blø litt igår. Først bare litt på papiret sammen med utfloden og så bate noen dråper på truseinnlegget og ingenting på papiret. Vet det kan komme blødning under eggløsning pga hormonforandringer, men har aldri opplevd det selv. Lurer derfor på om andre har opplevd det og hvordan det er?

Endret av månki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, månki skrev:

Noen her som får/har hatt blødning under eggløsning? Har eggløsning nå disse dager (vet ikke akkurat da jeg ikke tester), og begynte å blø litt igår. Først bare litt på papiret sammen med utfloden og så bate noen dråper på truseinnlegget og ingenting på papiret. Vet det kan komme blødning under eggløsning pga hormonforandringer, men har aldri opplevd det selv. Lurer derfor på om andre har opplevd det og hvordan det er?

Jeg har aldri opplevdt det før. Men så har jeg bare hatt skikkelig eggløsning siden 1 mai. Før det gikk jeg på prevensjon

Endret av Mary11111
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg utrolig hard på magen, og oppblåst, men ikke treg mage. Også har jeg begynt å kjenne noe i puppene, men i den ene puppen så har jeg hatt vondt helt på siden, nesten under armhulen? Noen som har hatt det før? Kan jo være noe helt annet også

Endret av Mary11111
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
6 minutter siden, Mary11111 skrev:

I dag er jeg utrolig hard på magen, og oppblåst, men ikke treg mage. Også har jeg begynt å kjenne noe i puppene, men i den ene puppen så har jeg hatt vondt helt på siden, nesten under armhulen? Noen som har hatt det før? Kan jo være noe helt annet også

Sitter med akkurat samme vondten du har i ene brystet. Der mot armhulen. Er akkurat samme stedet jeg ble øm forrige gang jeg var gravid også :) vanskelig å unngå å få forhåpninger nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BethD skrev:

Sitter med akkurat samme vondten du har i ene brystet. Der mot armhulen. Er akkurat samme stedet jeg ble øm forrige gang jeg var gravid også :) vanskelig å unngå å få forhåpninger nå!

Ååå håper håper!! Men har gitt seg litt nå. Symptomene kommer og går heletiden, men i går hadde jeg symptomer konstant hele dagen. Kjentes virkelig ut som livmoren ble større, var helt øm/spendt hele dagen, og stikninger innimellon og mensen murringer i ryggen, og pga magen var spendt så kjentes det ut som jeg måtte tisse ofte. 

Føler også at jeg kan se noen flere blodårer på brystene, men det kan jo også være ønsketenkning 😂

Endret av Mary11111
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BethD
6 minutter siden, Mary11111 skrev:

Ååå håper håper!! Men har gitt seg litt nå. Symptomene kommer og går heletiden, men i går hadde jeg symptomer konstant hele dagen. Kjentes virkelig ut som livmoren ble større, var helt øm/spendt hele dagen, og stikninger innimellon og mensen murringer i ryggen, og pga magen var spendt så kjentes det ut som jeg måtte tisse ofte. 

Føler også at jeg kan se noen flere blodårer på brystene, men det kan jo også være ønsketenkning 😂

Ja denne kroppen er idiotisk avogtil :) 

jeg hadde helt sinnsyke blodårer på brystene og helt opp mot halsen rett før TR kom forrige mnd så jeg var sikker på jeg bare gravid. Hadde også denne brystvondten... så jeg prøver å tenke at alle symptomer jeg kjenner trenger ikke bety en dritt. Orker ikke bli så skuffet. Får jeg hvit,litt gulaktig tykk utflod i tillegg skal jeg heller håpe litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, BethD skrev:

Ja denne kroppen er idiotisk avogtil :) 

jeg hadde helt sinnsyke blodårer på brystene og helt opp mot halsen rett før TR kom forrige mnd så jeg var sikker på jeg bare gravid. Hadde også denne brystvondten... så jeg prøver å tenke at alle symptomer jeg kjenner trenger ikke bety en dritt. Orker ikke bli så skuffet. Får jeg hvit,litt gulaktig tykk utflod i tillegg skal jeg heller håpe litt mer :)

Vi håper på det beste 🤰🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har fått veldig vondt i eggstokkene under samleie tidlig i graviditeten? Nå vet jeg ikke endå om jeg er gravid. Men fikk vondt i sted 😫

Anonymkode: 7c001...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag føler jeg meg ikke helt på topp 😫 føles ut som jeg begynner å bli syk. Sliten, lite energi, hodepine, og små uvell. Hadde blenda hvit test i dag også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16 dpo. Skulle hatt mensen for 2 dager siden. Gravidtesten var negativ på fredag. Vi har hatt så mye sex siste mnd, og jeg skulle ønske at jeg var gravid nå :) Er det sndre som har hatt negativ test, men som var gravide?

Anonymkode: cc4f9...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at dette ikke har noe med trådens tema å gjøre. Men når folk får unger så er det vel vanlig at det er dama som skifter bleier og senere tørker dem etter at de har tatt seg en dritt?  Ellers så er det vel vanlig at faren til ungene ringer mora hans (Bestemora til ungene) når ikke madammen er hjemme til og ta seg av drittjobben?

Anonymkode: de9ca...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 16 dpo. Skulle hatt mensen for 2 dager siden. Gravidtesten var negativ på fredag. Vi har hatt så mye sex siste mnd, og jeg skulle ønske at jeg var gravid nå :) Er det sndre som har hatt negativ test, men som var gravide?

Anonymkode: cc4f9...10b

Hei 😊

Du tok da en test 2 dager før ikm (12 dpo?), hvis jeg har forstått det riktig, som var negativ. Det finnes flere som ikke får positiv test før ikm, og noen ikke før en stund etter ikm. Dersom du fremdeles ikke har antydninger til mens i dag, så ville jeg tatt en ny test. 17 dpo og 3 dager etter ikm vil du mest sannsynlig få positiv test dersom du er gravid!

Lykke til og hold oss gjerne oppdatert 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...