Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Shina80 skrev:

Er det virkelig nødvendig å svare slik kjære deg? Tror ikke det er derfor vedkommende spør, for å få slike svar. Jeg kan vel snakke mest for min egen del, men ofte henvender man seg her inne for å ha noen å dele tanker og håp med siden man ikke nødvendigvis har mange andre å snakke med i en slik fase man gjerne vil holde for seg selv, ikke for å bli slått i bakken. Hvis man tester tidlig så lever man fortsatt i håpet om positiv test. Men er man ikke gravid så vil realiteten slå ned hos alle de som prøver den dagen mens kommer, er ille nok det om man ikke skal få det dobbelt. Jeg ble med i dette forumet for støtte og oppbacking ihvertfall, kan hende mange ikke deler mitt syn, men følte bare for å si ifra. Håper tilbakemeldingen kan bli tatt fint ❤️

Jeg tror nok bare at vedkommende ville gi et litt sterkt uttrykk for hvor negativ testen er.  Er kanskje greit at noen svarer litt realistisk, spesielt når fallhøyden blir desto større når mensen kommer dersom man lever i håpet om at den blanke negative testen faktisk kan ha en mulighet for å være positiv.  Har selv hatt flere pp hvor jeg så inderlig har ønsket at jeg var gravid, og innbilte meg streker i hytt og pine.  De gangene jeg var gravid derimot, var det absolutt ingen tvil.   Og dersom jeg hadde en svak strek/skygge, var den uten tvil positiv dagen etter.     Så beklager, men testen er desverre veldig veldig negativ.     Jeg er enig i at det er kjekt og kunne få tilbakemeldinger og backup her inne.  Spesielt hvis man står med en test man har sett Seg blind på, for det er jammen fort gjort.   Men da er det nødt for og være rom for ærlige tilbakemeldinger, og ikke bare det man ønsker å høre.      En test blir desverre ikke mer eller mindre positiv av gjetninger fra oss brukere her på KG.    Men kanskje man kan se realiteten litt tidligere, så ikke skuffelsen blir fullt like stor når tanta banker på.    Ønsker henne derimot masse lykke til videre med prøvingen, og håper det klaffer snart.

Anonymkode: 6087d...ad8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Katteelskeren

Fikk sterke murringer ved livmorområdet og korsryggen i dag som ikke går bort, og føles ut som om mensen er rett rundt hjørnet selv om jeg bare er 8 dpo i morgen. Har også vært dårlig i magen😅

 

Tar det som et godt tegn! Håper å få verdens beste gave til jul🤞🏻

Endret av Katteelskeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har hatt stabile sykluser på 29 dager siden jeg slutta på piller i august/sept, med lutealfase på 11 dager. Nå er jeg på dag 33, uten mens og med negativ test...  

Hatt «mensenmage» siden helgen for 2 uker siden, vondt i korsrygg og ømme bryster. Gått rundt i mange dager og følt at mensen skulle komme hvert øyeblikk.  Men altså hverken mens eller positiv test..   skjønner ikke.. ble så skuffet i dag tidlig testen var negativ - var helt sikker på at det var noe på gang. 

Kan det fortsatt være håp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere prøvere :) Bare lurer...dersom man prøver å bli gravid og er i dpo-syklusen frem til ikm (lutealfasen), fins det noen artikkel som forklarer hva et glass vin kan gjøre med embryoet, (etter det har festet seg selvfølgelig)? Takk hvis noen har svar 🙂

Anonymkode: e624c...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere prøvere :) Bare lurer...dersom man prøver å bli gravid og er i dpo-syklusen frem til ikm (lutealfasen), fins det noen artikkel som forklarer hva et glass vin kan gjøre med embryoet, (etter det har festet seg selvfølgelig)? Takk hvis noen har svar 🙂

Anonymkode: e624c...50c

Jeg tror ikke det finnes et definitivt svar, men synes at dette svaret fra en lege var informativt: https://www.lommelegen.no/graviditet-og-fødsel/fødsel/legesvar/alkohol-en-uke-etter-egglosning/69094268 

Det er jo oppløftende at ca. halvparten av alle gravide drikker før positiv test, og vi vet jo at antallet som fødes med alkoholsyndrom er mye mindre. Likevel så kan det jo være vanskelig å vite sikkert. Mange spontanaborterer jo tidlig uten av man finner ut av grunnen også. 

Jeg har foreløbig holdt meg helt unna alkohol etter EL. Synes det er helt greit å ikke drikke da det uansett påvirker søvnen min negativt.  Men så har man jo de som sliter med å bli gravide og som prøver i flere år, vet ikke hvordan de løser dette. 

Anonymkode: 58d76...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2018 den 5.12, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok bare at vedkommende ville gi et litt sterkt uttrykk for hvor negativ testen er.  Er kanskje greit at noen svarer litt realistisk, spesielt når fallhøyden blir desto større når mensen kommer dersom man lever i håpet om at den blanke negative testen faktisk kan ha en mulighet for å være positiv.  Har selv hatt flere pp hvor jeg så inderlig har ønsket at jeg var gravid, og innbilte meg streker i hytt og pine.  De gangene jeg var gravid derimot, var det absolutt ingen tvil.   Og dersom jeg hadde en svak strek/skygge, var den uten tvil positiv dagen etter.     Så beklager, men testen er desverre veldig veldig negativ.     Jeg er enig i at det er kjekt og kunne få tilbakemeldinger og backup her inne.  Spesielt hvis man står med en test man har sett Seg blind på, for det er jammen fort gjort.   Men da er det nødt for og være rom for ærlige tilbakemeldinger, og ikke bare det man ønsker å høre.      En test blir desverre ikke mer eller mindre positiv av gjetninger fra oss brukere her på KG.    Men kanskje man kan se realiteten litt tidligere, så ikke skuffelsen blir fullt like stor når tanta banker på.    Ønsker henne derimot masse lykke til videre med prøvingen, og håper det klaffer snart.

Anonymkode: 6087d...ad8

I utgangspunktet er vi enige her, allikevel om jeg kan foretrekke håpefulle tilbakemeldinger da jeg takler nedturer fint. Det jeg reagerte mest på var utsagnet. Ønsker man å være ærlig så kan det sies på en finere måte enn et «Herregud nei»... var vel kanskje det som var poenget mitt aller mest 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 dager etter IKM her. Prøveperiode 3 og prøver da på nr. 2! Men tester bare negativt! Pleier alltid å være regelmessig.. Håper på tanta ellr positiv test asap! Irriterende å ikke vite😜

Nå har jeg kun brukt billigtester og ikke clear blue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å spare Clearblue til jeg får en positiv, eller i det minste en skygge på billigtestene. De billige testene er jo like følsomme som CB, så det burde ikke være noe problem. :) 

Anonymkode: 58d76...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker å spare Clearblue til jeg får en positiv, eller i det minste en skygge på billigtestene. De billige testene er jo like følsomme som CB, så det burde ikke være noe problem. :) 

Anonymkode: 58d76...4ea

Jeg har hørt motsatt😜 Men folk sier jo så mye forskjellig. Er sikkert likt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lundii skrev:

Jeg har hørt motsatt😜 Men folk sier jo så mye forskjellig. Er sikkert likt..

Spørs jo hva man sammenligner med. Er det tester fra ebay så er nok clearblue mye bedre, men de ikke-digitale testene fra CB er det mye skygger på. Da tar jeg heller en billig strimle fra Babyplan. 

Anonymkode: 58d76...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs jo hva man sammenligner med. Er det tester fra ebay så er nok clearblue mye bedre, men de ikke-digitale testene fra CB er det mye skygger på. Da tar jeg heller en billig strimle fra Babyplan. 

Anonymkode: 58d76...4ea

Jeg bruker de fra eBay☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg helt kokko og er veldig opptatt av å lete etter tegn. Er usikker på når eksakt eggløsning fant sted (er det sånn alle vet?), men tipper det var rundt 24.-26.desember. så det er vel helt usannsynlig at jeg skal merke noe enda.

MEN har hatt masse murringer og stikking i underlivet, samt litt smerter i lysken. De siste dagene har jeg våknet opp med hovne fingrer, som jeg hadde gjennom hele forrige svangerskap.

Jeg måtte si det til min mor idag fordi hun hadde laget til mye tapas mat med spekeskinke og røkt laks. Etter hvert sa hun at hun kunne se det på meg at jeg er gravid 😅😅 det kan vel ikke bære mulig etter så få dager.

Kjenner jeg gleder meg helt sykt til å bære frem en til 😃 redd jeg legger for mye i dette og blir skuffet om det ikke er en spire. Har bestilt graviditetstest med ukeindikator på nettet, som trolig kommer i neste uke 😆

Anonymkode: ac397...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg helt kokko og er veldig opptatt av å lete etter tegn. Er usikker på når eksakt eggløsning fant sted (er det sånn alle vet?), men tipper det var rundt 24.-26.desember. så det er vel helt usannsynlig at jeg skal merke noe enda.

MEN har hatt masse murringer og stikking i underlivet, samt litt smerter i lysken. De siste dagene har jeg våknet opp med hovne fingrer, som jeg hadde gjennom hele forrige svangerskap.

Jeg måtte si det til min mor idag fordi hun hadde laget til mye tapas mat med spekeskinke og røkt laks. Etter hvert sa hun at hun kunne se det på meg at jeg er gravid 😅😅 det kan vel ikke bære mulig etter så få dager.

Kjenner jeg gleder meg helt sykt til å bære frem en til 😃 redd jeg legger for mye i dette og blir skuffet om det ikke er en spire. Har bestilt graviditetstest med ukeindikator på nettet, som trolig kommer i neste uke 😆

Anonymkode: ac397...281

Å får håpe! Kanskje du ikke har hatt eggløsning så sent? 

Anonymkode: fd67b...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...