Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

Gjest Katteelskeren
12 minutter siden, bondekone skrev:

Du MÅ ikke ha lutealfase på 14 dager heller da. Vil tro det er helt korrekt at du hadde EL rundt 5. Selv har jeg lutealfaser på 11 dager. Men anbefaler temping, det er veldig greit 😊

Kanskje man oppdager noe nytt ved seg selv ved temping☺️ Skal inn å ta blodprøver i morgen siden det er syklusdag to, og har allerede tatt blodprøver 9 dpo, så skal de se om jeg i det hele tatt har eggløsning. Vi er ufrivillig barnløse, så det blir godt å få noen svar. I mellomtiden skal det tempes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Katteelskeren skrev:

Kanskje man oppdager noe nytt ved seg selv ved temping☺️ Skal inn å ta blodprøver i morgen siden det er syklusdag to, og har allerede tatt blodprøver 9 dpo, så skal de se om jeg i det hele tatt har eggløsning. Vi er ufrivillig barnløse, så det blir godt å få noen svar. I mellomtiden skal det tempes

Lykke til😊 er i samme situasjon selv, skal inn til første samtale før IVF nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren
1 minutt siden, bondekone skrev:

Lykke til😊 er i samme situasjon selv, skal inn til første samtale før IVF nå.

Lykke til selv😊 hvor lenge har dere forsøkt? Det er slik at jeg helst ønsker at de finner en årsak, og at ikke alt er fint med oss begge. Da vet jeg ikke helt hvordan vi skal gå videre for å bli gravide. Vi har vært uten prevensjon siden 2014, men prøvd aktivt for å treffe el litt mer enn et år i løpet av disse fire årene. Har hatt pause fra aktiv prøving i ca to år før vi begynnte igjen forrige måned. Føler at vi aldri vil få et barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan man ha "mensen" uten eggløsning i samme syklus hver mnd? 

Anonymkode: fd67b...000

Ja, det har jeg både lest og hørt at man kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som skal være på stell og koordineres den ene korte tiden, som vi bare har én gang i måneden.

Har selv prøvd aktivt med måling opp og ned mente i 16 mnd. Flere år siden jeg gikk på pillen også. Har sjekket at alt er normalt med meg. Neste steg er at mannen sjekker seg (skulle vært gjort for lenge siden). Venter på menstrasjon, snart en dag forsinket. 

Anonymkode: c8e99...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Katteelskeren skrev:

Lykke til selv😊 hvor lenge har dere forsøkt? Det er slik at jeg helst ønsker at de finner en årsak, og at ikke alt er fint med oss begge. Da vet jeg ikke helt hvordan vi skal gå videre for å bli gravide. Vi har vært uten prevensjon siden 2014, men prøvd aktivt for å treffe el litt mer enn et år i løpet av disse fire årene. Har hatt pause fra aktiv prøving i ca to år før vi begynnte igjen forrige måned. Føler at vi aldri vil få et barn. 

Vi har «kun» prøvd et år, men har hele tiden prøvd etter EL. Finner ikke noe galt hos oss. Som deg ønsket jeg egentlig å finne noe som kunne være galt, men samtidig er jo det beste at slt er i orden. Tenker det gir oss gode muligheter til å lykkes med ivf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så regelmessig blødning hver mnd vil ikke si at man har eggløsning...? Huff. 

Anonymkode: fd67b...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så regelmessig blødning hver mnd vil ikke si at man har eggløsning...? Huff. 

Anonymkode: fd67b...000

I de aller fleste tilfeller betyr reglemessig og nornal lengde på menstruasjonen at det er EL. Det kan imidlertid skje st det ikke stemmer. Veldig uregelmessige sykluser kan bety ikke eggløsning. Anbefaler å tempe så finner du det ut😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bondekone skrev:

I de aller fleste tilfeller betyr reglemessig og nornal lengde på menstruasjonen at det er EL. Det kan imidlertid skje st det ikke stemmer. Veldig uregelmessige sykluser kan bety ikke eggløsning. Anbefaler å tempe så finner du det ut😊

Forsøkte med eltester, men fikk ikke noen positiv test. Syns jeg har sånn eggehviteslim flere ganger i mnd. Men kanskje temping er lurt? 

Anonymkode: fd67b...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsøkte med eltester, men fikk ikke noen positiv test. Syns jeg har sånn eggehviteslim flere ganger i mnd. Men kanskje temping er lurt? 

Anonymkode: fd67b...000

Hadde ikke nok tester altså. 

Anonymkode: fd67b...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forsøkte med eltester, men fikk ikke noen positiv test. Syns jeg har sånn eggehviteslim flere ganger i mnd. Men kanskje temping er lurt? 

Anonymkode: fd67b...000

Hvor ofte målte du for el? 

Anonymkode: c8e99...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren
18 minutter siden, bondekone skrev:

Vi har «kun» prøvd et år, men har hele tiden prøvd etter EL. Finner ikke noe galt hos oss. Som deg ønsket jeg egentlig å finne noe som kunne være galt, men samtidig er jo det beste at slt er i orden. Tenker det gir oss gode muligheter til å lykkes med ivf.

Et år er ikke bare bare det heller, godt dere er i gang med god hjelp😊 Håper dere blir gravide før dere setter i gang med ivf, lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte målte du for el? 

Anonymkode: c8e99...ed3

5 dager før "forventet" el så hadde ikke nok tester. 

Anonymkode: fd67b...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

5 dager før "forventet" el så hadde ikke nok tester. 

Anonymkode: fd67b...000

Jeg måler som regel 3 dager før antatt el ut fra appen jeg bruker, og får ofte ikke to mørke streker før dagen før, eller den samme dagen som appen har antatt. Det har aldri ikke slått ut for el, over lang tids bruk med strimler. Er også ofte sammenheng med eggløsningsslim denne dagen.

Anonymkode: c8e99...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måler som regel 3 dager før antatt el ut fra appen jeg bruker, og får ofte ikke to mørke streker før dagen før, eller den samme dagen som appen har antatt. Det har aldri ikke slått ut for el, over lang tids bruk med strimler. Er også ofte sammenheng med eggløsningsslim denne dagen.

Anonymkode: c8e99...ed3

Ja.. Jeg testet i 5 dager ca ikke i nærheten av positiv. Og den ene dagen kom det noe som lignet elslim og det kom MYE. Men da hadde jeg gått tom for tester. Så kom det litt slim 3 dager senere og nå 4 dager til, i dag, så kom det ganske mye helt blankt slim som kunne strekkes og som la seg utenpå papiret. Felles for alle epispder med det jeg tror er elslim er at jeg ser det bare en gang i løpet av dagen og aldri dagen etter. Selv om jeg putter fingeren inn. Nå har vi hatt ganske mye sex denne mnd og hatt sex på to av dagene dette slimet har dukket opp. Så kan jo bare krysse fingrene. 

Anonymkode: fd67b...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den ene dagen med elslim og som jeg testet med elstav var dagen før antatt el fprresten og den var like negativ som de andre. De andre testene jeg tok var faktisk sterkere. 

Anonymkode: fd67b...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Katteelskeren skrev:

Jeg vet 😊Men jeg fikk positiv el test sent på kvelden 04/11 og hadde hatt samleie tidligere på dagen. Så da tenkte jeg el kanskje kom 05/11. Mensen kom natt til 18/11. Det vil si at el allerede hadde vært før vi hadde samleie. Er det noen som har opplevd at man har positiv el test rett etter at el har funnet sted? Det var ingen tvil om at den testen var positiv. Skal begynne med temping fremover for å få bedre kontroll. 

Tror nok testen var rett. Jeg har lutealfase på 12 dager, så det er ganske vanlig at det ikke går akkurat 14 dager fra eggløsning til mens.

Anonymkode: ff5c9...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok testen var rett. Jeg har lutealfase på 12 dager, så det er ganske vanlig at det ikke går akkurat 14 dager fra eggløsning til mens.

Anonymkode: ff5c9...0e0

Jeg har akkurat startet med temping, så det skal bli spennnede å se om jeg ikke har så stålkontroll over syklusen som jeg tror 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😁 7 år siden sist jeg var inne her . Nå prøver jeg å bli gravid med mitt andre barn. Tok min siste p-pille Igår . Blir spennende og følge med på dere 😍 Jeg heier 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...