Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååh, denne ventetiden er så uutholdelig! 6 dpo, en uke til IKM. HVOR mange ganger skal jeg google etter folk som fikk positiv så tidlig, liksom? Haha! (Er visst noen av de!)

----------------

-Josefine

Anonymkode: 965f9...d17

Hahah jeg googler jeg også! Lykke til 💙

Anonymkode: fd67b...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.11.2018 den 23.31, månki skrev:

Nå er det rett over 1 år siden jeg lagde denne tråden, og hadde vel aldri trodd jeg fremdeles skulle være en del av den. Men her sitter jeg enda. Og blir vel til at jeg blir med over i en 2019-tråd også. Noen andre her inne som har vært med siden starten av tråden? 

Huff, det er kjipt å vente på noe som man ikke vet når kommer! Ikke minst kjipt å lese deres møte med helsevesenet når dere var til utredning. Veldig ugreit at de ikke undersøkte mannen og sa at dere måtte prøve i 6 mnd til! Man oppfordrer tross alt par til å oppsøke hjelp etter 1 år, så skjønner ikke hvordan de har hold til å si at dere skal prøve lengre?? Klem til deg, håper du får tidenes julepresang da ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6dpo og ømme bryster. Tok en test i morges som visste en svaaaak skyggestrek, men det får jeg hele tiden så ingenting å juble for enda. Eggløsning denne måneden var preget av syke mengder elslim og store kviseutbrudd,  etterfulgt av stikking i venstre side mage ( i to dager). Nå er brystvortene mine superømme og harvært det siden 3 dpo. Jeg pleier ikke å ha ømmebryster. Har en god følelse denne måneden, så håper jeg ikke blir skuffet.

Endret av Kim91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2018 den 10.41, AnonymBruker skrev:

Hahah jeg googler jeg også! Lykke til 💙

Anonymkode: fd67b...000

Testa i dag, helt negativ.

Har merket at jeg har fått veldig fett hår da. Jeg bruker vanligvis å vaske håret 1-2 dager i uka,men nå er det fett etter 1,5 dag. Så klart har jeg googla, og så klart er det de som melder det som sitt tidligste tegn! :fnise: Alt er jo tegn - alt fra kviser til regnvær, blir jo helt tussete av å gå og kjenne. Men så er det så vanskelig å IKKE kjenne, for det er jo reelle fysiske ting jeg kjenner på kroppen! 

------------------------

-Josefine

Anonymkode: 965f9...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 25 år her, med samboer på 28 år. Kastet pillene i juli. Tenkte for meg selv at dette kom til å skje fort, er jo så mange som blir gravide i hytt og pine på og uten prevensjon 🙈 aldri hatt særlig tålmodighet. I starten testet jeg hele tiden. Nå har jeg jo innsett at det er ganske meningsløst 😄 men man sitter selvfølgelig å ser etter tegn og får store forhåpninger. Like skuffa hver gang mensen kommer. Hvem skulle tro at det skulle være så vanskelig å bli gravid etter utallige historier av folk som har blitt gravide mens dem har gått på p piller 🤭 Krysser fingra for en liten spire snart ❤️ 

Anonymkode: f80c7...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 år her. Har prøvd halvhjertet i tre måneder, men dette er første gang vi har gått aktivt inn for å treffe EL.

 

Er ca. 7-8 dpo nå og fikk en stikkende følelse på venstre side av magen i går, i tillegg til en ømhetsfølelse på samme som har vart litt lengre. Kan nok ikke forvente noe svar på en test før tidligst til helgen, men er såå spent! Har også litt ømme bryster, men det har jeg hver måned på denne tiden, så det er ikke nytt. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jente 25 år her, med samboer på 28 år. Kastet pillene i juli. Tenkte for meg selv at dette kom til å skje fort, er jo så mange som blir gravide i hytt og pine på og uten prevensjon 🙈 aldri hatt særlig tålmodighet. I starten testet jeg hele tiden. Nå har jeg jo innsett at det er ganske meningsløst 😄 men man sitter selvfølgelig å ser etter tegn og får store forhåpninger. Like skuffa hver gang mensen kommer. Hvem skulle tro at det skulle være så vanskelig å bli gravid etter utallige historier av folk som har blitt gravide mens dem har gått på p piller 🤭 Krysser fingra for en liten spire snart ❤️ 

Anonymkode: f80c7...068

Deler i grunn samme historie som deg. Kastet pillene i juni, tenkte at det skulle gå så fort (andre blir jo gravide med et knips virker det som). Meeen, fortsatt ikke preggo og er på stimulering med letrozol i disse dager... 😬😫 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg!   25-år, gift med en mann på 29.  Har et barn på 1år, prøver på nr 2.   Hadde eggløsning for 10 dager siden, og fått to svakt positive/skyggestreker i dag.  Krysser fingrene for at det er en spire, og at den sitter!

Anonymkode: 6087d...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Deler i grunn samme historie som deg. Kastet pillene i juni, tenkte at det skulle gå så fort (andre blir jo gravide med et knips virker det som). Meeen, fortsatt ikke preggo og er på stimulering med letrozol i disse dager... 😬😫 

Får bare smøre oss med tålmodighet 😄 Som jeg har skjønt er det ikke unormalt at det tar litt tid. Men man blir nesten gal av å sitte å vente og se etter tegn 😛

Anonymkode: f80c7...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Deler i grunn samme historie som deg. Kastet pillene i juni, tenkte at det skulle gå så fort (andre blir jo gravide med et knips virker det som). Meeen, fortsatt ikke preggo og er på stimulering med letrozol i disse dager... 😬😫 

Kan jeg spørre hvordan du fikk begynt på letrozol så tidlig i prøvingen? Jeg kastet også pillene i juni, ser ikke ut til å ha fått tilbake eggløsning enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Kan jeg spørre hvordan du fikk begynt på letrozol så tidlig i prøvingen? Jeg kastet også pillene i juni, ser ikke ut til å ha fått tilbake eggløsning enda..

Hvordan vet du det? Ikke fått tilbake mensen? 

Anonymkode: fd67b...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det? Ikke fått tilbake mensen? 

Anonymkode: fd67b...000

Jeg har tempet siden juli. I starten tempet jeg ikke til et fast klokkeslett, og fikk en veldig hakkete kurve uten tydelig tempstigning. Begynte derfor å sette på alarm hver eneste morgen, men kurvene er like.. I tillegg har syklusen variert fra 23 til 43 dager. Nå er jeg på dag 37 i nåværende syklus, med mellomblødninger fra dag 11 til 14. Veldig forvirrende!  

Endret av Dovendyr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg har tempet siden juli. I starten tempet jeg ikke til et fast klokkeslett, og fikk en veldig hakkete kurve uten tydelig tempstigning. Begynte derfor å sette på alarm hver eneste morgen, men kurvene er like.. I tillegg har syklusen variert fra 23 til 43 dager. Nå er jeg på dag 37 i nåværende syklus, med mellomblødninger fra dag 11 til 14. Veldig forvirrende!  

Å.. :( Forsøk fastlegeb din? 

Anonymkode: fd67b...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å.. :( Forsøk fastlegeb din? 

Anonymkode: fd67b...000

Må vel ha prøvd/vært uten hormonell prevensjon i et år før man får hjelp?  Eller kan man ta noen enkle prøver hos fastlege i første omgang? Det er vel forhåpentligvis bare litt kluss etter mange år på pillene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får bare smøre oss med tålmodighet 😄 Som jeg har skjønt er det ikke unormalt at det tar litt tid. Men man blir nesten gal av å sitte å vente og se etter tegn 😛

Anonymkode: f80c7...068

Tid tar det, det er sikkert 😫 Håper vi blir gravide snart begge to 👏😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Kan jeg spørre hvordan du fikk begynt på letrozol så tidlig i prøvingen? Jeg kastet også pillene i juni, ser ikke ut til å ha fått tilbake eggløsning enda..

Jeg gikk til min gynekolog, privat. Sies jo at man kan få hjelp tidligere hvis man betaler (ved å gå privat). Akkurat grunnlag for gyn sin beslutning hvorfor jeg fikk det så tidlig i prøvingen vet jeg ikke, men vil tro gyn har tatt en totalvurdering med mye sykluskrøll de siste fem årene (siden jeg begynte på prevensjon). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jenta98 skrev:

9 dpo.. vet det er tidelig men jeg klarer ikke dy meg. Vært uten ppiller i 4 mnd nå. 

Er det en antydning?

 

E531B534-62AF-45C8-B36E-9610A3FA7E4C.jpeg

AD874131-CFCC-4E26-ACBD-C7EAFEDD5C0C.jpeg

EB878FB1-6DC6-42DC-9727-BED7095C7FB5.jpeg

E216F899-02C2-48A4-85BC-DE89857D1BDA.jpeg

Ser absolutt ingen antydning til strek nei, desverre.  Vet ikke hvor sensitive de testene er? Prøv med noen som er mer sensitive evt?

Anonymkode: 6087d...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...