Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

Slenger meg på her jeg 😊. Er 29 år, har samboer og et barn fra før. Er i pp1, og ca 10 dpo.

Kjenner på flere symptomer, og jeg kan ikke forstå at de skal være innbilt, for de er så tydelige 😅. Har murringer i magen, ømme brystvorter (det har jeg bare hatt når jeg har vært gravid), og jeg gråter veldig lett. I tillegg har jeg en voldsom sult og som ikke forsvinner når jeg spiser. 

Krysser fingrene for dere her inne! Blir helt nervevrak av denne prøvingen 😂.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Er det noen her som tar temperatur? :)

Jeg tar temperatur. Første runde denne mnd. Veldig deilig å se temperaturstigning og få bekreftet el. Tar du også temp? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, grønnplante skrev:

Jeg tar temperatur. Første runde denne mnd. Veldig deilig å se temperaturstigning og få bekreftet el. Tar du også temp? ☺️

Herlig! Ja, har tatt temp i ett års tid nå. Brukte Natural Cycles frem til nylig, nå bruker jeg Flo :)

Har hatt stabil syklus og temp har bekreftet EL hver mnd... bortsett fra denne. Men jeg har ikke opplevd det før, og jeg har hatt alle mine vanlige symptom på EL, så jeg skjønner det ikke 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kaiaermeg skrev:

Herlig! Ja, har tatt temp i ett års tid nå. Brukte Natural Cycles frem til nylig, nå bruker jeg Flo :)

Har hatt stabil syklus og temp har bekreftet EL hver mnd... bortsett fra denne. Men jeg har ikke opplevd det før, og jeg har hatt alle mine vanlige symptom på EL, så jeg skjønner det ikke 😔

Ah skjønner. Har du ikke hatt tempstigning eller er har stigningen vært men Flo har ikke markert når el var? Jeg bruker både Flo og Fertility Friend (og Femometer... skal ikke fortsette å logge i alle tre altså 😅) og har fått 3 ulike eldager denne mnd (cd 19-21) så er jo litt ulike måter å tolke på. 

Legg ut bilde av kurven din om du vil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, grønnplante skrev:

Ah skjønner. Har du ikke hatt tempstigning eller er har stigningen vært men Flo har ikke markert når el var? Jeg bruker både Flo og Fertility Friend (og Femometer... skal ikke fortsette å logge i alle tre altså 😅) og har fått 3 ulike eldager denne mnd (cd 19-21) så er jo litt ulike måter å tolke på. 

Legg ut bilde av kurven din om du vil? 

Har ikke hatt tempstigning :( i lutealfasen skal jo temp være over coverline, noe den langt i fra er... Flo har markert når den tror EL var, men se bildet, så skjønner du hva jeg mener 😕

Her er denne syklusen i Flo:

Screenshot_20180606-073242_Flo.thumb.jpg.a2f35b6e68ac3294f19c7ba03962f5e6.jpg

 

Og her er forrige mnd:

Screenshot_20180606-073459_Flo.thumb.jpg.527ffcfeac5cea7072f906aeadbe46f1.jpg

På siste ser man tydelig stigning og temp holder seg i hovedsak over CL, med unntak av noen tempdipper... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Har ikke hatt tempstigning :( i lutealfasen skal jo temp være over coverline, noe den langt i fra er... Flo har markert når den tror EL var, men se bildet, så skjønner du hva jeg mener 😕

Her er denne syklusen i Flo:

Screenshot_20180606-073242_Flo.thumb.jpg.a2f35b6e68ac3294f19c7ba03962f5e6.jpg

 

Og her er forrige mnd:

Screenshot_20180606-073459_Flo.thumb.jpg.527ffcfeac5cea7072f906aeadbe46f1.jpg

På siste ser man tydelig stigning og temp holder seg i hovedsak over CL, med unntak av noen tempdipper... 

Ah skjønner!😆 Tar du tempen til samme tid hver morgen? Hos meg stiger den gradvis utover dagen så om jeg tar den 1-1,5t tidligere eller senere blir det feil. Er den fra 26 tatt på et annet tidspunkt enn de andre? Eller kan den være påvirket av sykdom eller noe annet? For om man tar bort den temperaturen er jo første halvdel av temper under 36.3 og andre halvdel over 36.3. Men ikke like høyt i Lfasen som forrige mnd da. så vanskelig å tolke. Ligger vanligvis før el tempen din på under 36.4 og over opp mot 36.6-36.8? 😌

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, grønnplante skrev:

Ah skjønner!😆 Tar du tempen til samme tid hver morgen? Hos meg stiger den gradvis utover dagen så om jeg tar den 1-1,5t tidligere eller senere blir det feil. Er den fra 26 tatt på et annet tidspunkt enn de andre? Eller kan den være påvirket av sykdom eller noe annet? For om man tar bort den temperaturen er jo første halvdel av temper under 36.3 og andre halvdel over 36.3. Men ikke like høyt i Lfasen som forrige mnd da. så vanskelig å tolke. Ligger vanligvis før el tempen din på under 36.4 og over opp mot 36.6-36.8? 😌

 

Ja, med maks 10 min margin i hverdagen, men alltid samme sted og før jeg står opp. I helgene er det litt senere, men det har faktisk ikke kommet i veien for å påvise EL tidligere... 

Den 26. var faktisk tatt tidlig til tross for at det var lørdag, men jeg hadde migrene/hodepine natt til lørdag. Men som nevnt har faktisk ikke sykdom påvirket grafen noe særlig før, er derfor jeg virkelig ikke skjønner! Men bra innspill, det er jo mulig. :)

Ja, det stemmer. Før EL er det under 36.40 og etter EL har det vært fra 36.60-36.90... Legger ved en dump av syklusen før det igjen, kanskje det viser bedre i natural cycles :) tusen takk for innspill❤️ 

138722717_Screenshot_20180606-073233_NaturalCycles.thumb.jpg.d6c13771b8d88393314f26ad23ffe248.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Ja, med maks 10 min margin i hverdagen, men alltid samme sted og før jeg står opp. I helgene er det litt senere, men det har faktisk ikke kommet i veien for å påvise EL tidligere... 

Den 26. var faktisk tatt tidlig til tross for at det var lørdag, men jeg hadde migrene/hodepine natt til lørdag. Men som nevnt har faktisk ikke sykdom påvirket grafen noe særlig før, er derfor jeg virkelig ikke skjønner! Men bra innspill, det er jo mulig. :)

Ja, det stemmer. Før EL er det under 36.40 og etter EL har det vært fra 36.60-36.90... Legger ved en dump av syklusen før det igjen, kanskje det viser bedre i natural cycles :) tusen takk for innspill❤️ 

 

138722717_Screenshot_20180606-073233_NaturalCycles.thumb.jpg.d6c13771b8d88393314f26ad23ffe248.jpg

Ja skjønner. Kan jo kanskje være det at egget prøvde å slippe uten å gjøre det? 🤔

Veldig frusterende når det er slik. Min el kom også en uke senere enn jeg trodde, så første mnd bomma vi fullstendig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, grønnplante skrev:

Ja skjønner. Kan jo kanskje være det at egget prøvde å slippe uten å gjøre det? 🤔

Veldig frusterende når det er slik. Min el kom også en uke senere enn jeg trodde, så første mnd bomma vi fullstendig 🙈

Ja, det er det jeg mistenker :) I og med at det var knallpositiv EL-test på fredag kveld, og deretter så det ut som at den nylig hadde vært positiv mandags morgen... Tenkte ikke over å teste i helgen, pga jeg alltid har kort LH-topp, typ et par timer.  Ja, veldig! Håper bare det slipper snart - det virker i hvertfall ikke som at det har gjort det hittil...

Ååh, så kjedelig :(  Men det er gjerne vanskelig å treffe de første PP'ene om du f.eks. nettopp har sluttet på prevansjon - dere har heldigvis mange sjanser igjen 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Ja, det er det jeg mistenker :) I og med at det var knallpositiv EL-test på fredag kveld, og deretter så det ut som at den nylig hadde vært positiv mandags morgen... Tenkte ikke over å teste i helgen, pga jeg alltid har kort LH-topp, typ et par timer.  Ja, veldig! Håper bare det slipper snart - det virker i hvertfall ikke som at det har gjort det hittil...

Ååh, så kjedelig :(  Men det er gjerne vanskelig å treffe de første PP'ene om du f.eks. nettopp har sluttet på prevansjon - dere har heldigvis mange sjanser igjen 😄 

Ja dere får fortsette å legge inn aksjer jevnlig for sikkerhetsskyld 😄

Jeg synes nesten det å ikke vite når el kommer er mest slitsomt. Som du sier er er det nok spesielt slik etter nylig sluttet på prevansjon og foreløpig uregelmessig syklus. Startet altfor tidlig med å legge inn aksjer i denne pp og var omtrent tom for krutt når el endelig kom 🙈 

Synes dagene har gått greit raskt frem til nå, men nå går det sååå saaakte. Endte med å ta første test i dag 8dpo (eller 9 i følge Flo) 🙊- selvsagt helt blenda. Kommer nok til å ta en ny i morgen nå når jeg først har startet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, grønnplante skrev:

Ja dere får fortsette å legge inn aksjer jevnlig for sikkerhetsskyld 😄

Jeg synes nesten det å ikke vite når el kommer er mest slitsomt. Som du sier er er det nok spesielt slik etter nylig sluttet på prevansjon og foreløpig uregelmessig syklus. Startet altfor tidlig med å legge inn aksjer i denne pp og var omtrent tom for krutt når el endelig kom 🙈 

Synes dagene har gått greit raskt frem til nå, men nå går det sååå saaakte. Endte med å ta første test i dag 8dpo (eller 9 i følge Flo) 🙊- selvsagt helt blenda. Kommer nok til å ta en ny i morgen nå når jeg først har startet. 

Yep, vi kjører på hver dag/annenhver dag frem til mens denne gang, tenker jeg - bare for å være sikker 😂

Haha 😅Ja, det kan tære på om man skal gi ALT i to-tre uker i strekk. Etter hvert ser du forhåpentligvis et mønster og ser om syklusen din er regelmessig og stabil - da er det mye enklere å planlegge når  man skal legge inn aksjer :)

Er nok mange som går i den "fella", ja 😂Jeg gjorde det selv de første syklusene, testet fra ca. 7-8 dpo... nå har jeg blitt liiiitt flinkere og venter til ca. 10 dpo 😂 Men det er bare fordi jeg fikk svak positive fra ca. 9 dpo sist jeg ble gravid, som endte i BO/SA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart 3 mnd siden fødsel og har hatt mensen to runder, ca 40 dager syklus. Før svangerskapet var den på 33 dager, noen som har erfaring med om det er slik det blir værende?

Anonymkode: a77c7...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snart 3 mnd siden fødsel og har hatt mensen to runder, ca 40 dager syklus. Før svangerskapet var den på 33 dager, noen som har erfaring med om det er slik det blir værende?

Anonymkode: a77c7...bde

Da jeg fikk tilbake mensen ca ett år etter fødselen var det litt forskjellig fra måned til måned, men etter en stund stabiliserte den seg på 40 dager. Men du har nylig fått den tilbake, så det er ikke sikkert det er der syklusen vil være. Den kan være ganske ustabil en stund fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min og jeg prøver, etter to spontanaborter. 

Ble uplanlagt gravid i høst, men før vi rakk å ta noen avgjørselse ble det en spontanabort. (Jeg ville, men han var helt uforberedt på tanken. Han syntes ikke det passet, men det var selvfølgelig opptil meg og han kom til å være med på alt.) Imidlertid satte det i gang tankene, vi bestemte oss for å fortsette uten prevensjon, og «se hva som skjer». Ble gravid igjen i våres, da var det ingen tvil om hva vi ville! Ble så sykt glade! Men så ble det spontanabort igjen. Og etter det har vi prøvd. Men pga. jobb har vi nå et lengre opphold fra hverandre, så da går det jo ikke å time ting og det blir litt på vent til etter sommeren. Men jeg er så fryktelig utålmodig! 

Det er så rart, egentlig, for før jeg traff mannen i mitt liv (jeg var 27) hadde jeg ikke noe ønske om barn i det hele tatt. Men da jeg traff ham (tilfeldig), visste jeg med en gang at «denne mannen VIL jeg ha barn med». Ikke nødvendigvis med en gang, men en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg endelig blitt satt på Provera og Letrozol, så da blir det noen spennende uker fremover! Noen som har erfaringer de gjerne vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og litt tempe-spørsmål! (kanskje vi skulle hatt en egen tempe-tråd?) 

Jeg har i alle fall forventet å få EL siden søndag. Pleier vanligvis å ha EL på CD 11 eller CD12. Forrige PP var den på CD 14. Nå er jeg på CD 16.

 34646037_10160301319370543_4861750215675215872_n.thumb.jpg.a2aee65de34a64819acb0fb9ab13a329.jpg

Altså, ingen tegn til EL, og generelt veldig ustabil graf. Jeg jobber turnus, så er ikke alltid jeg får tempet helt likt, men vis jeg legger forrige mnd under, så ser dere at det var en ganske jevn kurve fordeom, så tror ikke det har så mye å si. (og det er snakk om en time forskjell i temping, ikke mer. 

34759160_10160301319395543_9135199875846111232_n.thumb.jpg.b2ad5f32caee8abeff2247881b853f3e.jpg

Jeg fikk nesten positiv EL-test på søndag og mandag, men hadde ikke flere, så fikk ikke testet til helt positiv. Tanker? Får ikke kroppen til å slippe egget denne mnd? "problemet" er litt at jeg skal måle progesteron hos lege 6 dager før IKM. Men det har vel ingen hensikt om jeg ikke får EL? Slik jeg hadde forventet EL, skulle jeg målt progesteron til mandag. 

 

Jeg har hatt helt stabil syklus siden jeg sluttet på p-pille, så er rart om det plutselig begynner å klusse nå... 

Endret av bondekone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bondekone: Synes det ser ut som el kan ha vært samme dag som positiv el test. Men ser på den andre grafen at du pleier å ligge litt høyere i temp. Men det kan jo variere med tidspunkt. 

Min graf så sånn hoppete ut tidligere i mnd når jeg ikke var så nøye på tidspunkt. Endret til alarm 6:30 og nå er den mye mer stabil ☺️ Men har sett på Fertility Friend at noen av de som jobbe skift tar tempen etter tre timer dyp søvn uansett når på dagen.

Men du har jo klart mønster forrige mnd selv om noen av temperaturene sikkert er litt off. 

Krysser fingrene for at kurven fortsetter oppover for deg 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bondekone

Det hadde vært fint med en egen tempetråd, ja! 😄

Jeg er enig med @grønnplante. Om tempen fortsetter å stige ville jeg ha sagt at egget slapp samme dag som positiv test. Det har skjedd meg omtrent hver syklus i 1 år nå :) Håper den fortsetter å stige!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...