Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

Nå har det gått 9 dager siden jeg kjente første tegn til mensen smerter( vondt i eggstokkene, murring i korsryggen og en del stikninger) 

har endå ikke fått TR, og har superømme brystvorter. De føles sår når jeg tar på de. Er snart 3 uker siden jeg sluttet på p pillene. De siste dagene har jeg vært helt utslitt, og kunne sovet hele dagen. Har hatt bortfallsblødningen etter pilleslutt, men ikke noe mer enn det. Har tatt test, men er negativ. Kjenner jeg blir så sliten av alle disse symptomene, men negativ nest. Kan endå være fortidlig å teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kom mensen i pp3, og en ny runde venter.. forrige gang klaffet det i pp4, så håper veldig at det gjør det nå også:) tror jeg skal gå til innkjøp av el-tester denne gangen, for har ikke like mye tolmodighet nå som sist merker jeg.. kanskje noe med at datteren min maser om en lillebror eller lillesøster omtrent annenhver dag, og vi har jo så lyst på det selv også ☺️

Anonymkode: c8d89...3be

Masse lykke til! Hvis jeg ikke er gravid nå, så skal jeg og begynne med EL test når mensen melder sin annkomst (når mensen er ferdig) Er 5 dager over tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BethD skrev:

Jeg har EL idag,og er så spent på å komme meg i DPO land at jeg dirrer...!!

Lykke til 😃😃 spennende men nervepirrende tider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
Akkurat nå, Mary11111 skrev:

Lykke til 😃😃 spennende men nervepirrende tider

Ja det er superspennende og nervepirrende.. huff...vil bare skru tiden frem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BethD skrev:

Ja det er superspennende og nervepirrende.. huff...vil bare skru tiden frem..

Har dere prøvd lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BethD
Akkurat nå, Mary11111 skrev:

Har dere prøvd lenge?

Nei.. siden januar... har greid å bli gravide 2 ganger i år men den ene endte i SA og den andre var en BO.. så det har ikke vært den letteste reisen for oss,så vi håper at vi greier å treffe denne gangen også og at det er vår tur..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BethD skrev:

Nei.. siden januar... har greid å bli gravide 2 ganger i år men den ene endte i SA og den andre var en BO.. så det har ikke vært den letteste reisen for oss,så vi håper at vi greier å treffe denne gangen også og at det er vår tur..:)

Åja uff! Vi krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, BethD skrev:

Noen andre som er utålmodige i DPO land..??

Tok test på tirsdag som var negativ, så er nok ikke gravid 😫 selvom tegn er der, og ingen mens, men ja!! Helt forferdelig å vente 😣😣 

hvilke dpo dag er du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
2 minutter siden, Mary11111 skrev:

Tok test på tirsdag som var negativ, så er nok ikke gravid 😫 selvom tegn er der, og ingen mens, men ja!! Helt forferdelig å vente 😣😣 

hvilke dpo dag er du på?

Hvilken dpo er du? Er jo ikke sikkert det er for sent om du ikke har fått mensen :) 

 

3 dpo her:alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BethD skrev:

Hvilken dpo er du? Er jo ikke sikkert det er for sent om du ikke har fått mensen :) 

 

3 dpo her:alice:

Er så vanskelig å si, siden jeg sluttet på p pillene 1 mai. Så tar ofte lang tid før mensen kommer tilbake. Men ellers skulle jeg hatt den 15 mai. Men har hatt en del symptomer, så har trodd at jeg kanskje ble gravid rett etter pille slutt som mange blir. 

Da må du nok smøre deg litt med tolmådighet 😋 masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
1 minutt siden, Mary11111 skrev:

Er så vanskelig å si, siden jeg sluttet på p pillene 1 mai. Så tar ofte lang tid før mensen kommer tilbake. Men ellers skulle jeg hatt den 15 mai. Men har hatt en del symptomer, så har trodd at jeg kanskje ble gravid rett etter pille slutt som mange blir. 

Da må du nok smøre deg litt med tolmådighet 😋 masse lykke til!

Regner med du fortsetter å teste :) Spennende da :D 

Ja jeg trenger en god dose tålmodighet...heldigvis blir det en lang dag på jobb imorgen,så rett ut på farten ,hele helgen.. så regner med det går fort :) Håper vertfall det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, BethD skrev:

Regner med du fortsetter å teste :) Spennende da :D 

Ja jeg trenger en god dose tålmodighet...heldigvis blir det en lang dag på jobb imorgen,så rett ut på farten ,hele helgen.. så regner med det går fort :) Håper vertfall det :)

Ja, får kanskje ta en test til i slutten av uken 😍 

bli spennendes! Må gi en lyd her når du vet noe mer 😃😃 kjekt å følge andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
8 minutter siden, Mary11111 skrev:

Ja, får kanskje ta en test til i slutten av uken 😍 

bli spennendes! Må gi en lyd her når du vet noe mer 😃😃 kjekt å følge andre

Ja det må du :)

Syns også det er veldig spennende å følge andre, man lever seg liksom sånn inn :) vertfall gjør jeg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at man kan teste positivt seinere enn 14 dpo også da jenter :nori:

Anonymkode: 7b75a...9dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

husk at man kan teste positivt seinere enn 14 dpo også da jenter :nori:

Anonymkode: 7b75a...9dc

Ja 🙊 men vil ikke ha for høye forventninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

husk at man kan teste positivt seinere enn 14 dpo også da jenter :nori:

Anonymkode: 7b75a...9dc

Jada, haha :fnise: overivrig sa du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut som om vi blir sendt til gynekolog for undersøkelse. Skal bare gjennom en annen undersøkelse først, så ville legen sende henvisning etter det. Skal og denne syklusen ta progesteronprøve en uke før IKM. Jeg har mistenkt litt lavt progesteron (spotter fra dpo 7-8, lutealfase på 11 dager).Legen viste veldig lite om dette, men ville følge det opp. Så får vi se etter det! Skummelt å tenke på at vi faktisk nå står på trappen for å få hjelp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, bondekone skrev:

Nå ser det ut som om vi blir sendt til gynekolog for undersøkelse. Skal bare gjennom en annen undersøkelse først, så ville legen sende henvisning etter det. Skal og denne syklusen ta progesteronprøve en uke før IKM. Jeg har mistenkt litt lavt progesteron (spotter fra dpo 7-8, lutealfase på 11 dager).Legen viste veldig lite om dette, men ville følge det opp. Så får vi se etter det! Skummelt å tenke på at vi faktisk nå står på trappen for å få hjelp....

Det trenger ikke være så veldig dramatisk å få hjelp :) Kanskje det er noen piller som skal til? Jeg fant ganske tidlig ut i prøvingen at jeg har pcos og at EL ikke kom hver syklus, gikk rett i kjelleren, men etter en mnd, ved hjelp av medisiner, var jeg gravid :)

Håper alt ordner seg :hjerte: Skjønner det er skummelt at noe kan være galt, men det trenger ikke være helt krise likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...