Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

Langbein86, da har du nok ikke hatt EL nei. Men om syklusene er så ustabile kan den jo komme fremdeles denne pp :) Jeg temper også for første gang denne mnd, har kun tempet 7 dager så langt da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det her er første pp og er plutselig på dag 30 i syklusen har vært kvalm hver dag i snart 2 uker, hatt litt stikkinger nederst i ryggen og i lyskene, ingen tegn til tr ennå virker det som. Lurer bare på om det er noen andre enn meg som ser den svake røde streken til venstre for den lilla flekken. Den streken var der i går også men mye svakere, og nå som testen har tørket har den blitt mye tydeligere (synes ikke så godt på bildet som i virkeligheten). Jordmor sa at teststreken bare får farge hvis det er tilstrekkelig med HCG i urinen, men jeg tørr ennå ikke å juble, og er fortsatt i tvil.

BABD1A2E-EC60-4354-9B30-BBB3D2025FC3.jpeg

Anonymkode: 9dce8...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg slutte på pillen 2 mai, etter å ha brukt det i 10 år. Jeg fikk bortfallsblødningen 3 dager etterpå, som varte i 1,5 dag ca. Ikke blod, men brunete «slim» 

jeg har i går og i dag hatt smerter helt nederst i magen, eggstokkene og en slags krampe/stikninger i høyre side. Etter syklusen min på p pillene, så skal jeg ha mensen rundt 15-17 mai, men om syklusen min er anderledes nå det vet jeg ikke. Spørsmålet er, hva tror dere de smertene er? EL eller festesmerter? Jeg pleier ikke å få slike smerter ved mensen. Er så usikker, siden jeg vet ikke hvordan syklusen min er, og da i forhold til når jeg har EL. 

Men så ett spørsmål til. Skal man begynne å telle syklusen på nytt ifra bortfallsblødningen?

Fra en ivrig prøver på å bli gravid 👶🏼

Anonymkode: 7c001...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg slutte på pillen 2 mai, etter å ha brukt det i 10 år. Jeg fikk bortfallsblødningen 3 dager etterpå, som varte i 1,5 dag ca. Ikke blod, men brunete «slim» 

jeg har i går og i dag hatt smerter helt nederst i magen, eggstokkene og en slags krampe/stikninger i høyre side. Etter syklusen min på p pillene, så skal jeg ha mensen rundt 15-17 mai, men om syklusen min er anderledes nå det vet jeg ikke. Spørsmålet er, hva tror dere de smertene er? EL eller festesmerter? Jeg pleier ikke å få slike smerter ved mensen. Er så usikker, siden jeg vet ikke hvordan syklusen min er, og da i forhold til når jeg har EL. 

Men så ett spørsmål til. Skal man begynne å telle syklusen på nytt ifra bortfallsblødningen?

Fra en ivrig prøver på å bli gravid 👶🏼

Anonymkode: 7c001...ea5

Kan være eggløsning. Du kan kjøpe eggløsningstester for å finne ut av det, eller starte med temping for å være sikker på at el ha vært :) 

Anonymkode: 04819...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) 

Slenger meg på denne tråden. Jeg er på dpo 14, pp1. Har tempet for første gang denne syklusen (når vi bestemte oss for å begynne å prøve), og benytter fertility friend for å se temperaturkurven. 

Er det noen erfarne "tempere" som kan gi en tilbakemelding på kurven min? Legger ved et bilde :-)

Jeg sluttet på p-piller i oktober 2017 (brukt kondom fram til denne syklusen). Har hatt noe ustabile sykluser i månedene etter pilleslutt, og nokså lange sykluser (34 dager, 37 dager, 31 dager osv. Forrige måned var 31 dager). Har ikke tempet tidligere, som sagt, så jeg vet ikke lengden på lutealfasen. Men ikke noe tegn til synkende temp foreløpig.

Som bildet viser testet jeg negativt 10 dpo og 12 dpo. Av "symptomer" har jeg hatt rikelig med utflod siden dpo 4, og murringer/trykk siden dpo 2. Har flere ganger den siste uken tenkt at nå kommer tr, grunnet murringene, men nei. 

Er redd disse "symptomene" bare er normal tilstand i lutealfasen, ettersom jeg ikke har tenkt over dette før. Men jeg vet at jeg tidligere bare har tenkt over menssmerter 1-2 dager før tr. Føler også at det har vært mer utflod enn normalt..

 

Dette ble litt langt, men håper som dere skjønner at det kan være en sjanse for graviditet. Har egentlig bestemt meg for ikke å teste, og heller vente på tr (som jeg håper aldri kommer).. Er litt nedslått etter negativ test 12 dpo, men kan jo ha vært for tidlig å teste? Takker på forhånd for innspill, og tilbakemeldinger på tempkurven :-)

PP1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håp&glede: Er ingen erfaren temper, har kun gjort det i 10 dager selv så har ikke så mye å komme med. Men gøy å se andre sine kurver, ser jo ut som et godt tegn at tempen ikke har gått ned enda. Krysser uansett fingrene for deg. Er vel fremdeles 15-20% sjanse for falsk negativ 12dpo ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Håp&Glede skrev:

Hei :-) 

Slenger meg på denne tråden. Jeg er på dpo 14, pp1. Har tempet for første gang denne syklusen (når vi bestemte oss for å begynne å prøve), og benytter fertility friend for å se temperaturkurven. 

Er det noen erfarne "tempere" som kan gi en tilbakemelding på kurven min? Legger ved et bilde :-)

Jeg sluttet på p-piller i oktober 2017 (brukt kondom fram til denne syklusen). Har hatt noe ustabile sykluser i månedene etter pilleslutt, og nokså lange sykluser (34 dager, 37 dager, 31 dager osv. Forrige måned var 31 dager). Har ikke tempet tidligere, som sagt, så jeg vet ikke lengden på lutealfasen. Men ikke noe tegn til synkende temp foreløpig.

Som bildet viser testet jeg negativt 10 dpo og 12 dpo. Av "symptomer" har jeg hatt rikelig med utflod siden dpo 4, og murringer/trykk siden dpo 2. Har flere ganger den siste uken tenkt at nå kommer tr, grunnet murringene, men nei. 

Er redd disse "symptomene" bare er normal tilstand i lutealfasen, ettersom jeg ikke har tenkt over dette før. Men jeg vet at jeg tidligere bare har tenkt over menssmerter 1-2 dager før tr. Føler også at det har vært mer utflod enn normalt..

 

Dette ble litt langt, men håper som dere skjønner at det kan være en sjanse for graviditet. Har egentlig bestemt meg for ikke å teste, og heller vente på tr (som jeg håper aldri kommer).. Er litt nedslått etter negativ test 12 dpo, men kan jo ha vært for tidlig å teste? Takker på forhånd for innspill, og tilbakemeldinger på tempkurven :-)

PP1.png

Jeg har tempet i ca 1 år nå, og synes du har en flott kurve! Du har god stigning som bekrefter EL. Jeg ser at du ikke tok EL-test dagen temperaturen var på sitt laveste - det kan godt hende du hadde fått en positiv test da, og så har den holdt seg positiv til dagen etterpå. Vil absolutt si at egget slapp enten CD19 eller 20. Angående kurven din videre er det veldig vanskelig å si om den tyder på en graviditet eller ei, for alle har ulike mønster. MEN, om du vanligvis har en lutealfase på 14 dager, og tempen din fremdeles er høy, ville jeg absolutt testet i dag! Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Jeg har tempet i ca 1 år nå, og synes du har en flott kurve! Du har god stigning som bekrefter EL. Jeg ser at du ikke tok EL-test dagen temperaturen var på sitt laveste - det kan godt hende du hadde fått en positiv test da, og så har den holdt seg positiv til dagen etterpå. Vil absolutt si at egget slapp enten CD19 eller 20. Angående kurven din videre er det veldig vanskelig å si om den tyder på en graviditet eller ei, for alle har ulike mønster. MEN, om du vanligvis har en lutealfase på 14 dager, og tempen din fremdeles er høy, ville jeg absolutt testet i dag! Lykke til :) 

Tusen takk for tilbakemelding, Kaiaermeg! :-) 

Jeg synes også det definitivt ser ut til at el har forekommet ja, i det minste ;-) 

Videre kurve er jo vanskelig å si noe om, ettersom dette er min første... Og derfor vet jeg heller ikke hva lengden på min vanlige lutealfase er.. Vet bare at 14 dager er gjennomsnittet. Kunne nok testet i dag, men er redd for resultatet. Haha! Har bestemt meg for at onsdag 16. mai (16 dpo) blir ny testdag, dersom tr holder seg unna og tempen holder seg stabil. Dersom den er negaitv på onsdag, så er det vel avgjort...? Vet at håpet er der fram til tr kommer, men er vel ikke vanlig med negativ 16 dpo og likevel være gravid? Den negative 12 dpo sitter litt i meg kjenner jeg...

Forøvrig så sier FF "Mulig trifasisk kurve fra CD27" -og det er jo også positivt...?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Håp&Glede skrev:

Hei :-) 

Slenger meg på denne tråden. Jeg er på dpo 14, pp1. Har tempet for første gang denne syklusen (når vi bestemte oss for å begynne å prøve), og benytter fertility friend for å se temperaturkurven. 

Er det noen erfarne "tempere" som kan gi en tilbakemelding på kurven min? Legger ved et bilde :-)

Jeg sluttet på p-piller i oktober 2017 (brukt kondom fram til denne syklusen). Har hatt noe ustabile sykluser i månedene etter pilleslutt, og nokså lange sykluser (34 dager, 37 dager, 31 dager osv. Forrige måned var 31 dager). Har ikke tempet tidligere, som sagt, så jeg vet ikke lengden på lutealfasen. Men ikke noe tegn til synkende temp foreløpig.

Som bildet viser testet jeg negativt 10 dpo og 12 dpo. Av "symptomer" har jeg hatt rikelig med utflod siden dpo 4, og murringer/trykk siden dpo 2. Har flere ganger den siste uken tenkt at nå kommer tr, grunnet murringene, men nei. 

Er redd disse "symptomene" bare er normal tilstand i lutealfasen, ettersom jeg ikke har tenkt over dette før. Men jeg vet at jeg tidligere bare har tenkt over menssmerter 1-2 dager før tr. Føler også at det har vært mer utflod enn normalt..

 

Dette ble litt langt, men håper som dere skjønner at det kan være en sjanse for graviditet. Har egentlig bestemt meg for ikke å teste, og heller vente på tr (som jeg håper aldri kommer).. Er litt nedslått etter negativ test 12 dpo, men kan jo ha vært for tidlig å teste? Takker på forhånd for innspill, og tilbakemeldinger på tempkurven :-)

PP1.png

Du skriver at du er 14 dpo i dag, da vil en test vise om du er gravid eller ikke, selvsagt kan du få falsk negativ nå, men det hører til sjeldenhetene. De fleste får positiv test 14 dpo :) 12 dpo har nok bare vært for tidlig! 

Anonymkode: 7b75a...9dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at du er 14 dpo i dag, da vil en test vise om du er gravid eller ikke, selvsagt kan du få falsk negativ nå, men det hører til sjeldenhetene. De fleste får positiv test 14 dpo :) 12 dpo har nok bare vært for tidlig! 

Anonymkode: 7b75a...9dc

Ja, 14 dpo i dag.. Kunne nok testet, men kjenner at jeg er litt redd for resultatet.. Ettersom jeg ikke vet lengden på lutealfasen min kan det jo også hende at jeg fremdeles er før ikm (f.eks hvis jeg har 16 dager), og da kaaaan jo en test fremdeles vise negativ, men bli positiv etter ikm. :bond: Så jeg tror 16 dpo blir testdag! Bare tr holder seg unna og tempen forblir høy så lenge :phaedra:
Men fint å høre at negativ 12 dpo ikke betyr at alt håp er ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått ekstremt oljete hud etter de sluttet på pillen? Sluttet for 14 dager siden, og de siste 2-3 dagene har jeg utrolig oljete hud, noe jeg aldri har slete med

Anonymkode: 7c001...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Håp&Glede skrev:

Ja, 14 dpo i dag.. Kunne nok testet, men kjenner at jeg er litt redd for resultatet.. Ettersom jeg ikke vet lengden på lutealfasen min kan det jo også hende at jeg fremdeles er før ikm (f.eks hvis jeg har 16 dager), og da kaaaan jo en test fremdeles vise negativ, men bli positiv etter ikm. :bond: Så jeg tror 16 dpo blir testdag! Bare tr holder seg unna og tempen forblir høy så lenge :phaedra:
Men fint å høre at negativ 12 dpo ikke betyr at alt håp er ute!

Selv med en lutealfase på 20 dager så vil man få positiv test 14 dpo 😄 jeg har lutealfase på 19 dager (!!)😰 og testet positivt 13 dpo. Hele 6 dager før mens var ventet 😁

men altså, du er jo rågod som klarer å holde deg så lenge! Og er jo faktisk bedre å vente litt ekstra lenge for mest mulig korrekt svar 😬😬 gleder meg til å høre resultatet når du tester 🙏🏼

Anonymkode: 7b75a...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv med en lutealfase på 20 dager så vil man få positiv test 14 dpo 😄 jeg har lutealfase på 19 dager (!!)😰 og testet positivt 13 dpo. Hele 6 dager før mens var ventet 😁

men altså, du er jo rågod som klarer å holde deg så lenge! Og er jo faktisk bedre å vente litt ekstra lenge for mest mulig korrekt svar 😬😬 gleder meg til å høre resultatet når du tester 🙏🏼

Anonymkode: 7b75a...9dc

Hehe :biggrin: Ja, jeg vet at man kan få positivt opptil 6 dager før ikm. Derfor jeg testa både 8 dpo, 10 dpo og 12 dpo :laugh: Men med negativ også dag 12 tenkte jeg at nå kommer vel tr, og det er det.. Det var litt nedslående, så nå er jeg redd for å håpe.
Men, dersom den er negaitv også 16 dpo (og fremdeles ingen mens) er det garantert bare forsinket mens da eller? Eller kan det fremdeles da være usikkerhet?
Føler jeg må forberede meg på alle utfall her.. Haha! 

Skal si ifra når jeg har testa. Håper jeg ikke sprekker, og tester i morgen :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare heier litt på dere fra sidelinja jeg :) Blir 2019 på meg pga kronisk sykdom og deltakelse på legemiddelstudie. Selv om det er kjipt å vente, må min egen helse på plass først. Er 27 og sambo snart 30. Vi har både jobber, rekkehus og stasjonsvogn, så bare en ting som mangler hos oss nå:) 

Går på p-piller, men hopper ikke over mens. Noen som har tanker om når en bør droppe hormonprevensjon og gå over på kondomer? Har lite lyst å vente i måneder på stabil mens når januar kommer med klarsignal. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Håp&Glede skrev:

Ja, 14 dpo i dag.. Kunne nok testet, men kjenner at jeg er litt redd for resultatet.. Ettersom jeg ikke vet lengden på lutealfasen min kan det jo også hende at jeg fremdeles er før ikm (f.eks hvis jeg har 16 dager), og da kaaaan jo en test fremdeles vise negativ, men bli positiv etter ikm. :bond: Så jeg tror 16 dpo blir testdag! Bare tr holder seg unna og tempen forblir høy så lenge :phaedra:
Men fint å høre at negativ 12 dpo ikke betyr at alt håp er ute!

Jeg testet 7-8 dpo og idag 9-10 dpo, begge negative😞 hadde positiv eggløsningstest 4 mai. Håper jeg bare har testet for tidlig.. har mye murringer og puppene er ikke til å ta på en gang :/ også masse vann i kroppen. Er bare pp1, men ønsker det så gjerne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Håp&Glede skrev:

Tusen takk for tilbakemelding, Kaiaermeg! :-) 

Jeg synes også det definitivt ser ut til at el har forekommet ja, i det minste ;-) 

Videre kurve er jo vanskelig å si noe om, ettersom dette er min første... Og derfor vet jeg heller ikke hva lengden på min vanlige lutealfase er.. Vet bare at 14 dager er gjennomsnittet. Kunne nok testet i dag, men er redd for resultatet. Haha! Har bestemt meg for at onsdag 16. mai (16 dpo) blir ny testdag, dersom tr holder seg unna og tempen holder seg stabil. Dersom den er negaitv på onsdag, så er det vel avgjort...? Vet at håpet er der fram til tr kommer, men er vel ikke vanlig med negativ 16 dpo og likevel være gravid? Den negative 12 dpo sitter litt i meg kjenner jeg...

Forøvrig så sier FF "Mulig trifasisk kurve fra CD27" -og det er jo også positivt...?

 

 

Skjønner :) Du er flink som holder deg så lenge, håper du får to streker! Det er vanskelig å si når det er "avgjort" mtp at folk kan produsere hcg i ulikt tempo, egget kan ha blitt befruktet men festet seg senere enn antatt osvosv. For meg vil det være avgjort 14 dpo siden jeg omtrent kan stille klokka etter syklusen min, men det vil være noe annet i ditt tilfelle siden du ikke er helt sikker på lengden :)

Jeg har også brukt FF, og Natural Cycles forøvrig, og har fått trifasisk kurve flere ganger uten at det har betydd noe. Det var det jeg mente med at det er vanskelig å tyde en kurve - for hos noen kan trifasisk indikere graviditet, og hos andre kan det betyr ingenting, og for andre igjen kan det bety begge deler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Srola skrev:

Jeg bare heier litt på dere fra sidelinja jeg :) Blir 2019 på meg pga kronisk sykdom og deltakelse på legemiddelstudie. Selv om det er kjipt å vente, må min egen helse på plass først. Er 27 og sambo snart 30. Vi har både jobber, rekkehus og stasjonsvogn, så bare en ting som mangler hos oss nå:) 

Går på p-piller, men hopper ikke over mens. Noen som har tanker om når en bør droppe hormonprevensjon og gå over på kondomer? Har lite lyst å vente i måneder på stabil mens når januar kommer med klarsignal. 

 

For meg gikk det 1 år før jeg fikk mensen etter å ha slutta på ppiller. Så jeg ville ikke ha venta for lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Håp&Glede skrev:

Hehe :biggrin: Ja, jeg vet at man kan få positivt opptil 6 dager før ikm. Derfor jeg testa både 8 dpo, 10 dpo og 12 dpo :laugh: Men med negativ også dag 12 tenkte jeg at nå kommer vel tr, og det er det.. Det var litt nedslående, så nå er jeg redd for å håpe.
Men, dersom den er negaitv også 16 dpo (og fremdeles ingen mens) er det garantert bare forsinket mens da eller? Eller kan det fremdeles da være usikkerhet?
Føler jeg må forberede meg på alle utfall her.. Haha! 

Skal si ifra når jeg har testa. Håper jeg ikke sprekker, og tester i morgen :nordvesta:

Jeg hadde ikke gitt opp håpet om testen var negativ 16 dpo heller!! Er jo håp så lenge tanta holder seg borte 🙏🏼😬 det sies at 14 dager etter eggløsning så er testen sikker, men så leser man stadig vekk om de som ikke får positiv test før leeeeeenge etter ikm! 🙏🏼 

Gleder meg til å høre resten 💫💫 babystøv sendes!

Anonymkode: 7b75a...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Srola skrev:

Jeg bare heier litt på dere fra sidelinja jeg :) Blir 2019 på meg pga kronisk sykdom og deltakelse på legemiddelstudie. Selv om det er kjipt å vente, må min egen helse på plass først. Er 27 og sambo snart 30. Vi har både jobber, rekkehus og stasjonsvogn, så bare en ting som mangler hos oss nå:) 

Går på p-piller, men hopper ikke over mens. Noen som har tanker om når en bør droppe hormonprevensjon og gå over på kondomer? Har lite lyst å vente i måneder på stabil mens når januar kommer med klarsignal. 

 

Hei Srola! :tongue: 
Så hyggelig med litt "heiing" fra sidelinja. Vi er i nokså lik situasjon med tanke på alder og livssituasjon. Jeg er 26 og mannen min er 28. Gift, jobber, hus og bil på plass. Mangler bare en liten en :hjerte:
Krysser fingrene for deg og ønsker deg riktig god bedring! Håper du er mer enn klar, både i sinn og kropp, til neste år. Viktig at helsa er på plass.

Jeg er bare i pp1 (og håper det holder med denne ene :nordvesta:), men sluttet med p-piller i oktober 2017. Brukte kondom fram til i slutten av april i år da vi begynte å prøve. Er nå på CD34, dpo 14 og usikker på status egentlig. Hehe. Men jeg kan si så mye som at jeg har hatt ustabile sykluser fra jeg sluttet med piller. De sier det kan ta opptil 1 år før kroppen er helt stabil igjen, mtp. syklus. Hvor mye dette har å si for sjansen for å bli gravid raskt vet jeg ikke. Sannsynligvis ikke så mye, så lenge du finner el i den gitte syklusen. Men det er jo litt vanskeligere når de er ustabile. Jeg har hatt fra 26 dager og opp i 39 dager på det lengste. Og det er jo da over 6 måneder siden jeg sluttet. Men som sagt bare pp1, med uvisst utfall, så kan ikke utale meg mer enn det :phaedra:

Sender en god klem til deg i ventetiden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym922 skrev:

Jeg testet 7-8 dpo og idag 9-10 dpo, begge negative😞 hadde positiv eggløsningstest 4 mai. Håper jeg bare har testet for tidlig.. har mye murringer og puppene er ikke til å ta på en gang :/ også masse vann i kroppen. Er bare pp1, men ønsker det så gjerne :(

Da er vi i samme situasjon, jeg er bare litt lenger uti dpo-land. Min test var negativ også 12 dpo... Men håpet lever fremdeles, snart 15 dpo og ingen tr. Tro om jeg skal teste igjen i morgen... (1 pp her også).

Ønkser deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...