Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg har en veldig god følelse på at det går veien denne måneden. Spennenes å se om ca ei uke om mens dukker opp! 

Anonymkode: 18d06...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.3.2018 den 10.33, Gravid2018 skrev:

Ja, føler meg ganske trygg nå, men er jo redd. 😱

Ja, arbeidsgiver vet. :) Er noen tunge løft og litt sånn, så :) 

Hvordan går det med deg nå? Jeg er idag i uke 8, skal på tidlig UL på torsdag! 😀

Anonymkode: 7fdc3...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med deg nå? Jeg er idag i uke 8, skal på tidlig UL på torsdag! 😀

Anonymkode: 7fdc3...73c

Det går bra. 😁 Er 10+1 idag. Brukt doppler igår, og idag for å vise mammaen min. Må legge den vekk kjenner jeg, men er veldig deilig å høre lille bebis. :rodmer: Håper den ikke har tatt skade!

Så koselig med ultralyd, blir mye mer virkelig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gravid2018 skrev:

Det går bra. 😁 Er 10+1 idag. Brukt doppler igår, og idag for å vise mammaen min. Må legge den vekk kjenner jeg, men er veldig deilig å høre lille bebis. :rodmer: Håper den ikke har tatt skade!

Så koselig med ultralyd, blir mye mer virkelig da! 

Åh så gøy. Har du kjøpt egen doppler? Bebis tar vel ikke skade av det? 🤰

Ja, gleder meg. Håper vi får høre hjertet❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, abcdd skrev:

Åh så gøy. Har du kjøpt egen doppler? Bebis tar vel ikke skade av det? 🤰

Ja, gleder meg. Håper vi får høre hjertet❤ 

Ja, fant en billig på Finn. 👍🏻 

Jeg fikk ikke høre da jeg var 6+3 på ul, men det var fordi hjertet var så tidlig i utvikling. Håper du får høre, det er spesielt. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var folk her inne prøvere før dere begynte med eggløsningstester?

Anonymkode: 18d06...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gravid2018 skrev:

Ja, fant en billig på Finn. 👍🏻 

Jeg fikk ikke høre da jeg var 6+3 på ul, men det var fordi hjertet var så tidlig i utvikling. Håper du får høre, det er spesielt. ❤️

Krysser fingrene! Er veldig redd også for MA.. Leser så mye om det😷 Skal si ifra når vi er ferdige der 😁 stemte din menstermin med ul termin? Har du vært etter tul i uke 6+3? ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, abcdd skrev:

Krysser fingrene! Er veldig redd også for MA.. Leser så mye om det😷 Skal si ifra når vi er ferdige der 😁 stemte din menstermin med ul termin? Har du vært etter tul i uke 6+3? ☺

Jeg fikk ingen termin, var litt tidlig. Hun sa det så normalt ut til å være 7 uker(regnet fra mens), men jeg vet jeg var 6+3 på ul. :) ikke vært på flere. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge var folk her inne prøvere før dere begynte med eggløsningstester?

Anonymkode: 18d06...dcd

Jeg begynte med eggløsningstester i fjor, vært prøver siden 2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge var folk her inne prøvere før dere begynte med eggløsningstester?

Anonymkode: 18d06...dcd

Begynte smått i pp1, men testet feil tidspunkt/hadde ikke nok tester. PP2 testet jeg hver dag fra etter mens + brukte clearblue fertilitetsmonitor. Glad jeg gjorde dette, ble gravid pp2. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge var folk her inne prøvere før dere begynte med eggløsningstester?

Anonymkode: 18d06...dcd

Startet med det samme vi begynte å prøve, men hadde logget syklus i noen mnd før det så jeg hadde en viss idé om når den vill komme. Tok tester hver dag fra ca fem-seks dager før estimert EL. Synes det er veldig kjekt å vite når EL har vært! Klaffet nå på pp3. :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge var folk her inne prøvere før dere begynte med eggløsningstester?

Anonymkode: 18d06...dcd

6 mnd, angrer på at jeg ikke bare begynte med en gang. 
Men jeg tenkte at dette skulle jo blir så enkelt så trengte ikke å kjøpe det...
Nå er vi på pp11 og ingenitng har skjedd. Men fant ut at vi hadde bomma på eggløsning med et par dager. 

Anonymkode: dce81...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2018 den 15.58, LeonoraI skrev:

Da har jeg fått positiv test, må innrømme at jeg er supernervøs da vi hadde en dødfødsel i begynnelsen av året.. Foreløpig termin er 15. desember :D

gratulerer. så trist å at du har en så vond opplevelse bak deg. kan jeg spørre hva som var årsaken, og om noe skulle tilsi at det skjer igjen?

 

Anonymkode: c8d89...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

gratulerer. så trist å at du har en så vond opplevelse bak deg. kan jeg spørre hva som var årsaken, og om noe skulle tilsi at det skjer igjen?

 

Anonymkode: c8d89...3be

Det ble svangerskapsavbrudd grunnet sykdom hos fosteret. Er litt forhøyet risiko for at set skal skje igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så sikker på at jeg skulle få eggløsning fredag 13.april, men eggløsningstestene viser negativ 😞 får vente å se

Endret av Lillelotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel inn her i denne tråden igjen :) 

Rart, men kjenner nesten jeg gleder meg til spenningen med testing osv... var lei meg for jeg aldri fikk oppleve det igjen da jeg ble gravid,.. gjelder å finne de positive tingene i all dritten ikke sant..? hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, BethD skrev:

Kommer vel inn her i denne tråden igjen :) 

Rart, men kjenner nesten jeg gleder meg til spenningen med testing osv... var lei meg for jeg aldri fikk oppleve det igjen da jeg ble gravid,.. gjelder å finne de positive tingene i all dritten ikke sant..? hehe :)

Beundringsverdig at klarer å finne de positive tingene, det vil nok føre mye godt med seg :hjerte: Håper virkelig spiren sitter for dere snart og at den holder seg godt fast:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Aryamili skrev:

Beundringsverdig at klarer å finne de positive tingene, det vil nok føre mye godt med seg :hjerte: Håper virkelig spiren sitter for dere snart og at den holder seg godt fast:)

Jeg er egentlig ikke sånn,så jeg syns det er rart selv... Det er nok sikkert bare en forsvarsmekanisme for å unngå å ramle helt i kjelleren... :) prøver å spøke litt å lete under hver stein etter noe som kan være positivt med det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker det som om syklusen endelig har begynt å stabilisere seg etter prevensjonslutt. Nå går jeg og vurderer frem og tilbake om jeg skal kjøpe inn eggløsningstester, eller om jeg bare skal prøve ei stund uten. Kjenner veldig godt på kroppen når jeg har eggløsning. Kanskje et par mnd til uten tester? Først må jeg iallefall se om syklusen faktisk har stabilisert seg, ventende ikm om 4 dager i tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her, selv om jeg ser at noen av dere er så heldig å ha fått egg i kurven allerede :)

Jeg er straks 31 og mannen min er 31 og vi er i gang med å forsøke på en lillesøster eller lillebror til 2åringen vår.

Sluttet på p-sprøyten i April 2017 og skulle ønske jeg aldri hadde fulgt legens råd om å starte på den. Fikk ikke tilbake TR før i oktober, som da varte i 3 uker og etter det hadde jeg dysfunksjonelle blødninger (type 1 uke blødning,1 uke uten blødning) i 3mnd før jeg søkte hjelp hos gynekolog. Har nå vært regelmessig siden februar med 28dagers syklus, så kan vel sånn sett si at vi er inne i PP2. 

Håper at det går fort denne gangen, da vi egentlig håpet på i bli gravide allerede høsten 2017.

Har lest igjennom hele tråden og gleder meg til å følge dere i tiden framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...