Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

Venter fortsatt på eggløsning her etter SA i mars.. kjenner ting skjer nå,  mer slim og murringer. Håpe håpe håpe! Ufattelig treg tid mellom mens og el synes jeg, mye verre en dpo-land!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Sequel skrev:

 

Jeg ville tatt ut p-staven nå var jeg deg. Mannen og jeg har tenkt å begynne prøvingen i mai, og jeg sluttet derfor med cerazette (samme virkemiddel som i p-stav, mistet også helt mensen) i november, og har siden det hatt sykluser på mellom 30 og 57 dager, så litt ustabil med andre ord. Har alltid hatt helt stabil før jeg begynte med hormonell prevensjon. Trenger jo ikke fungere på samme måte for deg, men er jo normalt at kroppen trenger litt tid på å hente seg inn igjen. 

Folat har jeg også startet på, men vaksiner har jeg ikke tenkt på en gang - er det viktig? Første gangen jeg skriver i denne tråden her selv nå, mannen og jeg er 28 år, og skal altså prøve på første barn snart :)

Såpass ja! Da er det kanskje lurt å få det gjort først som sist 👍 Jeg vet ikke helt ang vaksiner. Jeg hadde uansett tenkt å ta oppfriskningsvaksina snart og tenkte det kunne vært lurt å gjøre nå før jeg begynner prøvinga. Men vet egentlig ikke om det har noe å si 🙈 Er heeelt fersk på detta! 

Anonymkode: b854b...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym. skrev:

Signerer denne, tok ut P-staven for snart 4 mnd siden. Mensen kom for ca. 2 mnd siden, og kom igjen 31 dager senere, men ikke med eggløsning. Tror jeg har hatt eggløsning nå i denne omgang, men veien hit har føltes lang! :fnise:

Ajajaj 😣🤣 Bør nok bestille time da ja! Håper det klaffer for dere snart 👏

Anonymkode: b854b...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 1,5 år med prøving og 3 SA håper vi at dette skal gå bra ❤️

139C15D4-D23D-469A-9643-F5A2566C08FD.jpeg

Anonymkode: 45353...d86

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter 1,5 år med prøving og 3 SA håper vi at dette skal gå bra ❤️

139C15D4-D23D-469A-9643-F5A2566C08FD.jpeg

Anonymkode: 45353...d86

Gratulerer! 😄Ønsker dere masse lykke til! 😄🎈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter 1,5 år med prøving og 3 SA håper vi at dette skal gå bra ❤️

139C15D4-D23D-469A-9643-F5A2566C08FD.jpeg

Anonymkode: 45353...d86

Gratulerer, dere har vært gjennom mye! Håper det går hele veien denne gangen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15. mars 2018 den 22.17, AnonymBruker skrev:

Vi prøver på nr 2! Fikk tilbake mensen for første gang 9,5 mnd etter fødsel. I dag skulle jeg hatt den igjen, men ikke kommet og negativ test. Ikke overraskende, for har på følelsen at eggløsning var nå nettopp, så da vil jeg ikke få mensen eller positiv test før om to uker. Spennende denne gangen også :)

Rart å skulle kaste seg uti det igjen og starte på nytt nå, men passer mtp jobbsituasjon og vi ønsker oss to tette barn når de blir litt større <3

Anonymkode: 9bf3f...7eb

Hurra, jeg er visst gravid! Cb sier 2-3 uker, så da blir det julebaby :laugh: Herregud, så heldige vi er som kan lage barn så lett :hjerte: Takknemlig og krysser fingrene for de neste ukene :) Lykke til alle sammen!

Anonymkode: 9bf3f...7eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd i fire år, 3 av disse med Hormoner og IVF. 19 mars hadde vi egguttak hos Hausken i Oslo. Nå håper vi dette skal gå bra. 

EA447628-8472-4D07-A2E2-0CFBFD54C060.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter 1,5 år med prøving og 3 SA håper vi at dette skal gå bra ❤️

139C15D4-D23D-469A-9643-F5A2566C08FD.jpeg

Anonymkode: 45353...d86

Gratulerer! :hjerte: Masse lykke til, jeg krysser fingrene for at den klamrer seg fast i 9 mnd! =) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk utslag på eggløsningstesten idag:nori: Tok ut hormonspiralen for 2 uker siden, og tenkte det tok lang tid før eggløsning🙊 Vi ble derimot enige om å ikke hoppe i høyet, da jeg regnet ut ca termin til 1 januar.. ønsker ikke desemberbaby (selvom det sikkert ikke spiller noen rolle etterhvert som man prøver), men er første gang vi prøver. Er det flere som tenker sånn? Ble litt småskuffa for ville egentlig prøve med en gang, vet jo det kan ta tid.. Men det kan jo også klaffe på første forsøk. Får smøre oss med tålmodighet 1 mnd til🤞🏼 

Anonymkode: 49652...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk utslag på eggløsningstesten idag:nori: Tok ut hormonspiralen for 2 uker siden, og tenkte det tok lang tid før eggløsning🙊 Vi ble derimot enige om å ikke hoppe i høyet, da jeg regnet ut ca termin til 1 januar.. ønsker ikke desemberbaby (selvom det sikkert ikke spiller noen rolle etterhvert som man prøver), men er første gang vi prøver. Er det flere som tenker sånn? Ble litt småskuffa for ville egentlig prøve med en gang, vet jo det kan ta tid.. Men det kan jo også klaffe på første forsøk. Får smøre oss med tålmodighet 1 mnd til🤞🏼 

Anonymkode: 49652...d57

Jeg ville tenkt likt i deres situasjon. Men hadde ikke hoppet over dersom vi alleede var i gang med prøvingen :)

Anonymkode: 24a9c...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kungfumamma skrev:

Vi har prøvd i fire år, 3 av disse med Hormoner og IVF. 19 mars hadde vi egguttak hos Hausken i Oslo. Nå håper vi dette skal gå bra. 

EA447628-8472-4D07-A2E2-0CFBFD54C060.jpeg

Du fikk ganske sent positiv test? :) 

Anonymkode: 7b75a...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du fikk ganske sent positiv test? :) 

Anonymkode: 7b75a...9dc

He he, jeg klarte å vente til testdato som var tirsdag. Men da tirsdagen kom så turte jeg ikke teste, fordi jeg var redd for å jinxe. Nå har vi testet og jaggu begynte spotting. Så nå tar jeg det med ro og håper det holder seg fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kungfumamma skrev:

He he, jeg klarte å vente til testdato som var tirsdag. Men da tirsdagen kom så turte jeg ikke teste, fordi jeg var redd for å jinxe. Nå har vi testet og jaggu begynte spotting. Så nå tar jeg det med ro og håper det holder seg fast. 

Gratulerer så mye :) spotting trenger absolutt ikke å bety at noe er galt, jeg spottet selv en del når jeg ble gravid i starten :) lykke til! du får holde oss oppdatert! 

Anonymkode: 7b75a...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer så mye :) spotting trenger absolutt ikke å bety at noe er galt, jeg spottet selv en del når jeg ble gravid i starten :) lykke til! du får holde oss oppdatert! 

Anonymkode: 7b75a...9dc

Takk for beroligende ord. Har vært hos lege og han roet meg en del også. Tester fremdeles positivt så det er jo bra.  😊

IMG_20180403_143514.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kungfumamma skrev:

Takk for beroligende ord. Har vært hos lege og han roet meg en del også. Tester fremdeles positivt så det er jo bra.  😊

IMG_20180403_143514.jpg

det er jo et godt tegn :) skal du på tidlig ultralyd eller noe? :) 

Anonymkode: 7b75a...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er jo et godt tegn :) skal du på tidlig ultralyd eller noe? :) 

Anonymkode: 7b75a...9dc

Vi har gjennomført ivf på Hausken i Oslo. Jeg tok blodprøve i går og ny på mandag. Så avgjør de om det blir tidlig ultralyd basert på blodprøvene. Hvis ikke så er det ultralydkontroll i uke 7, forutsatt at alt går etter planen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kungfumamma skrev:

Vi har gjennomført ivf på Hausken i Oslo. Jeg tok blodprøve i går og ny på mandag. Så avgjør de om det blir tidlig ultralyd basert på blodprøvene. Hvis ikke så er det ultralydkontroll i uke 7, forutsatt at alt går etter planen. 

så godt med bra oppfølging :) 

Anonymkode: 7b75a...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så godt med bra oppfølging :) 

Anonymkode: 7b75a...9dc

Ja, jeg har vært kjempefornøyd denne gang. Angrer nesten litt på at vi ikke valgte privat før 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått positiv test, må innrømme at jeg er supernervøs da vi hadde en dødfødsel i begynnelsen av året.. Foreløpig termin er 15. desember :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...