Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

Wææ:alice:

12 dpo i dag, testet svakt positivt på onsdag og i dag var teststreken tydelig sterkere! Da satt spiren på pp2 og jeg håper at den klamrer seg fast! 

:bolledeig:

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, -Mala- skrev:

Wææ:alice:

12 dpo i dag, testet svakt positivt på onsdag og i dag var teststreken tydelig sterkere! Da satt spiren på pp2 og jeg håper at den klamrer seg fast! 

:bolledeig:

 

Awww gratulera <3

Her trur eg tanta kjem, men vi prøver neste månad ^^ 

Anonymkode: ceec0...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Awww gratulera <3

Her trur eg tanta kjem, men vi prøver neste månad ^^ 

Anonymkode: ceec0...c8d

Takk :rodmer:

Krysser fingrene for at tanta ikke dukker opp da!🤞🏼 Hvis den kommer, så får du ha lykke til med ny pp ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-8 dpo i dag, og jeg har masse tykk hvit utflod, føler meg uggen og jeg har uren hud så det holder... har akkurat sluttet på prevensjon så om det skulle klaffe nå så har vi vært utrolig heldig. Men samtidig så er det vanskelig for meg å tolke om «symptomene» mine er tr som er på vei, eller om det er en liten spire, da jeg har brukt prevensjon fast i flere år og jeg klarer bare ikke å huske tilbake hvordan kroppen min har oppført seg før mens. Det blir spennende å se! Jeg tenkte å teste på onsdag, da er jeg ca 12-13 dpo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test på morran i dag og jaggu er jeg gravid!!!! :D Fikk helt sjokk, har ikke stabil syklus i det hele tatt, så har ikke tenkt tanken på at jeg kunne være gravid. Har hatt så vondt i brystene den siste uka så tok en test i dag for å være sikker. Ringer jeg legen nå? Jeg aner ikke når jeg har hatt eggløsning, aner egentlig ingenting 😂

C48862BE-C82B-499D-BCB2-7D6E073B15E1.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, flims skrev:

Tok test på morran i dag og jaggu er jeg gravid!!!! :D Fikk helt sjokk, har ikke stabil syklus i det hele tatt, så har ikke tenkt tanken på at jeg kunne være gravid. Har hatt så vondt i brystene den siste uka så tok en test i dag for å være sikker. Ringer jeg legen nå? Jeg aner ikke når jeg har hatt eggløsning, aner egentlig ingenting 😂

C48862BE-C82B-499D-BCB2-7D6E073B15E1.jpeg

Gratulerer! Ring legen og si hvor langt du er kommet, så avtaler dere en time :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nuttapia skrev:

Gratulerer! Ring legen og si hvor langt du er kommet, så avtaler dere en time :blomst: 

Tusen takk! 

Hvordan regner jeg ut hvor langt jeg er på vei? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vite når du hadde eggløsning samt siste menstruasjon. Siden syklusen din er ustabil anbefaler jeg blodprøve 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, flims skrev:

Tusen takk! 

Hvordan regner jeg ut hvor langt jeg er på vei? :) 

Testen sier 2-3 uker og den regner fra befruktning, så da er du 4-5 uker gravid. Nøyaktig termin finner de på ultralyd. Gratulerer forresten!

Anonymkode: 9bf3f...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Testen sier 2-3 uker og den regner fra befruktning, så da er du 4-5 uker gravid. Nøyaktig termin finner de på ultralyd. Gratulerer forresten!

Anonymkode: 9bf3f...7eb

Tusen takk!! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal slutte på pilla så fort jeg er ferdig med brettet jeg holder på med nå/tidlig i april. Gleder oss veldig til prøveperioden :)

Anonymkode: b53e4...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisielt prøver ❤️ Eller mer «skjer det så skjer det». Jeg slutta på p-pillen den dagen samboer reiste på jobbreise for en måned, for å se om småblødningene jeg hadde hatt siste tiden forsvant. Det gjorde de forsåvidt.

Når samboer kom hjem nå fredag, måtte jeg minne han på at vi var ubeskyttet. Det ble en liten pause der vi lå og snakket, han spurte om vi skulle å få barn, begge litt usikre og smånervøse. Han nevnte alle vennepar som ble gravide «med en gang». Jeg sa jeg ville blitt stresset om vi ble gravide med en gang, men at det er umulig å vite hvor lang tid det vil ta. Han fortalte at han hadde tenkt på at vi skulle prøve når han var bortreist ❤️ Vi ble enige om å ta det rolig og skjer det, så skjer det!

Så naturlig og uperfekt, men samtidig romantisk måte å komme fram til dette sammen 😍

 

Endret av purplepizza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanta kom

pp1 (altså første gang vi prøver).

Har kjøpt eggløsnignstest no.

 

Anonymkode: ceec0...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, purplepizza skrev:

Offisielt prøver ❤️ Eller mer «skjer det så skjer det». Jeg slutta på p-pillen den dagen samboer reiste på jobbreise for en måned, for å se om småblødningene jeg hadde hatt siste tiden forsvant. Det gjorde de forsåvidt.

Når samboer kom hjem nå fredag, måtte jeg minne han på at vi var ubeskyttet. Det ble en liten pause der vi lå og snakket, han spurte om vi skulle å få barn, begge litt usikre og smånervøse. Han nevnte alle vennepar som ble gravide «med en gang». Jeg sa jeg ville blitt stresset om vi ble gravide med en gang, men at det er umulig å vite hvor lang tid det vil ta. Han fortalte at han hadde tenkt på at vi skulle prøve når han var bortreist ❤️ Vi ble enige om å ta det rolig og skjer det, så skjer det!

Så naturlig og uperfekt, men samtidig romantisk måte å komme fram til dette sammen 😍

 

Så koselig ❤️ Lykke til til dere 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2018 den 10.58, Nuttapia skrev:

Gratulerer! Ring legen og si hvor langt du er kommet, så avtaler dere en time :blomst: 

Gratulerer🎊! Så kjekt 🎉!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har siste tida slitt med mye vondt nederst i magen, skikkelig trykkende mensensmerter. Gikk til legen igår for sjekk. Hovne og ømme eggstokker sa hun. Hva det vil si kunne hun ikke si noe om. Kontroll om to uker, og så eventuelt henvisning til gynekolog på sykehus for videre sjekk. Blir så oppgitt! 

Anonymkode: 18d06...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2018 den 18.09, purplepizza skrev:

Offisielt prøver ❤️ Eller mer «skjer det så skjer det». Jeg slutta på p-pillen den dagen samboer reiste på jobbreise for en måned, for å se om småblødningene jeg hadde hatt siste tiden forsvant. Det gjorde de forsåvidt.

Når samboer kom hjem nå fredag, måtte jeg minne han på at vi var ubeskyttet. Det ble en liten pause der vi lå og snakket, han spurte om vi skulle å få barn, begge litt usikre og smånervøse. Han nevnte alle vennepar som ble gravide «med en gang». Jeg sa jeg ville blitt stresset om vi ble gravide med en gang, men at det er umulig å vite hvor lang tid det vil ta. Han fortalte at han hadde tenkt på at vi skulle prøve når han var bortreist ❤️ Vi ble enige om å ta det rolig og skjer det, så skjer det!

Så naturlig og uperfekt, men samtidig romantisk måte å komme fram til dette sammen 😍

 

Åh, det var litt slik vår samtale var i august. Nå i mars gjør vi begge tiltak for sikra best mulig forhold for å bli gravid. Det har tatt litt lenger tid enn vi trodde, men nå er ønsket veldig stort hos oss begge to. Nervøsiteten og usikkerheten i august er borte, og vi er veldig sikker på at det er riktig for oss å starte en liten familie :) Nå er jeg midt i "the two week wait" for sjette gang, og jeg er sååååå utålmodig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått vært hos legen med min ustabile syklus (sluttet på p-piller for over 1 år siden, og hatt mensen 3 ganger) blei tatt på alvor og skal til gynekologisk undersøkelse for å se om jeg kan ha PCOS. Kjenner jeg gruer meg til det og håper vi snart kan slippe å leve i uvissheten om når jeg vil få mensen og eggeløsning. Hadde ett håp om at den ville normalisere seg sist måned for da hadde jeg faktisk mensen, men denne måneden har den ikke dukket opp og det er nå 39 dager siden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-13 dpo i dag😌 stikker voldsomt i livmor titt og ofte, det jeg trodde var uren hud på 7dpo er ti ganger værre nå, utflod har avtatt i mengde men ikke form og farge - fortsatt hvit og kremet, vonde bryster(!) denne kom i går, ellers har jeg blitt forkjølt så jeg er mye trøtt pga dette... negativ test i går, men enda noe tidlig... fortsatt ingen tr, og så lenge hun er fraværende så lar jeg meg selv leve i håpet 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...