Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

På 27.2.2018 den 12.56, AnonymBruker skrev:

Flere som har lyst å bli gravid, men som fortsatt ikke har fått igjen mensen etter fødsel? Babyen min er 5 mnd og vi er klar for en siste😬 Jeg ammer dag/natt... 

Anonymkode: 9ff81...a23

Jeg fikk ikke tilbake mensen før jeg sluttet å amme. Da var hun rett over året.

Anonymkode: cb8a6...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen, jenter! Da er jeg tilbake her igjen😊 Ble gravid på første forsøk forrige mnd og var sååå super happy!! Men mistet desverre i uke 6+4 i en SA/MA så er akkurat nå i at blødningsfasen og smertene skal bli borte! Vi gir ikke opp da vi skal prøve igjen så fort som mulig, og håper på å se en positiv test på nytt i april❤️ 

Anonymkode: f34e6...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen, jenter! Da er jeg tilbake her igjen😊 Ble gravid på første forsøk forrige mnd og var sååå super happy!! Men mistet desverre i uke 6+4 i en SA/MA så er akkurat nå i at blødningsfasen og smertene skal bli borte! Vi gir ikke opp da vi skal prøve igjen så fort som mulig, og håper på å se en positiv test på nytt i april❤️ 

Anonymkode: f34e6...7a7

Lykke til! Det er vel litt for tidlig å gi opp som du skriver, har du ikke bare prøvd i 1 pp?

Anonymkode: ff5c9...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! Det er vel litt for tidlig å gi opp som du skriver, har du ikke bare prøvd i 1 pp?

Anonymkode: ff5c9...0e0

Jojo, men i forhold til at jeg har lest at mange kan ta ett opphold i en stund etter de mister. Er jo veldig trist å miste, men vi velger å prøve på nytt med engang :)

Anonymkode: f34e6...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! Det er vel litt for tidlig å gi opp som du skriver, har du ikke bare prøvd i 1 pp?

Anonymkode: ff5c9...0e0

Kankje jeg formulerte meg feil😬

Anonymkode: f34e6...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver også for første gang nå, ikke klaff på første pp, er nå på vår andre og skulle hatt el nå, men den lar visst vente på seg... Jeg har hatt stabil syklus i ca 3 år, men nå når vi endelig er klar for å prøve så begynner det å tulle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fjernet p-staven 28.februar og vi hadde sex 4 dager senere. Dagen etter igjen hadde jeg EL-slim, men jeg aner jo ikke om det faktisk var EL? Hvis det var det er jeg såfall 6dpo nå, og jeg tror jeg har blitt symptomjakter.. i går blåste det en bølge over meg og jeg har vært kvalm, svimmel, andpusten og oppblåst siden. I tillegg er utfloden helt hvit og kremete (unnskyld detaljer). Tror dere det er mulig at det kan være tidlige symptomer eller er det bare ønsketenkning og altfor tidlig å kjenne noe? 

Jeg har en test liggende, men tenker å vente så lenge som overhodet mulig før den blir brukt. Hvis jeg klarer da..

Endret av Memira
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Memira skrev:

Jeg fjernet p-staven 28.februar og vi hadde sex 4 dager senere. Dagen etter igjen hadde jeg EL-slim, men jeg aner jo ikke om det faktisk var EL? Hvis det var det er jeg såfall 6dpo nå, og jeg tror jeg har blitt symptomjakter.. i går blåste det en bølge over meg og jeg har vært kvalm, svimmel, andpusten og oppblåst siden. I tillegg er utfloden helt hvit og kremere (unnskyld detaljer). Tror dere det er mulig at det kan være tidlige symptomer eller er det bare ønsketenkning og altfor tidlig å kjenne noe? 

Jeg har en test liggende, men tenker å vente så lenge som overhodet mulig før den blir brukt. Hvis jeg klarer da..

Jeg tok selv ut testen i juli 2017 har prøvd siden den gang å bli gravid🙄  har gått hver måned siden med symptomer...men tar tid tydligvis. Har ikke fått syklus tilbake, bare hatt mensen to ganger siden juli. Jeg og samboeren har ett barn sammen (født 2014) så jeg renger med vi skal få det til denne gangen og😄 men så er jo alle forskjellige 👍🏼 Lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nerhaj skrev:

Jeg tok selv ut testen i juli 2017 har prøvd siden den gang å bli gravid🙄  har gått hver måned siden med symptomer...men tar tid tydligvis. Har ikke fått syklus tilbake, bare hatt mensen to ganger siden juli. Jeg og samboeren har ett barn sammen (født 2014) så jeg renger med vi skal få det til denne gangen og😄 men så er jo alle forskjellige 👍🏼 Lykke til 

Ja, jeg vipper mellom å tenke at det kan være symptomer og at det bare er kroppen som jobber med å «komme tilbake til normalen» uten hormoner.. 

Håper det klaffer fort for oss begge 🤰🏼🤰🏼 Fælt å gå å vente på noe som man ønsker seg så veldig! Her prøver vi på første barnet, jeg er 24 og kjæresten 25, og vi er endelig ferdige med utdanning og i gode jobber! Passer seg så bra for oss nå, endelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Memira skrev:

Ja, jeg vipper mellom å tenke at det kan være symptomer og at det bare er kroppen som jobber med å «komme tilbake til normalen» uten hormoner.. 

Håper det klaffer fort for oss begge 🤰🏼🤰🏼 Fælt å gå å vente på noe som man ønsker seg så veldig! Her prøver vi på første barnet, jeg er 24 og kjæresten 25, og vi er endelig ferdige med utdanning og i gode jobber! Passer seg så bra for oss nå, endelig! 

Det håper jeg og så inderlig, vi var selv tidlig ute med første man, jeg var 19 og er idag 23, og sambo er 25...har gode og stabile jobber selv, så nå når guttungen nermer seg 4 så er vi klar for en lillebror eller søster😄 håper 2018 er året 😍🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2018 den 10.40, @nned@ skrev:

Hei,

Hadde jeg vært deg, hadde jeg begynt prosessen med utredning nå. Hvorfor vente?

Jeg tok det store steget å bestilte utredning i januar etter mange år med prøving. Jeg angrer at jeg ikke begynte før.

Lykke til

 

 

Var hos gynekolog og snakket om dette; og hun sa det var veldig strengt hos dem, det måtte gå ett år ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den sitter nå! «Kjenner» mange symptomer hver dag. Stikkinger neders i magen, oppblåst, sykt trøtt, småuggen og tett i nesa. Venter på nye tester i posten nå. Hvis syklusen skulle være normal så skal jeg ha mensen om ei uke. Er så naiv at jeg tror den har stabilisert seg selv om forrige syklus varte i 70(!) dager. Lurer på hvor lenge denne naiviteten og det store håpet hver måned/syklus skal vare. Dette er 5 mnd vi prøver, men som sagt uregelmessig syklus så kan vel bare si 2 «prøveperioder». 

Men velger å tro at det er symptomer på spise og ikke hormonbalansering helt til det motsatte er bevist. Både elsker og hater prøvingen🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow :ohmy: i dag våknet jeg med en sånn kvalme at jeg enda (1 time senere) ikke har gått ut av sengen. Jeg frykter at om jeg beveger meg så kommer oppkastet.. nå har jeg vært kvalm i tre dager, så ingen kvalme i går, også kommer denne ekstreme(!) kvalmen nå når jeg våkna??

Akkurat nå tror jeg at jeg brygger på omgangssyken og ikke en spire, og jeg priser meg lykkelig for at jeg tilfeldigvis hadde fri fra jobb i dag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 35 år, og min mann er 37 år og vi har prøvd å bli foreldre i over 12 år. I desember 2016 skulle jeg bare ta en livmorhalskreft-prøve som jeg hadde utsatt i 2 år 😊 Fastlegen min spurte om vi hadde barn, og så tydeligvis hva det gjorde med meg. Jeg brøt sammen i gråt. Følte meg mislykket som kvinne, for jeg er liksom lagd for å bære fram barn. Hun henviste meg så til spesialist innen ufrivillig barnløshet. Så i januar 2017 begynte vi med utredningen av årsaken til vår ufrivillige barnløshet. Vi fikk resultatet i februar 2018. Det tok litt tid fordi alle prøvene som jeg måtte ta måtte klaffe med min syklus. Heldigvis så var alt i orden med hans sædkvalitet og alt var i orden med meg også. Jeg hadde visst hatt en god eggløsning, og en som ikke var så god. Var det han kunne se av prøvene mine. Så kan virke som mine eggløsninger er ustabile. Så nå i dag begynner jeg med Clomifen - hormonstimulerende tabletter. Disse skal jeg bruke nå i 5 dager, også skal jeg da på ultralydundersøkelse i neste uke, neste tirsdag. Så jeg er veldig spent på åssen dette går fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Jeafre skrev:

Jeg er 35 år, og min mann er 37 år og vi har prøvd å bli foreldre i over 12 år. I desember 2016 skulle jeg bare ta en livmorhalskreft-prøve som jeg hadde utsatt i 2 år 😊 Fastlegen min spurte om vi hadde barn, og så tydeligvis hva det gjorde med meg. Jeg brøt sammen i gråt. Følte meg mislykket som kvinne, for jeg er liksom lagd for å bære fram barn. Hun henviste meg så til spesialist innen ufrivillig barnløshet. Så i januar 2017 begynte vi med utredningen av årsaken til vår ufrivillige barnløshet. Vi fikk resultatet i februar 2018. Det tok litt tid fordi alle prøvene som jeg måtte ta måtte klaffe med min syklus. Heldigvis så var alt i orden med hans sædkvalitet og alt var i orden med meg også. Jeg hadde visst hatt en god eggløsning, og en som ikke var så god. Var det han kunne se av prøvene mine. Så kan virke som mine eggløsninger er ustabile. Så nå i dag begynner jeg med Clomifen - hormonstimulerende tabletter. Disse skal jeg bruke nå i 5 dager, også skal jeg da på ultralydundersøkelse i neste uke, neste tirsdag. Så jeg er veldig spent på åssen dette går fremover. 

Masse lykke til! Håper det klaffer for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/2/2018 at 11:40 AM, hawke said:

Vel, ingen baby på oss, tante rød meldte sin annkomst. I juni har det gått ett år og da skal vi søke hjelp, men det er vel kanskje bortkastet å søke hjelp i juni, når det er ferie osv? Går det ann å søke i mai når det har gått 11 mnd eller må vi vente til august før vi får utredning?

Det spørs kanskje om dere ønsker å søke offentlig eller på privat klinikk. Jeg dro til legen etter 17 mnd forsøk (for 2 uker siden), fikk brev i postkassa om utredning på sykehus i uke 40... litt skuffet over den lange ventetiden for i uke 40 har vi prøvd i 2 år😕 sikkert forskjell fra plass til plass da, men vurderer å dra privat utredning 😊

Endret av Sunnysun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Okay så det er ni dagar sidan vi hadde sex i dag. Vi hadde også masse sex før og etter EL. Bruker appen Flo, ikkje eggløsningstest, ikkje sikkert at den appen er riktig. Eg har spotta i to dagar no, skal ha IKM 18 mars. Det tyder vel at eg ikkje er gravid? Testen er negativ. Det er brunt blod.

Eg har ingen spesielle symptomer, synest det er vanskelig å vita kva eg skal kjenna etter. Har ingen barn, men vil veldig gjerne ha <3

Anonymkode: ceec0...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver på nr 2! Fikk tilbake mensen for første gang 9,5 mnd etter fødsel. I dag skulle jeg hatt den igjen, men ikke kommet og negativ test. Ikke overraskende, for har på følelsen at eggløsning var nå nettopp, så da vil jeg ikke få mensen eller positiv test før om to uker. Spennende denne gangen også :)

Rart å skulle kaste seg uti det igjen og starte på nytt nå, men passer mtp jobbsituasjon og vi ønsker oss to tette barn når de blir litt større <3

Anonymkode: 9bf3f...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okay så det er ni dagar sidan vi hadde sex i dag. Vi hadde også masse sex før og etter EL. Bruker appen Flo, ikkje eggløsningstest, ikkje sikkert at den appen er riktig. Eg har spotta i to dagar no, skal ha IKM 18 mars. Det tyder vel at eg ikkje er gravid? Testen er negativ. Det er brunt blod.

Eg har ingen spesielle symptomer, synest det er vanskelig å vita kva eg skal kjenna etter. Har ingen barn, men vil veldig gjerne ha <3

Anonymkode: ceec0...c8d

Vent til 18 mars med test du ;) Ang tegn så merket jeg at puppene ble større og mykere før positiv test. Lykke til!

Anonymkode: 9bf3f...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vent til 18 mars med test du ;) Ang tegn så merket jeg at puppene ble større og mykere før positiv test. Lykke til!

Anonymkode: 9bf3f...7eb

Tusen takk :D

Då teste eg 18.mars.

Anonymkode: ceec0...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...