Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

På 19.2.2018 den 17.06, bondekone skrev:

Er det noen som har erfaring med EL tester fra Wish/ebay? Har tidligere brukt fra billige tester, hvor de har tydelig blitt positive på CD 10 og CD 11 før de blir negative igjen. Men på Wish sine går de fra tynn strek til litt tykkere strek, men ikke positiv, for så å gå ned til tynn strek i samme tidsperiode. Er de rett og slett litt mer utydelige? 

Jeg har også bestilt fra wish men mine blir ikke slik som du beskriver 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært prøver i nesten 2 år nå.  Lykken ble enorm da jeg fant ut at jeg var gravid i fjord, men lykken skulle  bare vise seg  å vare i 14 uken. Spontanabort. 

Nytt år- nye muligheter.  Tok nettopp steget og oppsøkte hjelp( dette var ikke lett) ble utredet  og  fikk beskjed at jeg ikke hadde eggløsningen.
Fikk tabletter som skal fremkalle eggløsning (Femar). Begynne på disse på torsdag.. Krysse alt jeg har for at det skal klaffe :)

Dagene går sakte og spenningen er stor :)
 

 

Anonymkode: 407e7...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter??? Er jeg gravid? :bond: 10/11 dpo. Aldri sett noen strek/skygge på disse testene før. 2/4 ble sånn på morgenurin, fikk flere sånne svake igårkveld :lillesky:

09C810CF-ECC8-4BD9-8271-3BAE2F65339B.jpeg

EF191AEA-1F8D-4B8F-883D-61F62A7B55CE.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Jenter??? Er jeg gravid? :bond: 10/11 dpo. Aldri sett noen strek/skygge på disse testene før. 2/4 ble sånn på morgenurin, fikk flere sånne svake igårkveld :lillesky:

09C810CF-ECC8-4BD9-8271-3BAE2F65339B.jpeg

EF191AEA-1F8D-4B8F-883D-61F62A7B55CE.jpeg

Ja :) Gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, her sa det bang for vår del. Har prøvd å bli gravid siden november 2016, var til utredning august 2017 og fikk veldig god oppfølging. Nå i februar fikk jeg vite at jeg er gravid med tvillinger 😮😮 uten hjelp fra noen medisiner eller noe! Er nå 7+4 uker på vei og er spent, redd og veldig dårlig. Har fått diagnosen ekstrem svangerskapskvalme og er utrolig sliten. Så har blitt sykemeldt fra jobb. Jeg gleder meg til det første trimesteret er over, og jeg kan begynne å føle meg litt bedre og faktisk begynne å glede meg litt til vi får to små i familien 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 22 og samboer er 26, vi har hund, kjøpt leilighet og hver vår bil. Selv er jeg student og samboer jobber 100%. Bestemte oss for å begynne å prøve i juni 17, men fremdeles ingenting. Mens er fire dager på overtid, har ømme bryst, trøtt, sulten, men negative tester nå... Blir litt smågal 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 9.43, SmileyGrr skrev:

Oj, her sa det bang for vår del. Har prøvd å bli gravid siden november 2016, var til utredning august 2017 og fikk veldig god oppfølging. Nå i februar fikk jeg vite at jeg er gravid med tvillinger 😮😮 uten hjelp fra noen medisiner eller noe! Er nå 7+4 uker på vei og er spent, redd og veldig dårlig. Har fått diagnosen ekstrem svangerskapskvalme og er utrolig sliten. Så har blitt sykemeldt fra jobb. Jeg gleder meg til det første trimesteret er over, og jeg kan begynne å føle meg litt bedre og faktisk begynne å glede meg litt til vi får to små i familien 😁

Gratulerer! Kan jeg spørre hva slags utredning dere hadde og oppfølging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, BethD skrev:

Blendahvitt idag.. 8dpo... VET jo det er for tidlig men alikevel litt skuffa...

9 dpo her, vil veldig gjerne teste her også 🙊 Har ikke tester i hus, så det holder meg unna, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, meelissa skrev:

9 dpo her, vil veldig gjerne teste her også 🙊 Har ikke tester i hus, så det holder meg unna, haha!

Ja, da er det jo litt enklere å la være, jeg har 8 liggende :fnise::alice:

Men de er 25 på sensitivitet da,så jeg kommer bare til å  bruke den ene .... Forventet ikke at den skulle bli positiv men måtte bare prøve uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, meelissa skrev:

Fryktelig vanskelig å la være, da! Lyst til å kjøpe, men redd for resultatet:bond:

Skjønner jeg godt.. er kjipt å få et resultat man ikke vil ha...Men jeg har bestemt meg for en ting.. får jeg ingen strek før IKM så er jeg ikke gravid... får jeg ingen strek innen søndag så slutter jeg å tro på det...For jeg føler jeg er det skjønner du

Endret av BethD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. har du ikm søndag? :)

 

Samme her.  Jeg har levd som gravid siden EL, har skikkelig lyst på kaffe nå, men har lest at det kan være en kobling mellom kaffe og SA😫

Endret av meelissa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, meelissa skrev:

Ja.. har du  også ikm søndag? :)

 

Samme her.  Jeg har levd som gravid siden EL, har skikkelig lyst på kaffe nå, men har lest at det kan være en kobling mellom kaffe og SA😫

Nei jeg har IKM på tirsdag, men tenker at om det ikke har kommet en svak strek innen søndag så er det ingenting inni der,da jeg fikk svak strek forrige gang 6 dager før IKM.. :)... 

Vet du, jeg unner meg en kopp kaffe om morgenen nå.. jeg slutter med engang det blir strek....syns du ska gjøre det samme :) 

Jeg skal kjøpe koffeinfri kaffe om jeg får strek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, BethD skrev:

TidNei jeg har IKM på tirsdag, men tenker at om det ikke har kommet en svak strek innen søndag så er det ingenting inni der,da jeg fikk svak strek forrige gang 6 dager før IKM.. :)... 

Vet du, jeg unner meg en kopp kaffe om morgenen nå.. jeg slutter med engang det blir strek....syns du ska gjøre det samme :) 

Jeg skal kjøpe koffeinfri kaffe om jeg får strek :)

Ahh. Litt kortere ventetid her, da🙊 Veldig spent! Har masse PMS-symptomer, men håper jo det er graviditet så klart:ninuskapus:

Koffeinfri kaffe var smart! Har faktisk ikke tenkt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, meelissa skrev:

Ahh. Litt kortere ventetid her, da🙊 Veldig spent! Har masse PMS-symptomer, men håper jo det er graviditet så klart:ninuskapus:

Koffeinfri kaffe var smart! Har faktisk ikke tenkt på det.

Samme her, så spennende ! håper vi begge har noe lite i magen vår :hjerte:

Kaffe MÅ jeg ha ,koffeinfri er ikke like godt men det er vertfall en god substitutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BethD skrev:

Samme her, så spennende ! håper vi begge har noe lite i magen vår :hjerte:

Kaffe MÅ jeg ha ,koffeinfri er ikke like godt men det er vertfall en god substitutt :)

Vi får prøve å få dagene til å gå:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Popkorn said:

Gratulerer! Kan jeg spørre hva slags utredning dere hadde og oppfølging?

Tusen takk 😀 første time sjekket gynekolog om alt så normalt ut, jeg hadde da hatt mensen uka før for første gang på ni måneder. Deretter var jeg tilbake i januar, fordi hun ville se om syklusen var stabil. Mellom dette tok jeg blodprøver hos legen hver mnd for å se om jeg hadde eggløsning. 

Når jeg var der i januar hadde jeg nok akkurat blitt gravid, for hun skulle skrive ut en resept på piller jeg skulle ta neste menstruasjon, men denne resepten kom aldri inn på apoteket, så jeg tror hun så det. Men ville sikkert ikke si noe siden det var så tidlig (ca 2- 2.5 uker eller noe sånn). 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...