Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, Mary11111 skrev:

Må legge ut bilde 😍

En fantastisk bekreftelse fra digital test 😍 NÅ gikk det ordentlig opp for meg tror jeg. Har ikke klart å fokusere på jobb i dag i det hele tatt 😂

IMG_20180613_144824355.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, Håp&Glede skrev:

En fantastisk bekreftelse fra digital test 😍 NÅ gikk det ordentlig opp for meg tror jeg. Har ikke klart å fokusere på jobb i dag i det hele tatt 😂

IMG_20180613_144824355.jpg

Fantastisk! 🙌🏼 Jeg tok også første digitale i går og fikk 2-3. De få minuttene den brukte på å komme med resultatet hadde jeg omtrent overbevist meg selv om at det ikke var noe der lenger. Men heldigvis. Så gøy altså ☺️❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, grønnplante skrev:

Fantastisk! 🙌🏼 Jeg tok også første digitale i går og fikk 2-3. De få minuttene den brukte på å komme med resultatet hadde jeg omtrent overbevist meg selv om at det ikke var noe der lenger. Men heldigvis. Så gøy altså ☺️❤️

Nei, så gøy !! Da er vi jo mer eller mindre i nøyaktig samme båt! 🤗 Gratulerer så mye til deg!

Har du noen symptomer? Mange PP før det nå klaffa?

Snakket akkurat med mannen min på telefonen. Han jobber i forsvaret og pendler. Er egentlig hjemme hver helg, men akkurat nå til helga skal han selvfølgelig på en tjenestereise. Så skulle han prøve å komme seg hjem i dag i stedet for, noe som ikke gikk. Ergo kommer han ikke hjem før på søndag! Jeg holder jo på å sprekke 😂 Hvordan skal jeg klare å vente med å fortelle det (for ikke å snakke om å ikke ha noen å dele nyheten med) helt til søndag! Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kommet til IKM, den skulle nå ha kommet i dag, men den også komme i morgen eller på fredag. De to siste gangene har de kommet rundt den 16. Jeg mistet jo i begynnelsen av mars, så det tok litt tid før TR kom tilbake. Husker ikke helt første gang den kom, men jeg fikk i hvert fall mens mandag, 16 april, også neste gang onsdag 16 mai. Så det er vel enda tid..🙄

Den store symptomjakten er i gang. Jeg har kjent sånne vonde ilinger fra bak på rumpa og nedover bak lårene, sånn brennende/stikkende følelse, jeg kjenner prikking og hovenhet der nede, og nå kjenner jeg er ganske øm øverst i venstre lår. Og svært øm i venstre pupp. 

Men erh, jeg føler jo jeg kjenner symptomer hver gang også er det bare den forhatte tanten som er på vei 🙄😒 men disse ilingene bak på rumpa og nedover lårene var ganske nytt for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende @Rosewood! Er litt samme her, er vel 8 dpo nå, og samme greia hver mnd :P Men for første gang kjenner jeg INGEN symptomer da, så får vi heller bare se :P 

 

Fikk svar på progesteronprøven da, og den var fin (verdi på 26, den skulle være over 20). Så om vi ikke er gravide ila sommeren, henviser hun oss videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Håp&Glede skrev:

Nei, så gøy !! Da er vi jo mer eller mindre i nøyaktig samme båt! 🤗 Gratulerer så mye til deg!

Har du noen symptomer? Mange PP før det nå klaffa?

Snakket akkurat med mannen min på telefonen. Han jobber i forsvaret og pendler. Er egentlig hjemme hver helg, men akkurat nå til helga skal han selvfølgelig på en tjenestereise. Så skulle han prøve å komme seg hjem i dag i stedet for, noe som ikke gikk. Ergo kommer han ikke hjem før på søndag! Jeg holder jo på å sprekke 😂 Hvordan skal jeg klare å vente med å fortelle det (for ikke å snakke om å ikke ha noen å dele nyheten med) helt til søndag! Haha!

Ja det er vi helt klart, 15 dpo her i dag 😃

Det klaffet på PP2, så vi har vært veldig heldige. Krysser alt jeg har for at spiren sitter godt 😌 Hvor lenge har dere prøvd? Jeg merker så langt ingenting annet enn trøtthet, det var det eneste jeg kjente sist også. 

Åh så utrolig frustrerende at han ikke er hjemme. Skjønner godt du holder på å sprekke! Men er sikkert verdt det når du endelig ser han ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, grønnplante skrev:

Ja det er vi helt klart, 15 dpo her i dag 😃

Det klaffet på PP2, så vi har vært veldig heldige. Krysser alt jeg har for at spiren sitter godt 😌 Hvor lenge har dere prøvd? Jeg merker så langt ingenting annet enn trøtthet, det var det eneste jeg kjente sist også. 

Åh så utrolig frustrerende at han ikke er hjemme. Skjønner godt du holder på å sprekke! Men er sikkert verdt det når du endelig ser han ☺️ 

Jeg er 14 dpo i dag 😄 Dette er også PP2 for oss. Så gøy 🤗 

Jeg kjenner også at jeg bekymrer meg litt for at det ikke skal gå bra, men jeg håper virkelig at spiren sitter godt her også ❤️

Dette er vår første, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Men jeg har kjent små murringer i livmoren de siste dagene, og tenkt at tr var på vei egentlig. Hele PP1 var en stor symptomjakt og da kjente jeg "masse", som endte i tr. Denne runden hadde jeg egentlig helt avskrevet, fordi mannen var borte rundt el. Vi fikk bare lagt inn aksjer 2-3 dager før. Men jammen var ikke det nok 😄 Jeg hadde derfor egentlig ikke tenkt å ta noen test, bare vente på tr (som var forventa 15 dpo), men jeg temper og så en skikkelig trifasisk kurve fra dag 10, så når temperaturen fremdeles var så høy 13 dpo måtte jeg bare teste. 😍

Ja, det blir veldig godt å dele det med han på søndag! Jeg tenkte jeg skulle ta en digital test til den morgenen, bare for å bekrefte en ekstra gang etter ikm. Og så kan jeg jo da vise han resultatet 😄

Dere har 1 fra før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2017 den 14.59, månki skrev:

Hei😊

en liten rip-off av tråden for 2017, men lar det stå til allikevel! 

Hadde vært kjekt å ha en plass å diskutere, dele gleder og bekymringer under prøveperioden. Ha en plass med andre i samme situasjon. 

Om meg: 25 år, samboer. Kastet p-pillene for ca 1 mnd siden, men har ikke hatt noe syklus på snart 1 år så spent å se når mensen kommer tilbake. Tør vel ikke helt kalle meg «prøver» før den er her igjen😜 men håper og krysser fingrer og tær for at noe vil skje i løpet av 2018!

Forsøker på det samme. Håper på å bli gravid i 2018. 

Endret av Marina234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden. Vi skal sette igang prøvingen denne måneden. Har en fra før og ble gravid på pp 1 med han, så spent på hvor lang tid det tar denne gangen. Prøver å ikke ha for høye forventninger til at det skal gå like fort denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 23.39, Nikketutta skrev:

Kjenner til følelsen, men jeg er sikker på at det en dag blir din tur 🧡

Håper virkerlig det, greit å ha denne gruppen å være i så man ikke føler seg helt alene😊💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, frk.fersken skrev:

Slenger meg på denne tråden. Vi skal sette igang prøvingen denne måneden. Har en fra før og ble gravid på pp 1 med han, så spent på hvor lang tid det tar denne gangen. Prøver å ikke ha for høye forventninger til at det skal gå like fort denne gangen.

Masse lykke til med prøvingen! 😊

Vet det er utfordrende å forsøke å tenke at det kan ta tid, når man helst skulle vært gravid i det man bestemmer seg for å begynne å prøve 😅

Hvor gammel er nr. 1? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hsr ingen aning hvor mange dpo jeg er, eller om jeg endå er cd, om jeg er CD endå så er jeg cd 22.  Og forventet ikke kommende mens 25 juni. jeg fikk negativ eggløsningstest 3 dager på rad når jeg trodde jeg skulle ha den. Har ikke fått testet mer da jeg var tom for tester. Men i går kjente jeg litt stikking i høyre eggstokk, ikke noe voldsomt. Og i dag føler jeg at hele nedre del av magen, er litt «spent» akkurat som jeg har litt gangsperr, og mensen murringer i ryggen. Håååper dette er gravide symptomer. Er i PP 2. Jeg har en liten anelse at jeg hadde eggløsning 7 juni, men aner ikke. Krysser alt jeg har 🤰🏼

Endret av Mary11111
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har gått på provera, hvor lang tid tok det før dere fikk menstruasjon? Jeg tok siste pillen med provera på fredag og venter spent på menstruasjonen. Den bør komme i løpet av få dager, hvis jeg skal få rukket å ta blodprøve på dag 2-3. Hvis den kommer onsdag eller torsdag så har jeg ett lite problem da jeg muligens må en tur til Trondheim torsdag/fredag og det vil da bli vanskelig å ta blodprøver :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er beslutningen tatt: spiralen ryker 26. juni. 

Jeg skulle egentlig ikke ha flere barn (har to fra før), men når mannen i mitt liv ikke har barn og ønsker å bli far, blir det en runde til før familien er komplett. Etter å ha hatt flere år til å tenke over saken håper jeg veldig at det klaffer, for nå ønsker jeg meg virkelig en atpåklatt ❤

Noen med erfaring med graviditet etter fjerning av spiral? Jeg har jevnlig menstruasjon (kan nesten stille klokken) og rimelig sikker på at jeg har eggløsning regelmessig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har vore til lege for å sjekke om der kan være ulike grunner til at det tek så lang tid å bli gravid? 
Lurer litt på korleis ein går fram og kva og korleis dei eventuelt sjekker dette. Kjenner eg er så rastlaus av ventinga og frykten for at det er noko som hindrar for at vi skal lykkast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BethD
20 minutter siden, Mary11111 skrev:

Dette er så skuffendes 😫😫 får ta en ny test om noen dager

7218AEBF-45E2-4987-8FDF-11A5B7654E21.jpeg

872FC8B0-301A-42B5-B8D4-41560C1BDD9E.jpeg

Skjønner godt det er skuffende ...:( 

Jeg sitter nok i samme båt som deg om noen dager.... regner meg jeg kan starte testingen i helgen... er 4 dpo nå og kjenner allerede jeg er spent... kommer til å bli så skuffet om det ikke er strek der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, uerfarenkvinne skrev:

Noen her som har vore til lege for å sjekke om der kan være ulike grunner til at det tek så lang tid å bli gravid? 
Lurer litt på korleis ein går fram og kva og korleis dei eventuelt sjekker dette. Kjenner eg er så rastlaus av ventinga og frykten for at det er noko som hindrar for at vi skal lykkast. 

Jeg var til lege forrige mnd. Da med et spesifikt spørsmål (kort lutealfase- lavt progesteron). Vi ble da enige om at hun kunne henvise oss videre om vi ikke har blitt gravide ila sommeren (da nærmer det seg et år siden vi ble gravide) Det kan tas enkle blodprøver for å sjekke om du har EL hos legen. Hos gynekolog tas det innvendig undersøkelse, samt at mannen undersøkes. Hvor lenge har dere prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, BethD skrev:

Skjønner godt det er skuffende ...:( 

Jeg sitter nok i samme båt som deg om noen dager.... regner meg jeg kan starte testingen i helgen... er 4 dpo nå og kjenner allerede jeg er spent... kommer til å bli så skuffet om det ikke er strek der....

Du er heldig som vet hvilke dpo dag du er på iallefall! 

Jeg har absolutt ingen kontroll 😫 i følge appen min skulle jeg hatt EL dag 16 i syklusen. Men hadde negativ EL test fra dag 14-18 i syklusen, også gikk jeg tom for tester. Men tror appen er feil, med tanke på syklusen forrige mnd. Jeg får bare teste igjen om noen dager å ser. Har iallefall symptomer. 

 

Du må ha masse lykke til når du begynner å teste 😍🤰🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få mensen i dag. Æsj. Håper den ikke kommer. Selv om jeg fikk en negativ graviditetstest på fredag :( Jeg er 14 dpo i dag.. 

Anonymkode: cc4f9...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...