Gå til innhold

Jeg vil bli mamma <3


Sjokoladepiken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
6 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Morsdag.... it hurts 💔

Jeg prøver å tenke litt på at det kanskje er min tur å feire morsdag neste år ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner endelig å karre meg opp av hullet etter det mislykkede forsøket. Tenk å få positiv test, men fortsatt ikke bli gravid. Verden føles ikke mye rettferdig mange ganger. 

I går var jeg på kontroll av en polypp og i dag har jeg vært og fjernet den. Det er jo ikke sikkert polyppen har hatt noe med at jeg ikke har blitt gravid... men det kan jo også være at jeg har større sjans neste gang nå da. Kostet meg bare 9000kr. For hva da.... 15 minutt i stolen. Helt krise dyrt altså. Men jeg er villig til å gjøre alt. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er jeg oppe og nikker igjen:-) Startet på progynova i dag så da er det bare å vente en uke på mensen og sprøtestart. Denne gang skal jeg starte med 300 pergoveris. Ikke noe jeg leser mye om men er fornøyd med at dosen er høyere enn sist vertfall:-) 

Denne gang bare må jeg bli gravid altså, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre hvis ikke. Det er helt krise, jeg takler ikke flere runder nå! Så wish me (us) luck🤞🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Da er jeg oppe og nikker igjen:-) Startet på progynova i dag så da er det bare å vente en uke på mensen og sprøtestart. Denne gang skal jeg starte med 300 pergoveris. Ikke noe jeg leser mye om men er fornøyd med at dosen er høyere enn sist vertfall:-) 

Denne gang bare må jeg bli gravid altså, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre hvis ikke. Det er helt krise, jeg takler ikke flere runder nå! Så wish me (us) luck🤞🤞🤞

Dette blir spennende! Har det vært vurdert icsi siden ikke så mange egg har blitt befruktet? Krysser virkelig fingrene for dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!

Kanskje ICSI er verdt et forsøk siden befruktningen ble lav sist? Du kan jo foreslå å bruke ICSI på halvparten hvis de ikke tar initiativet selv 🤔 

Lykke til🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir mest sannsynlig icsi på halvparten av eggene på grunn av den dårlige befruktningen sist. Det hjelper vertfall litt på psyken min og redselen for å ende opp med dårlig befruktning neste gang også. 

Så håper på maaange egg, men det gjør vi jo alle😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Ja det blir mest sannsynlig icsi på halvparten av eggene på grunn av den dårlige befruktningen sist. Det hjelper vertfall litt på psyken min og redselen for å ende opp med dårlig befruktning neste gang også. 

Så håper på maaange egg, men det gjør vi jo alle😊

Så spennende når det uansett blir noe nytt denne runda! Krysser fingrene for en hel hau med gode, begruktede egg😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med denne runden! Jeg har sniklest litt i dagboken din i blant, og fikk virkelig vondt på dine vegne da den positive testen ikke varte. IVF kan virkelig være høye topper og dype daler. Og det burde vært umulig å miste etter IVF. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg skikkelig i gang igjen. Startet med sprøyter på onsdag og skal på scanning 6.3. Gleder meg og spennende å se når egguttaket blir, passer jo ALDRI mtp jobb, synes det er noe av det vanskeligste med dette her. Sånn utenom alt det åpenlyst vanskelige da😄 

Føles godt å være igang og foreløpig er jeg veldig optimistisk vertfall👌

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skjedde det som jeg har tenkt at bare måtte skje.... At jeg var på apoteket for å hente ut mer sprøyter og det dukker opp noen kjente. For å gjøre det hele enda bedre så var det ei venninne av ei venninne av meg som jobba på apoteket og måtte gjøre sånn «kontroll» som de roper etter hele tiden😊 jeg tenkte bare fuck hun der ver jeg jo godt hvem er og hun hilste når hun kom bort med et sånn hei som i ja vi vet hvem hverandre er og heter. 

For å gjøre det hele komplett så var hun gravid i typ 6.mnd..... shoot me! 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er jo så «typisk» 😩 Kan tenke meg hvordan en sånn setting er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på dag 9 og ting går helt greit. Var til scanning i går og ser ut som det kan bli 6 egg vertfall👍 Blir 50/50 icsi og vanslig denne gang pga den dårlige befruktningen sist. 

Uttak mandag!!❤️🥳

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...