Gå til innhold

Jeg vil bli mamma <3


Sjokoladepiken

Anbefalte innlegg

Mamma til en liten gutt, men jeg vil allerede bli mamma igjen... Reisen mot et søsken og å bli mamma igjen starter på side 21.

Side 1-17 =reisen mot første graviditet. (Nov.2018-Mars2019)
Side 17-21= graviditeten min.

Side 21 = Reisen mot å bli mamma igjen (juni2020-?) 🤞
Side 22- = Graviditet nr 2.

____________________________________________

 

E N D E L I G er det min tur til å begynne på dette eventyret :rodmer: Etter å ha kysset noen frosker fant jeg endelig drømmeprinsen, jeg er nå 33 år og vi skal prøve å få barn. Bare å skrive det ned gir meg sommerfugler i magen. Jeg har alltid hatt lyst på barn, but it takes two to tango:hjerte:

Vi bestemte oss før sommeren for at vi skulle starte prøvingen på slutten av året. Jeg googlet "hvordan bli gravid" og havnet veldig raskt inn på kvinneguiden og fikk svar på det meste jeg lurte på angående eggløsning og generelle forberedelser. Jeg sluttet på pillen og gikk over på annen prevensjon for 3 måneder siden, slik at jeg skulle komme i tilnærmet normal syklus til vi skulle starte prøvingen. 

Jeg har lest litt dagbøker de siste månedene og tenkte at det ville jeg også gjøre for å kunne følge med på egen prosess. Begynner jo å dra på årene så bør smøre meg litt tålmodighet tilfelle dette tar tid.

 

:nordvesta: W I S H   U S   L U C K :nordvesta:

Endret av Sjokoladepiken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er tanta dratt og jeg kan begynne å se frem mot eggløsning:nori: Har handlet el tester og g tester på ebay (var jo super billig men håper de funker fordi om)

Har også kjøpt clear blue sin eggløsningstest men den var jo ekstremt dyr i forhold så den bruker jeg nok kun denne første runden. Synes ikke det er så lett å tyde el testene alltid (ble testetøs før vi starter prøvingen for å se om jeg har eggløsning) 

 

 

IMG_0550.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, lillemeg90 skrev:

De billige fungere  like bra de 😃 Lykke til ✌

Ja får satse på det👍 Takk takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2017 den 19.17, Sjokoladepiken skrev:

Da er tanta dratt og jeg kan begynne å se frem mot eggløsning:nori: Har handlet el tester og g tester på ebay (var jo super billig men håper de funker fordi om)

Har også kjøpt clear blue sin eggløsningstest men den var jo ekstremt dyr i forhold så den bruker jeg nok kun denne første runden. Synes ikke det er så lett å tyde el testene alltid (ble testetøs før vi starter prøvingen for å se om jeg har eggløsning) 

 

 

IMG_0550.JPG

Hehe, jeg bestilte akkurat det samme. Har 50 EL-tester og 20 G-tester, så nå begynner det. Mannen min bare flira når han så mengden, men det får bare være så :) Vi går iallfall ikke tom for det vi trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe jeg har ikke vist alle remediene jeg har kjøpt inn @Gakkepus:-) Bare sagt at jeg kommer til å gi beskjed når egg løsning nærmer seg og når det er tid for testing. Han virker nå interressert i det meste med babylagingen så det er heldigvis bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Rema og kjøpte graperuktjuice her om dagen og har planer om å drikke dette frem til eggløsning. Har lest at mange synes dette smaker HELT FORFERDELIG så det hele ble en positiv opplevelse. Er litt surt men smaker overhodet ikke vondt. Jeg merket at det forsvant mer enn det jeg drakk selv så spurte samboer om hva han syntes om juicen jeg hadde kjøpt... :fnise:Han bare: "Ja, hva var det? Smaker jo helt grusomt, klarte ikke å drikke glasset en gang. Synes du den er god?" Så da sa jeg at jeg drikker den "for å bli gravid"(han trenger ikke alle detaljer om hva som hjelper hvordan) og da var det helt greit og jeg måtte bare drikke i vei:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjokoladepiken skrev:

Jeg var på Rema og kjøpte graperuktjuice her om dagen og har planer om å drikke dette frem til eggløsning. Har lest at mange synes dette smaker HELT FORFERDELIG så det hele ble en positiv opplevelse. Er litt surt men smaker overhodet ikke vondt. Jeg merket at det forsvant mer enn det jeg drakk selv så spurte samboer om hva han syntes om juicen jeg hadde kjøpt... :fnise:Han bare: "Ja, hva var det? Smaker jo helt grusomt, klarte ikke å drikke glasset en gang. Synes du den er god?" Så da sa jeg at jeg drikker den "for å bli gravid"(han trenger ikke alle detaljer om hva som hjelper hvordan) og da var det helt greit og jeg måtte bare drikke i vei:nordvesta:

Menn ser nok på hele prosessen annerledes enn det vi kvinner gjør.  :) Mannen min bare nikker og smiler hver gang jeg nevner noe, eller hver gang han ser noen EL-tester på badet. For han er det helt absurd hvor fiksert man kan bli, men men. Det gir håp, og det gir trygghet. I dag har jeg faktisk brukt 2 EL-tester, det samme gjorde jeg i går, og de strekene blir sterkere. Det er selvsagt veldig tidlig da det er CD6 for min del, men etter SA kan det være at EL dukker opp litt tidligere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD13 - Ingen utslag på EL-testene foreløpig. Gleder meg til å teste hver dag:yvonne: Håper EL kommer på fredag. Etter p-pille slutt har jeg hatt sykluser på 28 - 26 - 29 - 28 dager så blir spennende og se hva det havner på denne måneden (selv om jeg selvfølgelig håper at mensen aldri dukker opp). Tenkt så herlig å slippe i maaaaange måneder:mynona:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15 og positiv EL test og et fast smil på clear blue:nori:I går ettermiddag fikk jeg bare tom sirkel  på clear ble, fikk aldri blinkefjes. Noen andre som har fått resultatene slik? 

I dag er det fredag så blir taco og kos i kveld❤️

God helg til alle! 

IMG_0565.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i DPO land for første gang. Selvfølgelig kjempespent på om det har klaffet, men er også en surrealistisk tanke så klarer ikke å tro at jeg kan være gravid enda. Får se når testingen starter, men håper å holde meg så lenge som mulig ut i neste uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Da er jeg i DPO land for første gang. Selvfølgelig kjempespent på om det har klaffet, men er også en surrealistisk tanke så klarer ikke å tro at jeg kan være gravid enda. Får se når testingen starter, men håper å holde meg så lenge som mulig ut i neste uke:)

Spennende! Jeg vil gjerne følge med. EL rett rundt hjørnet her, jeg har lengre syklus enn deg men håper at EL kommer snart 😁 legger inn litt aksjer i forkant. Er første pp med el-testing for meg og, så kjenner meg igjen det du skriver 😊 

Krysser fingrene for deg! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 DPO - Føler alle her inne skriver om alskens symtomer bare dager ut i DPO land. Jeg kjenner virkelig etter, men kjenner ingenting annerledes verken med kropp eller sinn :laugh: 

Jeg tenker å ta første test på mandag, da er jeg 10DPO. Når pleier dere å starte testingen? Blir spennende med G-tester og ikke bare EL-tester, selv om el testene jo alltid blir positive etter noen dager. Gleder meg og gruer meg :) Tenk så hærlig å gå hele (nesten vertfall) desember å vite at en er gravid, det må være magisk :nisselue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å begynne å lese rett i DPO-land! :hoppe:

Jeg er selv 10-11 dpo, og kjenner heller ingen endringer :laugh: vi får prøve å ikke henge oss opp i det! Jeg er skikkelig testetøs når jeg har tester liggende, så begynner noen ganger 7 dpo, selv om jeg veit det er altfor tildlig og bortkasta. Noen ganger bruker jeg el-tester bare for å roe testeavhengigheten :fnise: 10 dpo høres fornuftig ut, men husk at om testen blir negativ er ikke håpet ute før mensen faktisk kommer :)  men så moro at vi ligger ca likt. Tenk om vi begge får augustbaby <3

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har vert gravid har jeg ikke fått positiv før tidligst 13 dpo, meeen har likevel begynt å teste rundt 9 dpo 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sille4 skrev:

Så spennende å begynne å lese rett i DPO-land! :hoppe:

Jeg er selv 10-11 dpo, og kjenner heller ingen endringer :laugh: vi får prøve å ikke henge oss opp i det! Jeg er skikkelig testetøs når jeg har tester liggende, så begynner noen ganger 7 dpo, selv om jeg veit det er altfor tildlig og bortkasta. Noen ganger bruker jeg el-tester bare for å roe testeavhengigheten :fnise: 10 dpo høres fornuftig ut, men husk at om testen blir negativ er ikke håpet ute før mensen faktisk kommer :)  men så moro at vi ligger ca likt. Tenk om vi begge får augustbaby <3

IKM er ikke før på fredag så kommer nok til å teste hver dag frem til da selv om testene er negative:fnise: Og har ikke på dagen like sykluser så hvis IKM er tidligere denne gang så vil jeg vertfall få testet noen ganger uansett hva som skjer. Da krysser jeg fingrene for at det blir augustbaby på oss begge to.. Eller alle andre her inne også for den saks skyld:)

Endret av Sjokoladepiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...