Gå til innhold

Jeg vil bli mamma <3


Sjokoladepiken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke ord... Jeg har fått positiv graviditetstest uten å bruke 100.000,- på medisiner, uttak og et tankekjør som kan ta knekken på den sterkeste. 
 

måtte lille spiren holde seg fast💛 

 

Her går vi for #2under2 HJELP!!!

B931E39D-83E9-4413-8E52-C43B7DF31512.jpeg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!! Det blir akkurat 1,5 år mellom de.

Dristet meg til å laste ned appene igjen nå og det er jo bare det koseligste i verden.

Og så morsomt å fortelle samboer i går han forstod ingenting men ble kjempeglad! Jeg hadde vært ute og kjøpt red velvet sjokoladekake og la gravidtetstesten på tallerkenen med kaken:-) Ble en så koselig greie også feiret vi med kake. Sist satt vi å skalv begge to og var livredd for attesten skulle være negativ nå var det en heeelt annen ro og stemning:-)

Nei går dette veien skal jeg virkelig aldri be om noe igjen!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en positiv nyhet!! Gratulerer så mye! :hjertesmil: Herlig at du går inn i statistikken over dem som klarer å bli gravid selv etter IVF, og det raskt etter fødsel også. Hurra! Og godt for oss andre som har bikket 35 år at det ikke trenger å være veldig vanskelig å bli gravid *gir håp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er jeg kommet meg til Uke 7+5🥳 Var på TUL på onsdag og fikk se en liten klump med et tikkende hjerte. Alt så fint ut så nå må jeg snart begynne å tro på at dette faktisk kommer til å ende i enda en baby.

Har fortalt foreldre og de ble kjempeglad så nå er det bare å grue seg til å fortelle arbeidsgiver. Jeg har jo akkurat kommet tilbake fra permisjon så de kommer ikke til å bli fornøyd!!

Foreløpige symptomer er større bryster, litt murringer innimellom og er småkvalm morgen og kveld, så absolutt levbart foreløpig:-) I dag bestilte jeg time til jordmor og fikk heldigvis gå til hun samme som sist så der skal jeg i uke 12:-):-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig kjekk lesning 💕 Samme skjedde med en venninne av meg, tok drøye 2.5 år og flere forsøk med nr 1, og det skulle ikke være mulig uten hjelp. Nr to kom uplanlagt 20 mnd senere. Hektisk og herlig blir vel stikkordet 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jøss, her har det skjedd mye siden sist jeg kikket innom (som var før babyen kom). Gratulerer så hjertelig med ny graviditet, jeg fikk helt gåsehud når jeg leste her ❤️ ååå, så spennende! Ett og et halvt år i mellom er jo helt perfekt, det har jeg til søsteren min og det er helt nydelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Så bra at alt så bra ut på TUL ❤️ vil også... men vurderer å vente til uke 10 eller noe... spørs om jeg klarer det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Og vipps var man i uke 27 da. Det er virkelig noe spesielt med å være gravid første gang, denne gangen bare flyter ukene avgårde uten at jeg tenker så mye på at jeg er gravid. Har mer enn nok med jobb og en 1 åring som naturlig nok krever sitt😇

Var på enda en tidlig ultralyd i uke 12 og på oul i uke 19. må tilbake på kontroll i uke 30 for å se om morkaken har flyttet seg denne gang (det gjorde den ikke sist) også var nyrebekkenet noe lite så krysser fongrene for at dette nå er ok. 

Det er tungt å være gravid og ta vare på en liten, sist sov jeg etter jobb hver dag, det kan jeg bare glemme nå hehe. 
 

men ville bare gi et lite pip fra meg:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med pip! Fortsett med det 🥰  Jeg kan absolutt se for meg at det er forskjell på å være gravid med nummer en og to! Sannsynligvis bra på hver sin måte, men kan absolutt tro det er slitsomt på en annen måte enn når du ventet første 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Og plutselig var man blitt tobarnsmamma:-)

Har fått en liten gutt til og det ble planlagt keisersnitt denne gangen også pga morkakens plassering. Keisersnittet gikk like fint som sist og vi kom hjem etter tre dager på barsel. Lille sover heldigvis en del slik at jeg har tid til lille storebror på 18 mnd. Får ikke løftet han enda så heldigvis er samboer hjemme når storebror er hjemme. 
 

Og nå er jeg ferdig. Når jeg startet denne dagboken hadde jeg ikke i min villeste fantasi sett for meg at det var slik det skulle bli, men slik er det vel med det meste. Jeg har nå to barn og håper jeg for alltid vil kjenne på en takk emlighet for det. På et tidspunkt visste jeg ikke om det noen gang ville bli ett barn en gang og to føles som jeg har vunnet i lotto. 
 

Nå skal jeg nyte permisjonen og mine to smårollinger. Takk for alle som har fulgt meg og veien mot å bli mamma!!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye!! Kos deg masse med de herlige guttene dine ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...