Gå til innhold

Jeg vil bli mamma <3


Sjokoladepiken

Anbefalte innlegg

Et kapittel er over og det føles som jeg nå skal starte på en helt ny bok. Babyen her. Jeg er blitt mamma til verdens søteste lille gutt. Keisersnittet gikk som planlagt og etter 3 dager på sykehus reiste vi hjem med en liten bylt på 2,9kg.  Tror allikevel ikke jeg var helt forberedt på hva som skulle komme for har vært noen tøffe dager. Er helt utenfor meg selc om dagen men så forelsket i den lille familien min. 

 

 

Endret av Sjokoladepiken
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Så nydelig han er! ❤️
 

Skjønner hva du mener, er også nettopp blitt mor og spesielt de første dagene var tøffe. Begynner å gå seg litt til nå, men mindre søvn og mindre tid til husarbeid ol er helt klart blitt den nye hverdagen nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en nydelig gutt! Gratulerer så mye :hjerte:

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. Ingenting kan forberede en på hvordan det blir å være mamma. Håper dere har det bra :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

6 MÅNEDER!!! Altså hva skjedde? Det er allerede gått 6 måneder siden jeg ble mamma. Det er alt jeg forventet meg og overhodet ikke slik som jeg hadde trodd. Ammingen gikk til helvete og jeg styrte i 8 uker før jeg til slutt la inn årene. Han er blitt så stor og har lært seg så mange ting. Jeg elsker han over alt på jord og han er så krevende at jeg ikke vet hvilken fot jeg skal stå på noen ganger. 
 

Mitt gamle liv har jeg for lengst sagt hadet bra til selv om jeg drømmer meg tilbake innimellom. Visjonen min hvor jeg skulle fortsette som før bare med en barnevogn på slep ble ikke heilt som forventet. Det er ekstremt krevende å ta vare på et annet menneske.... mye mer krevende enn jeg hadde trodd😆 og ikke minst å ikke få sove hele nettene, det tror jeg aldri jeg blir vandt til.

Men jeg føler meg fremdeles som en prøver en eller annen plass inni hodet mitt, blir fortsatt sjalu/misunnelig/får klump i magen når noen annonserer en graviditet. Veldig rart og jeg forstår virkelig ikke hvorfor. Jeg har jo fått den lille gutten min som jeg ønsket så sårt💛

Og det er såååå mange dager som er helt forandret. Til nå har jeg fått bursdagspresang av lille, morsdagskort, feiret jul, nyttår, påske og nå er det straks 17. Mai. Alle di vonde dagene er nå blitt veldig gode dager og det føles helt fantastisk❤️
 

bare en liten oppdatering fra meg:-)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 25.11.2019 den 20.14, Sjokoladepiken skrev:

Et kapittel er over og det føles som jeg nå skal starte på en helt ny bok. Babyen her. Jeg er blitt mamma til verdens søteste lille gutt. Keisersnittet gikk som planlagt og etter 3 dager på sykehus reiste vi hjem med en liten bylt på 2,9kg.  Tror allikevel ikke jeg var helt forberedt på hva som skulle komme for har vært noen tøffe dager. Er helt utenfor meg selc om dagen men så forelsket i den lille familien min. 

 

 

Gratulerer!!!! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nesten ikke om jeg tør å starte på et nytt innlegg her inne, men det skal jeg for vi skal i gang med prøvingen igjen.... sa jeg virkelig det høyt? Det er det vertfall ingen andre enn samboeren som vet foreløpig. Og for å være helt ærlig så er jeg egentlig ikke klar for en ny baby i dag men det får jeg jo ikke uansett, jeg har jo fortsatt en baby🥰

Men med tanke på at det tok 2 år fra vi startet til jeg satt med prinsen i armene sist og jeg har bikket de magiske 35 årene er det egentlig ikke noe å vente på. Skulle jeg mot formodning bli gravid i første pp ville det ikke være annet enn fantastisk uansett. 

Sånn da er dagboken oppdatert og det føles helt absurd å begynne på denne galskapen igjen🙃 men.... wish me luck uansett🤪🤞

Endret av Sjokoladepiken
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å ta kontakt med Hausken igjen snart for å få gjennomført en ny fertilitetssjekk for å se hvordan ståa er nå i forhold til for to år siden. På en måte har jeg mer hastverk denne gang siden jeg er over 35, samtidig som at jeg har allerede lille skatten min så det haster liksom ikke psykisk i det hele tatt. 
 

Det er vel fremdeles slik at man kan få hjelp offentlig til å få to barn? Tipper dette endrer seg nå som donor blir lov og enslige også får hjelp, går sikkert tilbake til 1 barn snart, men siden jeg ikke har det så travelt tenkte vi at vi ville prøve det offentlige denne gang. Kun for å slippe å blakke oss helt for jeg var superfonøyd med Hausken og ville mer enn gjerne gått gjennom behandlingen der. Og med corona og alt så regner jeg med ventelisten for søskenforsøk er ganske lang... men men time will show. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med barn nr to😍 håper virkelig ikke de korter inn på søskentilbudet🙄 kanskje på tide å heller går mot en utvidelse av tilbudene på sykehusene istedet...men ventetiden er sikkert litt lengre nå ja, så sikkert lurt å ta kontakt ganske snart😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I dag gikk mailen til klinikk hausken😱 Føles veldig rart å hive seg på det toget igjen samtidig som det er kjent og trygt allikevel. Selv om jeg har fått mitt elskede barn så føler jeg meg alikevel som ufrivillig barnløs, veldig rare greier som jeg overhodet ikke klarer å beskrive. 
 

Jeg lastet ned noen nye ivf podcaster og det er det kjekkeste jeg vet å høre på🤩🤩🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

I dag hadde jeg time til «ny vurdering etter barn» og det var veldig rart å sette bena mine på klinikken igjen. Med en gang jeg gikk inn så tenkte jeg ÅJA sånn er det det lukter her. Noen ting bare setter seg fast i hjernebarken. Sykepleieren der er så fantastisk og var helt fantastisk å få snakke med henne igjen:-):-) 

Undersøkelsen gikk fint, normal utvikling, så mange folikler men ujevn størrelse slik som tidligere. Legen skal sende henvisning til haugesund men satte også opp ett opplegg hvis jeg blir utålmodig og ønsker å starte behandling hos de tidligere. Vi gikk gjennom forsøkene jeg har hatt tidligere og det var litt godt å høre at de var veldig positive i troen om at de skulle kunne hjelpe oss igjen:-) Hadde det ikke vært så dyrt hadde jeg startet opp igjen i morgen, føler meg hjemme på klinikk hausken, hvor sykt er ikke det å si:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 3.8.2020 den 22.34, Sjokoladepiken skrev:

I dag gikk mailen til klinikk hausken😱 Føles veldig rart å hive seg på det toget igjen samtidig som det er kjent og trygt allikevel. Selv om jeg har fått mitt elskede barn så føler jeg meg alikevel som ufrivillig barnløs, veldig rare greier som jeg overhodet ikke klarer å beskrive. 
 

Jeg lastet ned noen nye ivf podcaster og det er det kjekkeste jeg vet å høre på🤩🤩🤩

Kan du tipse om noen av de podcastene? 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart det @Ellepelle Favoritten er uten tvil ruvarpodden, den er svensk men lett å forstå💛 Bare å begynne på episode 1.. mange timer god underholdning. 
 

barn ønskes er en norsk podcast som anbefales🙌 Og jag vil ha barn har mange gode episoder(også svensk) 

Å høre på podcaster har uten tvil vært noe av det beste for meg i denne prisessen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Sjokoladepiken skrev:

Ja klart det @Ellepelle Favoritten er uten tvil ruvarpodden, den er svensk men lett å forstå💛 Bare å begynne på episode 1.. mange timer god underholdning. 
 

barn ønskes er en norsk podcast som anbefales🙌 Og jag vil ha barn har mange gode episoder(også svensk) 

Å høre på podcaster har uten tvil vært noe av det beste for meg i denne prisessen. 

Åh, tusen takk for tips!! Jeg craver informasjon om dagen, så disse gleder jeg meg til å høre på 👌 Og masse lykke til med prosessen din framover, spennende å følge med på dere andre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siden fødsel (og før det) hatt sykluser på mellom 23-26 dager, en gang i skuddåret har det vært 28 dager. I dag er jeg på syklusdag 31!!! Jeg innbiller meg jo såklart at jeg er gravid. Vil ikke ta test for hvis den er negativ så blir jeg så skuffet så lever litt smålykkelig i håpet nå😆😅 selv om jeg jo realistisk tenkt ikke er gravid så hadde det jo vært så fantastisk☺️☺️☺️ Vi skal jo kunne få til dette selv i teorien. 
 

Jeg skal teste på fredag hvis ikke mensen dukker opp da er jeg på dag 36 og må jo søren meg være gravid hvis jeg ikke begynner å blø før. Krysser fingrene🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å dy meg så tok eggløsningstest i dag og den var positiv så nå begynner jeg virkelig å tro jeg er gravid❤️ 
 

fikk telefon fra hausken i dag om at stoffskiftet mitt var for høyt så må ta nye prøver. Men når jeg googler høyt stoffskifte og graviditet så er ikke det en bra kombo😨😨😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...