Gå til innhold

Jeg vil bli mamma <3


Sjokoladepiken

Anbefalte innlegg

Uke 21:

Nå er det endelig begynt å bli rolig på jobb. Har kalkulert og printet ut forslag på hvordan vi vil gjøre det med permisjon. Skal ta et lite møte med hun på lønn for å sjekke at det hele ser fornuftig ut:-)

Ellers har det vært kjempevarmt denne uken, matfestival og kun kjolebruk. Måtte gå til innkjøp av sykkelshorts å ha under for lårene har blitt en del større og gnisser for mye uten:-/

Fredag hadde jeg siste dag på jobb før 3 uker ferie, fantastisk følelse. Har sagt til meg selv av fra ferien/august skal jeg slippe meg løs og virkelige planlegge innkjøp/se i butikker etc:-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Uke 22 og 23:

Nå er det midt i ferien og vi har enda en uke igjen:-) Ferie er flott og jeg fikk BB hugme av min svigerinne den dagen vi reiste på ferie. Er jo helt fantastisk! 

Ellers er jeg blitt spurt om jeg er gravid for første gang og det var stas🤗 Da må jeg jo se gravid ut tenker jeg hehe. 

Kjedelig å ikke drikke alkohol i ferien når de andre gjør det men overlever selvfølgelig uten problemer, ellers er jeg ikke veldig fornøyd med kroppsfasongen om dagen så slenger meg ikke ut i bikini for å sole meg selv om det er kjempefint vær:-/ 

24 uker er gått og 16 uker igjen. Har endelig fått fingen ut og handlet litt babytøy. Altså de pysjene er jo til å spise opp. Pitte pitte små❤️ Så kjenner mer og mer på at det faktisk skal komme en baby ut av dette her og at graviditeten bare er en del av målet:-) 

vektoppgang uke 24+0= 11,5kg🙈

Endret av Sjokoladepiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest meg gjennom hele dagboken din. Så glad når jeg kom til slutten! 

Husker så godt da Meghan og Harry annonserte graviditet. Jeg ble direkte sur 😂 hvordan var det mulig liksom. Gikk de rett på ivf 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow kred for at du har lest gjennom hele boka mi @Palme😄 

Jeg konkluderte med at hun nok frøys ned egga sine når hun var 27 og at de gikk rett på ivf ja😆😆😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uke 24 og 25:

Da har jeg vært tilbake på jobb en uke og kjenner det er ganske greit. Kjenner mye mindre på det å være gravid når det er bånn gass hele dagen på jobb:-)

Helgen skal brukes til å gjøre klart babyrommet... GLEDER MEG! Rommet er nå tømt så skal få en nedvask og et strøk maling før vi begynner med innredningen.

Must have(s): En hvil etter jobb, BBhugme puten i sengen og truseinnlegg haha.

kjenner du mye til den lille mageboeren: Ja kjenner liv hver dag. Mest rett etter jeg har spist og når jeg skallegge meg. Elsker det men synes det er veldig rart når det blir liv i magen midt under et møte på jobb.

hvordan har treningsuken vært: HAHA hentet denne "malen" fra fotballfrue så ja da var vel den med. Men begynte faktisk på gravidyouga i uke 25. Har booket meg inn på et kurs som er en dag i uken i 8 uker. Virker som NM i pusting men det føltes på en måte godt ut også. Hadde ekstremt gangsperr i tærne etterpå:-)

plager: Ingen plager heldigvis. Må rulle meg litt ut av senga og vrenge meg rundt hvis jeg sitter/ligger på gulvet.

kjønn på babyen: Vet ikke.

hvordan sover du om natten: Sover veldig godt. Må tisse med en gang jeg våkner men natten tilbringes med BB hugme puten.

fødselsforventninger: Spent. Jeg vil gå på fødselsforberedende kurs med samboer og gleder meg til det. Så også at det ble lansert en ny bok som heter hjelp jeg skal føde.

ukens cravings: Alltid sjokolademilkshake:-)

humør: Har vært i godt humør. Godt å være tilbake på jobb igjen og vanlige rutiner.

vektøkning: 12kg..... Please make it stop!!

innkjøp: Noe klær, Bedside crib og bilstol.

kontroll: Neste jordmorkontroll er i september

strekkmerker: Bare de jeg alltid har hatt, men de virker mer fremtredende....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Uke 26 og 27.

Nå er virkelig ferien over. Planen for hva som skal gjøres før jeg går i permisjon er lagt og tror jeg nå har fem måneders arbeid som skal gjøres på 2 måneder🤔🙈 Tror jeg ikke helt forstår at jeg ikke skal på jobb så mye lenger for drømmer hele tiden at jeg drar rundt på en nyfødt på jobb som jeg glemmer å mate etc...😆 Jeg sitter i ledergruppen i selskapet så det er ikke slik at de tar inn noen andre når jeg skal vekk, det skal en konsulent inn og ta det som må dokumenteres mens resten blir fordelt rundt på flere av de ansatte eller bare blir liggende til jeg er tilbake rett og slett. 

Vektoppgang: 12,5kg og det kjennes godt bare jeg skal gå fort, blir like sliten som av å jogge🙈 

Babyrommet er malt, kommoden er satt inn så nå kan jeg begynne å tømme posene med ting jeg har kjøpt og fått. 

Andre som ikke hadde klart navn tidlig? Vi har kommet oss ned i 3 alternativer på jente og gutt men det stopper liksom der😆

På torsdag skal jeg til jordmor, det gleder jeg meg til. Regner med å få målt fs mål da for første gang😇

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 28:

Da er enda en uke gått og det er 11 uker til termin. Denne uken har vi bestilt vogn og kjøpt stellebord. Å bestille vogn og sjekke at denne passet i bilen har definitivt vært en av mine milepæler i hele prøve å få barn prosessen så var helt fantastisk å gjennomføre dette. Gleder meg til å få den i hus😄❤️

Ellers skal jeg på jentetur i helgen og samboer skal jobbe😊

Var hos jordmor i går og var redd hun skulle kjefte på meg når jeg sa vektoppgangen, men hun bare noterte det ned og sa ok😅 

vektoppgang: 12,1kg

God helg!!

Endret av Sjokoladepiken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte på Stokke Trailz....🥰 Kan ikke fatte at vi skal få en liten baby som vi skal trille rundt med🙌😇❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 29:

Nå er det virkelig mye liv i magen. Tror til og med det har vekket meg på nettene noen ganger:-) Har også merket hikking! Snakk om å hikke vært 3. Sekund... kjempefasinerende❤️ 

Ellers er formen fin og mengden jobb på jobb blir bare verre. Hadde håpt det skulle roe seg nå og at folk bare faset meg litt ut men neida alle skal ha enda mer hjelp og få enda mer gjort før jeg går ut i permisjon. Merker jeg sikkert har litt pregnancybrain og vil jo bare sitte på jobb og tenke på babyen. Så denne helga er pcen med hjem så jeg får gjort meg litt ajour😆 

2 uker til ny ultralyd!!! Gleder meg!! 

Vektoppgang: 12,4kg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uke 30:

Da er enda en uke rast avgårde. Jeg har satt opp siste ferieuka mi den siste uka før jeg skal i permisjon så nå har jeg bare 5!! uker igjen på jobb før permisjonslivet starter.

Denne uken har vi vært ute på storhandel. Hentet vognen som var klar og fikk kjøpt inn seng, pose til bilstol, vippestol, babycall, ullklær og en masse annet vi sikkert trenger:-)

I kveld skal jeg på kino og se Downton Abbey, gleder meg!!!

Vektoppgang: 13,7kg :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Uke 31-32:

uke 31 gikk sin gang. Og mandag i uke 32 var det på tide med oppfølgingstime med ultralyd for å sjekke morkaken. Det ble en lenger time enn først planlagt. Jordmor var usikker på plasseringen og fikk inn en lege til å sjekke. Da var det vaginal ultralyd og full pakke. Legen konkluderte med at dette ikke var noe å diskutere.... Det blir keisersnitt😷

Pga fare for blødninger vil de ikke vente for lenge og dagen etter hadde jeg fått innkallelse 3 uker før termin🙈 Så i teorien skal jeg skrives inn på sykehuset den dagen jeg har siste arbeidsdag. Har lest litt på nav og ser ut som jeg kan søke på ny og sette ks dato som termindato. Håper dette går, for det går i ett på jobb om dagen så har ikke tid til å forberede noe som helst føler jeg. 

Nå skal jeg på jordmortime... håper kanskje hun kan gi meg noen svar. 

Babyen hadde det fint da heldigvis men er skuffa og redd, dette var ikke planen og what a waste av å se hundre episoder av fødeavdelingen😂😂

vektoppgang: 13,5kg 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Men så fantastisk at du har fått en oppfølging der de fant ut av det 💕 37+0 er innenfor termin, så babyen takler det helt fint. Kanskje verre for mor som ikkr var forberedt på KS...

Søk permisjon fra 34+0, så er det jo rett rundt hjørnet 😬 Håper du får en god samtale med jordmor i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å måtte ta keisersnitt, skjønner at det må være kjipt. Men det er jo dessverre ikke noe alternativ. Heldigvis fanges sånt opp i tide😊

Godt at baby har det fint❤️ Plutselig er det ikke lenge igjen😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Uke 36.

Nå er det 1 uke til keisersnitt, helt sprøtt. Det meste er klart nå, vertfall alt av innkjøp og vasking av klær etc. 

Formen er fin og jeg koser meg med permisjon, søkte til nav og fikk svar innen 24 timer om at dato var endret og at jeg ville få betalt 3 uker før planlagt keisersnittdato så nå har jeg fikset tærne, vært hos frisøren og gått en del på kafe med de som har fri på dagtid. Dagene går forbausende fort. 

Vektoppgang: 16kg🥵

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? Håper du klarer å nyte de siste dagene før verden snus opp ned 💕 Har du overskudd og mulighet, unn deg en massasje, pedikyr eller tur til frisøren før torsdag, for meg røk egenpleie langt med på listen da mini kom. Ellers ville jeg lagt på sofaen 😅

Har du pakket fødebagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...