Gå til innhold

Jeg vil bli mamma <3


Sjokoladepiken

Anbefalte innlegg

Da er første dose med Gonal f satt... jeg skalv sånn på hendene og hørte hjertet mitt slå så hardt når jeg gjorde pennen klar, at jeg kjente verken stikket eller at jeg trykket vesken inn. Så vannvittig rart å stikke seg selv med en sprøytespiss at jeg nesten ikke tror jeg har gjort det engang😂 

game on...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig spennende å følge dagboken din! Har lest hele akkurat nå. Jeg sliter selv med å bli gravid.. Lykke til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!

Er ikke redd for sprøyter, men kan skjønne at man blir shaky av å sette sprøyte på seg selv 😰 Men nå er dere i gang og jeg krysser alt jeg har :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, hotfudge skrev:
 

Utrolig spennende å følge dagboken din! Har lest hele akkurat nå. Jeg sliter selv med å bli gravid.. Lykke til! 😊

Så kjekt du følger med😊 takk takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Aryamili skrev:
 

Så spennende!

Er ikke redd for sprøyter, men kan skjønne at man blir shaky av å sette sprøyte på seg selv 😰 Men nå er dere i gang og jeg krysser alt jeg har :hjerte:

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? 

Man blir veldig vant til å sette sprøyter på seg selv etterhvert, på andre runde stimulering tenkte jeg ikke på det engang :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg på 3. dag med sprøyter og det går jo helt fint😊 var bare sykt creapy første gangen. På torsdag skal jeg ta orgalutran også... har selvfølgelig googlet meg til at den er et lite helvette i forhold til gonal f som jeg ikke kjenner en gang😵 På fredag skal jeg til første ultralyd🙃 

Kjenner ikke noe «effekt» av sprøytene heller, men er vel ikke meningen heller så tidlig😊😊 oppstart var vertfall ikke noe å grue seg til😂🙌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå tatt sprøyter i 6 dager og merker ingenting. Orgalutranen sved etterpå første dagen men kjente ikke noe særlig i dag. 

Har også vært på ultralyd og det gikk ikke så bra. Det var bare 4 eggposer som så ut til å utvikle seg slik di ønsker. Gikk litt i kjelleren da og ville helst ikke snakke med samboeren engang og var veldig kort og krass mot han i noen timer. Har bestemt meg for at fra i morgen så skal jeg tenke at fire egg er fire mer enn null:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Har bestemt meg for at fra i morgen så skal jeg tenke at fire egg er fire mer enn null:-) 

Og du trenger bare ett for å lykkes. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det søndag og 8 og siste dag med sprøyter. Eller i morgen skal jeg sette eggløsningssprøyten da. Orgalutranen synes jeg ikke noe om altså. Stikker som et lite helvete å sette🤪💉 at det svir etterpå bryr meg ikke men skal jeg gjennom flere runder håper jeg det blir bedre altså😊 

ellers er tankene all over the place og det meste av dagene går med til å tenke på dette, google, sitte på kvinneguiden og høre på ruvarpodden. Får liksom ikke nok. Samtidig som jeg nok burde ha fokusert på andre ting. Tror jeg må gi meg selv forumnekt før klokken 21.00 eller noe🙇‍♀️ 

Mange tenk hvis de ikke får ut noen egg, tenk hvis ingen blir befruktet, tenk hvis ingen deler seg osv. om dagen.... men også tenk hvis dette er siste gonal f sprøyten, tenk hvis jeg får positiv test før måneden er omme, tenk hvis vi har baby neste jul osv. 😊❤️😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når jeg har tatt alt jeg skal av sprøyter sitter jeg litt undrende tilbake. Jeg kjenner jo ingenting av noenting. Trodde jeg skulle få vondt i magen, bli sur, få vondt i hodet etc... men fatter liksom ikke at jeg skal på egguttak i morgen😂

Sa jeg måtte få fri fra jobb og det ble ikke spurt noen spørsmål fra sjefen. Ei kollega som spurte hva jeg skulle når jeg sa jeg ikke kom på jobb, men sa bare jeg måtte ordne noe greier så ble det ikke mer spørsmål heldigvis👍 

Gruer meg til uttaket men er nok mest fordi jeg ikke vet hva jeg går til🙇‍♀️🤔 men gleder meg til det er overstått. Ser folk reagerer forskjellig på uttaket og om de «blir dårlige». Jeg har ingen planer om å være hjemma fra jobb mer enn i morgen så håper det går fint🤪 Noen som vil dele hvordan formen var samme dag/dagen etter uttak?😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke har så mange bivirkninger, selv om jeg skjønner at man forventer det litt og begynner å lure når de ikke kommer 😅

Meeeen! Uttak i morgen, så spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var uttaket overstått og de fikk ut 7 egg!! På fredag var utsiktene 4, så legen og ikke minst jeg er superhappy med gode nyheter🎉 Jeg var kjempenervøs og satt bare og konset om å puste mens jeg satt på rommet vi hadde fått og ventet. Fikk en god og myk nattskjorte😊 Kjempefint rom med sofagruppe, seng og masse vinduer, var sikkert 15kvm👌 

Ble ført inn i rommet og hilste på hun på laben før jeg satte meg i stolen. Var nå så nervøs at jeg kjente hjertet hoppe i brystet🤪😵 Legen sjekket at alt så fint ut før hun satte lokalbedøvelse og startet uttakene. Det gjorde jo ikke noe vondt. Er helt i sjokk jeg, lå og ventet på intense smerter som jeg skulle begynne å grine av men nope ingenting. Bedøvelsen var desidert det verste og det varte vel toppen 3 sekund. 

Legen kommenterte at jeg hadde veldig høy puls😂 og sykepleier kikket på meg og bare... men du ser jo så rolig ut. Når jeg reiste meg opp etterpå var jeg kjempesvimmel og høy på at jeg var ferdig🌸 Lå en liten stund i sengen på rommet vårt før sykepleier kom inn med info om hva som skjer videre. Så lå jeg litt til før jeg skiftet og vi kom oss i bilen. 

Var helt utladet når jeg kom hjem så nå har jeg sovet i nesten tre timer😌 Har ikke noe smerter men tenker jeg tar det rolig og lar mannen passe på meg i dag. Svømmerne hans var også helt fine så det blir vanlig ivf og ikke icsi. 

Så nå er det bare å krysse fingrene for at jeg får en positiv telefon fra klinikken i morgen om at flere av eggene er blitt befruktet🤞🤞🤞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Aryamili skrev:

7 egg, hurra! Et av de er nok gullegget 🤞Håper på full klaff på første forsøk! 

 

1 time siden, bondekone skrev:

Ååå, så spennende!! 7 egg er jo kjempe bra, krysser fingrene for et gullegg😍

Tusen takk🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende 😁Gratulerer så masse med flott egguttak 😍 Og så kjekt at vi ligger såpass likt! Her må det følges med 🤓 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at uttaket gjekk så bra, både med tanke på antall egg og det at du hadde ein grei opplevelse av uttaket. 😊 krysser fingrane for at du no har gullegget og at absolutt alt klaffer på fyrste forsøk!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...