Gå til innhold

Dere som vil ned noen kilo. Hva har dere spist i dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Absolutt ikke. Og hvis jeg gjorde det er jeg iallefall ikke på slanker'n. Det høres kanskje jævlig brutalt og slemt ut, men man må kalle en spade for en spade. Men jeg heier på deg. Du har innsett det selv og det er bra. Alle kan hvis de vil det nok! 

:trene:

Anonymkode: dece4...c35

Så du koser deg aldri med kake, godis eller noe på lørdager du da? 

Jeg har jo en spiseforstyrrelse og har endelig kommet mer og mer ut av den. Så det er litt mer enn at jeg hae insett det selv og alle kan hvis de vil! 

Jeg har vært flink siden oktober hatt 3 overspisingsepisoder mot fra å planlegge og bare vente på neste mulighet (når alene!) for å stappe mat, er det en jævla prestasjoni mine øyne.

Jeg har gått ned 10 kilo (lagt på meg 2-3 da det har gått dritt den siste uka.. ) Og er stolt over egne prestasjoner. Jeg trenger oppmuntring heller enn alt galt og negativitet. 

Gjerne forslag til hvordan gjøre ting bedre, men perodisk faste eller diverse dietter er ikke mitt mål og funker ikke for meg. Jeg vil klare  å ha normale måltider uten å gå opp i vekt og uten å trigge trangen til å stappe alt jeg kommer over.( dette er mye psykisk, men å ikke spise jevnt utover hele dagen, ha tilgang på store mengder godteri osv er svært vanskelig for meg) Mye av det jeg nå har overspist er sunne versoner av ting, i det minste.( Bedre enn masse sjokolade og potetgull ernæringsmessig.)

Kaker og slikt er ting jeg har fått borte, som er vanskelig å si nei til, som gjør at jeg bare vil spise og spise når jeg kommer hjem. Sukker og en psyke som er litt opp og ned sammen er hvertfall ikke bra! 

Jeg har store forbedringspotensialer, men jeg trenger vennlig oppmuntring ikke negativt og alt jeg gjør galt. 

Jeg har hatt "vanlige"  sprekker hvor jeg spiser 1 stykke ostekake selv om jeg ikke hadde tenkt det. Eller 3 biter sjokolade istedet for 1. Jeg skiller på overspisingen min og en normal sprekk. Og en normal sprekk eller normal kosing med litt kake eller sjokolade er helt vanlig. Og et mål for meg å klare. 

Overspisingen er en sykdom. Og jeg skiller dette fra kosen med litt  kake og litt sjokolade! 

 

Anonymkode: 895f2...2d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du koser deg aldri med kake, godis eller noe på lørdager du da? 

Jeg har jo en spiseforstyrrelse og har endelig kommet mer og mer ut av den. Så det er litt mer enn at jeg hae insett det selv og alle kan hvis de vil! 

Jeg har vært flink siden oktober hatt 3 overspisingsepisoder mot fra å planlegge og bare vente på neste mulighet (når alene!) for å stappe mat, er det en jævla prestasjoni mine øyne.

Jeg har gått ned 10 kilo (lagt på meg 2-3 da det har gått dritt den siste uka.. ) Og er stolt over egne prestasjoner. Jeg trenger oppmuntring heller enn alt galt og negativitet. 

Gjerne forslag til hvordan gjøre ting bedre, men perodisk faste eller diverse dietter er ikke mitt mål og funker ikke for meg. Jeg vil klare  å ha normale måltider uten å gå opp i vekt og uten å trigge trangen til å stappe alt jeg kommer over.( dette er mye psykisk, men å ikke spise jevnt utover hele dagen, ha tilgang på store mengder godteri osv er svært vanskelig for meg) Mye av det jeg nå har overspist er sunne versoner av ting, i det minste.( Bedre enn masse sjokolade og potetgull ernæringsmessig.)

Kaker og slikt er ting jeg har fått borte, som er vanskelig å si nei til, som gjør at jeg bare vil spise og spise når jeg kommer hjem. Sukker og en psyke som er litt opp og ned sammen er hvertfall ikke bra! 

Jeg har store forbedringspotensialer, men jeg trenger vennlig oppmuntring ikke negativt og alt jeg gjør galt. 

Jeg har hatt "vanlige"  sprekker hvor jeg spiser 1 stykke ostekake selv om jeg ikke hadde tenkt det. Eller 3 biter sjokolade istedet for 1. Jeg skiller på overspisingen min og en normal sprekk. Og en normal sprekk eller normal kosing med litt kake eller sjokolade er helt vanlig. Og et mål for meg å klare. 

Overspisingen er en sykdom. Og jeg skiller dette fra kosen med litt  kake og litt sjokolade! 

 

Anonymkode: 895f2...2d5

Jeg har bevist for meg selv at jeg kan klare og spise bare en. Bevist fpr meg selv at selv om ting er vonde så trenger jeg ikke å stappe innpå sukker, eller drikke meg drita for å bedøve det. 

Så dette skal jeg klare! Men jeg kommer til å streve litt og bomme litt. Og det må være lov! Jeg bruker tråden til å loggføre måltidene mine, det som faktisk er sant at jeg spiser, for gud jeg er god på å lure meg selv og gjemme meg unna. Problemet mitt er jo at jeg gjemmer det unna både andre og meg selv, jeg vil ikke tenke på problemene mine. Og nå skal det fram i lyset. Psykisk også! Jeg tar i alke fall tak, kamskje trengs det justeringer eller noe blir feil.., men. So fucking what! Jeg gkør noe og det er bedre enn slik det var før. 

For 2 år tilbake hadde det ikke vært snakk om at jeg hadde innrømmet hvordan jeg spiser og hvor mye. Det er så utrolig skamfult og jeg føler meg slem! Derfor er jeg også litt fintfølende rundt temaet. Spesielt når det i bunn og grunn går bedre enn på lenge, når jeg sammenligner med MEG SELV! Så når qndre kommer med kritikk blir jeg irritert. Og det er bra egentlig, før hadde jeg blitt lei meg og tenkt at det hjelper jo ikke at jeg forsøker uansett og startet pån igjen med spisingen. 

Sammenlignet med en som elsker å trene og ikke egentlig har utfordringer rundt mat, vil det bli noe helt annet. 

 

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du koser deg aldri med kake, godis eller noe på lørdager du da? 

Anonymkode: 895f2...2d5

Jo. Selvsagt. Men jeg spiser ikke 4 kakestykker, en skål potetgull, to sjokoladeplater og en pose smågodt. Det er ikke å kose seg. Det er å fråtse. Og fråtsing er greit om man har samvittigheten til det - men da er man ikke i en situasjon hvor man kan kalle seg på slanker'n eller diett. De aller fleste unner seg noe godt nå og da, og de aller fleste klarer å stoppe når det er nok.

Spiseforstyrrelser, enten det er overspising eller underernæring, bunner ofte ut i psykiske problemer. Du er ikke den første eller eneste til å finne trøst i mat. Men da må man ta seg selv i det. Hvis du finner deg ofte i situasjoner som trigger - hvor det er vanskelig å si nei til å spise kake, så må du rett og slett fjerne deg fra situasjonen eller unngå dem i det hele tatt. Det høres kanskje veldig enkelt ut, men det er sant. Får du hjelp med disse problemene utover å loggføre her? Lege? Psykolog?

Anonymkode: dece4...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bevist for meg selv at jeg kan klare og spise bare en. Bevist fpr meg selv at selv om ting er vonde så trenger jeg ikke å stappe innpå sukker, eller drikke meg drita for å bedøve det. 

Så dette skal jeg klare! Men jeg kommer til å streve litt og bomme litt. Og det må være lov! Jeg bruker tråden til å loggføre måltidene mine, det som faktisk er sant at jeg spiser, for gud jeg er god på å lure meg selv og gjemme meg unna. Problemet mitt er jo at jeg gjemmer det unna både andre og meg selv, jeg vil ikke tenke på problemene mine. Og nå skal det fram i lyset. Psykisk også! Jeg tar i alke fall tak, kamskje trengs det justeringer eller noe blir feil.., men. So fucking what! Jeg gkør noe og det er bedre enn slik det var før. 

For 2 år tilbake hadde det ikke vært snakk om at jeg hadde innrømmet hvordan jeg spiser og hvor mye. Det er så utrolig skamfult og jeg føler meg slem! Derfor er jeg også litt fintfølende rundt temaet. Spesielt når det i bunn og grunn går bedre enn på lenge, når jeg sammenligner med MEG SELV! Så når qndre kommer med kritikk blir jeg irritert. Og det er bra egentlig, før hadde jeg blitt lei meg og tenkt at det hjelper jo ikke at jeg forsøker uansett og startet pån igjen med spisingen. 

Sammenlignet med en som elsker å trene og ikke egentlig har utfordringer rundt mat, vil det bli noe helt annet. 

 

Anonymkode: 895f2...2d5

1 yoghurt

2 brødskiver

(har slitt med spiseforstyrrelse selv, vet hvor fort det er å gå på en smell, spesielt om man har vært litt for streng med seg selv å spist alt for lite)

Anonymkode: a937e...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Selvsagt. Men jeg spiser ikke 4 kakestykker, en skål potetgull, to sjokoladeplater og en pose smågodt. Det er ikke å kose seg. Det er å fråtse. Og fråtsing er greit om man har samvittigheten til det - men da er man ikke i en situasjon hvor man kan kalle seg på slanker'n eller diett. De aller fleste unner seg noe godt nå og da, og de aller fleste klarer å stoppe når det er nok.

Spiseforstyrrelser, enten det er overspising eller underernæring, bunner ofte ut i psykiske problemer. Du er ikke den første eller eneste til å finne trøst i mat. Men da må man ta seg selv i det. Hvis du finner deg ofte i situasjoner som trigger - hvor det er vanskelig å si nei til å spise kake, så må du rett og slett fjerne deg fra situasjonen eller unngå dem i det hele tatt. Det høres kanskje veldig enkelt ut, men det er sant. Får du hjelp med disse problemene utover å loggføre her? Lege? Psykolog?

Anonymkode: dece4...c35

Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? 

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: fullkornrundstykke, spekeskinke og ruccola

Lunsj: fullkorn rundstykke med spekeskinke og ruccola

Middag: søtpotetgrateng. 

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: Kaffe og banan

Lunsj: Salat

Middag: Kylling og pasta

evt en omelett til kvelds.

Anonymkode: 78eb3...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? 

Anonymkode: 895f2...2d5

Du sier jo ingenting om det jeg spør om. 

Anonymkode: dece4...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du sier jo ingenting om det jeg spør om. 

Anonymkode: dece4...c35

Får hjelp med det ja. 

Visst er det frotsing og ikke det jeg mener med å kose seg. Jeg gjør begge deler og det er vidt forskjellige ting. 

Jeg spiser ikke ting rett fra fryseren fordi det er så godt og jeg tenker på slanking og samvittighet. 

Du mener du vet mye, men høres ikke ut som du skjønner hva dette er for noe. 

Anonymkode: 895f2...2d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 kanelknekkebrød med lettsyltetøy og kaffe. 1/2 eple.

Lunsj: 1 og 1/2 hjemmebakt grovt rundstykke med ost, skinke og paprika. Kaffe.

Mellommåltid: 1/2 grovt rundstykke med ost, skinke og paprika.

Middag: 1 skive grovt brød med 2 fiskekaker, agurk og rødløk. 

Kveldsmat: 2 Rugsprø med ost og paprika. 1 riskake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Grove skorper med kikertpostei/paprika, påmackan/vårløk og nøttepålegg. Havremelk med oboy. 

- Tomatsuppe med fullkornspasta, krutonger og focaccia. 

- Sjokolade og resten av krutongene, haha

Stod opp sent i dag også. Baby våken hele natta. :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: En skyr med en neve havregryn og banan

Lunsj: Kyllinggryte, ris og salat

Snacks: En vaffel med brunost

Middag: To stappfulle kyllingfajitas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: Havregryn med usøtet melk.

Middag: Laks og gulrøtter.

Etter trening: Litt rester fra middagen.

Kos: To kvikklunsjsjokolader.

Kvelds: Havregryn med usøtet melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: kaffe

Lunsj: cottage cheese m sylte 

Før trening: banan

Etter trening: sjokomelk

Middag: vegetartaco

Evt. kvelds: gresk yoghurt m honning og nøtter

Anonymkode: 78eb3...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frokost: 1 kanelknekkebrød med lettsyltetøy, 1 havreknekkebrød med ost. Kaffe.

Lunsj: Tomatsuppe med fullkornmakaroni og 1/2 brødskive.

Mellommåltid: 2 knekkebrød med kaviar.

Middag: 1 pølse i brød (barneselskap med minstemann og 1 stykke sjokoladekake🙈). 

Kveldsmat: 2 Rugsprø med ost og skinke. 1 riskake. 

40 min på tredemølla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Et knekkebrød med røkt laks, et knekkebrød med edelost. En banan.

Middag: kyllingfilet, fullkornsris og masse salat

Kvelds: To brødskiver med røkt laks. En mango.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Havregryn med mandelmelk.

Middag: Komle med kjøtt, bacon og kålrabistappe til.

Mellommåltid: Banan.

Kvelds: Egg med skiver av røkt laks ved siden av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: kaffe og banan

Lunsj: salat

Middag: kyllingsalat med pasta

Kvelds: omelett 

Anonymkode: 78eb3...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...