Gå til innhold

Ubuden gjest i middagsselskap. Var jeg slem som sa det ikke var mat til henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som gjest hadde jeg ikke hatt noen problemer med å dele min porsjon. Det tror jeg de færreste hadde hatt problemer med. Når alle deler utgjør det da ikke så stor forskjell. Ellers ble det jo rester igjen, så det høres ut som du bare var kjip for å være kjip. Du var en dårlig vert. 

Anonymkode: 4e35c...1c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Kontormus skrev:

Om jeg hadde invitert til 3-retters, hadde jeg aldri kjøpt inn akkurat. Jeg hadde tatt høyde for at noe kunne gå galt, og tatt med litt ekstra. Eventuelt improvisert hvis det dreide som om noe som var laget på forhånd. I hvertfall ikke lagd et stort nummer av det, la gjesten sitte å vente utenfor fellesskapet, for så å spise restene. Ja, dette var nok et måltid som blir husket! :haar:

Nå har ikke TS fortalt hva som ble servert, og jeg tenker det kan ha en sammenheng med at det faktisk var en type av mat som kunne deles.

Tenker likt som deg. Dessuten er jeg dårlig på å beregne mengde så jeg beregner stort sett for mye

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt mye kjeft og tyn ts skal få her da. Skjønner ikke hvorfor dere forsetter å kjefte når ts har meldt seg ut av tråden for flere sider siden 🙊

Anonymkode: 2b109...96f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært en av gjestene tror jeg faktisk jeg hadde delt halvparten av maten min med den ubudne gjesten. 

Anonymkode: 4c275...3ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gjestene liksom ble så sjokkerte og ristet på hodet av ts (som flere i tråden mener) hvorfor gadd da ingen å dele med henne da? Til og med venninnen gadd ikke å dele. Men her skal kun ts få tyn. Alle sier "det er var frekt å ta med seg en ubuden gjest men...........) Så kommer det en lang regle hvor forferdelig og slem ts er. Nesten ingen som reagerer på venninnen

 

Hadde det vært motsatt (at venninnen var ts) så vedder jeg på dere hadde kjeftet på henne og ikke venninnen som var verten og sa hennes venninne ikke kunne få mat, men rester. Typisk KG 

Anonymkode: 2b109...96f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis gjestene liksom ble så sjokkerte og ristet på hodet av ts (som flere i tråden mener) hvorfor gadd da ingen å dele med henne da? Til og med venninnen gadd ikke å dele. Men her skal kun ts få tyn. Alle sier "det er var frekt å ta med seg en ubuden gjest men...........) Så kommer det en lang regle hvor forferdelig og slem ts er. Nesten ingen som reagerer på venninnen

 

Hadde det vært motsatt (at venninnen var ts) så vedder jeg på dere hadde kjeftet på henne og ikke venninnen som var verten og sa hennes venninne ikke kunne få mat, men rester. Typisk KG 

Anonymkode: 2b109...96f

Kanskje middagen var i full gang? Det er vel ingen som gir gjestene halvspist mat

Anonymkode: 1cd25...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe lignende skjedde meg en gang. 

Det ble tatt med en ekstra person uten at jeg visste det. Jeg latet som ingenting og sa «jo fler, jo bedre». Endte opp med at jeg så vidt spiste mat selv slik at ekstra gjest skulle få. Etter alle dro så bestilte jeg pizza på døren. 

Dagen etter takket venninnen min meg for at jeg tok det pent med ubuden gjest. Jenta hadde visst tatt typen i utroskap og trengte en venn. Det føltes godt å vite jeg hadde behandlet henne med respekt og verdighet. 

Idag er henne en av mine nærmeste. Jeg ble skilt og hun tok meg i mot med åpne armer i to måneder til jeg skaffet leilighet. En god gjerning skader ingen. 

Anonymkode: 1110f...a7d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis gjestene liksom ble så sjokkerte og ristet på hodet av ts (som flere i tråden mener) hvorfor gadd da ingen å dele med henne da? Til og med venninnen gadd ikke å dele. Men her skal kun ts få tyn. Alle sier "det er var frekt å ta med seg en ubuden gjest men...........) Så kommer det en lang regle hvor forferdelig og slem ts er. Nesten ingen som reagerer på venninnen

 

Hadde det vært motsatt (at venninnen var ts) så vedder jeg på dere hadde kjeftet på henne og ikke venninnen som var verten og sa hennes venninne ikke kunne få mat, men rester. Typisk KG 

Anonymkode: 2b109...96f

Amen.

Anonymkode: 76374...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis gjestene liksom ble så sjokkerte og ristet på hodet av ts (som flere i tråden mener) hvorfor gadd da ingen å dele med henne da? Til og med venninnen gadd ikke å dele. Men her skal kun ts få tyn. Alle sier "det er var frekt å ta med seg en ubuden gjest men...........) Så kommer det en lang regle hvor forferdelig og slem ts er. Nesten ingen som reagerer på venninnen

 

Hadde det vært motsatt (at venninnen var ts) så vedder jeg på dere hadde kjeftet på henne og ikke venninnen som var verten og sa hennes venninne ikke kunne få mat, men rester. Typisk KG 

Anonymkode: 2b109...96f

Les hele tråden. Hun fikk mat.

Anonymkode: 8afdd...f66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt sykt mye kjeft og tyn ts skal få her da. Skjønner ikke hvorfor dere forsetter å kjefte når ts har meldt seg ut av tråden for flere sider siden 🙊

Anonymkode: 2b109...96f

Må kjefte litt på hverandre og. Flere med veldig ulike meninger her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

På lørdag hadde jeg middagsbesøk og det kom en ubuden gjest. En venninne som bare tok henne med uten å spør!. Når jeg har middagsselskap, så beregner jeg og lager så og så mye utifra hvor mange som kommer. Hadde invitert 7.

Siden det regnet mye, så fikk hun nå komme inn, men sa ifra at jeg egentlig ikke hadde mat til henne. Hun kunne kanskje få rester. Gjestene mine må spise seg mette først. Dette ble ikke godt tatt imot. Venninnen min sa da "Men ser jo du har laget mye mat. Skal hun sitte å se på at vi spiser?!"  Jammen jeg har ikke invitert henne og har ikke beregnet mat til 9. Hun kan få hvis det blir rester" var litt klein stemning med bordet  

Jeg var kanskje streng, men synes det er temmelig sært å komme uanmeldt på middagsselskap og forvente å få mat. Det hadde jeg ALDRI fått meg til å gjøre. De andre gjestene så ingenting, men de hevet alle bryna. Har fått høre i går og i dag de synes det var frekt. Men hun fikk faktisk rester da.

Hva hadde dere gjort i et sånt tilfelle? Ubudne middagsgjester  

Anonymkode: c1fd7...9c6

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke begripe at denne uinviterte personen lot seg behandle på en slik måte. Hvem orker å tre inn i et hus man er så eksepsjonelt uvelkommen i? Hvorfor ikke heller gå videre og ha det hyggelig et sted?

Anonymkode: e2600...9c6

Nå skulle jeg avsløre ts som et lite troll som svarer seg selv, men så plutselig at ikke hele koden var lik. Må den være det? 

Endret av Viernes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Viernes skrev:

 

Nå skulle jeg avsløre ts som et lite troll som svarer seg selv, men så plutselig at ikke hele koden var lik. Må den være det? 

Ja

Anonymkode: 8afdd...f66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. 

Eller du kan prøve å slå nesten mor di sitt telefonnummer og se om hun svarer ved et mirakel. :P

Kodene er unike og de er mer enn de tre bakerste. 

Anonymkode: 67a4e...587

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud – er det skrevet om middagsselskapet på nett! Nå måtte jeg opprette bruker. Har lest gjennom hele. Jeg var ikke hun som tok med en ubuden gjest, men en av de andre.

Altså, stemningen var litt merkelig hele veien. Denne «Ubudne gjesten» var jo egentlig invitert i første omgang. Så jeg, og de fleste andre, tenkte nok at hun fremdeles var invitert. Og når hun kom så ble jeg glad, men merket at stemningen ble enda mer presset og blikk utvekslet mellom TS og en annen gjest som jeg ikke kjenner så godt.

Så forsvant hun jeg ikke kjente så godt og TS ut, for å prate tror jeg. Vi andre ble bare stående og småprate, og det var i grunn først da jeg la merke til at borddekkingen ikke matchet antallet av folk.

Når TS kom inn igjen var da jeg først skjønte at planen var at hun ikke skulle spise. Dette virket helt merkelig for meg, og flere andre. Og ei kommenterte: "Du har jo laget masse mat. Skal hun sitte å se på at vi spiser?" 

Det var to store former med lasagne, masse salat, oliven, brød osv.

Men hun skulle tydeligvis ikke spise. Hun fikk spise litt med oss mot slutten av middagen, da vi så at det kom til å bli mye mat tilbake.

Vi kunne sikkert delt med den ubudne gjesten. Men det var litt rart å skulle dele fra min tallerken, da det sto så mye mat på bordet? Og så var jeg sikkert litt feig – for jeg tenkte at det var en eller annen merkelig konflikt på gang som jeg ikke ville være del av.

Stemningen ble såpass rar, at hadde dette vært et vors så hadde jeg funnet på en unnskyldning og dratt. Men det var jo middagsselskap, langt ute på landet, været  var så dårlig og at ingen av oss hadde bil (ti min å gå til buss-stopp, med buss som går en gang i timen), og jeg var sulten – så jeg ble.

Jeg synes lasagnen smakte helt okay. Og skal jeg se skikkelig positivt på det hele var den en litt interessant opplevelse for så vidt.
Vi er forresten i begynnelsen av tyveårene.

Endret av Middagsgjesten
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. 

Eller du kan prøve å slå nesten mor di sitt telefonnummer og se om hun svarer ved et mirakel. :P

Kodene er unike og de er mer enn de tre bakerste. 

Anonymkode: 67a4e...587

Ja, var egentlig 99% sikker på det, men pleier selv kun å se på de tre siste. (så trodde jeg hadde en sak her :heks:)  Uansett; what are the odds.

Skal prøve å ringe mamma nå, kanskje hun svarer hvis jeg velger rett tall feil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Middagsgjesten said:

Herregud – er det skrevet om middagsselskapet på nett! Nå måtte jeg opprette bruker. Har lest gjennom hele. Jeg var ikke hun som tok med en ubuden gjest, men en av de andre.

Altså, stemningen var litt merkelig hele veien. Denne «Ubudne gjesten» var jo egentlig invitert i første omgang. Så jeg, og de fleste andre, tenkte nok at hun fremdeles var invitert. Og når hun kom så ble jeg glad, men merket at stemningen ble enda mer presset og blikk utvekslet mellom TS og en annen gjest som jeg ikke kjenner så godt.

Så forsvant hun jeg ikke kjente så godt og TS ut, for å prate tror jeg. Vi andre ble bare stående og småprate, og det var i grunn først da jeg la merke til at borddekkingen ikke matchet antallet av folk.

Når TS kom inn igjen var da jeg først skjønte at planen var at hun ikke skulle spise. Dette virket helt merkelig for meg, og flere andre. Og ei kommenterte: "Du har jo laget masse mat. Skal hun sitte å se på at vi spiser?" 

Det var to store former med lasagne, masse salat, oliven, brød osv.

Men hun skulle tydeligvis ikke spise. Hun fikk spise litt med oss mot slutten av middagen, da vi så at det kom til å bli mye mat tilbake.

Vi kunne sikkert delt med den ubudne gjesten. Men det var litt rart å skulle dele fra min tallerken, da det sto så mye mat på bordet? Og så var jeg sikkert litt feig – for jeg tenkte at det var en eller annen merkelig konflikt på gang som jeg ikke ville være del av.

Stemningen ble såpass rar, at hadde dette vært et vors så hadde jeg funnet på en unnskyldning og dratt. Men det var jo middagsselskap, langt ute på landet, været  var så dårlig og at ingen av oss hadde bil (ti min å gå til buss-stopp, med buss som går en gang i timen), og jeg var sulten – så jeg ble.

Jeg synes lasagnen smakte helt okay. Og skal jeg se skikkelig positivt på det hele var den en litt interessant opplevelse for så vidt.
Vi er forresten i begynnelsen av tyveårene.

Kan du også be de andre gjestene registrere seg på KG? Vi vil gjerne oppleve middagsselskapet fra samtlige gjester sin synsvinkel.

Anonymkode: 7002e...707

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutes ago, AnonymBruker said:

Noe lignende skjedde meg en gang. 

Det ble tatt med en ekstra person uten at jeg visste det. Jeg latet som ingenting og sa «jo fler, jo bedre». Endte opp med at jeg så vidt spiste mat selv slik at ekstra gjest skulle få. Etter alle dro så bestilte jeg pizza på døren. 

Dagen etter takket venninnen min meg for at jeg tok det pent med ubuden gjest. Jenta hadde visst tatt typen i utroskap og trengte en venn. Det føltes godt å vite jeg hadde behandlet henne med respekt og verdighet. 

Idag er henne en av mine nærmeste. Jeg ble skilt og hun tok meg i mot med åpne armer i to måneder til jeg skaffet leilighet. En god gjerning skader ingen. 

Anonymkode: 1110f...a7d

Det er det jeg ville fram til. Ingen av oss vet hvorfor venninna tok med den ekstra gjesten og derfor blir det egentlig urettferdig å dømme. Pluss at vi ikke vet om det er noen førhistorie.

Fin historie forresten, fint å lese at vennskap kan oppstå hvor man minst venter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være tull? Kjenner en del sære folk (er sikkert det selv også😄), og kan ikke tenke meg at noen hadde reagert på denne måten hvis det hadde dukket opp en ubuden gjest.

HVIS historien er sann så må dette ha vært et skikkelig kleint middagsselskap. Og da hadde jeg som vert ringt og bedt om unnskyldning i etterkant og forklart det med at oppførselen min skyldtes stress.

Anonymkode: d1719...784

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Middagsgjesten said:

Herregud – er det skrevet om middagsselskapet på nett! Nå måtte jeg opprette bruker. Har lest gjennom hele. Jeg var ikke hun som tok med en ubuden gjest, men en av de andre.

Altså, stemningen var litt merkelig hele veien. Denne «Ubudne gjesten» var jo egentlig invitert i første omgang. Så jeg, og de fleste andre, tenkte nok at hun fremdeles var invitert. Og når hun kom så ble jeg glad, men merket at stemningen ble enda mer presset og blikk utvekslet mellom TS og en annen gjest som jeg ikke kjenner så godt.

Så forsvant hun jeg ikke kjente så godt og TS ut, for å prate tror jeg. Vi andre ble bare stående og småprate, og det var i grunn først da jeg la merke til at borddekkingen ikke matchet antallet av folk.

Når TS kom inn igjen var da jeg først skjønte at planen var at hun ikke skulle spise. Dette virket helt merkelig for meg, og flere andre. Og ei kommenterte: "Du har jo laget masse mat. Skal hun sitte å se på at vi spiser?" 

Det var to store former med lasagne, masse salat, oliven, brød osv.

Men hun skulle tydeligvis ikke spise. Hun fikk spise litt med oss mot slutten av middagen, da vi så at det kom til å bli mye mat tilbake.

Vi kunne sikkert delt med den ubudne gjesten. Men det var litt rart å skulle dele fra min tallerken, da det sto så mye mat på bordet? Og så var jeg sikkert litt feig – for jeg tenkte at det var en eller annen merkelig konflikt på gang som jeg ikke ville være del av.

Stemningen ble såpass rar, at hadde dette vært et vors så hadde jeg funnet på en unnskyldning og dratt. Men det var jo middagsselskap, langt ute på landet, været  var så dårlig og at ingen av oss hadde bil (ti min å gå til buss-stopp, med buss som går en gang i timen), og jeg var sulten – så jeg ble.

Jeg synes lasagnen smakte helt okay. Og skal jeg se skikkelig positivt på det hele var den en litt interessant opplevelse for så vidt.
Vi er forresten i begynnelsen av tyveårene.

Så da sier du at det en annen bruker sier stemmer? At ts hadde opprinnelig invitert henne men fadet henne ut til fordel for en annen gjest? Og håpte at hun ikke skulle dukke opp allikevel?

Hvis så er tilfelle skjønner jeg ikke at ts klager på kg ett sekund engang. Da ligger skylden helt og holdent hos ts. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjansen for at dette er gjesten = sjansen for at 2018 globalt blir tre grader kaldere enn 2017.

Anonymkode: 67a4e...587

Har ikke vært noen prat etterpå. Gidder ikke tilgi TS denne gangen. Har alltid vært den  trygge og stødige hen kunne falle tilbake på, uansett hva hen gjorde. MEN denne gangen er det ikke greit. Dritlei av hennes konstante bekreftelsesbehov og ryggløse oppførsel...

Anonymkode: f5702...813

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...