Gå til innhold

Skravletråd for studenter


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så djevelsk lei! Sitter her med en masteroppgave som skal leveres om 11 dager. Alt går til helvette, veileder er oppriktig bekymret på mine vegne og jeg har totalt skrivesperre og skjønner ikke hva jeg holder på med. Ingenting henger på greit, bortsett fra metodekapitlet og vedleggene. 

Jeg vil gråte! Har så lyst til å gi opp! Gi faen i hele utdannelsen! Jeg er så desperat og rådvill!!! 
Akkurat nå ser jeg bare mørkt på hele driten og skjønner ikke hvordan jeg skal klare komme i mål :(

Anonymkode: 22246...9fe

Skrivesperre? Ta deg en dag hvor du ikke tenker på oppgaven engang. Gjør noe litt aktivt som distraherer deg.

Det kan virke som du ikke har tid til det, men tenk heller at den tiden du bruker å aktivt gjøre noe annet er bedre enn tiden du bruker til å stirre på oppgaven i frustrasjon. Husk at du kan se deg blind på den. Har opplevd selv at bitene faller på plass etter en god pause :). Lykke til!

Anonymkode: 6faa3...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan nesten ikke TRO at jeg endelig blir ferdig! Jeg har to eksamener og en bacheloroppgave igjen, og det ser ut til at jeg skal klare å bestå på alt og alle.

Jeg gråter av lettelse, trodde aldri dagen skulle komme da jeg fullførte en utdannelse 😭

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Jeg kan nesten ikke TRO at jeg endelig blir ferdig! Jeg har to eksamener og en bacheloroppgave igjen, og det ser ut til at jeg skal klare å bestå på alt og alle.

Jeg gråter av lettelse, trodde aldri dagen skulle komme da jeg fullførte en utdannelse 😭

Du har levert alt? Hva studerer du?😊

Anonymkode: fa37a...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har levert alt? Hva studerer du?😊

Anonymkode: fa37a...752

Er ikke ferdig helt enda, men jeg ser lyset i enden av tunnelen. Og for å si det sånn, den tunnelen har vært laaaaaaaaaaaaaaaaaaang.

Økonomi og administrasjon :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal levere bacheloroppgave neste tirsdag (i gruppe). Vi har hatt siste veiledning og veileder har nettopp lest gjennom hele oppgaven. Han hadde nesten ingenting å påpeke, sa det så veldig bra ut. Må bare fikse noen småting her og der, skrive sammendrag og forord, lese gjennom for skrivefeil og sjekke kildelisten o.s.v, så kan vi levere. Hadde aldri trodd at vi skulle ha så god tid den siste uken, trodde jeg kom til å være dritstresset. En skikkelig herlig følelse. Vi leverer nok på mandag, men ikke før. Men nå har vi god tid til å fikse ting og få det i orden. Veldig gøy! 

Det blir SÅ deilig å bli ferdigutdannet snart, bare en eksamen til i slutten av mai, så er jeg ferdig!

Endret av missmcbeal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Er ikke ferdig helt enda, men jeg ser lyset i enden av tunnelen. Og for å si det sånn, den tunnelen har vært laaaaaaaaaaaaaaaaaaang.

Økonomi og administrasjon :)

Så heldig du er! Da er det bare til å stå på😃

Jeg går i andre klasse på økonomi og administrasjon og har strategi eksamen på tirsdag..... kjenner at det her begynner å bli tungt og gleder meg VELDIG til å bli ferdig nå😜

Anonymkode: 566be...06f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så heldig du er! Da er det bare til å stå på😃

Jeg går i andre klasse på økonomi og administrasjon og har strategi eksamen på tirsdag..... kjenner at det her begynner å bli tungt og gleder meg VELDIG til å bli ferdig nå😜

Anonymkode: 566be...06f

Åh, det tror jeg må være det kjedeligste faget på hele studiet. Hos oss var det iallfall veldig viktig å kunne Porters 5 konkurransekrefter eller hva de nå het igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så heldig du er! Da er det bare til å stå på😃

Jeg går i andre klasse på økonomi og administrasjon og har strategi eksamen på tirsdag..... kjenner at det her begynner å bli tungt og gleder meg VELDIG til å bli ferdig nå😜 

Anonymkode: 566be...06f

Hvordan er strategieksamenen din lagt opp? Vi hadde strategi tredje året, og hadde prosjektoppgave + flervalgseksamen. Masse lykke til! :blomst: 

11 timer siden, missmcbeal skrev:

Åh, det tror jeg må være det kjedeligste faget på hele studiet. Hos oss var det iallfall veldig viktig å kunne Porters 5 konkurransekrefter eller hva de nå het igjen :P 

Strategi og markedsføringsledelse tok faen meg knekken på meg :fnise:  Jeg har fortrengt så og si alt jeg lærte, er jeg redd, men det jeg husker er at er det én ting som er viktig, så er det de JÆVLA P-ene.

Og å pugge modeller/teorier.

Møkkafag. :fnise:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppen vår skal splittes opp fordi samarbeid er på trynet og det er klin umulig. Negativ holdning fra h*n som skal ut og jeg burde egentlig ikke ha dårlig samvittighet for det siden h*n har gjort det mot seg selv og h*n har fått flere sjanser til å skjerpe seg, uten at det har hjulpet. H*n har gjort sin del av arbeid, men holdning og arbeidsinnsats er så lav at det går utover trivsel og humør i gruppa. Innstillingen er veldig "Tjaaa kan prøve" mens resten av oss er helt med og tar utfordringene på strak arm. Jeg begynner faktisk å lure på om personen sliter med noe siden h*n virker som h*n ikke har sovet på ti år og snakker som om h*n er lei av alt.

Vi skal ha møte i morgen med lærer hvor vi snakker IGJEN (har hatt et møte før om dette) og avslutter samarbeidet. Resten av gruppa fortsetter med prosjektet så får denne personen ærlig talt seile sin egen sjø. Det er ikke vårt ansvar å minne på ting som må gjøres hver eneste forbanna dag, selv etter vi har sagt h*n må skrive ned påminnelser og passe på seg selv.

Det skal ikke være nødvendig å minne en VOKSEN på at h*n skal møte den og den dagen for å jobbe med det og det. De gangene h*n har vært senere enn vi ble enige om eller ikke engang har dukket opp har vi ikke fått beskjed, og kommunikasjonen mellom oss og h*n er ubrukelig. Føler også at h*n ikke er så begeistret for oss heller.

Føler meg kjip, er litt småkvalm pga dette. Hater konfrontasjon, men vi kan ikke la det ødelegge prosjekt og fremgang mer, vi har hatt nok problemer 😫 Har også sittet og faktisk vært usikker på meg selv om jeg faktisk husker riktig, men når resten av gruppa er enige og kan backe meg i dette så må det jo være riktig, sant?

Æsj vil bare bli ferdig. Hele mai føles ødelagt pga dette prosjektet.

Er det flere som har måtte gjøre sånt? Hvordan har det gått etterpå? 😅

Anonymkode: 2f074...b14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 16.14, Sugar&Spice skrev:

Er ikke ferdig helt enda, men jeg ser lyset i enden av tunnelen. Og for å si det sånn, den tunnelen har vært laaaaaaaaaaaaaaaaaaang.

Økonomi og administrasjon :)

Så gøy, vi studerer det samme, og er på samme år! Hvilken eksamener har du igjen? For meg gjenstår eksamen i finans og strategi, før bachelorgraden endelig er i boks :yvonne:

Anonymkode: 2643b...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha gruppeeksamen snart. (Æsj, jeg liker ikke gruppeeksamen!) og det er bare voksne i gruppa mi. Men jeg sliter faktisk fordi selv om vi har fått veiledning på hvordan akademiske tekster skal være med krav om riktig henvisning til kilder, så har det gjennom hele semesteret vært innmari dårlige tekster og oppsett fra de andre i gruppa.

Ingen er nøye, og alle innleveringer ser ut som et sabla rot skrevet av amatører!! Har helt seriøst ikke giddet å bry med om å rette andres tekst, men hvor vanskelig kan det være? 

Men lærerne godkjenner dette, uten å bry seg. Det et tekster med stikkord i hytt og pine, kildereferanse som ikke er APA, forskjellige kilder i teksten, og innmari dårlig språk.

Mine tekster er ryddige, lette å lese, og jeg hat fulgt veiledningen i akademisk skriving slik den skal være. Så hvorfor sette krav når de ikke bryr seg? Dette gjelder NTNU.

Kjenner jeg gruer meg. 

Får ikke karakter på denne eksamen, bare bestått eller ikke bestått. Det synes jeg også er helt på trynet! 

Hva gjør man?

Anonymkode: c8df7...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Gruppen vår skal splittes opp fordi samarbeid er på trynet og det er klin umulig. Negativ holdning fra h*n som skal ut og jeg burde egentlig ikke ha dårlig samvittighet for det siden h*n har gjort det mot seg selv og h*n har fått flere sjanser til å skjerpe seg, uten at det har hjulpet. H*n har gjort sin del av arbeid, men holdning og arbeidsinnsats er så lav at det går utover trivsel og humør i gruppa. Innstillingen er veldig "Tjaaa kan prøve" mens resten av oss er helt med og tar utfordringene på strak arm. Jeg begynner faktisk å lure på om personen sliter med noe siden h*n virker som h*n ikke har sovet på ti år og snakker som om h*n er lei av alt.

Vi skal ha møte i morgen med lærer hvor vi snakker IGJEN (har hatt et møte før om dette) og avslutter samarbeidet. Resten av gruppa fortsetter med prosjektet så får denne personen ærlig talt seile sin egen sjø. Det er ikke vårt ansvar å minne på ting som må gjøres hver eneste forbanna dag, selv etter vi har sagt h*n må skrive ned påminnelser og passe på seg selv.

Det skal ikke være nødvendig å minne en VOKSEN på at h*n skal møte den og den dagen for å jobbe med det og det. De gangene h*n har vært senere enn vi ble enige om eller ikke engang har dukket opp har vi ikke fått beskjed, og kommunikasjonen mellom oss og h*n er ubrukelig. Føler også at h*n ikke er så begeistret for oss heller.

Føler meg kjip, er litt småkvalm pga dette. Hater konfrontasjon, men vi kan ikke la det ødelegge prosjekt og fremgang mer, vi har hatt nok problemer 😫 Har også sittet og faktisk vært usikker på meg selv om jeg faktisk husker riktig, men når resten av gruppa er enige og kan backe meg i dette så må det jo være riktig, sant?

Æsj vil bare bli ferdig. Hele mai føles ødelagt pga dette prosjektet.

Er det flere som har måtte gjøre sånt? Hvordan har det gått etterpå? 😅

Anonymkode: 2f074...b14

 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi skal ha gruppeeksamen snart. (Æsj, jeg liker ikke gruppeeksamen!) og det er bare voksne i gruppa mi. Men jeg sliter faktisk fordi selv om vi har fått veiledning på hvordan akademiske tekster skal være med krav om riktig henvisning til kilder, så har det gjennom hele semesteret vært innmari dårlige tekster og oppsett fra de andre i gruppa.

Ingen er nøye, og alle innleveringer ser ut som et sabla rot skrevet av amatører!! Har helt seriøst ikke giddet å bry med om å rette andres tekst, men hvor vanskelig kan det være? 

Men lærerne godkjenner dette, uten å bry seg. Det et tekster med stikkord i hytt og pine, kildereferanse som ikke er APA, forskjellige kilder i teksten, og innmari dårlig språk.

Mine tekster er ryddige, lette å lese, og jeg hat fulgt veiledningen i akademisk skriving slik den skal være. Så hvorfor sette krav når de ikke bryr seg? Dette gjelder NTNU.

Kjenner jeg gruer meg. 

Får ikke karakter på denne eksamen, bare bestått eller ikke bestått. Det synes jeg også er helt på trynet! 

Hva gjør man?

Anonymkode: c8df7...e31

Føler bekymringen deres. Gruppeeksamen sine argumenter om at man må ''samarbeide i næringslivet'' er for lengst dødd ut. Handler om effektivisering av lønn.

Anonymkode: 059c8...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom leselyst og treng deg på, her skal du motstand finne.... :plystre: 

Hvorfor klarer jeg ikke sette meg ned med boken nå som det er 6 dager igjen til siste eksamen? :vetikke: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sugar&Spice said:

Kom leselyst og treng deg på, her skal du motstand finne.... :plystre: 

Hvorfor klarer jeg ikke sette meg ned med boken nå som det er 6 dager igjen til siste eksamen? :vetikke: 

Sliter med det samme her. Skulle lest pensum nå🙈😂

Anonymkode: c8df7...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke igjen til masterinnlevering! Jeg får mannen og noen venner til å lese over det endelige utkastet nå, for å se om det er noe som ikke henger på grep, eller noen språkfeil jeg har oversett. Kjenner det blir utrolig godt å bare få levert. Så kan jeg heller grue meg til forsvaringen... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eksamen på tirsdag, og har neste eksamen om et par uker.  Syntes alltid det er så vanskelig å starte opp igjen med neste fag når jeg er ferdig med en eksamen, utsetter, og utsetter, selv om jeg vet jeg burde sette i gang. 

Anonymkode: 2643b...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen her som har prøvd seg som eskorte for å spe på litt pr mnd? Brøyt denne grensen selv sist uke, angrer ikke. Sex med en mann jeg likte mot at jeg fikk en påskjønnelse.

Ser for meg maks 1 gang i uken. Er tross alt 3000kr pr gang... 🙂 

Anonymkode: f418d...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har noen gode tips til å presentere en case? Sitter med hjemme eksamen, og er nesten ferdig med eksamen - men har igjen innledningen å skrive. Jeg ønsker å innlede med noe som interesserer sensor. Så hvordan pleier dere å gå fram? Har dere noen eksempler? 

Anonymkode: d6f4d...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at litteraturlisten skal være en del av de 6-8 sidene? 

Anonymkode: c78b1...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at litteraturlisten skal være en del av de 6-8 sidene? 

Anonymkode: c78b1...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...