Gå til innhold

Skravletråd for studenter


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

På 15.5.2019 den 21.42, Clefable skrev:

Da har jeg levert masteroppgaven! :duskedame: Eller i alle fall i Insperia; i Studentweb fant jeg ikke noen åpen innlevering ennå, noe som er litt rart, for det er under en uke igjen til fristen. Men det åpnes forhåpentligvis imorgen, ellers får jeg sende mail. 

Tenker jeg begynner planlegge presentasjonen til forsvaringen til uka. Er ganske nervøs for den delen... 

Gratulerer med innlevering!🙏🏻 har aldri levert på StudentWeb, tror ikke det er meninga? Tror det bare er en sånn kanal for informasjon og studieplan og sånn? Så ville ikke stressa med det😊 

Anonymkode: b1691...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange ord er 7-9 sider i Word? Times New Roman, pt 12, marg 2,5, linjeavstand 1,5. Er det rundt 2500 ord?

Synes det er så dritt når de skriver sider, og ikke ord. På forrige hjemme eksamen, skrev de mellom 3000-3500 ord. Har funnet ut at det er rundt 9-10 sider.

Anonymkode: d6f4d...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer med innlevering!🙏🏻 har aldri levert på StudentWeb, tror ikke det er meninga? Tror det bare er en sånn kanal for informasjon og studieplan og sånn? Så ville ikke stressa med det😊 

Anonymkode: b1691...ce0

Tusen takk! Vi måtte levere i Studentweb også for å få levert i DUO så oppgaven blir publisert. Jeg er ikke sikker på om alle gjør dette. Men det var uansett en feil hvor vårt emnet ikke hadde blitt registrert riktig, så det ble fikset på når jeg kontaktet dem om det. Heldigivs! Så nå er alt 100 % klart. :duskedame:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Clefable skrev:

Tusen takk! Vi måtte levere i Studentweb også for å få levert i DUO så oppgaven blir publisert. Jeg er ikke sikker på om alle gjør dette. Men det var uansett en feil hvor vårt emnet ikke hadde blitt registrert riktig, så det ble fikset på når jeg kontaktet dem om det. Heldigivs! Så nå er alt 100 % klart. :duskedame:

Så bra det ordnet seg!🥰 Leste innlegget ditt litt for fort da jeg svarte... Har jo ikle for vane å levere masteroppgaver 😂 Bare vanlige eksamener. Så godt det ordnet seg! Igjen: gratulerer!!🤩🙌🏻 Godt jobba!

Anonymkode: b1691...ce0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kala skrev:

Nestesiste eksamen før ferien i dag😊🤓

Lykke til!! 

Anonymkode: 2643b...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1/4 eksamener overstått. Bare tre av igjen nå. 6 timers skoleeksamen er noe dritt altså... 

Anonymkode: f6d37...121

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen tidlig kommer første karakter for semesteret, og nå sitter jeg inne i portalen og trykker "refresh" som en idiot... Jeg VEEEEEET JOOO at de ikke publiserer karakteren dagen før....

Burde egentlig jobbe med bacheloroppgaven jeg. MEN jeg har søkt på jobb i dag da, men første fulltidsjobb!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

I morgen tidlig kommer første karakter for semesteret, og nå sitter jeg inne i portalen og trykker "refresh" som en idiot... Jeg VEEEEEET JOOO at de ikke publiserer karakteren dagen før....

Burde egentlig jobbe med bacheloroppgaven jeg. MEN jeg har søkt på jobb i dag da, men første fulltidsjobb!!

Heia deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til!! 

Anonymkode: 2643b...547

Takk! 😊 Nå teller jeg dager til ferie😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stirret i to dager inn i skjermen og ikke gjort en eneste dritt på oppgaven...

Jeg aner ikke hvor jeg skal starte, vi har ca halvparten av oppgaven, vi har fått konkrete tips å jobbe med men allikevel sitter jeg her og stanger hodet i veggen. Føler meg elendig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sugar&Spice skrev:

Har stirret i to dager inn i skjermen og ikke gjort en eneste dritt på oppgaven...

Jeg aner ikke hvor jeg skal starte, vi har ca halvparten av oppgaven, vi har fått konkrete tips å jobbe med men allikevel sitter jeg her og stanger hodet i veggen. Føler meg elendig!

Sett på Barbie Girl av Aqua. Tuller ikke, jeg klarer alltid skrive bra som bare det når jeg hører på den sangen. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wiskola skrev:

Sett på Barbie Girl av Aqua. Tuller ikke, jeg klarer alltid skrive bra som bare det når jeg hører på den sangen. :fnise:

Som straff eller som motivasjon? :fnise: 

 

Jeg tror problemet mitt bare er å komme i gang, nå har jeg ikke jobbet med oppgaven siden påsken, så har falt helt ut av dette... Syns sånne oppgaver er SKIKKELIG dritt også, så :sur: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Som straff eller som motivasjon? :fnise: 

 

Jeg tror problemet mitt bare er å komme i gang, nå har jeg ikke jobbet med oppgaven siden påsken, så har falt helt ut av dette... Syns sånne oppgaver er SKIKKELIG dritt også, så :sur: 

Begge deler. Sangen er jo catchy, men da skriver jeg også fort som f*** for å kunne bli ferdig og skru av spetakkelet, haha. Kjenner veldig igjen den der med å la en oppgave ligge for lenge. Har endt opp med å løse det sånn at jeg starter på oppgaver rett før innlevering, men er jo et sjansespill dét også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Begge deler. Sangen er jo catchy, men da skriver jeg også fort som f*** for å kunne bli ferdig og skru av spetakkelet, haha. Kjenner veldig igjen den der med å la en oppgave ligge for lenge. Har endt opp med å løse det sånn at jeg starter på oppgaver rett før innlevering, men er jo et sjansespill dét også.

Det er litt av et sjansespill med bacheloroppgaven kan man si :fnise:  dsssuten kjipt ovenfor hun jeg skriver sammen med.

Har nå hørt Aqua Girl og er redd jeg ikke har skrevet noe mer :skratte:  men takk for forslaget!

(ble i det minste litt bedre humør!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sugar&Spice skrev:

Det er litt av et sjansespill med bacheloroppgaven kan man si :fnise:  dsssuten kjipt ovenfor hun jeg skriver sammen med.

Har nå hørt Aqua Girl og er redd jeg ikke har skrevet noe mer :skratte:  men takk for forslaget!

(ble i det minste litt bedre humør!)

Ja, må nok planlegge mer når det kommer til innlevering av bacheloroppgaven. Er akkurat ferdig med andreåret, så har litt tid til å finpusse arbeidsmetoden min, heldigvis! Er det vanlig å skrive bacheloroppgave sammen med noen? Hadde aldri klart det. o.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Wiskola skrev:

Ja, må nok planlegge mer når det kommer til innlevering av bacheloroppgaven. Er akkurat ferdig med andreåret, så har litt tid til å finpusse arbeidsmetoden min, heldigvis! Er det vanlig å skrive bacheloroppgave sammen med noen? Hadde aldri klart det. o.o

Ja, her på BI vil de helst ikke at vi skriver alene. Blir så mange oppgaver å rette :fnise:  neida.

For å være ærlig tror jeg ikke jeg hadde klart å skrive bachelor alene... Jeg er som regel ikke fan av gruppearbeid, men jeg har hatt to gruppeprosjekter dette semesteret. Og begge to har fungert veldig bra, har funnet ålreighte samarbeidspartnere i begge fag. Så jeg er happy :hoppendeglad: Det kunne vært SÅ mye verre. De to har reddet meg og dratt meg videre når motivasjonen min har slitt, og omvendt!

 

PS: nå er jeg faktisk i gang :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sugar&Spice skrev:

Ja, her på BI vil de helst ikke at vi skriver alene. Blir så mange oppgaver å rette :fnise:  neida.

For å være ærlig tror jeg ikke jeg hadde klart å skrive bachelor alene... Jeg er som regel ikke fan av gruppearbeid, men jeg har hatt to gruppeprosjekter dette semesteret. Og begge to har fungert veldig bra, har funnet ålreighte samarbeidspartnere i begge fag. Så jeg er happy :hoppendeglad: Det kunne vært SÅ mye verre. De to har reddet meg og dratt meg videre når motivasjonen min har slitt, og omvendt!

 

PS: nå er jeg faktisk i gang :briller:

Jeg tror min usjarmerende evne til å være et kontrollfreak av dimensjoner gjør at jeg hadde fungert dårlig som samarbeidspartner. Stakkars medstudent som hadde endt opp med å måtte skrive med meg. :fnise: Ser det kan være en boost rent motivasjonsmessig, da. Alt har vel sine fordeler og ulemper, I guess.

Sykt bra du er i gang. Stå på! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivetips: bare begynn å skriv. Skriv ned det du tenker på, og vent litt med korrektur. Da kommer som oftest ordene, og tankerekke får seg et dytt. 

Skrivesperre er vondt i oppgave tider, full medfølelse herfra for dere som sitter midt oppi det😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Voiceless
11 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Har stirret i to dager inn i skjermen og ikke gjort en eneste dritt på oppgaven...

Jeg aner ikke hvor jeg skal starte, vi har ca halvparten av oppgaven, vi har fått konkrete tips å jobbe med men allikevel sitter jeg her og stanger hodet i veggen. Føler meg elendig!

Jeg kjenner til følelsen! Godt å vite at man ikke er alene om det. Men du er flink, og du kommer i mål til slutt! :) Lykke til med jobbsøkingen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...