Gå til innhold

Skravletråd for studenter


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

7 hours ago, Clefable said:

Huff, det hørtes mye ut! Stå på, du er kjempeflink som klarer balansere alt dette på ett semester. :strix:

5 uker til jeg skal levere master nå. Jeg sitter mest og stirrer på oppgaven... Den er så og si ferdig, men det er fortsatt noen detaljer med språk og struktur som kan forbedres, samt muligens få lagt til enda litt flere kilder og informasjon på enkelte områder. Nå gleder jeg meg bare så sykt til å bli kvitt den.

Takk. :hjerte: Alltid godt når man får sluttført noen ting. :)

Anonymkode: f9746...bef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herregud som jeg misunner deg som er så og si ferdig med masteroppgaven. Sitter her og har knapt begynt på min bacheloroppgave, jeg skjemmes! Burde jo ha begynt i vinter, men sånn ble det ikke. Skal levere i slutten av mai. Blir travelt fremover.

Anonymkode: aae48...514

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud som jeg misunner deg som er så og si ferdig med masteroppgaven. Sitter her og har knapt begynt på min bacheloroppgave, jeg skjemmes! Burde jo ha begynt i vinter, men sånn ble det ikke. Skal levere i slutten av mai. Blir travelt fremover.

Anonymkode: aae48...514

Jeg må levere inn bacheloren min på mandag og mangler godt over 1000 ord + rydde i kilder + lese korrektur.

ikke gjør det mot deg selv, det er vondt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her er litt motivasjonsmusikk til dere! You can do it! Lykke til! 

Anonymkode: c1962...ba6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Her er litt motivasjonsmusikk til dere! You can do it! Lykke til! 

Anonymkode: c1962...ba6

Takk! :fnise: 

 

Jeg sitter med to oppgaver (en bacheloroppgave og en vanlig oppgave) og to fag. Jeg har ikke begynt på de to fagene så dette går jo til helvete 😄 Men nå har jeg kommet god i gang med bacheloren og den andre oppgaven såååå det føles litt godt.

Men jeg sliter sååå med samarbeid... Jeg vet at jeg ikke er den letteste å samarbeide med nødvendigvis, men jeg blir SPRØ av at hun jeg skriver bachelor med "ghoster" meg på face og ikke svarer på et par dager. Spesielt når det er et konkret spørsmål!!! Innmari kjekt å se hun har lagt ut to-tre innlegg på insta, men å svare meg på face det går ikke liksom... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Takk! :fnise: 

 

Jeg sitter med to oppgaver (en bacheloroppgave og en vanlig oppgave) og to fag. Jeg har ikke begynt på de to fagene så dette går jo til helvete 😄 Men nå har jeg kommet god i gang med bacheloren og den andre oppgaven såååå det føles litt godt.

Men jeg sliter sååå med samarbeid... Jeg vet at jeg ikke er den letteste å samarbeide med nødvendigvis, men jeg blir SPRØ av at hun jeg skriver bachelor med "ghoster" meg på face og ikke svarer på et par dager. Spesielt når det er et konkret spørsmål!!! Innmari kjekt å se hun har lagt ut to-tre innlegg på insta, men å svare meg på face det går ikke liksom...:sur:

Åå herregud! Er så glad jeg ikke samarbeider med noen, av nettopp disse grunnene. Jeg hadde fått panikk over å ikke ha "kontroll" over hva den andre personen faktisk driver med i forhold til oppgaven, og om de gjør tilstrekkelig. Hadde jeg blitt ghostet så sent i semesteret hadde jeg blitt rimelig svett...  Jeg håper hun i alle fall gjør sin del av samarbeidet?? :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Clefable skrev:

Åå herregud! Er så glad jeg ikke samarbeider med noen, av nettopp disse grunnene. Jeg hadde fått panikk over å ikke ha "kontroll" over hva den andre personen faktisk driver med i forhold til oppgaven, og om de gjør tilstrekkelig. Hadde jeg blitt ghostet så sent i semesteret hadde jeg blitt rimelig svett...  Jeg håper hun i alle fall gjør sin del av samarbeidet?? :raven:

Tja, hun gjør vel det hun skal, men ikke i tempo jeg er komfortabel med og ikke med kvaliteten jeg mener man burde ha til en bacheloroppgave.... MEN! Så vet jeg at jeg ofte kan være svært detaljorientert og kjip, så jeg prøver å holde meg i tøylene og la hun gjøre ting på sin måte. Dette er jo BEGGES oppgave, og ikke bare min. Hun er ikke hjelperen min, hun er partneren min. Så jeg prøver å puste rolig, telle til ti og gi slipp på småting. Det begynner jeg å bli bedre på :fnise: 

Hun svarer som regel innen et par-tre dager, altså. Men jeg blir litt svett allikevel, ser for meg at jeg plutselig må gjøre alt alene.... :bond: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Tja, hun gjør vel det hun skal, men ikke i tempo jeg er komfortabel med og ikke med kvaliteten jeg mener man burde ha til en bacheloroppgave.... MEN! Så vet jeg at jeg ofte kan være svært detaljorientert og kjip, så jeg prøver å holde meg i tøylene og la hun gjøre ting på sin måte. Dette er jo BEGGES oppgave, og ikke bare min. Hun er ikke hjelperen min, hun er partneren min. Så jeg prøver å puste rolig, telle til ti og gi slipp på småting. Det begynner jeg å bli bedre på :fnise: 

Hun svarer som regel innen et par-tre dager, altså. Men jeg blir litt svett allikevel, ser for meg at jeg plutselig må gjøre alt alene.... :bond: 

Enig, men samtidig synes jeg man skal ta seg såppas mye til rette at man går over hverandres arbeid underveis og reviderer det/kommer med forslag til forbedring. 

Lykke til! 

Anonymkode: 24b9c...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prosjektarbeid i noe jeg faktisk liker, og ideen gruppa skal gjøre prosjekt av er gøy. Likevel orker jeg ikke jobbe med det. Vi har noen dager igjen før første "del" av prosjektet skal være ferdig så det går jo bra, men likevel. Gjør bittelitt her og der så jeg er jo ikke HELT giddalaus, men likevel. Kunne sikkert vært ferdig nå om jeg hadde gjort mer av gangen.

Feriemodus tydeligvis 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Tja, hun gjør vel det hun skal, men ikke i tempo jeg er komfortabel med og ikke med kvaliteten jeg mener man burde ha til en bacheloroppgave.... MEN! Så vet jeg at jeg ofte kan være svært detaljorientert og kjip, så jeg prøver å holde meg i tøylene og la hun gjøre ting på sin måte. Dette er jo BEGGES oppgave, og ikke bare min. Hun er ikke hjelperen min, hun er partneren min. Så jeg prøver å puste rolig, telle til ti og gi slipp på småting. Det begynner jeg å bli bedre på :fnise: 

Hun svarer som regel innen et par-tre dager, altså. Men jeg blir litt svett allikevel, ser for meg at jeg plutselig må gjøre alt alene.... :bond: 

Å skrive bacheloroppgave med noen andre er noe av det verste jeg har vært borti. At man må gjøre det over så lang tid er det verste. Jeg skriver med ei venninne som jeg kommer godt overrens med både menneskelig og faglig, så jeg kun ikke hatt en bedre partner sånn sett, men jeg skulle likevel ønske vi kunne skrive alene. Det at man nesten hele tiden må møtes, være avhengig av en annen person for fremgang er utrolig frustrerende. Selv om vi fordeler arbeidsmengden på to er jeg sikker på at det hadde vært lettere arbeidsmessig for meg å jobbe alene, da jeg er veldig effektiv og man slipper problematikken rundt å diskutere rundt ting man skal gjøre og skrive, legge planer o.s.v. Bare seg selv å tenke på og styre fremgangen deretter. Merker også nå etter som ukene går og at vi kan bli litt irriterte på hverandre, og at vi har perioder der stemningen er litt dårlig. Er ikke sånn jeg har lyst at vennskapet skal ende etter 3 år samme på studiet. 

En annen ting jeg hater er at presset på å gjøre det bra er steget betraktelig ettersom jeg skriver med noen, jeg hadde slappet mye mer av med skrivingen om det bare var meg, for da hadde det bare vært meg det går utover. Nå føler jeg virkelig på presset om å gjøre det bra. 

Det må være ganske kjipt å skrive med noen man ikke kommuniserer med eller kommer overrens med, så alle medfølelse til deg, det må være ganske kjipt.  

Bah, nå er det bare 3 uker igjen og så har jeg bare en eksamen til før jeg er ferdigutdannet, og det beste av alt, de to ukene mellom innlevering og eksamen DA KAN JEG BARE TENKE PÅ MEG SELV. ÅÅÅh jeg gleder meg! Jeg slipper å gå på skolen for å jobbe, jeg kan sitte hjemme og starte og slutte å lese når jeg vil. 

De to neste ukene blir ekstremt hektiske da (har siste veiledning om ca. to uker), må bare komme meg gjennom de. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men samtidig synes jeg man skal ta seg såppas mye til rette at man går over hverandres arbeid underveis og reviderer det/kommer med forslag til forbedring. 

Lykke til! 

Anonymkode: 24b9c...f90

Takk! Jeg går over hennes, men er usikker på om hun går over mitt. Jeg har ikke sett noen endringer hittil, hvert fall, og de endringene jeg gjør er mer språklig pirk og estetikk. Hva er greia med punktlister i et intervju.........

Vi kommer oss i mål, det er jeg sikker på. Om to uker skal vi sende det vi har til gjennomlesing av veilederen, så da satser jeg på at vi får tommel opp og kan jobbe videre mer effektivt mot slutten. Jeg har sammenliknet med en tidligere B-oppgave og syns egentlig ikke den var så bra, så hvis vi bare gjør det sånn som den er jeg fornøyd :fnise:  

Nå må jeg fokusere litt på den andre oppgaven jeg skriver med en annen igjen, samt de to fagene da, som jeg ikke har sett på.... :plystre:  ....... Tror jeg kan trenge mer enn lykke til :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et positivt innlegg her, midt i det som er hektisk og stressende: veilederen min på bacheloroppgaven er virkelig helt super! Faglig dyktig, har mange gode innspill både til litteratur og på teksten jeg har skrevet. Hun engasjerer meg og minner meg på hvorfor jeg har valgt å arbeide med denne oppgaven. Jeg er veldig takknemlig for den hjelpen hun gir, jeg vet ikke hvordan jeg skulle gjort dette uten henne!

Anonymkode: f9746...bef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde eksamen i dag og regnet meg frem til at jeg fikk en B! :hoppendeglad:Siden eksamenen teller 20% av karakteren i faget så er jeg helt sikker på at dagens eksamen ikke trekker meg ned - den kan bare hjelpe meg opp. Så da blir karakteren i faget det som jeg får på prosjektoppgaven jeg leverte forrige uke. Det blir spennende å se hvordan den går.

 

To eksamener og én bacheloroppgave igjen så er jeg

 

FERDIG UTDANNET!!!!!!!!!!!!!!

Endret av Sugar&Spice
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Hadde eksamen i dag og regnet meg frem til at jeg fikk en B! :hoppendeglad:Siden eksamenen teller 20% av karakteren i faget så er jeg helt sikker på at dagens eksamen ikke trekker meg ned - den kan bare hjelpe meg opp. Så da blir karakteren i faget det som jeg får på prosjektoppgaven jeg leverte forrige uke. Det blir spennende å se hvordan den går.

 

To eksamener og én bacheloroppgave igjen så er jeg

 

FERDIG UTDANNET!!!!!!!!!!!!!!

Gratulerer med god eksamen i dag! Det er så deilig når man kan forlate salen og ha en god følelse. Og ikke minst, når det nærmer seg mållinjen med hele utdannelsen! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte masteren i går. Har ikke sovet i natt fordi jeg har tenkt igjennom hele oppgaven hundre ganger. Lurt på om det er ting jeg har glemt, burde gjort annerledes og alt sånn. Fikk dårlig tid på slutten så har ikke så god følelse. 

Hadde trodd jeg skulle ha en skikkelig lykkefølelse etter innlevering men har bare tenkt på alt som eventuelt kan være feil. Vet at det er for sent å gjøre noe med. Har muntlig i juni og skal jobbe mye i mellomtiden så har heller ikke så mye tid på å pugge teorien ennå mer heller. 

Anonymkode: 1af4d...496

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er min master også levert. Veileder er sikker på at jeg består, så nå er jeg egentlig ferdig utdannet. Det føles veldig rart. Tar en ekstra eksamen for gøy, så er ikke ferdig som student før om et par uker. Fem år går veldig fort!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har levert! Jeg er sikker på at det har gått kjempefint. :duskedame:
Jeg har siste time med veileder nå i dag, og så 3 uker igjen til frist. Spent på hva hun har å si, og hvor mye som er igjen å rette på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så djevelsk lei! Sitter her med en masteroppgave som skal leveres om 11 dager. Alt går til helvette, veileder er oppriktig bekymret på mine vegne og jeg har totalt skrivesperre og skjønner ikke hva jeg holder på med. Ingenting henger på greit, bortsett fra metodekapitlet og vedleggene. 

Jeg vil gråte! Har så lyst til å gi opp! Gi faen i hele utdannelsen! Jeg er så desperat og rådvill!!! 
Akkurat nå ser jeg bare mørkt på hele driten og skjønner ikke hvordan jeg skal klare komme i mål :(

Anonymkode: 22246...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...