Gå til innhold

Skravletråd for studenter


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Gjest Voiceless
11 timer siden, Wiskola skrev:

Sett på Barbie Girl av Aqua. Tuller ikke, jeg klarer alltid skrive bra som bare det når jeg hører på den sangen. :fnise:

Jeg har Barbie Fairytopia på i bakgrunnen. :flau: Jeg og søsteren min så den hele tiden i påskeferien da den gikk på TV, så det er et eller annet med den som gjør at jeg kommer i en god flyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, Sugar&Spice said:

I morgen tidlig kommer første karakter for semesteret, og nå sitter jeg inne i portalen og trykker "refresh" som en idiot... Jeg VEEEEEET JOOO at de ikke publiserer karakteren dagen før....

Burde egentlig jobbe med bacheloroppgaven jeg. MEN jeg har søkt på jobb i dag da, men første fulltidsjobb!!

Hos oss legger de ut karakterene så fort sensor har rettet ferdig og sendt til eksamenskontoret. På det beste har jeg fått karakteren i løpet av ei uke. Så fra uka etter eksamen sjekker jeg StudentWeb ganske jevnt. Selv om vi får mail når sensur er registrert. 

Anonymkode: f9746...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^Haha, jeg har også begynt å vente utålmodig på Studentweb. Hadde første eksamen forrige uke og veldig spent på hva karakteren blir. Får også mail/SMS om registrering her, men hvem har vel tålmodighet til å vente på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss legger de ut karakterene så fort sensor har rettet ferdig og sendt til eksamenskontoret. På det beste har jeg fått karakteren i løpet av ei uke. Så fra uka etter eksamen sjekker jeg StudentWeb ganske jevnt. Selv om vi får mail når sensur er registrert. 

Anonymkode: f9746...bef

Skulle ønske det var sånn for meg og, men her er det tidligste jeg har fått karakteren 15 minutter før 09.00 sensurdagen... :bond:

 

Gjett om jeg sitter og trykker oppdater nå da, dere :fnise:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Devilheart said:

^^Haha, jeg har også begynt å vente utålmodig på Studentweb. Hadde første eksamen forrige uke og veldig spent på hva karakteren blir. Får også mail/SMS om registrering her, men hvem har vel tålmodighet til å vente på det :P

Det har hendt her at den mailen ikke kommer før dagen etter, og disse timene fra eller til kan være av stor betydning når man er spent på resultatet. :P

2 hours ago, Sugar&Spice said:

Skulle ønske det var sånn for meg og, men her er det tidligste jeg har fått karakteren 15 minutter før 09.00 sensurdagen... :bond:

 

Gjett om jeg sitter og trykker oppdater nå da, dere :fnise:  

Det føles litt fint egentlig, at det er flere enn meg som manisk oppdaterer sidene. :fnise: Sensuren var over en uke forsinket på en eksamen jeg hadde til jul, gjett om jeg fulgte nøye med da.

Krysser fingrene for deg!

Anonymkode: f9746...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har hendt her at den mailen ikke kommer før dagen etter, og disse timene fra eller til kan være av stor betydning når man er spent på resultatet. :P

Det føles litt fint egentlig, at det er flere enn meg som manisk oppdaterer sidene. :fnise: Sensuren var over en uke forsinket på en eksamen jeg hadde til jul, gjett om jeg fulgte nøye med da.

Krysser fingrene for deg!

Anonymkode: f9746...bef

Tre timer på overtid nå :bond:  Jeg blir helt sprø. Jeg prøver å jobbe med oppgaven samtidig, men prøv å hold konsentrasjonen når hjernen hvert femte sekund sier REFRESH!!!!

:fnise: hvorfor er vi sånn som dette, det er jo helt irrelevant hva slags karakter jeg egentlig får, så lenge jeg består. Og det VET jeg at jeg har gjort...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, godt spørsmål. For min del så sammenlikner jeg besvarelsen med løsningsforslaget og ser fort hvor mange riktig/feil jeg har. Da ser jeg sånn omtrentlig hva jeg ligger på, men naturligvis aner jo man ikke hvor snill/streng sensor er og lurer sterkt på hva endelig karakter blir. Forrige semester ble det positive overraskelser med B i begge, siden overslagene viste hhv C/B og C. Kan hende det blir trekk ned denne gangen.

Men du har helt rett, viktigste er å bestå. Som regel. Er det fag med garanti på C og bedre, blir man jo skuffet hvis man får lavere enn det. På mandag var det slik. Blir det D, blir det garantert konting til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Devilheart skrev:

Tja, godt spørsmål. For min del så sammenlikner jeg besvarelsen med løsningsforslaget og ser fort hvor mange riktig/feil jeg har. Da ser jeg sånn omtrentlig hva jeg ligger på, men naturligvis aner jo man ikke hvor snill/streng sensor er og lurer sterkt på hva endelig karakter blir. Forrige semester ble det positive overraskelser med B i begge, siden overslagene viste hhv C/B og C. Kan hende det blir trekk ned denne gangen.

Men du har helt rett, viktigste er å bestå. Som regel. Er det fag med garanti på C og bedre, blir man jo skuffet hvis man får lavere enn det. På mandag var det slik. Blir det D, blir det garantert konting til høsten.

Det er snakk om en prosjektoppgave for min del nå, så dessverre ikke mulig å sammenlikne med sensorveiledning. I de økonomiske fagene, og spesielt flervalgseksamener, så regner jeg meg frem til omtrentlig karakter selv. Det er nesten litt av moroa etter eksamenen :fnise:  Er disse myke synsefagene jeg sliter med nå :fnise:  føles jo som en bingo hver gang man skal få karakter...

Jeg ble ganske fornøyd med oppgaven til slutt, så håper jo på god karater, men... skal prøve å ikke bli skuffet hvis det blir dårlig!

:bond: jeg blir gal av å vente jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Det er snakk om en prosjektoppgave for min del nå, så dessverre ikke mulig å sammenlikne med sensorveiledning. I de økonomiske fagene, og spesielt flervalgseksamener, så regner jeg meg frem til omtrentlig karakter selv. Det er nesten litt av moroa etter eksamenen :fnise:  Er disse myke synsefagene jeg sliter med nå :fnise:  føles jo som en bingo hver gang man skal få karakter...

Jeg ble ganske fornøyd med oppgaven til slutt, så håper jo på god karater, men... skal prøve å ikke bli skuffet hvis det blir dårlig!

:bond: jeg blir gal av å vente jeg...

Haha, nå er jeg også veldig spent på den karakteren!

Anonymkode: 8990c...1c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow etter vi splittet gruppen for dette prosjektet vi har holdt på med de ti siste ukene har det gått så ufattelig bra at jeg nesten gråter! Fantastisk kommunikasjon, forståelsesfull veileder, godt samarbeid og GLEDE over det vi har holdt på med!

Vi er nesten ferdige, to dager FØR fristen! Ingen prokrastinering her, tror jaggu jeg skal fortsette med å ikke prokrastinere i fremtiden, føles fantastisk å ha så mye tid til overs. Vanligvis er jeg ferdig en time før frist 😂

Eneste vi mangler er halvparten av rapporten og dobbeltsjekke at alt vi skal levere er klart, så er vi ferdig med eksamener for dette semesteret!

Altså det er nesten så jeg blåser i om vi får dårlig karakter så lenge vi står, dette gruppeprosjektet har vært en fryd etter vi ble to!

 

Anonymkode: 2f074...b14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hjemmeeksamen denne uka og sliter så utrolig med søvnen. Jeg sliter med å sovne om kvelden pluss at jeg våkner alt for tidlig. Jeg har vel fått 4 timers søvn hver natt den siste tiden. Føler jeg er så lite produktiv når jeg sitter med eksamenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nå er jeg også veldig spent på den karakteren!

Anonymkode: 8990c...1c1

Jeg må skuffe deg; det har enda ikke kommet noe :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips til hvordan man kan legge bak seg dagens eksamen og fokusere på neste? :( Sitter bare og lurer på hvordan det gikk i dag, men kan jo ikke trylle, det gikk som det gikk..

Anonymkode: a08ed...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en undervisningsmodell hvor vi får seminaroppgaver og har seminarer hvor vi går gjennom seminarene etterpå. Det er i utgangspunktet ikke en dum modell. Men siden seminaroppgavene er så store og kompliserte så ender det gjerne med at vi må rushe gjennom alt og ma derfor ikke får tid til å stille spørsmål. 

Seminarlederne våre er professorer som kan faget knallgodt så hadde vært fint om man i større grad kunne bruke seminarene til å stille spørsmål i stedet for å kun måtte notere for harde livet. 

 

Anonymkode: 8f7ff...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut nå at det er fare for at skolen min taes ut i streik. De har til midnatt til å bestemme seg for dette. Jeg har eksamen på tirsdag og i følge skolenettsiden kan eksamen i verste fall bli utsatt til i høst (!!!) dersom det blir streik. Vet det er dumt av meg å tenke rett på worst case scenario, men dette kan seriøst ille. Har lest så intenst de siste ukene :( Blir den utsatt til høsten vet jeg ikke hva jeg skal gjøre..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Jeg må skuffe deg; det har enda ikke kommet noe :bond: 

Hvordan gikk det? Kom den til slutt? 

Anonymkode: 2643b...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det? Kom den til slutt? 

Anonymkode: 2643b...547

Karakteren kom 24 timer for sent :bond:  Det gikk bra, fikk en kjedelig C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som er mestere på prokrastinering? Jeg skal levere bacheloroppgave om seks dager. De siste to dagene har jeg lest en hel del om Märta Louise og hennes sjamankjæreste, og jeg har lært meg "the cup game". Selvsagt veldig nyttige kunnskaper og ferdigheter. Skittentøyskurven har også gått fra overfylt til nesten tom. Hvor mange ord jeg har skrevet på oppgaven? Nei, helst ikke spør om det.

Anonymkode: f9746...bef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som er mestere på prokrastinering? Jeg skal levere bacheloroppgave om seks dager. De siste to dagene har jeg lest en hel del om Märta Louise og hennes sjamankjæreste, og jeg har lært meg "the cup game". Selvsagt veldig nyttige kunnskaper og ferdigheter. Skittentøyskurven har også gått fra overfylt til nesten tom. Hvor mange ord jeg har skrevet på oppgaven? Nei, helst ikke spør om det.

Anonymkode: f9746...bef

Yes. Jeg runder meg gjennom seriene på Netflix. 

Anonymkode: 24b9c...f90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...