Gå til innhold

Skravletråd for studenter


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Hadde min første vår eksamen i dag, og det gikk faktisk jævlig bra (tror og håper jeg). Jeg har en god magefølelse. Det eneste jeg er redd for er at oppgavene i kortsvaret ble for korte, og at drøftingen gikk til helvete i langsvar :P

Men sånne tanker har jeg også hatt på semesteroppgaver, der jeg har trodd at drøftingen hadde gått til helvete - men foreleseren mente at det var en skikkelig god drøfting. Har såååå liten tro på meg selv at det er flaut.

Anonymkode: d6f4d...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde min første vår eksamen i dag, og det gikk faktisk jævlig bra (tror og håper jeg). Jeg har en god magefølelse. Det eneste jeg er redd for er at oppgavene i kortsvaret ble for korte, og at drøftingen gikk til helvete i langsvar :P

Men sånne tanker har jeg også hatt på semesteroppgaver, der jeg har trodd at drøftingen hadde gått til helvete - men foreleseren mente at det var en skikkelig god drøfting. Har såååå liten tro på meg selv at det er flaut.

Anonymkode: d6f4d...dc9

Av egen erfaring føler jeg aldri at kortsvar kan bli for kort, med mindre det er VELDIG kort. Om man greier å svare kort og konsist og ikke gå rundt grøten, er det best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Linaria skrev:

Av egen erfaring føler jeg aldri at kortsvar kan bli for kort, med mindre det er VELDIG kort. Om man greier å svare kort og konsist og ikke gå rundt grøten, er det best. 

Takk for svar! Vi skulle svare på 3 av 4 kortsvarsoppgaver. Jeg tror jeg skrev fire-fem setninger på hver oppgave. Føler det er sykt kort, men jeg er konkret og svarer på det de spørr om. Jeg går ikke rundt grøten, f.eks. En venn av meg på studie skrev 1 side på hver kortsvars oppgave, så jeg er så redd for at det blir for kort med 4-5 setninger. Han er B elev. Får håpe på det beste :) 

Anonymkode: d6f4d...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk C på første eksamen i år som jeg var sikker på jeg skulle gjøre det dårlig på, så føles godt! Var et fag jeg liker også, så det hjalp. Eksamen nummer to var 15. mai, men er veldig usikker på den. Enten blir det E-D eller så stryker jeg og må konte. Har matte og programmering igjen i slutten av måneden og en design innlevering. Har stresset mer med bryllup til en i familien enn med eksamen av en eller annen grunn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Den dårlige karakteren min skal bli sett på igjen av noen andre. De mente den ikke stemte med alt det andre jeg har fått. Det er greit, da vet jeg i hvert fall at jeg fortjente den hvis det går dårlig.

Jeg har uansett fortsatt sjansen til å få Award with Distinction. Jeg vet ikke om det er bra eller ikke, for jeg er utslitt fra å prøve å prestere.

 

Jeg føler dog at Personal Tutor her har litt rare prioriteringer. Hun mener jeg ikke bør søke på flere jobber mens jeg skriver masteroppgave fordi jeg kommer til å bruke så mye tid på jobbintervju og ikke ha tid til masteroppgaven. Altså... hadde hun sett hvor lite jeg driver med masteroppgaven, hadde hun fått sjokk.

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hvem sitter med bøkene i dag? 

Jeg skulle prøve å være effektiv og lage kake samtidig som jeg drev med skolearbeid. Ikke så effektivt når jeg endte opp med å stivpiske eggehvitene for lenge. :laugh: 

Anonymkode: dd452...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så, hvem sitter med bøkene i dag? 

Jeg skulle prøve å være effektiv og lage kake samtidig som jeg drev med skolearbeid. Ikke så effektivt når jeg endte opp med å stivpiske eggehvitene for lenge. :laugh: 

Anonymkode: dd452...72f

Sitter med jobb i dag, men skal ut i tog om en halvtime :laugh:

Studerer i utlandet, så ingen bryr seg om 17. mai her, men er heldigvis en del nordmenn, så blir tok på The Royal Mile!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg helt jævlig midt opp i eksamenslesingen. Fant ut at jeg hadde skrevet «personlig kunnskap» istedenfor «personlig kompetanse» på eksamen på onsdag, når vi skulle gjøre rede for en kompetanse trekant (teoretisk kunnskap, yrkesspesifikke ferdigheter OG personlig kompetanse. 

Der røyk visst noen poeng. Hvordan er det mulig å være så dum å skrive kunnskap istedenfor kompetanse? Slurvefeil. 

Anonymkode: d6f4d...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trøste deg med at du ikke er alene. Selv om jeg besvarte på 80% av spørsmålene i eksamenen jeg hadde på tirsdag, har jeg ikke riktig på halvparten en gang etter jeg så på løsningsforslaget. Hadde selvsagt gjort dumme feil som å bytte på verdier, glemt mellomregninger og andre konklusjoner. Hadde en C som mål, men er heldig hvis jeg får en E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg helt jævlig midt opp i eksamenslesingen. Fant ut at jeg hadde skrevet «personlig kunnskap» istedenfor «personlig kompetanse» på eksamen på onsdag, når vi skulle gjøre rede for en kompetanse trekant (teoretisk kunnskap, yrkesspesifikke ferdigheter OG personlig kompetanse. 

Der røyk visst noen poeng. Hvordan er det mulig å være så dum å skrive kunnskap istedenfor kompetanse? Slurvefeil. 

Anonymkode: d6f4d...dc9

Jeg hadde også eksamen i didaktikk. Tror det går fint at du klarte å bytte om på ordene, viktigste er å vise at du har forstått 😊 

Anonymkode: 16d13...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også eksamen i didaktikk. Tror det går fint at du klarte å bytte om på ordene, viktigste er å vise at du har forstått 😊 

Anonymkode: 16d13...7d6

Tusen takk for svar!!! Så godt at det kommer fra en person som har tatt det samme emne. Håper virkelig det går bra, og at sensor tar hensyn! 😊

Anonymkode: d6f4d...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/15/2018 at 2:45 PM, Highhopes said:

Noen som har noen «solskinnshistorier» å komme med angående eksamen?

Jeg hadde et emne i høst jeg synes var svært komplisert, stor arbeidsmengde og mye jeg ikke skjønte i det hele tatt selv om jeg jobbet mye med det. Hadde ikke tenkt å møte opp, og hadde sjekket datoer for avmelding og konte.. men jeg tok kontakt med foreleser og fikk beskjed om at jeg burde prøve og noen gode ord om det jeg gjorde som faktisk var bra. Tok eksamen og fikk B :nori:Tror det er dumt å melde seg av/ikke møte, da får du bare enda mer å gjøre senere, og om du skulle stryke så har du flere forsøk :) Krysser fingre for deg!

Anonymkode: 2b5d3...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal levere bacheloroppgaven om noen dager og redd dette går til helvete. Noe ting jeg bør fokusere på ekstra de siste dagene, og hva slags tabber/feil må jeg unngå?

Anonymkode: 5ac3d...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gruppearbeid er noe ordentlig dritt! Jeg har sakt det før og sier det igjen. I dag skulle jeg og hun andre i gruppen liksom jobbe med oppgaven som skal fremføres på tirsdag. Vi ble enige om at vi skulle jobbe effektivt, men hver for oss siden hun bor så langt unna og så skulle vi diskutere på Facebook. Gjett hva? Hun har enda ikke sett på oppgaven. Hun har bare videresendt den til en venn som har greie på slikt, og han har ikke hatt tid. Altså vi kommer til å få dette på eksamen. Det må da være mulig å diskutere spørsmålet.

Jeg kan lage en presentasjon alene, men tror ikke jeg får til fulle 25 minutter. Synes likevel det er skikkelig irriterende.

Jeg jobber i morgen, har lovet legen at jeg ikke skal drive skolearbeid på søndagene (stress/migrenetrigger, "fortsetter jeg slik går jeg i veggen"-type opplegg), og på mandag har jeg egentlig andre planer.

Anonymkode: 6faa3...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Wow, ser nettopp at søkertallene for et deltidsstudium jeg har søkt har gått opp fra 239 i 2017 til 363 i 2018. I fjor var ordinærgrensa 53.5. Dette blir spennende :P Hadde ikke vært krise om jeg ikke kommer inn, men jeg tror det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Gruppearbeid er noe ordentlig dritt! Jeg har sakt det før og sier det igjen

Helt enig, har skikkelig dårlig erfaring med det fra de to siste semestrene, noen jobber bra og samarbeider, noen andre kommer med unnskyldninger og gjør ingen verdens ting annet enn å syte og klage. Ble en stor krangel i vår da jeg mente han ene burde forlate gruppa da han ikke hadde gjort noe en dag før innlevering. Han fikk selvfølgelig godkjent og ingen konsekvenser for ikke å ha gjort noe som helst.

Noen som har kommet seg ut av gruppearbeid og fått lov til å levere alene? Vi har 3 små oppgaver som foreleser bruker 10-15 min på å gå igjennom per gruppe til høsten, og har så lyst til å gjøre det alene. Bruker sinnsykt mye mer tid i en gruppe, 90% går til å få folk til å jobbe, eller avtale møter.. og så skal det alltids snakkes om alt mulig annet enn gruppearbeidet.. er så lei!! Det ble kveldens syt fra meg.

Anonymkode: 2b5d3...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foreleseren elsker å stille studentene spørsmål under forelesningene. Problemet er at spørsmålene ofte er for åpne til at det er vanskelig å svare på dem samtidig som foreleseren ALDRI gir noe bekreftelse til de som svarer. Han kommer alltid med kommentarer som indikerer at svaret ikke er godt nok eller med oppfølgingsspørsmål som ingen klarer å svare på. 

Anonymkode: 867de...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiter. Med å komme igang med lesingen. Med å fortsette. Med selve faget.

Det hjelper heller ikke at jeg studerer i tillegg til full jobb. Trenger ikke å ta faget i det hele tatt. Men når det er kun noen få dager til eksamen, så er det for sent å trekke seg... :glare:

Anonymkode: aadc0...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å motivere meg for exphil! Fy søren så kjedelig!

Anonymkode: 0e01b...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2018 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar!!! Så godt at det kommer fra en person som har tatt det samme emne. Håper virkelig det går bra, og at sensor tar hensyn! 😊

Anonymkode: d6f4d...dc9

Har du eksamen den 22 i ped. sosiologi også?

Anonymkode: 16d13...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...