Gå til innhold

Skravletråd for studenter


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

11 hours ago, AnonymBruker said:

Har blitt innkalt og vært der. Ble hastesendt til akutten som resultat, hvor jeg fungerte som levende nålepute i 14 timer. De fant såvidt jeg vet ingenting, så prøver å roe meg ned nå. Var rimelig stressa da jeg finn beskjed om at jeg skulle bli akutt innlagt. Da var det på tide å planlegge muntlig forsvaring av bacheloroppgaven 😅

Anonymkode: 06c1e...32d

Så  bra! Forstår godt du var stressa, hvem hadde ikke det?! 

Forsvaringen av bacheloroppgaven kommer helt sikkert til å gå kjempebra!

Endret av godjenten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forelesningene våre blir tatt opp på video. For at vi skal møte opp på forelesningene og ikke bare se videoene  valgte foreleseren at videoene ikke skulle legges ut før 2 uker før eksamen. 

Nå er de lagt ut og det viser seg at halvparten av videoene er uten lyd. Hadde de lagt ut videoene fortløpende så hadde de klart å fikse problemet  etter første forelesningvideo uten lyd i stedet for å først ta tak i problemet etter alle forelesningene ble ferdige. Er så håpløst av foreleseren. 

Var sur nok i utgangspunktet siden det å kunne slippe å gå på forelesning er en fin ting om man studerer ved siden av jobb(som jo mange gjør!) 

Anonymkode: 867de...5d8

Herre min hatt, så håpløst. 

Anonymkode: dd452...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forelesningene våre blir tatt opp på video. For at vi skal møte opp på forelesningene og ikke bare se videoene  valgte foreleseren at videoene ikke skulle legges ut før 2 uker før eksamen. 

Nå er de lagt ut og det viser seg at halvparten av videoene er uten lyd. Hadde de lagt ut videoene fortløpende så hadde de klart å fikse problemet  etter første forelesningvideo uten lyd i stedet for å først ta tak i problemet etter alle forelesningene ble ferdige. Er så håpløst av foreleseren. 

Var sur nok i utgangspunktet siden det å kunne slippe å gå på forelesning er en fin ting om man studerer ved siden av jobb(som jo mange gjør!) 

Anonymkode: 867de...5d8

Whaat!! Hvor studerer du? Er det høyskole, universitet eller privatskole?

Jeg går på universitet, og det er ingen oppmøteplikt. Likevel har vi en foreleser som er like dust som denne. Forelesningene er helt ubrukelige (lover deg at du aldri har opplevd værre) + at de fleste jobber ved siden av. Denne foreleseren bruker en halvtime hver gang for å kjefte på oss som er der om hvor dårlig oppmøte det er, i tillegg til at hun nekter å legge ut viktige papirer på Canvas (eksamensoppgaver ol.) for å straffe.

Kanskje hun foreleser flere steder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tibbie said:

Whaat!! Hvor studerer du? Er det høyskole, universitet eller privatskole?

Jeg går på universitet, og det er ingen oppmøteplikt. Likevel har vi en foreleser som er like dust som denne. Forelesningene er helt ubrukelige (lover deg at du aldri har opplevd værre) + at de fleste jobber ved siden av. Denne foreleseren bruker en halvtime hver gang for å kjefte på oss som er der om hvor dårlig oppmøte det er, i tillegg til at hun nekter å legge ut viktige papirer på Canvas (eksamensoppgaver ol.) for å straffe.

Kanskje hun foreleser flere steder :fnise:

Studerer ved universitetet.  Virker som om enkelte forelesere har null forståelse for at det er en god del studenter som både jobber og har lang reisevei. 

Har opplevd forelesere som ikke vil legge ut viktige dokumenter jeg også. Ene året hadde jeg et fag hvor omtrent 50% av pensum ikke fantes i pensumbøkene og kun ble formidlet på forelesningene. Likevel ønsket ikke foreleseren å legge ut notater(var ikke videoforelesning i det faget).  Var man ikke på de forelesningene eller fikk notater fra noen som hadde vært der så gikk man glipp av den pensumdelen. Og selv om man hadde vært på forelesningene så måtte man alltid snakke med andre studenter slik man kunne spørre om de delene man ikke rakk å notere ned fordi det er svært vanskelig å notere ned alt under forelesningene. For ikke å klare å følge med samtidig som man noterer. 

Anonymkode: 867de...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Studerer ved universitetet.  Virker som om enkelte forelesere har null forståelse for at det er en god del studenter som både jobber og har lang reisevei. 

Har opplevd forelesere som ikke vil legge ut viktige dokumenter jeg også. Ene året hadde jeg et fag hvor omtrent 50% av pensum ikke fantes i pensumbøkene og kun ble formidlet på forelesningene. Likevel ønsket ikke foreleseren å legge ut notater(var ikke videoforelesning i det faget).  Var man ikke på de forelesningene eller fikk notater fra noen som hadde vært der så gikk man glipp av den pensumdelen. Og selv om man hadde vært på forelesningene så måtte man alltid snakke med andre studenter slik man kunne spørre om de delene man ikke rakk å notere ned fordi det er svært vanskelig å notere ned alt under forelesningene. For ikke å klare å følge med samtidig som man noterer. 

Anonymkode: 867de...5d8

Uff, det er håpløst med sånne forelesere. Siden jeg er tillitsvalgt tok jeg dette opp med universitetet på vegne av klassen, og de svarte at de ikke liker det som metode, men at det dessverre ikke er noen regler mot det på universitet.

Jeg var i møte med tre ledere om dette, og alle er imot dette da forelesning er frivillig. Ikke alle kan møte i forelesningene, og ikke alle får noe ut av det (folk er forskjellig).

Håper at det blir en regel mot dette en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Tibbie said:

Uff, det er håpløst med sånne forelesere. Siden jeg er tillitsvalgt tok jeg dette opp med universitetet på vegne av klassen, og de svarte at de ikke liker det som metode, men at det dessverre ikke er noen regler mot det på universitet.

Jeg var i møte med tre ledere om dette, og alle er imot dette da forelesning er frivillig. Ikke alle kan møte i forelesningene, og ikke alle får noe ut av det (folk er forskjellig).

Håper at det blir en regel mot dette en dag!

Så bra du tok det opp! 

Ja, håper de får noen regler slik man ikke hemmer de som av ulike grunner ikke kan være på forelesningene. 

Anonymkode: 867de...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns BI er så treige med å legge ut sensorveiledningene :bond:  Vil gjerne at den legges ut samme dagen som eksamen jeg da :fnise:  Men det hender jeg må vente opp til to-tre uker før de kommer ut.... Hilsen Miss Utålmodig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/1/2018 at 10:28 PM, Sugar&Spice said:

Syns BI er så treige med å legge ut sensorveiledningene :bond:  Vil gjerne at den legges ut samme dagen som eksamen jeg da :fnise:  Men det hender jeg må vente opp til to-tre uker før de kommer ut.... Hilsen Miss Utålmodig

Enig forstår ikke hvorfor man ikke kan legge ut sensorveilending rett etter eksamen er ferdig. Det hadde man på mitt gamle studie. Da kan man jo sjekke sensorveiledningen mens man fortsatt husker hva man svarte på de ulike spørsmålene. Samt man får en bedre pekepinne på hvilken karakter man kommer til å få. 

 

Anonymkode: 6c067...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig forstår ikke hvorfor man ikke kan legge ut sensorveilending rett etter eksamen er ferdig. Det hadde man på mitt gamle studie. Da kan man jo sjekke sensorveiledningen mens man fortsatt husker hva man svarte på de ulike spørsmålene. Samt man får en bedre pekepinne på hvilken karakter man kommer til å få. 

 

Anonymkode: 6c067...8e2

Ja! Nå venter jeg på sensorveiledning/fasit for en multiple choice-eksamen liksom, det er snakk om ett ark med 30 bokstaver fra a til d...... Hvor lang tid kan det ta :fnise:   Når jeg får den kan jeg jo regne ut karaktere (nogenlunde) på egenhånd, så slipper jeg å vente i tre uker til selve karakterern kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2018 den 8.45, Sugar&Spice skrev:

Ja! Nå venter jeg på sensorveiledning/fasit for en multiple choice-eksamen liksom, det er snakk om ett ark med 30 bokstaver fra a til d...... Hvor lang tid kan det ta :fnise:   Når jeg får den kan jeg jo regne ut karaktere (nogenlunde) på egenhånd, så slipper jeg å vente i tre uker til selve karakterern kommer..

Det virker noen ganger som det er om å gjøre å bruke lengst mulig tid på å legge ut. Fasit for våre MCQ-oppgaver kommer heldigvis samme dag som eksamen (med mindre det er tekniske problemer som ikke skjer altfor sjeldent).

Da jeg gikk i 1. klasse purret jeg på sensorveiledningen til en eksamen og fikk beskjed om at den skulle legges ut over sommeren. Den har fortsatt ikke kommet. Nå er jeg ferdig med 3. klasse. :laugh:

Anonymkode: dd452...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker noen ganger som det er om å gjøre å bruke lengst mulig tid på å legge ut. Fasit for våre MCQ-oppgaver kommer heldigvis samme dag som eksamen (med mindre det er tekniske problemer som ikke skjer altfor sjeldent).

Da jeg gikk i 1. klasse purret jeg på sensorveiledningen til en eksamen og fikk beskjed om at den skulle legges ut over sommeren. Den har fortsatt ikke kommet. Nå er jeg ferdig med 3. klasse. :laugh:

Anonymkode: dd452...72f

Skal vi le eller gråte!!!

 

Hittil i dag har jeg sjekket tidligere eksamnesoppgaver-siden kanskje 50 ganger. Klokken er bare tolv :)    Det er faktisk ødeleggende for meg, for jeg burde jo lese til neste eksamen, ikke sitte å oppdatere for å sjekke hvordan jeg gjorde det på forrige :bond:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
On 6/1/2018 at 2:16 PM, AnonymBruker said:

Studerer ved universitetet.  Virker som om enkelte forelesere har null forståelse for at det er en god del studenter som både jobber og har lang reisevei. 

Anonymkode: 867de...5d8

Foreleseren vår mener at ingen studenter skal jobbe ved siden av studiene fordi studier er fulltidsjobb og vi må være 100% fokusert på det. Jeg er snart ferdig med master, og ba om råd angående jobbsøking og sånn, og hun sa at jeg ikke burde søke på for mange jobber, for jeg kommer til å bruke for mye tid på jobbintervjuer og ikke nok på masteroppgaven. 

Altså, jeg har nettopp runda mitt andre Assassin's Creed-spill, og har nesten ikke sett på masteroppgaven. Den skal leveres i august, herregud. Hvis hun ante hvor lite jeg faktisk jobber med studiene, tror jeg hun hadde blitt sjokkert 😂
(Jeg har klart meg bra gjennom fem år på uni hittil, så jeg har en viss orden altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter et tøft år hvor jeg har slitt med motivasjonen, var det fantastisk å være en av fem på kullet (på over 150) som fikk A på eksamen :hoppendeglad:

Anonymkode: e8396...a30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter et tøft år hvor jeg har slitt med motivasjonen, var det fantastisk å være en av fem på kullet (på over 150) som fikk A på eksamen :hoppendeglad:

Anonymkode: e8396...a30

Gratulerer med et veldig flott resultat! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter et tøft år hvor jeg har slitt med motivasjonen, var det fantastisk å være en av fem på kullet (på over 150) som fikk A på eksamen :hoppendeglad:

Anonymkode: e8396...a30

Hvor ser man oversikten over karakterfordelinga?

Anonymkode: 775e3...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor ser man oversikten over karakterfordelinga?

Anonymkode: 775e3...724

Hos oss står det sammen med karakteren på studentweb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, godjenten skrev:

Hos oss står det sammen med karakteren på studentweb. 

Samme her. Er ikke alltid den kommer sammen med karakteren, noen ganger kommer den et par dager senere.

Anonymkode: e8396...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hittil fått A og B dette semesteret, venter på sensur på en og har fortsatt to eksamener igjen. Må si meg fornøyd med hvordan det har gått så langt, men forventer ikke samme karakter på de neste. Egentlig blir jeg greitt fornøyd om det skulle bli C på de andre, ettersom jeg dette semesteret også har klart A. Begynner også å bli rimelig lei den lange eksamenstida jeg har hatt nå. 6 eksamener på et semester er litt i overkant. Har utrolig nok klart en A hvert semestert disse to årene, og på fag jeg ikke trodde jeg skulle klare det :P 

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, missmcbeal said:

Jeg har hittil fått A og B dette semesteret, venter på sensur på en og har fortsatt to eksamener igjen. Må si meg fornøyd med hvordan det har gått så langt, men forventer ikke samme karakter på de neste. Egentlig blir jeg greitt fornøyd om det skulle bli C på de andre, ettersom jeg dette semesteret også har klart A. Begynner også å bli rimelig lei den lange eksamenstida jeg har hatt nå. 6 eksamener på et semester er litt i overkant. Har utrolig nok klart en A hvert semestert disse to årene, og på fag jeg ikke trodde jeg skulle klare det :P 

Buhu... vi har 8. Hvert semester.

Anonymkode: 059c8...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...